Gå til innhold

"40 og fantastisk flott" til sommeren!


Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Anbefalte innlegg

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Jeg fyller 40 år til sommeren, og har ønsker om å bli sprek, fast i fisken og proppfull av energi til da. ;) Og som en bonus håper jeg på å miste noe ballast. :blink:

 

Oppstart 8.januar, veiing og cm-måling på søndager.

 

Hovedmålet er å komme under 70 kilo, med mine 1,77 m.o.h.

Men delmål er flott å ha, og om jeg kunne ha klart å kommet til 80 kilo til påske, så hadde det vart ett flott utgangspunkt for våren og videre motivasjon.

 

0,7 kilo i uka i gjennomsnitt er kanskje litt mye??? Men mål må en sette seg ;)

 

Som dere ser i signaturen min, har jeg satt meg to mål fram til påske, komme meg til 85 kilo etter 6 uker, og videre ned til 80 kilo til påske. Nye delmål fram mot hovedmålet til sommeren får jeg sette i påska.

 

Håper flere "snart-40-åringer" vil slenge seg med. B)

 

Er veldig spent på veiinga på søndag :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Gjest Movistar

har også mål om 0,7 i uken, og så langt går det faktisk bra! Men man må være veldig (!) streng med seg selv, så jeg har sagt til meg selv at så streng skal jeg bare være til jeg når 2. delmål eller til siste halvdel av februar dersom det stopper helt opp.

 

Ingen vin, ingen snacks, ingen sprekker, holde meg helt til meny 1 (som er min meny). Til gjengjeld tillater jeg meg selv til å "slippe" å trene utenom at jeg går til og fra skolen, ca 8 TP i uka.

 

Det går så bra så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Dagene går unna, gitt...

 

Mandag og tirsdag ble det trimtur med piggsko, henholdsvis 1t og 1,5t. Den siste turen endte med et skikkelgi fall på blankisen med en hard landing på nakke og bakhode. Ble heldigvis bare muskulære skavanker, og noe mere reservert for trimturer i mørket, selv om jeg har piggsko. I går ble det regn oppå blankisen, så jeg holdt meg hjemme.

 

I dag er det kommet mere snø, så jeg får vel bare komme meg ut etter middagen......

 

Det går greit med matinntaket, litt vanskelig å fylle opp 1600 kcal, men kommer meg over minimumsgrensa for meny 2 iallefall. Masse mat når en holder seg til bare sunne valg.

 

I dag blir det wok til middag. Kyllingfilet og masse grønnsaker, servert med litt nudler.

 

Er spent på helga. Holde seg på den smale sti........ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Uke 1 er unnagjort: - 0,7 kg

 

Hadde vel håpet på mere første uka, men så har det blitt bare 3 trimturer pga blankisen denne uka, så jeg skal vel være fornøyd. ;)

 

Maten på hverdagene går bra, da spiser jeg mange små måltider, og selv om jeg føler jeg spiser kveldsmat for å fylle opp kaloriene, så er jeg fornøyd da.

Når det gjelder maten i helga, så kommer jeg seint i gang med matinntaket, da jeg sover litt lengre. Så da blir det få måltider, og det blir vanskelig å fylle på. Men fikk det til, og jeg har ikke skeia ut med noe. Kosen på lørdag var nøye planlagt og utregna. :)

 

Jeg er klar for ny uke. Måtte det bare gå bra :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enig med matglad i at 0,7 er bra :) Vi må ta med oss alle dei små skritta i riktig retning, og eg har trua på at ein sakte nedgang er lettare å halde i lengda :)

 

Lykke til med nedgangen :) Er sikker på at du blir fantastisk flott til 40 årsdagen! Er sjølv snart 42 og syns at 40-åra er ein heilt super periode :D Skjønner ikkje alle desse som snakkar om 40-årskrisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Heilt enig med matglad i at 0,7 er bra :) Vi må ta med oss alle dei små skritta i riktig retning, og eg har trua på at ein sakte nedgang er lettare å halde i lengda :)

 

Lykke til med nedgangen :) Er sikker på at du blir fantastisk flott til 40 årsdagen! Er sjølv snart 42 og syns at 40-åra er ein heilt super periode :D Skjønner ikkje alle desse som snakkar om 40-årskrisa.

 

 

Takk skal du ha!! Ser ikke på det å måtte krysse av på "40-50" på spm om alder som noen krise nei B)

Men det er neste så jeg kunne ha ønska meg en 40-årskrise som hadde gått ut på treningsnaskomani eller lignende :P (Helst en lettere variant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Heisann!

 

0,7 kg er jo midt i blinken - ikke noe "lite steg", egentlig :-) Gikk på kurs i høst, og fikk beskjed om at optimal vektnedgang er 0,7 kg pr uke :-)

 

 

HURRA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Såååå fornøyd!!

 

Rask gange (går så fort at jeg nesten må løpe om jeg skal gå noe fortere) i 25 min, og jogga tilbake til utgangspunktet på 15min!!!

 

Deilig å ferdes uten is under beina. :)

 

Deilig middag i dag (egentlig søndagsmiddagen som ble utsatt i går): hjortebiff (skutt av mannen) og stekt kantarell (plukka av meg)stekt sammen med løk, servert med potet og litt kantarellsaus. Og alt nøye veid og utregnet.!! B)

 

Nå skal jeg strikke med god samvittighet resten av kvelden!

 

Men har bare 1200 kcal så langt i dag. Så hva jeg skal fylle på med i kveld, vet jeg sannelig ikke...

 

Planen i morra er å dra på jobb i treningsklær, gå tur sammen med elevene (er lærer), for så å gå hjem fra jobb, ca 4,5 km, så for tjeg bare kan i bakkene hjem.

 

Har bestillt meg kettlebells,så nå skal jeg komme i gang med styrketreninga også ;) Kjente at mage og rygg må trenes, da jeg seig litt i sammen når jeg bli sliten ... :unsure:

 

Fornøyd med dagen. Måtte det bare gå etter plana i morra og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg fyller også 40 til sommeren. Begynte mitt prosjekt for å bli "fantastisk flott" i fjor sommer. Har gått ned ca 8 kg til nå, så jeg tar det svært rolig og forsiktig. Akkurat nå er jeg på et punkt hvor jeg er litt lei av å telle kalorier, selv om jeg egentlig gjerne skulle ha gått ned 3-4 kg til. Men jeg har i hvert fall kommet godt i gang med treninga. Spiller squash sammen med ei venninne 1-2 ganger pr uke (1 time hver gang) i tillegg til å trene på SATS en gang i uka (Liker core pulse aller best, det er virkelig styrketrening for hele kroppen, og god kondisjonstrening også) Når det er sykkelføre, sykler jeg til og fra jobb, men det har ikke fristet nå i de mørkeste vintermånedene. Kan i hvert fall skrive under på at trening gjør underverker! Selv om jeg fortsatt har noen kg for mye rundt magen, er kroppen fast og fin, og jeg får mange komplimenter på at jeg ser bra ut.

 

Skal prøve å følge tråden her, så kanskje jeg får inspirasjon til å gå ned de siste kiloene også.

 

Lykke til med prosjektet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Hei :)

Jeg fyller også 40 til sommeren. Begynte mitt prosjekt for å bli "fantastisk flott" i fjor sommer. Har gått ned ca 8 kg til nå, så jeg tar det svært rolig og forsiktig. Akkurat nå er jeg på et punkt hvor jeg er litt lei av å telle kalorier, selv om jeg egentlig gjerne skulle ha gått ned 3-4 kg til. Men jeg har i hvert fall kommet godt i gang med treninga. Spiller squash sammen med ei venninne 1-2 ganger pr uke (1 time hver gang) i tillegg til å trene på SATS en gang i uka (Liker core pulse aller best, det er virkelig styrketrening for hele kroppen, og god kondisjonstrening også) Når det er sykkelføre, sykler jeg til og fra jobb, men det har ikke fristet nå i de mørkeste vintermånedene. Kan i hvert fall skrive under på at trening gjør underverker! Selv om jeg fortsatt har noen kg for mye rundt magen, er kroppen fast og fin, og jeg får mange komplimenter på at jeg ser bra ut.

 

Skal prøve å følge tråden her, så kanskje jeg får inspirasjon til å gå ned de siste kiloene også.

 

Lykke til med prosjektet!

 

 

Så flink du har vært! Sikker på at både motivasjon og inspirasjon kommer med våren. Alt bli rså mye enkelere da ;) LYKKE TIL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Jeg klarte å fullføre planen min i dag. Stod opp en halvtime før tida, for å sitte på med mannen min til jobben. Hoppa direkte i treningsklær og satte igjen bilen min hjemme.

 

Det ble 30 min rask gange sammen med elever (Vi var på trimtur :P )

Så var det de ca 4,5 km hjem, bratt på slutten, men jeg klarte å holde farta oppe og var hjemme på ca 45 min!

 

Kjenner i isjiasnerven at den ikke likte glatta i dag, men med litt strekking og kanskje ett annet føre i morgen, så skal den nok slutte å plage meg ;)

 

 

Deilig å komme hjem og vite at en har trent ferdig. Gleder meg veldig på å få kettlebells'ene mine i hus, så jeg kan få litt fart på musklene også. Greitt å ha muskelmasse som setter igang forbrenninga.

 

Ha en supersprek kveld, damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille1970

Hei,

Jeg har fylt 40, men syntes at denne tråden passet meg, så håper jeg kan være med på dette.

Har nesten samme utgangspunkt som deg. Begynte på kurs torsdag 12.01 og har som mål å gå ned til 70 kg innen sommeren ( 30.06.11), med delmål om å veie 80 kg til påske. Startvekt 88,9 kg.

 

For tiden delvis sykemeldt så for første gang på mange år så har jeg nå mulighet til å prioritere trening på formiddagen mens frøkna er på skolen.

 

Har kjøpt meg pulsklokke og syntes det er fantastisk motiverende. Både for å få opp pulsen og ikke minst å følge med hvor mye jeg forbrenner på en tur/treningsøkt. Beste kjøpet på lenge.

Ellers så er skritt-telleren min følgesvenn og har vært det siden sommeren.

 

Jeg er helt alene på kurset mitt, så håper med dette å kunne få litt drahjelp fra andre enn bare kursleder:-)

 

 

 

 

 

Jeg klarte å fullføre planen min i dag. Stod opp en halvtime før tida, for å sitte på med mannen min til jobben. Hoppa direkte i treningsklær og satte igjen bilen min hjemme.

 

Det ble 30 min rask gange sammen med elever (Vi var på trimtur :P )

Så var det de ca 4,5 km hjem, bratt på slutten, men jeg klarte å holde farta oppe og var hjemme på ca 45 min!

 

Kjenner i isjiasnerven at den ikke likte glatta i dag, men med litt strekking og kanskje ett annet føre i morgen, så skal den nok slutte å plage meg ;)

 

 

Deilig å komme hjem og vite at en har trent ferdig. Gleder meg veldig på å få kettlebells'ene mine i hus, så jeg kan få litt fart på musklene også. Greitt å ha muskelmasse som setter igang forbrenninga.

 

Ha en supersprek kveld, damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Hei,

Jeg har fylt 40, men syntes at denne tråden passet meg, så håper jeg kan være med på dette.

Har nesten samme utgangspunkt som deg. Begynte på kurs torsdag 12.01 og har som mål å gå ned til 70 kg innen sommeren ( 30.06.11), med delmål om å veie 80 kg til påske. Startvekt 88,9 kg.

 

For tiden delvis sykemeldt så for første gang på mange år så har jeg nå mulighet til å prioritere trening på formiddagen mens frøkna er på skolen.

 

Har kjøpt meg pulsklokke og syntes det er fantastisk motiverende. Både for å få opp pulsen og ikke minst å følge med hvor mye jeg forbrenner på en tur/treningsøkt. Beste kjøpet på lenge.

Ellers så er skritt-telleren min følgesvenn og har vært det siden sommeren.

 

Jeg er helt alene på kurset mitt, så håper med dette å kunne få litt drahjelp fra andre enn bare kursleder:-)

 

 

 

Slå gjerne følge her ja!! Alltid greit å være flere i lag ;)

Pulsklokke er ikke dumt nei. Får nok pusha litt på da. Har ei veldig enkel ei jeg og, men har ikke blitt så veldig kjent med den ennå.

 

Håper du stikker innom igjen, så jeg får høre hvordan det går med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille1970

Takk for det.

Første veiing til torsdag så jeg er veldig spent. Heiv meg på et kurs på impulsiven selvom det har ligget i bakhodet en god stund.Og med sosialt samvær og noen øl i helga går jeg nok ikke masse ned. MEN har trimmet hver eneste dag og det er et stort steg fremover for min del:-)

Veit jo hva som skal til for å gå ned i vekt, men det var det å klare det alene som har vært utfordringen.

I tillegg så elsker jeg å lage mat og har en samboer som er like glad i å spise den. Men som mannfolk flest så kan han spise uten at det syntes på vekta:-(

 

Gleder meg til å følge med dere her inne og dele mine erfaringer:-)

 

 

 

 

Slå gjerne følge her ja!! Alltid greit å være flere i lag ;)

Pulsklokke er ikke dumt nei. Får nok pusha litt på da. Har ei veldig enkel ei jeg og, men har ikke blitt så veldig kjent med den ennå.

 

Håper du stikker innom igjen, så jeg får høre hvordan det går med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille1970

Da var første veiing over for min del og det gikk ikke så bra som jeg hadde håpet.

Ned -0,3 kg er ikke det jeg trenger for å nå målsettingen min til sommeren. Kursleder mente jeg hadde spist for lite i forhold til aktiviteten min, så jeg får se om det går bedre neste uke. Skal telle enda mere nøye og passe på at maten er korrekt både i antall gram og ikke minst tidsmessig.

Men trøster meg med ned -6 cm og 3 av de var rundt magen som er midt "problemområde" så det går iallefall rette veien.

 

Hvordan går det med dere andre, og når har dere veiedag?

 

Hilsen Lille:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Da var første veiing over for min del og det gikk ikke så bra som jeg hadde håpet.

Ned -0,3 kg er ikke det jeg trenger for å nå målsettingen min til sommeren. Kursleder mente jeg hadde spist for lite i forhold til aktiviteten min, så jeg får se om det går bedre neste uke. Skal telle enda mere nøye og passe på at maten er korrekt både i antall gram og ikke minst tidsmessig.

Men trøster meg med ned -6 cm og 3 av de var rundt magen som er midt "problemområde" så det går iallefall rette veien.

 

Hvordan går det med dere andre, og når har dere veiedag?

 

Hilsen Lille:-)

 

 

Som du har krympet da!!! Flott! Ikke alltid vekta sier alt.

Jeg har veiing på søndag. Starta uka så flott, med masse god trim, men så har jeg vært så slapp og sår i halsen at i går og i dag, så jeg har holdt meg i ro. Men jeg håper jeg blir i bedre form til helga, for da skal det trimmes ;)

 

Venter på kettlebells som jeg har bestillt. De er på vei, kom det beskjed om ;) HURRA!

 

Jeg veier mat og teller kalorier. Men i dag var jeg på møte og det var servert pizza. Jeg tok en slice for "skam skyld", og fordi jeg ikke rakk middag. Men nå vet jeg jo ikkje hva jeg skal skrive på den biten........ Men må ha litt mat i kveld og , for jeg hadde lite fra før. Best holde seg til sitt eget lille regime, kjenner jeg.

 

En arbeidsdag, så er det helg! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille1970

Kjedelig at man blir syk når man først er godt i gang. Men siden du er så flink med maten så går det helt sikkert bra på neste veiing også.

Kettlebells er nytt for meg, men leste nå at det var styrketrening så kanskje det hadde vært noe å prøve. Håper du kommer med en rapport på hvordan den treningen er:-)

 

Nå skal jeg bort i badeparken å ha en halv times intervall (4x4) og deretter svømme 500 meter(er ikke så glad i svømme, men det er god trim og gir bra med poeng) for å avslutte med en god time i velværeavdelingen:-) I helgen skal jeg på skitur minst en av dagene - det er jo meldt strålende sol her i Telemark:-)

Som sagt er jeg delvis sykemeldt så ingen jobb på meg før onsdag til neste uke.

Jobber på kjøkken(av alle ting)så det er nok av fristelser gjennom en arbeidsdag, men har informert mine kollegaer og bedt de hjelpe meg på veien så foreløpig har de 2 dagene jeg har jobbet gått veldig greit:-)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Dette har vært ei dum uke. Starta så bra, så har jeg hangla litt og holdt meg i ro. Fortsatt ikke helt frisk, men i dag stod jeg opp og hoppa rett i treningsklærne. Så når min nøye tilmålte frokost er kommet litt lenger ned i magen, så skal jeg ut å trene. Har fått mine Kettelbells i hus, så nå skal jeg finne fram treningsmatta og rydde plass.

 

Gruer meg på veiinga, da det ble noe salt mat i går, innafor kaloriene, men føler meg full av vann.

 

Så jeg skal drikke masse vann i dag, og få litt fart på systemet, og iallefall håpe jeg ikke går opp i hvertfall.

 

Ha ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Hei 40_og_fantastisk_til_sommeren! :) Så kjekt å oppdage tråden din! Har savnet deg i min, og lurt på hvordan det går, så da jeg oppdaget tråden din nettopp, måtte jeg lese hele. :)

 

Kommer nok innom for å følge med...

 

Jeg har også veiedag i morgen. Spent! :blink:

 

Tvi tvi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille1970

Hei:-)

Av årets 52 uker så får vi satse på at du har hatt din uke med sykdom og dårlig form. Skal se veiingen i dag går bedre enn forventet.

 

Hadde gode forsett om skitur i helgen, men i stedet for sol så har snøen lavet ned og det ser ut til at det skal fortsette med det også. Så da blir det vel en tur i badeland igjen i ettermiddag. Ble av alle ting sittende å spille Wordfeud til langt på natt, så noen morgen/formiddagsøkt utgår. Får heller la meg inspirere av langrenn på tv. Men siden jeg er relativt nyoperert i en arm så ville jeg gjerne prøvd den ut i løypenettet her.

 

Lykke til med veiinga i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Da ble det nedgang på -0,7 kg, -1,4 kg på 2 uker, og jeg er fortsatt "på skjema" om jeg skal klare å komme meg under 80 kilo til påske ;)

 

Så det er vel bare å fortsette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille1970

Så bra:-) Gratulerer masse! Ha en fortsatt strålende søndag!

 

Da ble det nedgang på -0,7 kg, -1,4 kg på 2 uker, og jeg er fortsatt "på skjema" om jeg skal klare å komme meg under 80 kilo til påske ;)

 

Så det er vel bare å fortsette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...