Gå til innhold

Rosastrømpes dagbok


Gjest rosastrompe

Anbefalte innlegg

Gjest rosastrompe

Nytt år, nye muligheter.

 

Er aktiv inne på "Den gyldne middelvei", men dette blir min egen dagbok. Her skal jeg legge inn vekt/mål hver uke, rett og slett for å dokumentere for alle og enhver. Ha det svart på hvitt. Går det ned, så hurra for meg, da vil jeg ha skryt! ( :) ) Går det opp, vel da trenger jeg motivasjon, råd, og kanskje også litt kjeft. :angry:

 

Jeg vet jo hvordan det gjøres. Nå skal det utføres!

 

2012 skal bli MITT år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Hadde en ok dag i går med mat. Inntaket ble litt lavt, men mye grønnsaker og frukt, så jeg følte meg mett hele dagen.

 

Jeg er også veldig stolt av meg selv. Det sto fremme rester med både pepperkaker, brownies og havrekjeks på kjøkkenbordet, og jeg lot dem stå der med vilje. Jeg skulle teste min viljestyrke, og jeg klarte det! Ikke så mye som en liten bit smakte jeg! Nå ryker hele bøtteballetten i søpla! Ikke noe vits å friste skjebnen mer nå... ;)

 

Skal på kafé i dag med gode venninner, og det blir en utfordring. Alltid mye fristende... Men jeg skal bestemme meg på forhånd at jeg skal ha en salat, uten dressing, for det spiser jeg ikke mer, og en pepsi max. That's it. Tror det skal gå bra! Krysser fingre og tær! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Takk, takk, kveita :) Veldig koselig med "besøk" ;)

 

Kafebesøket gikk utmerket! En salat og en max, mens de andre satt der med sine kaker og kaffe latter. Jeg satt bare stille og tenkte hvor mange kcal jeg sparte, og som jeg slipper å slanke bort igjen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Onsdager er stress! Undervisning i ett, og deretter møter resten av dagen. Jeg rekker ikke å spise! I dag har jeg kun spist en salat (under et møte...) That's it! Det er altfor lite! Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få organisert meg annerledes, men jeg får se om jeg kan få byttet noe vakter eller noe i alle fall. hmmm... Stress! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Nok en stressedag. Kun 600 kcal inn til nå... Og jeg HAR spist middag... Hmmm... Må ha noen nøtter liggende i kontorskuffen, tror jeg. Problemet er vel at jeg såvidt er innom kontoret, så jeg får vel ikke spist det heller...

 

Har noen tips til hva man kan spise, kjapt og sunt, på hektiske dager hvor man faktisk kun har et minutt her og et minutt der til å spise? Jobber som lærer, og til tross for hva mange tror, så har vi det faktisk utrolig hektisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha med meg frukt, når det er litt stressete dager. Et eple her og en banan der. Og hvis jeg har tid; et knekkebrød med magert pålegg.

 

Eller så har jeg også en sterk forkjærlighet til Skyr! De spiser jeg til mellommåltid ofte. Både hjemme og på farten. De er uten sukker og fett. Og det følger med skje! Kan det bli bedre, for travle mennesker? :P

 

Lykke til så masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Ligger fortsatt rundt 1000-1200 kcal om dagene. Det er greit nok når jeg ikke trener så veldig mye, men i det lange løp må jeg bli flinkere å få i meg nok mat. Får satse på at jeg kommer inn i rutiner nå når jobb er i gang igjen. Maten jeg spiser er i det minste sunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

I dag sto jeg opp, kledde meg godt, og var kjempemotivert for 1 1/2 time lang marsj. Men kom meg ca 200 meter, så var det bom stopp. Det er jo speile overalt! Fant meg i alle fall en bakke som var bar, og fikk tatt intervalltrening i 25 min, men det er liksom ikke helt det jeg var klar for i dag. Men, men. Litt trening ble det jo, og intervall skal man jo også ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Sukk og stønn! At jeg aldri kan lære!!! Har vært flink som bare det med maten hele uka (overflink vil noen si...) og så er det bursdagsselskap og jeg klarer selvsagt ikke styre unna kakefatet! Arg arg arg!! :angry:

Spiste kanskje ikke opp hele fatet, men jeg hadde liksom bestemt meg før jeg dro at jeg skulle ha kun ett lite stykke, men ble fort både 3 og 4. De var riktignok små, men... Typisk om dette skal ødelegge en ellers god uke. Spent på veiing i morra... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Hmph. Litt opp fra fredag, men det er jo ned uken sett under ett, så jeg får være fornøyd. Greit nok! Tror jeg må få i meg mer fiber og kanskje litt yoghurt også... Litt tregt for tiden, ja! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

I dag er jeg sliten, slapp og sur! Tungt å stå opp, tungt på jobb, og tungt tungt tungt! :angry: Derfor har jeg bestemt at nettopp i dag SKAL jeg ut og trene! Jeg skal drite en lang marsj i hvordan jeg føler meg, og bare tvinge meg ut! MINST en time... Phu! Det skal jeg, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Onsdager er som kjent pyton. Undervisning, møte, hente unger, kjøre rett på trening. Hjemme nå (av og til senere). Får ikke i meg mat. Det er stress, og jeg kjenner jeg blir småkvalm og svimmel. Fikk sett at de har tilbud på Skyr på Obs nå, så i morra blir det rett ut der og hamstre, så jeg kan ha noe stående på jobb. Jeg MÅ få i meg mat. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Den fristende alene hjemme dagen... Har fri hver fredag, og det er både deilig å vanskelig. Deilig å få litt pusterom, vanskelig fordi jeg får så lyst til å snoke i skuffer og skap... :unsure:

I dag SKAL jeg klare meg kun med tilmålte kcal. Ja, det skal jeg! Har spist et rundstykke til frokost, og nå skal jeg kun ha en kopp te før lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Helg over. Duverden så fort det går! Fredag var det jentekveld her hjemme. Serverte ost/kjeks og hadde meg litt Cider. Helt ok. I dag feiret vi lillesøs (33 ;) )og det ble litt kake og is, men jeg har klart å begrense meg noe. Jeg er i det minste mer bevisst på hva jeg putter inn. Det er vel som dere jenter på Den gyldne middelvei sier. Man må ha lov til å kose seg litt, det er en del av middelveien :)

 

Spent på veiing i morra. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heia heia! Synes du klarer deg bra jeg rosastrompa. Men det med maten må du få orden på. Det er viktig og avgjørende for å styre unna plutselige fråtsegilder. Sånn helt praktisk råd ifht det å dra på besøk eller kafé er å spise veeeeldig sakte. Det er en helt annen måte å nyte maten på. Smak på hver en liten bit du putter i munnen og konsentrer deg om den. Og om du prater masse m de rundt deg, la kaken ligge og vente på deg. Den smaker best når den nytes og ikke slukes ;-)

 

I 2010, da jeg tok av alle de kiloene hadde jeg alltid nutrilettbarer på lur i veska på jobb. Tok en liten bit om jeg ikke rakk å sette neg ned mellom timene. Ikke bruk ren slankekost altså, ha den som en nødløsning når du ikke rekker spise midt på dagen.

 

Dette klarer du helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Takk, Froeken. Hjelper med privat haiagjeng :)

 

Jeg må få orden må matinntaket helt klart. Og i motsetning til det mange tror om de som ikke klarer å gå ned, så må jeg spise MER. Må få i meg mat i løpet av hverdagene, og ikke ta det igjen i helgene. Det er mitt mål for kommende uker.

 

Men for en nedgang denne uken! Plutselig lyst 96,9 mot meg på morran i dag! Det er jo helt fantastisk! Oppmuntring og inspirasjon til videre arbeid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...