Gå til innhold

Hvorfor er de siste kiloene de verste?


Gjest Gangsperren

Anbefalte innlegg

Gjest Gangsperren

Jeg har gått ned fra 90(+ et par kg) kg, til nå 73-74 kg. Noe som har tatt meg årevis, men jeg er nå nede, med hjelp av Grete Roede kosthold!

I sommer kastet jeg meg på den hippe lavkarbo kostholdet og raste enda mer nedover. Veldig lykkelig, men det sier seg selv at lavkarbo er det umulig å holde seg på resten av livet! Jeg har de siste månedene hoppet opp og ned gjennom hele 70-tallet. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å legge på seg 5 kg og ta dem av igjen uken etterpå? Tror jeg endelig har klart å balansere vekten min på ca 73 kg, men nå tørr jeg ikke gå på vekten for å konstantere det! VIste seg på sist vekt at jeg hadde mistet nesten de 5 siste kg kun i muskler og nesten ikke noe i fett.. (spesialvekt).

 

Jeg har lyst å stoppe på 65 kg. Da har jeg faktisk klart 25 kg!! Noe jeg aldri hadde trodd for 20 kg siden.. Hvordan, Hvordan får jeg dette til? Det virker som om hele kroppen min har stoppet opp. Tror selv det er en sammenheng mellom det at kroppen min har mistet flyten etter lavkarboen, samtidig som jeg er litt ødelagt i hodet av stresset..

 

*syte klage syte klage*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart vanskeligere å ta av de siste kiloene. Hormonene har litt av skylda for dette. Les her:

 

http://www.dagbladet.no/2011/09/12/tema/sykdom/helse/klikk/18081191/

 

Men hvis det er noen trøst, så er det ikke umulig å ta av de siste kiloene. Man må bare redusere inntaket ytterligere eller øke aktivitetesnivået. Eller kombinere begge deler. Hvis du har kaloriunderskudd er kroppen nødt til å tære på reservene.

 

Hvis du er redd for tap av muskelmasse må du trene styrke, samt sørge for å få nok proteiner i kostholdet. Når vi får for lite protein vil kroppen hente dette fra musklene.

 

Kylling er nok den beste kilden til protein. Magert og sunt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...