Gå til innhold

Et lettere år - et lettere liv!


Gjest jojomamma

Anbefalte innlegg

Gjest solskinnsmammaen

5mars 12: 96,4 kg

12 mars 12: 93,6 kg - 2,8 tilsammen

19 mars 12: 92,5 kg - 1,1 siden sist 3,9 tilsammen

23 april 12: 94 kg + 1,5 siden sist, 2,4 tilsamen

3 mai 12: 93 kg - 1 kilo siden sist, 3,4 tilsammen

7 mai 12: 92 kg - 1 kilo siden sist, 4,4 tilsammen

14 mai 12: 90,9 - 1,1 kilo siden sist 5,5 tilsammen

21 mai 12: 90,7 - 0,2 siden sist 5,7 tilsammen

28 mai 12: 89,2 - 1,5 siden sist 7,2 tilsammen

4 juni 12: 87,9 - 1,3 siden sist 8,5 tilsammen

11 juni 12: 87,9 0 siden sist 8,5 tilsammen

18 juni 12: 86,6 - 1,3 siden sist 9,8 tilsammen

25 juni 12: 85,5 - 1,1 siden sist 10,9 tilsammen

2 juli 12: 84,7 - 0,8 siden sist. 11,7 tilsammen

9 juli 12: 83,7 - 1 siden sist. 12,7 tilsammen

16 juli12: 83,5 - 0,2 siden sist 12,9 tilsammen

30 juli 12: 84,8 +1,3 siden sist. 11,6 tilsammen

6 aug 12: 84,1 - 0,7 siden sist. 12,3 tilsammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar
Gjest solskinnsmammaen

fornøyd med dagens vekt.. og veldig lettet over at det ikke er så ille tross ferie og det hele.. Men i morgen braker det løs med jobb, da regner jeg med at alt går seg lettere til. mulighetene for å bli fristet blir minimale..

 

Vi er igang igjen med ukesmeny og ukeshandlinger, det hjelper mye. ingen små turer innom og ta alt fra hånd til munn. Jeg klarer ikke det jeg. Men nå er det andre boller.

Gruer meg litt. rart ät vi skal ut i hverdagen alle her.. tvillingjentene har første dag i bhg i morgen, jeg er spent.. og det gjør litt vondt i mammahjertet.. skulle så gjerne vært hjemme med de litt til. eller det er ikke helt sant, for jeg ser behovet for sosialisering på et annet nivå enn hva jeg kan tilby her hjemme, og på playdates. Krysser fingrene for at vi holder oss friske og at alt går som en lek.. Jeg skal på ny avdeling og må jo også i tivenning;) hehe..

 

Jeg røyker igjen da, men er straks på god vei til å slutte.. noen få dager til nå så...

 

Hvordan er det med deg jojo.. savner litt aktivitet her inne. og føler det er det som skal til nå.. vi må motivere hverandre og heie hverandre langt ned på 70tallet;)

 

Sees snart. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

ser at jeg tidligere i vår hadde et mål om å ligge på 74-75 rundt 15 september. mulig jeg må fire litt på kravet og heller ta det litt senere.. jeg har nå tenkt at innen 1 desember.. og det skal være fullt mulig.. også rett på hold vekten kurs.. Klarer jeg det før er det bare en bonus. jeg har meldt meg på nytt gr kurs som starter 27 aug.. siste innspurt, håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da er 2 av 3 uker gått....helt sprøtt!!! Skulle gjerne hatt mere ferie!!

Tok en snik veiing i kveld, og den viste rett over 78... Forhåpentligvis en smule bedre i morgen tidlig, men det er garantert oppgang etter ferien... Jeg har kost meg og spist godt, så det var ikke noe overraskelse dette! Nå har jeg jo holdt opp med røyken også like lenge, så skylder litt på det og. Det viktigste er uansett at jeg klarer å hente meg inn igjen nå!! Jeg er motivert og er klar for å være aktiv!! :)

 

Bra du er igang igjen og godt jobba med nedgang!!

Hvordan har det gått i barnehagen?? Jeg er tilbake i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da er 2 av 3 uker gått....helt sprøtt!!! Skulle gjerne hatt mere ferie!!

Tok en snik veiing i kveld, og den viste rett over 78... Forhåpentligvis en smule bedre i morgen tidlig, men det er garantert oppgang etter ferien... Jeg har kost meg og spist godt, så det var ikke noe overraskelse dette! Nå har jeg jo holdt opp med røyken også like lenge, så skylder litt på det og. Det viktigste er uansett at jeg klarer å hente meg inn igjen nå!! Jeg er motivert og er klar for å være aktiv!! :)

 

Bra du er igang igjen og godt jobba med nedgang!!

Hvordan har det gått i barnehagen?? Jeg er tilbake i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Startvekt okt 2011: 96,5 kg

05.03 - 82,6 kg

09.07 - 76,5 kg - ned 0,9 kg - totalt ned 20,0 kg!!

17.07 - 76,1 kg - ned 0,4 kg - totalt ned 20,4 kg

13.08 - 77,8 kg - opp 1,7 kg - totalt ned 18,3 kg

 

Da er det full skjerpings. En uke igjen av ferien. Vi får besøk i to dager nå og skal bort i helgen, så tviler på jeg klarer nedgang denne uka, men jeg skal iallefall IKKE mer opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

5mars 12: 96,4 kg

12 mars 12: 93,6 kg - 2,8 tilsammen

19 mars 12: 92,5 kg - 1,1 siden sist 3,9 tilsammen

23 april 12: 94 kg + 1,5 siden sist, 2,4 tilsamen

3 mai 12: 93 kg - 1 kilo siden sist, 3,4 tilsammen

7 mai 12: 92 kg - 1 kilo siden sist, 4,4 tilsammen

14 mai 12: 90,9 - 1,1 kilo siden sist 5,5 tilsammen

21 mai 12: 90,7 - 0,2 siden sist 5,7 tilsammen

28 mai 12: 89,2 - 1,5 siden sist 7,2 tilsammen

4 juni 12: 87,9 - 1,3 siden sist 8,5 tilsammen

11 juni 12: 87,9 0 siden sist 8,5 tilsammen

18 juni 12: 86,6 - 1,3 siden sist 9,8 tilsammen

25 juni 12: 85,5 - 1,1 siden sist 10,9 tilsammen

2 juli 12: 84,7 - 0,8 siden sist. 11,7 tilsammen

9 juli 12: 83,7 - 1 siden sist. 12,7 tilsammen

16 juli12: 83,5 - 0,2 siden sist 12,9 tilsammen

30 juli 12: 84,8 +1,3 siden sist. 11,6 tilsammen

6 aug 12: 84,1 - 0,7 siden sist. 12,3 tilsammen

13 aug 12: 82,9 -1,2 siden sist 13,4 tilsammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

jeg er fornøyd med ukas resultat:)

Jeg har tatt meg inn igjen veldig bra og alt har gått etter planen denne uka:) det fikk resultater..

 

Vel så var det denne røyken da, nå er det siste i dag.. så nå slutter jeg.. og det skal gå fint. eneste jeg er litt redd at den har reddet meg fra de verste feriekiloene.. og jeg er redd at forbrenningen nå skal gå ned:( Men jeg får jobbe med saken.. heller ut ¨å gå enn å røyke;)

 

Stå på jojo.. vi er inni det igjen straks.. ferie er ferie, hverdag er hverdag.. jeg har iallefall merket at det har hjulpet med faste rutiner:)

Bhg går så fint for alle 4:) sambo var med i tilvenning forrige uke, jeg syntes det var veldig hyggelig å ha hele familien der jeg:) he he.. men han må nok tilbake å ungdomskolen i morgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gratulerer med nedgang!! Kjempe bra jobba!!

Det er uten tvil vanskelig med ferie, så sånn sett blir det ok med hverdag fra meste uke! Men jeg skal nyte siste uka - det er nydelig med fri...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Startvekt okt 2011: 96,5 kg

05.03 - 82,6 kg

09.07 - 76,5 kg - ned 0,9 kg - totalt ned 20,0 kg!!

17.07 - 76,1 kg - ned 0,4 kg - totalt ned 20,4 kg

13.08 - 77,8 kg - opp 1,7 kg - totalt ned 18,3 kg

20.08 - 78,3 kg - opp 0,5 kg - totalt ned 17,8 kg

 

Da gjekk det ikke så godt denne uka heller. To kvelder med noen pils tidligere i uken, og hotellopphold i helga. Ikke godt for midjen eller viljen noen av delene. Men nå er det hverdag og jeg skal fortsette den sunne veien og bli kvitt de siste kiloene! Irriterende hvor lett det er å ødelegge den gode jobben!!

 

God uke Sol! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Egentlig ser jeg litt mørkt på de neste ukene... Til helga skal bort i 30 års dag og alt det som følger med der. Neste helg blir det 4 dager på tur, hotellopphold og bryllup. Kjenner motivasjonen svikter, og det blir jeg nervøs over! Vil ikke ødelegge alt jeg har jobbet for nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest solskinnsmammaen

uff uff. nå har jeg forsømt meg selv en god stund:( blæh.. Stappet masse en liten periode nå.. ikke trimmet osv..

 

Men nå er jeg igang igjen.. første kveld på kurs i dag. startet egentlig forrige uke, men kunne ikke møte opp da. så i dag er det første dagen.. skal veie meg igjen på morgenen på mandag. da skal jeg melde inn her etterpå.. så får dere høre;) Spent på hva det blir.. kjenner jeg blir irritert på meg selv når jeg ser hvor jeg var i ferien.. Men spist er spist.

På kurs i dag veide jeg iallefall bare 800g mer enn jeg gjorde da jeg sluttet på kurs føre ferien.. så sånn sett er det ikke så ille. også må jeg bare glemme det jeg har gått ned.... og gått opp i ferien. sånn er livet, sånn er jeg..

 

Men nå kjenner jeg motivasjonen er tilbake. kampinstinktet slår til..

 

Alle har en hobby,, jeg har grethe roede.. Det velger jeg åbruke penger på.. hihi..

 

HVordan er det med deg jojo??? Nå må vi komme igang litt ordentlig her igjen.. bruke hverandre litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

jess. da er jeg igang.. dag nr to med bra opplegg.. og god samvittighet:) håper det varer og at jeg ser resultater på mandag..

 

Kjenner jeg skulle kastet meg over enda mere mat, men da passer jeg på å legge meg rett og slett. etter en krevende og lang dag på jobb...

 

Håper du slenger innom snart jojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her, det går bare ikke særlig bra. Jobber med motivasjonen, men det er vanskelig! Gir ikke opp da, skal jobbe meg nedover igjen! Fjerde dag uten røyk igjen, den MÅ jeg bare bli kvitt!!

 

Bra du er i gang med kurs! Jeg har ikke råd nå, men skal nok på et siden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her, det går bare ikke særlig bra. Jobber med motivasjonen, men det er vanskelig! Gir ikke opp da, skal jobbe meg nedover igjen! Fjerde dag uten røyk igjen, den MÅ jeg bare bli kvitt!!

 

Bra du er i gang med kurs! Jeg har ikke råd nå, men skal nok på et siden! :)

 

jeg er bare "gjest" på tråden... FLINKE du som har hatt fire dager uten røyk!!! Stå på. Du klarer det, men ikke prøv å klare alt på en gang. Prøv bare å kontrollere at du putter sunne ting i munnen i steden for søte når "suget" etter røyk kommer. Gulrot og tomat er litt søtt..... (jeg vet at det ikke er det samme, men ...)

LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt okt 2011: 96,5 kg

05.03 - 82,6 kg

09.07 - 76,5 kg - ned 0,9 kg - totalt ned 20,0 kg!!

17.07 - 76,1 kg - ned 0,4 kg - totalt ned 20,4 kg

13.08 - 77,8 kg - opp 1,7 kg - totalt ned 18,3 kg

20.08 - 78,3 kg - opp 0,5 kg - totalt ned 17,8 kg

09.09 - 79,5 kg - opp 1,2 kg :( :(

 

Skikkelig dårlige uker - men nå har jeg gått flere runder med meg selv og jeg MÅ snu før det går lenger!! Jeg tror jeg tror jeg skal klare det! :)

 

Hvordan går kurset, Sol?!

 

Takk for oppmuntrende ord du enna!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

NEi.. haff.. her går det ikke særlig bra.. ca en uke uten en eneste røyk.. og det merker jeg jo.. har jo så sug og humørsvingninger at jeg blir sprø..

Det gikk fint i to dager med sunn mat, også gikk det åt skogen:( fader altså.. jeg kommer til å legge på meg alt igjen jeg nå, før jeg klarer å snu det hele.. jeg veide meg ikke i dag, for dagen og kvelden i går var frotsing.. så jeg må jobbe for å ta meg inn igjen den neste uka, så får jeg nok en gang utsette veiinga til neste mandag..

 

Nå må vi i jojo.. skal vi prøve være inne her litt mer.. virkelig presse oss igang.. da kommer jo motivasjonen litt mer.. for det eneste vi drømmer om er jo å¨komme i mål!! Klarer jeg å komme med ned på 76 skal jeg jammen være fornøyd med det... BAre jeg kommer meg dit da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: GRATULERER med røykeslutt!! Du må ta med det positive! Men det er vanskelig - det vet jeg alt om!!

 

Jeg har begynt "på ny" i dag! Det gir jo en liten god følelse med en gang!

Kanskje vi skal ta en liten tur innom her hver kveld? Trenger jo ikke ta mer enn 5 minutter. Bare fortelle kort hvordan dagen har gått, på godt og vondt? Kanskje det kan hjelpe litt på motivasjonen, vi kan jo prøve?

 

Jeg hadde ikke mye lyst å gå på vekta selv nå, men jeg måtte tvinge meg. Det er så lett å sette skylappene på hvis ikke. ;)

 

Jeg tar turen innom i kveld før jeg legger meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første gode dag over...

I dag har jeg spist 2 brødskiver, 5 knekkebrød, 4 pannekaker og mango nå til kvelds. Føler meg mett og fornøyd.

Har også gått en halvannentimes tur. Ikke så rask gange, men dog...

 

Håper dagen din har vært god, Sol! Og at du slenger deg på dagsrapporter du og! :) Dette tok meg iallefall max fem minutter, med pålogging... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å komme inn her i kveld, men det gikk til slutt. :)

Har hatt en fin dag. Spist riktig og sunnt! Kunne vel strengt tatt droppa det siste brødmåltidet, men tror ikke det ødelegger!

 

Er spent på hvordan det går med deg, Sol! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å komme inn her i kveld, men det gikk til slutt. :)

Har hatt en fin dag. Spist riktig og sunnt! Kunne vel strengt tatt droppa det siste brødmåltidet, men tror ikke det ødelegger!

 

Er spent på hvordan det går med deg, Sol! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å komme inn her i kveld, men det gikk til slutt. :)

Har hatt en fin dag. Spist riktig og sunnt! Kunne vel strengt tatt droppa det siste brødmåltidet, men tror ikke det ødelegger!

 

Er spent på hvordan det går med deg, Sol! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...