Gå til innhold

Dette SKAL vi klare ;)


Gjest tbp
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg er ei jente på 24 år, 177.5 høy og veier 99.5 kg :wacko:

 

Ønsker og gå ned ca 25 kg. Veien dit er lang og hard, men dette skal jeg klare med tiden til hjelp og forhåpentligvis hjelp fra andre ;)

 

Hadde vært kjekt om noen ville blitt med meg på veien, delt erfaringer, en veie dag i uka og motivere hverandre :)

 

Blir kjempe glad om noen har lyst til og bli med på "turen" :D

 

"Vi blir sterkere sammen" B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest mammamilla

Hei :)

 

Jeg er ei jente på 24 år, 177.5 høy og veier 99.5 kg :wacko:

 

Ønsker og gå ned ca 25 kg. Veien dit er lang og hard, men dette skal jeg klare med tiden til hjelp og forhåpentligvis hjelp fra andre ;)

 

Hadde vært kjekt om noen ville blitt med meg på veien, delt erfaringer, en veie dag i uka og motivere hverandre :)

 

Blir kjempe glad om noen har lyst til og bli med på "turen" :D

 

"Vi blir sterkere sammen" B)

 

Hei!

Vil gjerne være med her også jeg:-)

 

Er 32år,gift og har 3 barn i alder 1,5år, snart 7 og 9,5år.

Har nakkeslengskade etter at jeg ble påkjørt i 2004, noe som reduserer treningen min til nærmest ikke eksisterende. Men litt får jeg til om jeg er forsiktig. Er bare det at jeg så gjerne vil mer..

Har vært igjennom dette før, og i 2005/2006 tok jeg av 20kg og lå på 60kg. Var så opphengt i at jeg skulle ned til 55kg at alt gikk skeis og jeg var lei av slanking og ble litt småsyk i hodet.

 

Jeg er 157cm over bakken og dagens vekt var 89kg som jeg gremmes av at jeg kunne tillate meg å komme på igjen. Men gjort er gjort.

Denne gangen er målet mitt 60kg, som jeg ser er helt perfekt når jeg ser bilder av meg selv fra den gang.

Første delmål er ned til 80kg som jeg tenkte at jeg skule prøve å få til innen påske.

 

Jeg skal ha 1600kcal om dagen og kommer til å veie meg på onsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vil gjerne være med her også jeg:-)

 

Er 32år,gift og har 3 barn i alder 1,5år, snart 7 og 9,5år.

Har nakkeslengskade etter at jeg ble påkjørt i 2004, noe som reduserer treningen min til nærmest ikke eksisterende. Men litt får jeg til om jeg er forsiktig. Er bare det at jeg så gjerne vil mer..

Har vært igjennom dette før, og i 2005/2006 tok jeg av 20kg og lå på 60kg. Var så opphengt i at jeg skulle ned til 55kg at alt gikk skeis og jeg var lei av slanking og ble litt småsyk i hodet.

 

Jeg er 157cm over bakken og dagens vekt var 89kg som jeg gremmes av at jeg kunne tillate meg å komme på igjen. Men gjort er gjort.

Denne gangen er målet mitt 60kg, som jeg ser er helt perfekt når jeg ser bilder av meg selv fra den gang.

Første delmål er ned til 80kg som jeg tenkte at jeg skule prøve å få til innen påske.

 

Jeg skal ha 1600kcal om dagen og kommer til å veie meg på onsdager.

 

 

 

 

Så morro at du vil være med :D

Da vil jeg også ha veie dag på onsdager ;)

 

Huff så trist og høre i forhold til skaden din så du ikke får trent det du vil :(

Selv så sliter jeg med en fot etter jeg har hatt blodpropp, men heldigvis gjør det ikke noe om det er vondt det kan ikke ta noe skade av det. Også er det mest når jeg er ute på asfalt og spesielt i oppover og nedover bakker. :wacko: men men

Jeg spiller også håndball noe som går greit :) Men det er bare to ganger i uka og ikke så høyt nivå lenger så målet er og få til i hvertfall fire økter totalt i uka ;)

 

Mitt mål totalt er forhåpentligvis ca 25kg til november (Da skal vi til USA) Delmål er 15kg til sommeren (juni) Ellers hadde det vært morro og klart og gå litt (gjerne masse) hver uke (ikke opp i hvertfall) B)

 

I januar er det desverre mange bursdager (4) i familien. Så det kan by på noen problemer, men heldigvis skal tre av de feire sammen så det blir bare to lag ;)

 

Jeg har enda ikke klart komme over søtsuget etter jul :wacko: Noen tips og komme med når søtsuget virkelig setter inn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamilla

Så morro at du vil være med :D

Da vil jeg også ha veie dag på onsdager ;)

 

Huff så trist og høre i forhold til skaden din så du ikke får trent det du vil :(

Selv så sliter jeg med en fot etter jeg har hatt blodpropp, men heldigvis gjør det ikke noe om det er vondt det kan ikke ta noe skade av det. Også er det mest når jeg er ute på asfalt og spesielt i oppover og nedover bakker. :wacko: men men

Jeg spiller også håndball noe som går greit :) Men det er bare to ganger i uka og ikke så høyt nivå lenger så målet er og få til i hvertfall fire økter totalt i uka ;)

 

Mitt mål totalt er forhåpentligvis ca 25kg til november (Da skal vi til USA) Delmål er 15kg til sommeren (juni) Ellers hadde det vært morro og klart og gå litt (gjerne masse) hver uke (ikke opp i hvertfall) B)

 

I januar er det desverre mange bursdager (4) i familien. Så det kan by på noen problemer, men heldigvis skal tre av de feire sammen så det blir bare to lag ;)

 

Jeg har enda ikke klart komme over søtsuget etter jul :wacko: Noen tips og komme med når søtsuget virkelig setter inn???

 

Sist gang pleide jeg å lage meg smooties som jeg koste meg med. Ikke så mye kcal samt at det kan gå til både fruktrasjonen og mellommåltid.

 

Ellers så pleier jeg å ha en skive eller knekkebrød med syltetøy som stagger litt av søtbehovet.

 

Youghurt istedet for melkerasjonen eller som mellommåltid.

 

Ha en tyggispakke som du kan ta av om det bli virkelig ille. Gjerne med lakrismak som også demper litt av sultfølelsen om det er behov for det.

 

Håndball er gøy. Skulle ønske jeg kunne spilt det igjen. Og 4 økter i uka er jo kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg vil også gjerne være med dere, tror vi er omtrent i samme båt. Bortsett fra for meg er det ikke noe problem å trene, mer å "rekke" det (prioritere det).

 

Jo flere jo bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang pleide jeg å lage meg smooties som jeg koste meg med. Ikke så mye kcal samt at det kan gå til både fruktrasjonen og mellommåltid.

 

Ellers så pleier jeg å ha en skive eller knekkebrød med syltetøy som stagger litt av søtbehovet.

 

Youghurt istedet for melkerasjonen eller som mellommåltid.

 

Ha en tyggispakke som du kan ta av om det bli virkelig ille. Gjerne med lakrismak som også demper litt av sultfølelsen om det er behov for det.

 

Håndball er gøy. Skulle ønske jeg kunne spilt det igjen. Og 4 økter i uka er jo kjempebra!

 

Smoothies er jo super godt, det må jeg lage ;)

Tyggis går det VELDIG mye av her :P

 

4 økter er et ønske, men tia er det verre med :wacko:

Har ett ønske om og komme meg ut før jeg må på jobb, men senga er fryktelig god om morgenen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en kjempeutfordring i helgen. Skal på hotell hele lørdag og hele søndag :( DA er det vanskelig å ikke fråtse.. og drikke veldig lite alkohol.. og trene.. tips?

 

Det hørtes ut som en stor utfordring ja :wacko:

Man må kansje prøve og velge ut det som er "sunnest" og ha noe frukt og grønnt på lur på rommet så man ikke er skrubb sulten når man skal spise.

 

Har egentlig ikke så mye erfaring med hotell ophold (beklager)

Det spørs jo akkurat hva du skal, men å gå en tur i løpet av dagen hjelper ;)

Masse lykke til.

Detta klarer du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig ikke så dumt. Har masse epler og appelsiner her, hiver noen i bagen :)

 

 

Jeg kom på en ting til at 80% sjokoladen hjelper mot søtsug ;) liten bit av den så syns jeg det hjelper veldig (det er vel kansje ikke helt lov, men bedre med en liten bit av det enn masse annet søtt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det snart gått en uke og det nærmer seg veiedag :wacko:

Disse dagene har vært harde med ett bursdagslag og jeg har vært syk i noen dager. Så gruer meg til å gå på vekta.

 

Dette medfører at jeg ikke har fått trent noe særlig og det igjen medfører ikke så stor vektnedgang :unsure:

 

Men det kommer flere dager og kunne trene på ;)

Håper jeg snart blir helt frisk og kommer i gode rutiner når det gjelder trening B)

 

I forhold til mat går det noe bedre. Spiser mindre og mye sunnere ;)

 

Hvordan går det med dere andre????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en kjempeutfordring i helgen. Skal på hotell hele lørdag og hele søndag :( DA er det vanskelig å ikke fråtse.. og drikke veldig lite alkohol.. og trene.. tips?

 

Hvordan gikk det i helgen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i helgen???

 

det gikk "ganske" greit. Vi hadde ikke buffet, det hjelper, selv om da er det lettere å ta salat og grønnsaker i store hauger. Det var små gourmet-porsjoner kan du si, men da kan man heller ikke velge. Klarte ikke å la være dessertene da, men de var temmelig små :)

 

Tok 2 glass vin, det er ikke bra, men heller ikke voldsomt mye.. En annen ting er at jeg er litt sur i dag fordi jeg hadde gått OPP.. Urettferdig. eller kanskje ikke..

 

Toppen er at jeg hadde lagret alle målene mine forrige uke, men nå er de vekk. Samme med vekta, men den husket jeg jo. Flere som har opplevd det samme??

 

Jaja.. ny uke. stå på videre alle. Opp 1,2 kg - det virker litt urimelig mener jeg, men antar at jeg fortjente det, eller at det har noe med sykluser el.l å gjøre.. liker å tro det, men må jo bare skikkelig ta meg sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamilla

Så kjipt å gå opp.

Neste uke satster vi på andre resultater.

 

Veiedag i dag ja og jeg er veldig fornøyd:-)

Ned 1,2kg

Dette går veien:-)

Og gir en god motivasjon i jakten på sluttvekten.

Og jeg må vel innrømme at jeg ikke har vær sånn veldig spesielt flink, har ikke veid og målt alt, men spist med måte. MEN, jeg har ikke drikket brus og spist godteri pluss at jeg har vært veldig flink til å drikke mye vann. Vann er nøkkelen til vektnedgang hos meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VANN er viktig! jeg har sodastream, og bruker den til å lage vann med kullsyre, rett og slett. Har maskin både på jobb og hjemme, og drikker fint 1 liter mens jeg er på jobben om dagen. Gjør det litt lettere å ikke spise masse mellom måltidene også. I tillegg har jeg noe frukt liggende lett tilgjengelig på kontoret. :)

Veldig bra at du har klart å gå ned altså! flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VANN er viktig! jeg har sodastream, og bruker den til å lage vann med kullsyre, rett og slett. Har maskin både på jobb og hjemme, og drikker fint 1 liter mens jeg er på jobben om dagen. Gjør det litt lettere å ikke spise masse mellom måltidene også. I tillegg har jeg noe frukt liggende lett tilgjengelig på kontoret. :)

Veldig bra at du har klart å gå ned altså! flott!

 

Da jeg gikk på vekta på morran i dag trudde jeg virkelig ikke mine egne øyne :o

Den viste 97.9 kg det hadde jeg ikke regnet med....

Har jo ikke fått trent noen ting. Men jeg er super fornøyd :D

 

2/1-12: 99.5 kg

11/1-12: 97.9 (-1.6kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å gå opp.

Neste uke satster vi på andre resultater.

 

Veiedag i dag ja og jeg er veldig fornøyd:-)

Ned 1,2kg

Dette går veien:-)

Og gir en god motivasjon i jakten på sluttvekten.

Og jeg må vel innrømme at jeg ikke har vær sånn veldig spesielt flink, har ikke veid og målt alt, men spist med måte. MEN, jeg har ikke drikket brus og spist godteri pluss at jeg har vært veldig flink til å drikke mye vann. Vann er nøkkelen til vektnedgang hos meg:-)

 

 

Så flink du har vært :D

Vann er vel noe som er veldig viktig, men som jeg er super dårlig på :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gikk "ganske" greit. Vi hadde ikke buffet, det hjelper, selv om da er det lettere å ta salat og grønnsaker i store hauger. Det var små gourmet-porsjoner kan du si, men da kan man heller ikke velge. Klarte ikke å la være dessertene da, men de var temmelig små :)

 

Tok 2 glass vin, det er ikke bra, men heller ikke voldsomt mye.. En annen ting er at jeg er litt sur i dag fordi jeg hadde gått OPP.. Urettferdig. eller kanskje ikke..

 

Toppen er at jeg hadde lagret alle målene mine forrige uke, men nå er de vekk. Samme med vekta, men den husket jeg jo. Flere som har opplevd det samme??

 

Jaja.. ny uke. stå på videre alle. Opp 1,2 kg - det virker litt urimelig mener jeg, men antar at jeg fortjente det, eller at det har noe med sykluser el.l å gjøre.. liker å tro det, men må jo bare skikkelig ta meg sammen!

 

Syns du har vært super flink i helgen, det hadde ikke jeg klart.

Kjipt og gå opp, men det kommer flere veie dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg lurte på om jeg kunne være med dere her?

 

Er 24 år, og veier 88,1 kg. Har egentlig alltid hatt et positivt forhold til trening, noen perioder mer enn andre. Minuset mitt er nok at jeg har et godt øye for sjokolade og annet godt, og mest sannsynlig at jeg spiser mer av mat med mye kcal i enn nødvendig. Så i de siste årene har nok kiloene kommet snikende på meg.

 

Målet er rundt 65-68 kg, tenker det er greit i forhold til høyden min som er 175 cm. Første delmål er 80 kg i løpet av 10 uker. Har prøvd litt i det siste, og har komt i gang med gode treningsrutinger - 2 dager trening, 1 dag fri, og så på an igjen. Maten er det så som så med, men tenker at i dag, siden det er min "fri-treningsdag", skal jeg sette opp en plan for uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg lurte på om jeg kunne være med dere her?

 

Er 24 år, og veier 88,1 kg. Har egentlig alltid hatt et positivt forhold til trening, noen perioder mer enn andre. Minuset mitt er nok at jeg har et godt øye for sjokolade og annet godt, og mest sannsynlig at jeg spiser mer av mat med mye kcal i enn nødvendig. Så i de siste årene har nok kiloene kommet snikende på meg.

 

Målet er rundt 65-68 kg, tenker det er greit i forhold til høyden min som er 175 cm. Første delmål er 80 kg i løpet av 10 uker. Har prøvd litt i det siste, og har komt i gang med gode treningsrutinger - 2 dager trening, 1 dag fri, og så på an igjen. Maten er det så som så med, men tenker at i dag, siden det er min "fri-treningsdag", skal jeg sette opp en plan for uken.

 

Jo flere jo bedre så bare og bli med ;)

Ja trening kunne jeg trenge litt motivasjon til ;)

Har egentlig lyst til og komme meg ut før jobb de dagene jeg begynner litt seint, men senga er fryktelig god om morgenen :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...