Gå til innhold

Ned 10 -12 kilo til sommer 2012


Gjest Menda

Anbefalte innlegg

Gjest Smulamor

Hallo :)

 

Her har jeg lyst til å bli med :)

 

Startet så smått sist fredag.. Da viste vekten 80 kg! Det er 13 kg for mye :) Jeg klarte å gå ned fra 78 til 67 for fire år siden, men da jeg fikk meg kjæreste for et par år siden, har det blitt mye sofasitting og snop/potetgull. Har trent spinning i et år. Første semester gikk jeg ned en del, men i høst, har jeg snopet og spist etter hver treing, så vekten har bare pekt oppover i feil retning.

 

Dette går ikke lenger, så nå skal jeg ned til 67 kg innen juni, tenkte jeg. Klarer jeg det før, er jo det bare en bonus, men jeg må legge om livsstilen totalt. Ta tilbake lørdagen og bruke den dagen til å unne meg litt mer. Takke nei til boller og wienerbrød midt i uka og spise lite og ofte.. Sliter litt med middagen enda.. selv om jeg fyller på meg salat og grønnsaker, forsyner jeg meg "bare litt til" av kjøtt etc også.. Dette klarte jeg å unngå sist jeg slanket meg mye..

 

Vet ikke om jeg klarer å veie maten og følge Roede sitt opplegg, men ned i vekt, DET skal jeg :)

 

Hvordan får dere til å legge inn vekt og dato under innleggene deres? Det er smart, synes jeg, så fint om noen kan vise meg :)

 

Jeg er 168 cm høy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Hei, jeg vil og gjerne bli med på tråden. Jeg er 34 år og har spist på meg hver eneste kilo jeg veier for mye.... Gikk en lang stund ikke på vekten, men når jeg endelig kom meg på den for 2 uker siden fikk jeg sjokk. 17 kilo på 3 år har kommet på, hadde kanskje trodd 12 eller 13 kilo.... Men men, nå er jeg i gang for harde livet;) Sliter med helgene, men håper å finne motivasjon her inne for jeg altfor glad i sjokolade og smeltet ost så det blir mye kosemat til tider. Har endel å jobbe med mentalt i tillegg siden jeg er en trøstespiser av dimensjoner så trenger å nullstille hodet.

 

Nå er det jobbing, for jeg skal IKKE veie så mye til sommeren;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Titt titt her er jeg :rolleyes: og Velkommen til dere nye :D

 

Jeg må beklage min fraværenhet her. Men jeg har hatt både en slags omgangssyke. Var totalt oppblåst og tidvis forstoppet i en uke. Begynte nesten som en kolikklignende tilstand. nesten bedre å ha løs mage spør du meg. Og det som har vært "redningen" min på GreteRoede har vært en boks med grønnsaker jeg alltid har med meg på jobb for småspising. Den måtte jeg bare kutte ut. Klarte ikke blomkål, gulrot og kålrot når magen var så oppblåst. Men er på rett spor igjen og topp motivert. Har trent stort sett hver dag. - Menda, du er en skikkelig inspirasjon der altså!

 

Og nå har både mannen, meg selv og 2-åringen blitt forkjøla. Kjenner meg helt tom idag, - gleder meg sånn til energien blomstrer igjen! Dessuten har vi 2 "karer" boende hos oss, som hjelper oss med noe småtterier i nyhuset. Så tid til egnetid er det litt dårlig med :( Men, men.. jeg skal fortsatt prøve å lure meg ut på en trimtur etter ungene har lagt seg... og grønnsaksboksen på jobb er på plass igjen!

 

Stå på flinke dere! Vi skal ikke gi oss !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Men nå!

Heisann, damer - både "gamle" og nye!

Artig å se at stadig flere vil være med i tråden- det er fint at vi er mange som kan være til inspirasjon og kanskje dele noen motiverende ord når en trenger det som mest. At ikke alle er like aktive med innlegg eller at noen detter av er helt naturlig. Personlig finner jeg mye inspirasjon og mental oppbacking ved å lese på ulike tråder, så dette er et godt hjelpemiddel på veien mot et sunnere liv. Akkurat nå føler jeg at jeg har god tid, dette er ikke en kur, men et steg mot et balansert kosthold med passe trim. Ukedagene går fint, har en relativt god rytme på mat og trim, selv om trimmen ikke er helt i boks ennå. Men det vil komme, spesielt nå når det går mot lysere tider :)

Helgene er utfordrende, men en framgang hos meg er at jeg ikke lar meg vippe av pinnen hvis det blir mer på inntakssiden enn ønskelig.

Tallet som står på badevekta i morgen er nok ikke veldig mye lavere enn forrige uke, er av naturlige årsaker oppblåst. Men slik er det jo med jevne mellomrom. Det er bare å fortsette- det vil jo gi resultater litt etter litt, selv om jeg gjerne skulle ha nådd målet raskest mulig, - og helst i går..

Stå på damer- alle monner drar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

 

Hvordan får dere til å legge inn vekt og dato under innleggene deres? Det er smart, synes jeg, så fint om noen kan vise meg :)

 

 

min profil --> endre profil (oppe til venstre) --> endre signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag :rolleyes:

 

Her er vekta 83,2 noen små gram ned :blink:

 

Har ikke fått trenet som vanlig pga forkjølelse.Men nå er jeg frisk(helt til barnebarna deler smitte med oss)de gullungene,hehe

God veiing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moratelars

godmorgen!

 

81,5 kg idag,ikke mye men litt.. Har trimmet lite, spist ikke så riktig, men allikevel litt ned. Livet er litt travelt for tida,- og siden det er litt lysere kvelder planlegger jeg å gå mere turer i uka som kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smulamor

min profil --> endre profil (oppe til venstre) --> endre signatur

 

Supert! Takk for hjelpen, Moviestar :)

 

Klarte ikke å vente til fredag med å veie meg, så tok sjansen i dag... -1,4 kg!! Er veldig fornøyd... MEN... da jeg startet (sist fredag KVELD), hadde jeg jo spist en hel dag, før jeg veide meg.. nå gikk jeg på vekta om morgenen, så helt rett er jo dette vekttapet og startvekten ikke.. Likevel blir man jo motivert når man ser en nedgang :) Jeg skal fortsette slik :)

 

Deilig å tenke på at jeg snart skal være 11-13 kg lettere, for dette SKAL jeg klare! :)

 

Det er fryktelig kaldt om dagen, så veldig mye trim utendørs blir det ikke... -22 grader er litt i overkant kaldt å trene i, synes jeg, selv om det kun dreier seg om å gå tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gledelig overrasket idag, vekta viste 77,2, 600g ned! Følte det gikk så dårlig i helga, men var flink resten av uka, så det er nok hverdagen som er det viktigste. I kveld skal jeg bort, men da skal jeg prøve et råd jeg har hørt. Jeg skal tenke på forhånd og se for meg hva jeg skal spise. Jeg vet det blir kake, og da skal jeg se for meg et lite kakestykke som jeg skal nyte, men ikke mer.

Lykke til og stå på dere som syns det har gått tregt denne gangen, regner med at jeg kommer dit etterhvert jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konemor69

Vel, da var det på vekta igjen. Ned 300 gram. Det er jo ned og jeg burde være fornøyd, men jeg synes selv at jeg er så flink med kostholdet så jeg forventer mer :unsure: . Jeg målte meg i dag også og det var heldigvis en hyggelig overraskelse. - 11 cm siden 6/1. Det er jeg fornøyd med altså. Om jeg bare kunne få tid til å trene litt.... Jeg er ikke i nærheten av å få de trimpoengene som jeg burde. Hverdagen er for hektisk til det og jeg er ikke motivert til trening kl 22 på kvelden.

 

Jeg er ikke så flink til å skrive her, men jeg leser litt og dere er til stor motivasjon damer. Flinke er dere alle sammen!

 

Ha en fin uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smulamor

Så flinke alle er her inne! :)

 

Det er veldig lurt å planlegge litt hva man skal spise, før man reiser bort..

 

Det er viktig å huske på å legge gaffel og kniv ned mens men tygger, og bruke god tid på maten.. Det samme når man koser seg med litt kake :)

 

Jeg har pleid å ta et stykke, halvparten så stort av det jeg har lyst på.. for så å bruke lang tid på hver bit :) Det funket for meg sist jeg slanket meg 10 kg :) Dessverre klarte jeg ikke å opprettholde det og økte i vekt gradvis over fire år igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i går og jaggu hadde jeg ikke gått ned 2 kilo, men må legge til at jeg var syk i 3 uker før dette så litt bevegelse gjorde nok underverker. Vet at jeg ikke kommer til å gå så mye ned hver gang. Men jeg er veldig fornøyd, bortsett fra lørdag da gikk på en skikkelig smell. Forskjellen var allikevel at jeg veide hva jeg spiste og sluttet på 2000 kcal. Og ikke minst, jeg kom meg i gang igjen på søndag;) Tidligere ville jeg bare spist som en gal for jeg spiste jo så mye i går allikevel. Gir meg en klapp på skulderen, for 84,3 kilo er 19 kilo for mye, nå er jeg på 82,3... Lang vei igjen, men målet er ned 14 kilo til sommeren og til sammen 19 kilo til slutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Velkommen til nye og gratulerer for hver gram alle går ned :)

Om ikke man føler det er så mye, så går det nedover, det er det viktigste:)

 

Jeg har trent hver dag, og spist sunt, i dag viste vekta - 1,1 kg fra forrige uke, så nå ser jeg at jeg er bare 1 kilo fra delmålet mitt, det skal bli godt å nå:) Er veldig fornøyd! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle er her inne:) Selv sliter jeg veldig, har ikke greid å skrive her inne de siste to ukene, for jeg har "skammet" meg over meg selv... Har ikke greid å kutte godteret, og ikke greid å ta meg inn igjen etter helgene:( Men skal fortsette nå, jeg SKAL greie dette , får bare ta den tida det tar!

I alle fall: Status i dag : 68,5 kilo , dvs akkurat det samme som for to uker siden:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer..:rolleyes:

 

Fikk ikke komt meg på nettet igår, men har vært på vekta... Den viste 82,8 og -0,8 kg... Er kjempefornøyd med det...

Har hatt en stor sprekk i helga, men har trent masse i forrige uke, så det har gått greit likevel.. Ukedagene har gått greit for meg og, men kommer ut av rutinene i helgene. Jeg må nok jobbe litt med det...

Har såå lyst å nå målet mitt, så jeg kan ikke gi meg nå...

 

Stå på damer!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smulamor

Så flinke alle er her inne:) Selv sliter jeg veldig, har ikke greid å skrive her inne de siste to ukene, for jeg har "skammet" meg over meg selv... Har ikke greid å kutte godteret, og ikke greid å ta meg inn igjen etter helgene:( Men skal fortsette nå, jeg SKAL greie dette , får bare ta den tida det tar!

I alle fall: Status i dag : 68,5 kilo , dvs akkurat det samme som for to uker siden:(

 

Synes ikke du er så aller værst flink du heller, som har klart å opprettholde samme vekt i to uker, selv om du har spist godteri :)

 

Kom igjen, dett klarer du! Slutt å kjøpe snop. Det er mye lettere å snope når man har det i hus, enn om man må ut å kjøpe det hver gang man får lyst på.. Godteri kan jo fint byttes ut med gulrøtter, nøtter, rosiner og frukt. Selv tar jeg en neve nøtter og rosiner for å dekke opp eventuell søthunger.. -Det er ofte ikke det at man må ha søtt, men det at man må putte noe i munnen.. Sukkerfri tyggegummi gir jo også en annen, søt smak i munnen.

 

Ikke skam deg, men stå på videre :) Du er forresten omtrent der jeg ønsker å komme om noen uker.. men jeg har 11,5 kg igjen før jeg kan juble :)

 

Ta tilbake lørdagen, kos deg med litt snop da, men kjøp inn under halvparten av hva du vanligvis gjør, og KOS DEG MED DET :) Når det er tom, er det tomt, og du kan glede deg til neste lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Hopp og sprett!!

 

Tja, veiet meg i går, men glemte å skrive det inn her... 76kg, og det vil vel si opp 300 gr. TRØTTANDE.. Kjenne eg miste motet litt her... Sprakk jo litt forrige helg, men føle at det sko ikkje hatt de store innvirkninger på vekta.. Eg spise normalt, sundt og greit, trene så å si hver dag, er oppi hvertfall 10 tp i uka.....Nå har vekta stått på 75 talle i over 1 MND... Føle eg gjør alt riktigt, så nå føle eg bare at alt e leit!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopp og sprett!!

 

Tja, veiet meg i går, men glemte å skrive det inn her... 76kg, og det vil vel si opp 300 gr. TRØTTANDE.. Kjenne eg miste motet litt her... Sprakk jo litt forrige helg, men føle at det sko ikkje hatt de store innvirkninger på vekta.. Eg spise normalt, sundt og greit, trene så å si hver dag, er oppi hvertfall 10 tp i uka.....Nå har vekta stått på 75 talle i over 1 MND... Føle eg gjør alt riktigt, så nå føle eg bare at alt e leit!!!

 

Kan det være du spiser for lite? Jeg har gått på Roede en gang før og stod stille i 3 uker, men da var det rett og slett at jeg fikk i meg for lite mat. Så ble da rådet til å veie alt jeg spiste, for jeg tok endel på øyemål og det funket visst ikke for da ble det alt for lite kalorier i løpet av en dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Kan det være du spiser for lite? Jeg har gått på Roede en gang før og stod stille i 3 uker, men da var det rett og slett at jeg fikk i meg for lite mat. Så ble da rådet til å veie alt jeg spiste, for jeg tok endel på øyemål og det funket visst ikke for da ble det alt for lite kalorier i løpet av en dag;)

 

 

Har tenkt tanken, vært sløve med å veie maten, stort sett gått på øyemål. skal finne frem vekta igjen, håpe det hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Hei :rolleyes:

Kom meg ikke på nett i går. Har begynnt å jobbe etter 1 år i permisjon, så nå flyr dagene altfor fort....hjelp!! Men jeg veide meg i går og har gått ned 0,6 kg og er fornøyd med det :) Har enda ikke kommet i treningmodus..sukk..tror jeg har skrevet den setninga hver uke :unsure: men motivasjonen må vel komme snart??! Er ihvertfall glad for at det går nedover og at det kun er 0,9kg til første delmål..juhuu :lol:

Kjempe mange flinke her på tråden!! Lykke til denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny start for min del... Gikk på en smell her med en svensketur = godis... pluss mens.. pluss lite trening... oppp 1 kg.... :angry:

Men nå er det ny start med trening, trente en hard økt på spinninga i går, og lørdag blir det spinning og styrke.

 

Kanke miste motet... for jeg skal klare det. Som en her inne sier, vi får ta det på langen... Det som er positivt for min del er at jeg ikke drikker brus på jobb, nå går det kun i vann. JEg har begynt å drikke melk til maten, noe jeg ikke har gjort på mange år. Så det er da små skritt i min livsstilendring :)

 

Til oss alle sammen, stå på videre vi kommer i mål på et vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Hei alle sammen. :P

mosjonista:når oppdaterer du vektskjemaet vårt,ikke for at går med rekordfart her ,men det er ok å følge med :blink:

 

jeg har laget mitt eget opplegg på tråden,10kg ned til påske eller før sommeren.

Det blir en knallhard vår ,men nå skal kiloene til pers.

jeg er jo i gang,men nå skal det trimmes mer.Mulig jeg må opp på 1600kcal daglig,får se.

 

god søndag(skal på jobb i ettermiddag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttigrisen hvor galt det kan gå en i løpet av en helg, 3 dager til ende.... For å si det sånn, det eneste jeg har fått til denne helgen var en tur i går. Men, NÅ er jeg i tilbake i riktig modus, hele menyen for dagen er lagt inn og middag for hele uken er planlagt. Veiing i morgen, den er jeg noe spent på kan man si. Uff, blir litt lei av meg selv kjenner jeg... Og Roede-uke til dere alle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...