Gå til innhold

Veien til en smalere midje


Gjest FruFjer

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg har aldri vært her inne på 30-40 kg tidligere, og er spent på hvordan aktiviteten er her inne. Håper det er litt aktivitet slik at vi kan støtte og oppmuntre hverandre på veien ned i vekt :)

 

Var i fjor litt inne på over 40 kg, men etter en liten pause starter jeg her inne i steden siden jeg skal ned ca 35 kg.

 

Gikk ned ca 20 kg før jeg giftet meg i september, men kjente at når jeg endelig hadde blitt kone, ja da forsvant litt av piffen min ang slanking. Må prøve å sette meg noen delmål, og mitt første mål er ned 6 kg til 26 mars 2012. Det er nemlig siste veiedag før jeg reiser en tur til Gdansk med noen venner :)

 

Jeg starter på nytt GR-kurs neste mandag, men har selv tatt fatt på den sunne linjen allerede fra i dag. Må prøve å snike meg ned litt i kg før jeg kommer på kurs igjen. Har nok desverre og forventet gått opp et sted mellom 3-4 kg i julen...

 

Vet selv at jeg trenger psykisk støtte på veien videre, men er veldig motivert for å nå målet mitt. Som i første omgang er under 100 kg, men gjerne også under 90 kg med tiden :)

 

Gleder meg til å bli kjent med dere her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Hei alle sammen!

 

Jeg har aldri vært her inne på 30-40 kg tidligere, og er spent på hvordan aktiviteten er her inne. Håper det er litt aktivitet slik at vi kan støtte og oppmuntre hverandre på veien ned i vekt :)

 

Var i fjor litt inne på over 40 kg, men etter en liten pause starter jeg her inne i steden siden jeg skal ned ca 35 kg.

 

Gikk ned ca 20 kg før jeg giftet meg i september, men kjente at når jeg endelig hadde blitt kone, ja da forsvant litt av piffen min ang slanking. Må prøve å sette meg noen delmål, og mitt første mål er ned 6 kg til 26 mars 2012. Det er nemlig siste veiedag før jeg reiser en tur til Gdansk med noen venner :)

 

Jeg starter på nytt GR-kurs neste mandag, men har selv tatt fatt på den sunne linjen allerede fra i dag. Må prøve å snike meg ned litt i kg før jeg kommer på kurs igjen. Har nok desverre og forventet gått opp et sted mellom 3-4 kg i julen...

 

Vet selv at jeg trenger psykisk støtte på veien videre, men er veldig motivert for å nå målet mitt. Som i første omgang er under 100 kg, men gjerne også under 90 kg med tiden :)

 

Gleder meg til å bli kjent med dere her inne!

 

Jeg og starter på kurs igjen. Må innrømme at det har blitt noen opp gjennom åra... Men vil ikke gi meg så lenge jeg ikke er fornøyd. Drømmer om minus 30, kanskje mer B-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal vi klare dere. Selv har jeg stort sett liggi på sofan og sovet i snart to dager pga dårlig form, men er fortsatt ved mot. Har spist laks til frokost, rester etter middagen i går. Glemte å veie laksen så er litt usikker på om jeg gikk over frokostrasjonen, men uansett, var hvertfall sundt og ikke et dårlig valg :)

 

Ett av mine første mål er å trappe ned på drikkingen av PepsiMax. Tror jeg drikker rundt 3 liter om dagen, og det er jo langt fra bra for helsen. Klarte å drikke 1,5 liter vann i går, så satser på hvertfall det samme i løpet av dagen i dag :)

 

Nå håper jeg bare formen stiger igjen slik at jeg får litt mer energi. Ikke fordi jeg har så store forhåpninger om å trene så mye, men det å sitte/ligge i sofan forbrenner jeg hvertfall ikke kalorier av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har problemer med trening, ikke fordi jeg er dårlig men fordi jeg ikke liker noen form for trening. I dag skal jeg tvinge meg avgårde til en spinningtime

Wow, så flink du er som reiser på Spinning. Jeg tørr rett og slett ikke det jeg. Er helt sikker på at jeg er så innmari dårlig trent at jeg ikke klarer å følge med.... men er jo forsåvidt en dårlig unnskyldning :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink du er som reiser på Spinning. Jeg tørr rett og slett ikke det jeg. Er helt sikker på at jeg er så innmari dårlig trent at jeg ikke klarer å følge med.... men er jo forsåvidt en dårlig unnskyldning :(

 

ja, det er en dårlig unskyldning. Jeg kan ikke påstå at jeg er i go form. Jeg klarer ikke å følge tempoet men det blåser jeg i. Jeg er egentlig ikke så glad i spinning. Jeg er mest der fordi elsklingen er der. Jeg tror jeg skal prøve noe annet. Er mere glad i styrke enn kondisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så er det bra at du møter opp :) Har hørt på tv at trening faktisk IKKE trenger å være gøy, det er noe man SKAL gjøre uansett... så jeg får vel begynne med en tur jeg også :)

 

I går var første startdag på maxikurset. Deilig og endelig være igang igjen. Var litt godt at det var noen nye på kurset, for da følte jeg at jeg fikk en ny start. Trenger nemlig all info på nytt og noen som er super motivert med min side. Og det fikk jeg... dette skal bli bra :)

 

Også veide jeg mindre enn jeg trodde. Jeg hadde "bare" gått opp 2 kg siden jeg sluttet av i midten av desember. Trodde det skulle være værre. De 2 kg skal raskt av igjen :)

 

I dag laget jeg meg en enkel salat til lunsj. Synes jeg får så mye mat når jeg lager egen salat med litt ost og skinke. Også er det jo så himla godt med litt lett rømme på toppen. Mmmmmm... gleder meg alt til lunsjen i morgen ;)

 

Noen som så på God Morgen norge i går? synes hun overlegen som var der var veldig dyktig. Hun motiverte meg når hun sa: i steden for å bruke energi på hva du ikke skal få i deg, tenk på HVA du skal kunne kose deg med på kvelden. Og litt kos skal du ALLTID ha på kveldene ;)

 

Dette blir spennende fremover. Koselig å se at det har blitt litt mer aktivitet her inne og at vi kan oppmuntre og støtte hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden løper så innmari fort. Jeg har hatt en grei første uke, men med et par sprekker. Barna i huset har hatt bursdag, og det å ikke smake på kakene er jammen ikke enkelt. På fredag ble det både pølser og et par kakebiter - i tillegg til all annen mat. Og ble to kakebiter på søndag også... Må prøve og sette meg et mål med å ikke alltid ta en kakebit når det blir flere ganger i uken :)

 

I dag har jeg baka nye kaker til voksenbursdagen vi skal ha i kveld. Ble igjen nokså mye krem og marsipan. Var kjempe flink og tok vann i kremen med det samme, og kastet marsipanen. Turte rett og slett ikke oppbevare den til mannen kom hjem :) og kokesjokoladen som var igjen, ja kaste den også :) Faktisk er det jo ikke dyrere å kaste det enn at jeg spiser det :)

 

Var litt skuffet siden jeg gikk ned "bare" 0,7 kg på en uke, men med utskeielser må jeg kanskje være fornøyd. Det viktigste var hvertfall at det gikk riktig vei :)

 

MEN, det jeg er mest stolt av er at jeg tok turen på helsestudio på lørdag. Det var vanskelig å ta turen siden jeg tenker på hva andre tenker og tror om jeg og min størrelse. Men de var ikke noe problem når jeg kom dit. Det var helt "vanlige" folk, og jeg følte meg helt "hjemme". Morsomt! Nå gleder jeg meg til i morgen, da skal jeg dit igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden løper så innmari fort. Jeg har hatt en grei første uke, men med et par sprekker. Barna i huset har hatt bursdag, og det å ikke smake på kakene er jammen ikke enkelt. På fredag ble det både pølser og et par kakebiter - i tillegg til all annen mat. Og ble to kakebiter på søndag også... Må prøve og sette meg et mål med å ikke alltid ta en kakebit når det blir flere ganger i uken :)

 

I dag har jeg baka nye kaker til voksenbursdagen vi skal ha i kveld. Ble igjen nokså mye krem og marsipan. Var kjempe flink og tok vann i kremen med det samme, og kastet marsipanen. Turte rett og slett ikke oppbevare den til mannen kom hjem :) og kokesjokoladen som var igjen, ja kaste den også :) Faktisk er det jo ikke dyrere å kaste det enn at jeg spiser det :)

 

Var litt skuffet siden jeg gikk ned "bare" 0,7 kg på en uke, men med utskeielser må jeg kanskje være fornøyd. Det viktigste var hvertfall at det gikk riktig vei :)

 

MEN, det jeg er mest stolt av er at jeg tok turen på helsestudio på lørdag. Det var vanskelig å ta turen siden jeg tenker på hva andre tenker og tror om jeg og min størrelse. Men de var ikke noe problem når jeg kom dit. Det var helt "vanlige" folk, og jeg følte meg helt "hjemme". Morsomt! Nå gleder jeg meg til i morgen, da skal jeg dit igjen :)

 

Der kan du se, det er slutt på den tiden at det bare er glansbilder og tynne folk som går der. det er som du sier helt vanlig folk. Jeg følte det vel slik jeg også første gangen, men det var bare da. Fint at du gleder deg. Slik skal det være. I morgen skal jeg også en tur. Har meldt meg på timer jeg ikke har vært før, så det kan jo bli artig å se om det er noe for meg. Jeg er ikke akkurat den som er glad i å trene.Vi får ståpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan du se, det er slutt på den tiden at det bare er glansbilder og tynne folk som går der. det er som du sier helt vanlig folk. Jeg følte det vel slik jeg også første gangen, men det var bare da. Fint at du gleder deg. Slik skal det være. I morgen skal jeg også en tur. Har meldt meg på timer jeg ikke har vært før, så det kan jo bli artig å se om det er noe for meg. Jeg er ikke akkurat den som er glad i å trene.Vi får ståpå

Juhuuuu jeg har trent igjen i dag. Selv om det bare ble 30 min på Fresh så er det bedre enn ikke noe. Fikk ikke gjort mer pga henting og kjøring av barn. Det som er deilig er at det er helt ok å være der :)

 

Matmessig går det bra. Satser for fullt videre.. Er veldig spent på helgen, for da skal jeg ha 5 andre damer i huset. Må gjøre så godt jeg kan for ikke å dytte ting i hue som står på bordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen unnagjort og den ble ikke helt etter boken, men likevel ikke så "skummel" som jeg var redd for. Vi spiste ut to ganger, og ene gangen ble det dessert. Men delte dessert med ei venninne. Det synes jeg var bra :)

 

Alltid når denne gjengen møtes pleier det å være goddis på bordet hele tiden. Men jeg kjøpte ikke inn annet enn til lørdagen, for da slapp jeg friste meg selv hele tiden. Det viktigste når en jentegjeng møtes for helgen er jo ikke å dytte munnen full av usunne saker :)

 

Et par av de andre kjøpte litt goddis på egen hånd, og det synes jeg var ok. Heldigvis hadde de "vett" til å ikke spørre om jeg ville smake :)

 

Uansett litt usunn helg, så har jeg hvertfall startet mandagen med 1 time og 10 min på Fresh Fitness. Helt alene - for første gang! STOLT av meg selv! Sitter her nå med en deilig følelse, og krysser fingrene for at vekten har sneket seg nedover selv med litt ekstra innputt i helgen.

 

Hjelp meg å krysse fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...