Gå til innhold

Målebånd...


Gjest idapetrine

Anbefalte innlegg

Gjest idapetrine

Blir ikke helt klok på målebåndet fra grete roede. ..

Hvilken side leser dere av tallet på? Mulig dumt spørsmål, men ene siden starter på 6cm og andre siden langt før 1 tallet...

Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Blir ikke helt klok på målebåndet fra grete roede. ..

Hvilken side leser dere av tallet på? Mulig dumt spørsmål, men ene siden starter på 6cm og andre siden langt før 1 tallet...

Hmmm...

 

 

 

ingen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg har ikke målebånd fra grete roede, så kan vel kanskje ikke hjelpe deg.. Men skal du for eksempel måle midjen, så holder du pekefingeren og tommelen der det står 1cm (evt 0 da), tar båndet rundt mindjen og det tallet (på samme side som 1cm står) som krysser der du holder blir jo det du skal skrive ned. Ellers så koster jo et målebånd ca 20 kr, så du kan jo kjøpe et på butikken om du ikke finner ut av det!

 

Målebåndet mitt har cm på en side, og tommer på andre siden..

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å forklare, er jo litt enklere å vise da, men det lar seg ikke gjøre her...

 

Når du måler omkrets stikker du jo enden med pinnen på inn i "boksen" og strammer til. Da skal du lese av på den siden der det starter på 6 cm, fordi "boksen" også er noen cm...

 

Dersom du ikke bruker boksen kan du måle vanlig der det starter på 0 cm.

 

Håper du skjønte dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Takk! Da vet jeg det :rolleyes: :rolleyes:

Skal prøve å forklare, er jo litt enklere å vise da, men det lar seg ikke gjøre her...

 

Når du måler omkrets stikker du jo enden med pinnen på inn i "boksen" og strammer til. Da skal du lese av på den siden der det starter på 6 cm, fordi "boksen" også er noen cm...

 

Dersom du ikke bruker boksen kan du måle vanlig der det starter på 0 cm.

 

Håper du skjønte dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...