Gå til innhold

Sukkerabstinens-finnes det ?


Gjest Pocha

Anbefalte innlegg

Jeg skal starte (som alle andre ) nå i januar å gå ned i vekt. Det gjør at jeg må kutte ut sukkeret. Men jeg føler meg virkelig dårlig når jeg ikke tilsetter kroppen sukker på noen timer, det er helt ille ! Skjelver og er ukonsenteret og irritabel. Skal kjøpe frukt som kan hjelpe meg, men det er jo ikke så smart å spise masse frukt i løpet av dagen, så er det noen som har tips til hvordan jeg kan slippe " sukkerabstinens" ?? Og er det noe fysisk som skjer i kroppen, eller er det bare psykisk- at jeg rett og slett bare er godte-syk?? Omvendt diabetes, kanskje???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Det er akkurat som avrusing for alkoholikere og narkomane.

Det blir bedre etter et par uker, men du skal ikke bli så dårlig at du føle dej skikkelig syk.

Få i deg masse næringsrik og sunn mat og hold ut.

Det er kjempedeilig når man har greidd det!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er at du forsøker å spise ofte. Hold blodsukkeret jevnt og stabilt. Det beste er å kutte sukker helt. Da går det raskere. Hold deg til matvarer med langsomme karbohydrater. Fullkorn og grovt. Mat som holder deg mett. Og ikke ty til kunstige søtstoffer. Det er ingen god erstatning. Ikke overdriv inntak av frukt. Skjær opp litt grønnsaker som gulrot og kålrabi, legg i kjøleskapet, så har du noe å knaske på når du kjenner suget.

 

Den første uka er den verste, men så plutselig tenker du ikke lengre på det.

 

Lykke til! Dette greier du fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er at du forsøker å spise ofte. Hold blodsukkeret jevnt og stabilt. Det beste er å kutte sukker helt. Da går det raskere. Hold deg til matvarer med langsomme karbohydrater. Fullkorn og grovt. Mat som holder deg mett. Og ikke ty til kunstige søtstoffer. Det er ingen god erstatning. Ikke overdriv inntak av frukt. Skjær opp litt grønnsaker som gulrot og kålrabi, legg i kjøleskapet, så har du noe å knaske på når du kjenner suget.

 

Den første uka er den verste, men så plutselig tenker du ikke lengre på det.

 

Lykke til! Dette greier du fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! I dag er dag 4 uten sukker, og det går alt mye bedre. Det var grusomt den første og andre dagen,men nå går det greit. Jeg skal ta med tipsene deres fremover, tusen takk. Jeg har forresten oppdaget at det faktisk er litt søtsmak på kanel, så havregrøt med kun kanel på er et godt tips til andre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...