Gå til innhold

Babyklar i 2012 ♥


Gjest missteee

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For noen år siden begynte jeg og min kjære å tenke på å få barn, og da bestemte jeg meg for at jeg ville komme i bedre fysisk form først. Jeg veide rett i overkant av 100 kg og følte meg slettes ikke bra. Jeg meldte meg på GR-kurs, og tok tre kurs på rappen. Det siste kurset måtte jeg avslutte ganske fort siden jeg ble gravid ♥ og var kvalm og uggen hele tiden. MEN - jeg gikk ned ca 10 kg før jeg ble gravid, og følte meg bra og i god form!

 

Og nå - nå har jeg en liten datter på 14 mnd ♥ og vekten er nesten oppe på det den var før jeg begynte på GR-kurs sist. Så da er det på'n igjen da. :) Men jeg er kjempemotivert og gleder meg til å komme i bedre form igjen, både for min egen del, men også for datterens. Jeg vil være i form til å leke med henne, gå skiturer, bære, løpe og i det hele tatt ha en aktiv hverdag. Jeg vil at vi skal bruke naturen mye - rett og slett være en sunn familie! OG - vi har etterhvert lyst på enda et lite tilskudd til familien. ♥

 

Når det gjelder mat er vi nok sunnere nå, etter vi har fått barn, enn vi var før. Nå lager vi det aller meste av middager helt fra bunnen av, spiser havregrøt til frokost på hverdagene, er forsiktige med salt og sukker i maten. Alt man bør når man har små. MEN - den store synderen for min del er sjokolade og annet snop!!! Mens jeg fortsatt ammet mye og trillet mye turer gikk jeg kun ned i vekt, og kunne spise akkurat hva jeg ville. Det var bare det at jeg ikke klarte å slutte å småspise etter jeg trappet ned på ammingen og ikke trillet like mange og lange turer lenger. Så det...

 

Utgangspunktet mitt er:

 

103 kg

Str 46/48

 

Jeg har ikke tatt alle mål enda, men skal få gjort det så fort jeg finner igjen målebåndet mitt. ;)

 

Nå skal jeg ta meg en runde her inne, la meg inspirere av dere fine mennesker som holder til her, og tenke ut et treningsprogram jeg klarer å følge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missteee

Nå har jeg kjøpt meg boka "Kom i form" av Yngvar Andersen, og etter å ha lest gjennom boka har jeg bestemt meg for å følge hans treningsopplegg og fokus på mat den perioden han legger opp til (7 uker), og er jeg fornøyd etter den perioden fortsetter jeg med det! :)

 

Treningsopplegget er ikke spesielt avansert og kan gjennomføres både hjemme, på studio og ute, og jeg har jo tilgang til et rimelig greit treningsrom på jobben så jeg kommer til å gjennomføre mesteparten der. Matmessig sett er det en del oppskrifter og tips i boka, men ikke noe opplegg ala GR. Og det funker greit for meg. Jeg kan en god del om kosthold, og vet godt hvilke feil jeg gjør. Jeg kommer nok også til å grave frem de gamle GR-bøkene mine, for jeg synes det er fantastisk gode matoppskrifter der.

 

På fredag skal jeg ta formtesten som starter opp programmet til Yngvar og det er jeg spent på. Løping, planken og pushups er ikke akkurat hverdagskost for meg for tiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei missteee!

Der fant jeg tråden din :)

Jeg så faktisk etter boka til Yngvar i butikken en annen dag, men fant den ikke. Du kan jo skrive litt etter hvert om hvordan du syns den er og hvordan opplegget funker? Jeg har veldig tro på ham altså, fornuftig opplegg som det går an å leve etter i lengden.

 

Du får ha lykke til da! Kanskje vi kan følge hverandre litt, og oppmuntre hverandre litt på dårlige dager? Vi kan jo evt backe hverandre opp i å være sunne hvis vi blir gravide også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missteee

Lykke til med ny og bedre livsstil og etterhvert med babyforsøk :)

Lurte litt på den boken til Yngvar. Er du fornøyd med den, og kan den passe til folk som allerede er godt i gang med treningen også, eller er den mest for dem som sliter med å komme i gang?

 

Takk skal du ha!

 

Det er en del oppskrifter og mattips i boka, samt at han har satt opp treningsprogram både for styrke og kondisjon, og noen variasjoner i forhold til om du vil trene ute, hjemme eller på studio. Sånn sett er den nok aktuell for deg som har trent en stund også. Og den testen man tar til å begynne med for å se framgangen etterhvert spiller det jo forsåvidt ingen rolle om du tar før du begynner å trene eller når du har trent en stund. Du vil jo se framgang uansett. :)

 

Hvis du ikke er sikker på om du vil kjøpe boka kan du jo låne den på biblioteket først. Hilsen bibliotekaren ;)

 

PS: Puls har et opplegg med Yngvar nå som heter Ned to buksestørrelser på 4 uker. Boka er en litt mer moderat og mer langvarig versjon av dette. Her finner du mer om det: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7923392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missteee

Hei missteee!

Der fant jeg tråden din :)

Jeg så faktisk etter boka til Yngvar i butikken en annen dag, men fant den ikke. Du kan jo skrive litt etter hvert om hvordan du syns den er og hvordan opplegget funker? Jeg har veldig tro på ham altså, fornuftig opplegg som det går an å leve etter i lengden.

 

Du får ha lykke til da! Kanskje vi kan følge hverandre litt, og oppmuntre hverandre litt på dårlige dager? Vi kan jo evt backe hverandre opp i å være sunne hvis vi blir gravide også :)

 

Jeg skal skrive masse når jeg kommer i gang. :) Han virker veldig fornuftig synes jeg, og opplegget virker i grunnen ganske gjennomførbart. Vi får se om noen uker om jeg er like positiv. ;)

 

Takk takk - jeg backer og oppmuntrer gjerne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missteee

I dag har jeg og en god kollega testet formen (som det står beskrevet i Kom i form med Yngvar-boka). Grusomt! Men godt når det var ferdig. Og jeg har defintivt litt å jobbe med!

 

Hvor fort løper du 1 km? 6:30

Hvor mange pushups? 4

Hvor lenge kan du holde planken? 40 sek

 

Livvide: 104 (!!!!)

Vekt: 102.8 (!!!!)

 

Iiiiik - jaja, herfra går det bare oppover! Etter testingen utførte vi styrkeprogrammet han har satt opp også, så nå er jeg god og sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missteee

Treningen går fortsatt bra - jeg er motivert, og har alliert meg med en kollega så vi pusher hverandre når vi ikke er riktig så motiverte.

 

I går gikk vi en times tur i raskt tempo sammen, og i dag tidlig trente jeg en kjapp og hard økt med intervall på treningsrommet på jobben. Nå er jeg nydusjet, deilig sliten i kroppen, og gleder meg til en sjokoladebit med god samvittighet til i kveld. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest missteee

Og da kom den store overraskelsen - jeg er GRAVID! Sist brukte vi over ett år på å bli gravide, inkl. en spontanabort, og denne gangen kom det som en skikkelig overraskelse! Spennende! Så da blir det ikke noe mål for meg å gå ned i vekt, bare å trene for å holde meg i form og gå opp minst mulig i løpet av svangerskapet - jeg har nok å ta av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da kom den store overraskelsen - jeg er GRAVID! Sist brukte vi over ett år på å bli gravide, inkl. en spontanabort, og denne gangen kom det som en skikkelig overraskelse! Spennende! Så da blir det ikke noe mål for meg å gå ned i vekt, bare å trene for å holde meg i form og gå opp minst mulig i løpet av svangerskapet - jeg har nok å ta av! :)

 

Gratulerer!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...