Gå til innhold

Ned fra 116-73 kilo. Starter på kurs 09.01.2012


Gjest emmy22
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. har vært registrert her lenge, men aldri vært aktiv. jeg er en jente på 27 år, alenemor til to jenter på 1 og 5. For tiden hjemmeværende. Har de siste ukene gjort meg kjent med forumet, dagboken man kan legge inn mat osv. I morgen (egentlig idag siden klokken er over midnatt), starter jeg på maxi kurs. Storgleeeder meg. Denne avgjørelsen ble tatt for en mnd siden, og har siden da følt meg veldig lettet. Vet ikke helt hvorfor, men har bestemt meg for å klare dette, og kurset gjør jo at jeg blir litt tvunget.

 

Nå har jeg ikke veid meg siden oktober, men troor jeg ligger på ca 116 kilo på 172 cm Jeg har ikke vekt hjemme, og skal KUN veie meg på mandagene på kurset:) kommer til å oppdatere her i morgen etter kurset, og kanskje bruke denne tråden som en slags dagbok?!er det det folk gjør?

 

Ellers kan jeg si at jeg har vel aldri trent, så akkurat der vet jeg ikke hvor jeg skal starte..

Har tjuvstartet litt i helga, med litt sunnere mat og masse vann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som deg vært registrert leeenge men aldri vært aktiv.

Jeg er en jente på 36 og mor til en datter på snart 2. Har prøvd å bli litt kjent inne på sidene her de 2 siste kveldene bare. Begynner på et standar kurs til tirsdag, skulle vært maxi kurs men har ei veninne som går på standar som jeg sitter på med... Både gruer og gleder meg jeg... Pleier å være super motivert hver gang jeg starter på noe, men er ikke det nå. vet ikke hvorfor. Krysser fingra på at jeg blir gira bare jeg kommer igang :)

Meldte meg på kurset for en mnd siden og har som deg følt meg veldig lettet... Nå skjer det noe liksom...

 

Vekta mi ligger på ca 130 nå og jeg er 183 cm..

Vil ned til bare 2 siffer jeg da...

Har vekt hjemme og kommer nok desverre til å veie meg hver dag som jeg pleier :(

 

Ellers så er jeg så utrent som det går ann å bli, heeelt tragisk... Sitter på ræva så fort jeg får sjansen til det... Så bare noen gåturer i ny og ne hadde nok gjort underverker i mitt tilfelle :)

 

Skal bli artig å følge med deg her inne... Ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har selv vært medlem her lenge, men ikke aktiv på en god stund nå.

 

Er selv alenemor til to jenter på 5 og 9 år.

Idag viste vekta 113 kg og jeg er 181 cm. Har et mål på 85 kg. Skal ikke gå på kurs i denne omgang, prøver meg på egenhånd. Har klart dette i etapper tidligere, så håper det skal gå greit denne gangen også. Første gang på kurs veide jeg 135 kg, gikk da ned til 122 kg. Da trengte kroppen en pause. Hadde så en ny vektnedgang i fjor vår/sommer der jeg kom ned til der jeg starter igjen i dag.

Håper jeg klarer å komme ordentlig igang med treningen også igjen, siden jeg har vært syk en periode og ikke fått trent. Bør jo ihvertfall få gått et par turer iløpet av uken.

 

Det skal bli spennende og motiverende å følge med på dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på mitt aller første kurs idag. Går på Standard, og selv om det er jeg som nok skal ned mest var det en fin og variert gjeng, som jeg allerede gleder meg til å treffe igjen! Veide 109,3 idag, det aller meste jeg noen gang har gjort. Var en sjokkopplevelse å gå på vekta da jeg trodde jeg lå rundt 100, og det gir både ekstra motivasjon, samtidig som om veien jo blir lengre å gå. Jeg er 1.77 høy, og mitt hovedmål er å komme meg under 80 kilo. Har satt 77 som det aller mest magiske målet, og skal virkelig gjøre ALT for å komme dit, det er lenge siden de talla har vært der..

 

Nå har jeg gjort meg kjent med dagboken, og lært meg litt mer om å sette sammen et variert kosthold. Merker at det blir mye arbeid å hele tiden tenke på hva man putter i kjeften, men det skal det jo være :) Skal ellers gå til jobb hver dag (det gjør jeg allerede 2-3 ganger i uken, med lydbok på øret er virkelig gåing gått fra å være kjedelig til å være gøy!), og trene 2-3 ganger på treningssenter i uka, litt jogging og styrke.

 

Spiser egentlig ikke så usunt fra før, men min aller, aller største utfordring blir all alkoholen (spesielt øl) som jeg vanligvis tyller i meg. I tillegg har jeg sliti med å spise mange nok ganger, veldig ofte blir det en stor lunsj og en stor middag. Men alt går vel, om man vil nok?

 

Lykke til alle sammen, jeg heier på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så hyggelig at vi er flere:)

 

Jeg har da vært på mitt første kurs, og gleder meg også til neste gang. Ekstra koselig er det at jeg har fått med meg min søster , og har også ei veninne på samme kurset som har gått ned mye.

 

Er jo veldig overrasket over hvor mye mat man egentlig kan spise, om man bare spiser riktig. Fikk tildelt meny3, med 1900 kalorier. jeg har plottet inn i dagboken og klarer ikke komme så høyt. Fikk beskjed om at 3 frukter SKAL spises/dtikkes hver dag...ingen unntak. Jeg liker bedre å knaske grønnsaker som tomater, agurk å sånn enn frukt. + 200 kalorier i melk/yoghurt...er ingen storspiser av det heller:P

 

Har greid å kutte ned på brusen, og kun drukket en liten flaske i dag(kanskje mye for noen, men ikke for en stordrikker som meg!!)

 

Vekta var 115,8, så det var ikke langt unna det jeg tippet:-) glad jeg ikke gikk opp i jula da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på mitt aller første kurs idag. Går på Standard, og selv om det er jeg som nok skal ned mest var det en fin og variert gjeng, som jeg allerede gleder meg til å treffe igjen! Veide 109,3 idag, det aller meste jeg noen gang har gjort. Var en sjokkopplevelse å gå på vekta da jeg trodde jeg lå rundt 100, og det gir både ekstra motivasjon, samtidig som om veien jo blir lengre å gå. Jeg er 1.77 høy, og mitt hovedmål er å komme meg under 80 kilo. Har satt 77 som det aller mest magiske målet, og skal virkelig gjøre ALT for å komme dit, det er lenge siden de talla har vært der..

 

Nå har jeg gjort meg kjent med dagboken, og lært meg litt mer om å sette sammen et variert kosthold. Merker at det blir mye arbeid å hele tiden tenke på hva man putter i kjeften, men det skal det jo være :) Skal ellers gå til jobb hver dag (det gjør jeg allerede 2-3 ganger i uken, med lydbok på øret er virkelig gåing gått fra å være kjedelig til å være gøy!), og trene 2-3 ganger på treningssenter i uka, litt jogging og styrke.

 

Spiser egentlig ikke så usunt fra før, men min aller, aller største utfordring blir all alkoholen (spesielt øl) som jeg vanligvis tyller i meg. I tillegg har jeg sliti med å spise mange nok ganger, veldig ofte blir det en stor lunsj og en stor middag. Men alt går vel, om man vil nok?

 

Lykke til alle sammen, jeg heier på oss!

Alkohol blir den største utfordringen for meg også (rødvin her), men jeg skal nok klare å begrense det til en dag i uka. Hvis jeg skal på weekendtur er jeg redd det blir verre. Vet jeg skal på en 4 dagers tur 17 februar. Der kommer jeg nok til å slite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så hyggelig at vi er flere:)

 

Jeg har da vært på mitt første kurs, og gleder meg også til neste gang. Ekstra koselig er det at jeg har fått med meg min søster , og har også ei veninne på samme kurset som har gått ned mye.

 

Er jo veldig overrasket over hvor mye mat man egentlig kan spise, om man bare spiser riktig. Fikk tildelt meny3, med 1900 kalorier. jeg har plottet inn i dagboken og klarer ikke komme så høyt. Fikk beskjed om at 3 frukter SKAL spises/dtikkes hver dag...ingen unntak. Jeg liker bedre å knaske grønnsaker som tomater, agurk å sånn enn frukt. + 200 kalorier i melk/yoghurt...er ingen storspiser av det heller:P

 

Har greid å kutte ned på brusen, og kun drukket en liten flaske i dag(kanskje mye for noen, men ikke for en stordrikker som meg!!)

 

Vekta var 115,8, så det var ikke langt unna det jeg tippet:-) glad jeg ikke gikk opp i jula da:D

 

Jeg også kom til meny 3, sist hadde jeg nr 2. Føler at jeg skulle vært på 2 så jeg får spørre kursleder om jeg har regnet riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme start dato som meg. Jeg staret også på maxikurs i går. Har gledet meg til å starte igjen, for kroppen har ikke vært god i jula når jeg har dytta alt som finnes i munnen :(

 

Gleder meg til å følge dere alle videre. Er selv ca 122 kg og er 184 høy... ser det er flere damer som er høye her inne :)

 

Heia oss, dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal klare det!! Jeg kjenner meg utålmodig og vil gjerne på kurs hver dag hehe.

 

Hvilken mål har dere satt dere? delmål?

 

Jeg skal prøve å komme på 99 kilo innen 4 mai, for da skal vi hjem til nord norge i konfirmasjon:) Setter meg ikke nytt delmål før jeg har oppnådd dette. For å komme dit MÅ jeg ned 1 kilo i uka.. men skal greie det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kanutten73

Hei,jeg er ei jente på 38 år og mor til 4.Jeg er 162 cm høy og veier 85 kg,så nå har jeg bestemt meg for å begynne på nettkurs og det starter 23 januar:)Har laget en profil her og håper det tupper meg litt i rumpa for å spise sunnere og trene mer:)Har bestemt meg for å klare å gå ned til 60 kg til sommeren så her må det jobbes.Håper vi kan bruke hverandre til ros og ris og jeg kommer også til å bruke dette som en liten dagbok for å hjelpe meg selv:)Nå skal jeg sette meg på ergometersykkelen i 30 min før jeg skal på jobben:)Ønsker alle en flott dag :D:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Kanutten:) Er jo så fint med forum at vi kan gå hit å klage om man har svake dager, og både gi og få oppmuntring. Jeg har trent 30 days shred i dag:P helt utrolig at jeg holdt ut 20 minutter hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig altså, dette skal bli en fin tråd å følge!

 

Første dag på "diett", og selvfølgelig treretters lunsj ute med jobben... Droppa brødet til fiskesuppa, og drakk kun et halvt glass vin til hovedrett (før hadde jeg sikert drukket 2), og lot det meste av saus og stekte poteter ligge igjen. Alle de andre koste seg med dessert, jeg drakk bare kaffe. Det gikk veldig fint! Men synes det er vanskelig å vite hvor mye jeg skal legge inn i dagboka når jeg ikke vet hvor mye det var av hva... Nå blir det knekkebrød til middag hvertfall, så har jeg bare bytta om på de to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig altså, dette skal bli en fin tråd å følge!

 

Første dag på "diett", og selvfølgelig treretters lunsj ute med jobben... Droppa brødet til fiskesuppa, og drakk kun et halvt glass vin til hovedrett (før hadde jeg sikert drukket 2), og lot det meste av saus og stekte poteter ligge igjen. Alle de andre koste seg med dessert, jeg drakk bare kaffe. Det gikk veldig fint! Men synes det er vanskelig å vite hvor mye jeg skal legge inn i dagboka når jeg ikke vet hvor mye det var av hva... Nå blir det knekkebrød til middag hvertfall, så har jeg bare bytta om på de to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er aanita, som klarer å velge noe bort, og i det hele tatt holde deg unna dessert!!

Jeg vet ikke om jeg er så sterk, om jeg er i en sosial sammenkomst.. På søndag skal vi i barnebursdag, og det blir min første store utfordring. Eeeeeeelsker kaker. men skal spare alle sparemerkene til da ihvertfall:)

 

Ellers så føler jeg at jeg har litt kontroll på meg selv, mer enn før ihvertfall. Klarer å være flink på butikken, men kjenner at det var dumt å gå dit sulten i går. Jeg er en sukkermons!!! og kveldene er harde kjenner jeg. Jeg sitter på kveldene og ser på klokka, og venter bare på å legge meg slik at jeg har holdt ut enda en dag uten goddis...

Sparte hele fruktrasjonen min til i går kveld, og spise opphakket frukt med 2 ss vaniljekesam til kveldsmat. Er det dumt å bruke dette som kveldsmat?

 

Da har jeg tatt en til runde med 30 days shred trening:) ca 20 minutter styrke, sliten med utrooolig good feeling etterpå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det første helg på den nye livsstilen...Og jeg er totalt ovverasket over hvor bra den første uken har gått. Har holdt meg unna alt av søtsaker, forutenom 2 små pepperkaker i går. til vanlig ville jeg spist minst 10! Så da har jeg brukt to sparemerker denne uka. Sparer som sagt resten til søndag og barnebursdag. Da skal jeg tillate meg både kyllingwiener og et kakestykke:D, og håper jeg holder meg til planen!

Skulle hatt en middagstråd, som hva skal dere ha til middag i dag, for å hente litt tips og inspirasjon. Syntes ikke det står sååå mange oppskrifter i boken som passer både meg, 5 åringen og ett åringen.

 

Idag ble det en pizzavariant. Ekstra grove polarbrød, med pizzasaus, karbonadedeig,løk,paprika,champignjong,toppet med et par biter kyllingpølser og litt ost. 5 åringen lagde sin egen med saus, pølser, paprika og ost. Og sa at sånn pizza måtte vi ha hver gang! hun som til vanlig er så kresen!! Minste spiste også godt:)

Dette er de firkanta polarbrødene som er delt i to. Totalt kcal innhold på mine 2 halve ble cirka 435 inkl alt med grønnsaker,og da har jeg brukt vanlig gulost, ikke lettvarianten. Absolutt noe som skal lages igjen! Skulle kunne lagt inn bilde her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det første helg på den nye livsstilen...Og jeg er totalt ovverasket over hvor bra den første uken har gått. Har holdt meg unna alt av søtsaker, forutenom 2 små pepperkaker i går. til vanlig ville jeg spist minst 10! Så da har jeg brukt to sparemerker denne uka. Sparer som sagt resten til søndag og barnebursdag. Da skal jeg tillate meg både kyllingwiener og et kakestykke:D, og håper jeg holder meg til planen!

Skulle hatt en middagstråd, som hva skal dere ha til middag i dag, for å hente litt tips og inspirasjon. Syntes ikke det står sååå mange oppskrifter i boken som passer både meg, 5 åringen og ett åringen.

 

Idag ble det en pizzavariant. Ekstra grove polarbrød, med pizzasaus, karbonadedeig,løk,paprika,champignjong,toppet med et par biter kyllingpølser og litt ost. 5 åringen lagde sin egen med saus, pølser, paprika og ost. Og sa at sånn pizza måtte vi ha hver gang! hun som til vanlig er så kresen!! Minste spiste også godt:)

Dette er de firkanta polarbrødene som er delt i to. Totalt kcal innhold på mine 2 halve ble cirka 435 inkl alt med grønnsaker,og da har jeg brukt vanlig gulost, ikke lettvarianten. Absolutt noe som skal lages igjen! Skulle kunne lagt inn bilde her!!

 

Hei!

Virker som du er kommet godt i gang!! Kjempeflink er du!! :) Jeg er også nettopp igang for n`te gang ;) og håper selvfølgelig at jeg skal klare det denne gangen. Jeg er 51 år og skal ned fra 104,5 til 73-75kg håper jeg :) Jeg har hatt en fin startuke jeg også, og gleder meg over det. Så får vi ta utfordringene etterhvert som de kommer ;) Stå på! Jeg kommer nok til å kikke innom tråden din av og til og følge med deg :) Her er jo mange gode oppmuntringer og erfaringsdelinger :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at flere er innom tråden:-)

 

Jeg holdt meg IKKE til planen om et kakestykke i går nei!! uffffffffffff

Gjett hvem som gruer seg til å gå på vekta foran kurslederen om et par timer:S Dæævver hvis den har gått opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var andre kurskveld overstått, og jeg har gått ned 2,5 kilo på en uke, til tross for kakebursdag i går:) er veeldig fornøyd med det!

 

Så bra :) gratulerer. Du har vært flink. Skal bli spennende å følge med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 2,5 på en uke er jo knall bra. Og det med litt ekstra kake innabords til og med :)

 

Jeg gikk "bare" ned 0,7 første uken, men håper jeg får bedre "betalt" neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var andre kurskveld overstått, og jeg har gått ned 2,5 kilo på en uke, til tross for kakebursdag i går:) er veeldig fornøyd med det!

 

 

Veldig, veldig bra 2,5kg er mye på en uke. Du må ha gjort det meste bra. Fortsett slik og kos deg med kake innimellom. Husk dette er en livstilsendring og du har vel ikke tenkt å ikke spise kake når du er ferdigslanka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det veiedag igjen, er veldig spent. Er jo nå jeg får se om jeg har gjort dette riktig, siden første ukem sikkert var mye vann som forsvant. Har ikke vært superstreng med meg selv, og veier ikke maten, tar det på øyemål, så håper jeg har gått ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke internett for tiden så får prøve å oppdatere litt fra mobilen. Det går greit på kurset, og jeg går ned selv om jeg må prøve å bli litt strengere med meg selv. Har ofte blitt to middager og litt smågodt hver dag :S sist uke hadde jeg et vekttap på 1,4 kilo. Totalt ned 5,2 siden kursstart 09 januar. I morgen er det veiedag igjen og jeg er like spent/urolig hver gang hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...