Gå til innhold

Ny som kursleder


Alvhild

Anbefalte innlegg

Hei alle nye og videregående kursdeltakere.

 

Jeg skal starte mitt første kurs som kursleder over nytt år.

Mitt ønsker er å kunne være en god støttespiller for min kursdeltere. Kunne gi gode råd og motivasjon.

 

Hva motivere deg, både ved vektnedgang og vektoppgang? Hvordan er den "perfekte" kurslederen?

Setter utrolig stor pris på tips og råd!

 

 

Ha en strålende nytt års feiring alle sammen!

 

 

Mvh Alvhid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle nye og videregående kursdeltakere.

 

Jeg skal starte mitt første kurs som kursleder over nytt år.

Mitt ønsker er å kunne være en god støttespiller for min kursdeltere. Kunne gi gode råd og motivasjon.

 

Hva motivere deg, både ved vektnedgang og vektoppgang? Hvordan er den "perfekte" kurslederen?

Setter utrolig stor pris på tips og råd!

 

 

Ha en strålende nytt års feiring alle sammen!

 

 

Mvh Alvhid

 

Hei

Det å verken stå med pekefinger eller skryte uansett resultat.

Skryt når du mener noen fortjener det. Gi realistiske forventninger til kursdeltakerene. La de ha noe å strekke seg etter uten at det er for vanskelig. Det er bedre med noen få veldig gode råd enn mange litt halvgode. Ved for mange råd vil sannsynligvis ikke kursdeltakerene klare å henge med. Lytt til deltakerene og prøv å gi råd deretter. Det er nemlig mange ulike sjeler med relativt ulike utfordringer. Bruk sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da jeg gikk mitt første kurs for litt over 1 år siden var jeg veldig skuffet over kurslederen. Hun var alt for glad i sin egen stemme.

Men så fikk vi ei ny ei. Som i runden rundt borde spurte hva som gjorde at den personen det hjalt hadde fått så fin vektnedgang, så vi fikk hjelp av hverandre. Ved lite nedgang så hadde som regel cm gått ned. Noen hadde vært flinke til å trent. Alle hadde gjort noe positivt. Hun roste aldri ris. For hun la vekt på at det var en livsstilsendring, og at det tar tid. Og hun hadde temaer. Brød en gang, og det er mye i brød vi ikke tenker på. For meg som var ny i "faget" hadde jeg bare fokusert på Kcal, men det er jo proteiner og karbohydrater og ikke minst fiber i børd som en også skal se på.

Temaene ga meg veldig mye. Så fra et sundt og kjedelig kosthold fikk jeg et sundt og variert kosthold.

Og ettersom det ikke var en slankekur men en livsstilsendring så ble det lettere å holde det en har lært.

På kurst gikk jeg ned bare 5 kg. Men på ett år hadde jeg gått ned 20 kg. Sakte er best. Høst, vinter har jeg hold vekten. Min sunde livstil, både når det gjelder mat og trening.

For mange er det å kutte ut søtsaker og begynne å gå en 30 min tur, nok til at en går ned i vekt. En må ikke endre alt på en gang. Små steg, så går en ned. Kanskje ikke en hel kg i uka, men litt.

Ikke tre for mange tiltak nedover hode på dem. Men svar på spørsmål.

Regner med du selv har vært gjennom en slankekur og vet hva som funket for deg, også.

Lykke til.

Godt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da jeg gikk mitt første kurs for litt over 1 år siden var jeg veldig skuffet over kurslederen. Hun var alt for glad i sin egen stemme.

Men så fikk vi ei ny ei. Som i runden rundt borde spurte hva som gjorde at den personen det hjalt hadde fått så fin vektnedgang, så vi fikk hjelp av hverandre. Ved lite nedgang så hadde som regel cm gått ned. Noen hadde vært flinke til å trent. Alle hadde gjort noe positivt. Hun roste aldri ris. For hun la vekt på at det var en livsstilsendring, og at det tar tid. Og hun hadde temaer. Brød en gang, og det er mye i brød vi ikke tenker på. For meg som var ny i "faget" hadde jeg bare fokusert på Kcal, men det er jo proteiner og karbohydrater og ikke minst fiber i børd som en også skal se på.

Temaene ga meg veldig mye. Så fra et sundt og kjedelig kosthold fikk jeg et sundt og variert kosthold.

Og ettersom det ikke var en slankekur men en livsstilsendring så ble det lettere å holde det en har lært.

På kurst gikk jeg ned bare 5 kg. Men på ett år hadde jeg gått ned 20 kg. Sakte er best. Høst, vinter har jeg hold vekten. Min sunde livstil, både når det gjelder mat og trening.

For mange er det å kutte ut søtsaker og begynne å gå en 30 min tur, nok til at en går ned i vekt. En må ikke endre alt på en gang. Små steg, så går en ned. Kanskje ikke en hel kg i uka, men litt.

Ikke tre for mange tiltak nedover hode på dem. Men svar på spørsmål.

Regner med du selv har vært gjennom en slankekur og vet hva som funket for deg, også.

Lykke til.

Godt nytt år.

 

Tusen takk for gode svar.

 

Her fikk jeg mange gode råd! Spesielt dette med at det skal ofte bare små endring til for å få en vektnedgang. Heller få gode råd, enn mange halvgode. :)

Gleder meg utrolig mye til å komme i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...