Gå til innhold

biggest looser - den lange nedturen....


Gjest mette77

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå er det tide å ta et tak i seg selv. Er skikkelig misfornøyd med meg selv om dagen...har prøvd for meg selv lenge nå, men er ikke sta nok, faller lett etter for fristelser, spiser for mye og trimmer for lite. Eller det vil si at jeg spiser nok ikke for mye i hverdagen, men har altfor lett til å skeie ut med noe ekstra!!!! Det må det bli slutt på!

 

Jeg er ei jente på 34 år, gift og 2 barn på 2 og 6. Jeg veide ved "innveiing" i dag tidlig skrekkelige 97,7 kilo, huff, har aldri vært så høyt før bortsett fra når jeg var høygravid med nr 2....men nå er det nok, jeg skal ikke opp på 3-sifret, sånn er det bare. I dag begynner mitt nye liv, og jeg skal nedover, nedover og nedover. Jeg ønsker selvfølgelig å "rase" ned i vekt på kort tid, men tror nok jeg må være realistisk og innse at det ikke er så enkelt. Vi har allerede booket inn ferie til høsten, i høstferien reiser vi ei uke til syden, da håper jeg å være klar for å sprade rundt i bikini, om jeg ikke er i mål, så skal jeg være langt på vei mot målet. Målet er forresten 75 kilo. Jeg har ikke som mål å bli tynn, jeg ønsker bare å bli he normal...

 

Det er i dag 37 uker til avreise, det hadde vært utrolig å klart 22,7 kilo innen den tid, dvs 613 gram i uka, men det er nok tvilsomt, skal jeg klare det fram til juleferien (har nemlig bestilt tur da også) blir det 48 uker å fordele 22,7 kilo på, dvs 472 gram i uka...hmm...høres nesten litt mye ut det også...men uansett jeg prøver og gir meg ikke. Det viktigste fra uke til uke er at vekta går nedover, om det så bare er med 100 gram, så er ned ned! Jeg har brukt lang tid på å gå opp disse kiloene og kommer nok til å bruke lang tid ned igjen også! Og jeg tror at dersom jeg bruker lang tid ned, er det mye enklere å holde seg der i ettertid! 2012 skal bli mitt år! Jeg skal ha mange delmål underveis, for å ha noe realistisk og oppnåelig å fokusere på.

 

Jeg har fått utdelt meny 2 her, dvs at jeg skal ligge på 1600 kalorier. Det skal jeg klare!

Mannen er også med meg, og det hjelper meg mye.

Jeg har akkurat kjøpt meg tredemølle, så nå har jeg ingen unnskyldning for ikke å trene selv om mannen skulle være ute på noe, eller det er glatt ute, unnskyldninger jeg har brukt flittig hittil. Dessuten har mannen lovet å mobbe meg dersom jeg ikke bruker tredemølla ;) Og den gleden skal han ikke få!

 

Jeg håper mange har lyst å bli med meg på veien nedover, jeg trenger dere alle, og tror vi trenger å holde hverandre litt i øra, og rose og rise når det trengs.

 

 

Da er jeg i gang, og jeg gleder meg til fortsettelsen.

 

Jeg må ha noen mål for meg selv:

1. skrive dagboka hver eneste dag

2. lørdagsgodteri er lov, men bare litt

3. drikke masse vann, cola zero kun lov i helga.

4. trene, trene og trene

 

 

Startvekt: 16.01: 97,7 kg, midje: 97 cm.

Vekt:

23.01: 94,7 (-3)

30.01: 94,5 (-0,2)

24.02: 93,8 (-0,7)

 

Første delmål: 95 kg - oppnådd 23/1

Andre delmål: 90 kg

Mål: 75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Skulle inn og registrere frokosten min, og der ser jeg jo jammen at en kan registrere antall skritt, og skritttelleren min har lagt i veska siden en storbyferie i høst, nå havnet den kjapt i lomma, og målet må være 10000 til dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Me må nok følge kvarandre. Er i omtrent same situasjon som deg. Begynte på kurs i går; søndag. Veide då skremmande 96,7 kg, og 22,7 av dei skal vekk! Har klart det før, så veit det er mulig.

 

Eg er 32 år og mamma til to aktive barn. ein gut på 1,5 år og ei jente på 4,5 år. Elles er eg i full jobb, har ein aktiv jobb i barnehage. Eg har ingen gulerot som heng i andre enden, anna enn den gleda det er å kunne kjøpe vanlige fine klede som alle andre. Eg kjem aldri til å bli ei sylfide, men det er heller ikkje min kropp bygd for, sånn er det bare.

 

Eg har VEiing søndagar, så det hjelpe meg nok til å halde med i skinnet og i helga. LURT!!!

 

Så eg satse på at me kan følge kvarandre og backe kvarandre opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskningene tullsjura og steinbukk :) Det trengs!

 

KrReDA: Så kjekt å finne noen som er temmelig like enselv her inne :)

Jeg går ikke på kurs foreløpig, må prøve litt selv først. Kursene i småbyen min er nemlig på tirsdager, og det passer dårlig inn i en travel småbarnsfamilies tidsplan! Ser at det er nettkurs også, men er litt i tvil om jeg vil få nok ut av det. Noen som har erfaring her?

Derfor velger jeg i første omgang å prøve selv! Jeg har også klart nedgangen før, gikk ned fra 97 til 82 for 8 år siden, og holdt vekta uten problem, helt til jeg ble gravid, klarte å komme meg ned til 86-87 mellom graviditene, men det gikk tregt, og nå etter siste gang sitter alt som limt fast!!! Og nå nærmer godjenta seg 3 år...så nå må noe gjøres!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 i mitt nye liv :)

Dag 1 gikk veldig bra. Ingen utskeielser, ingen fristelser, fikk lagt inn 40 minutt svømming også, og avsluttet dagen med en salat med litt kylling i. Nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk nesten helt bra, holdt meg innenfor kaloriene mine uten problemer. Jeg hadde besøk på kvelden og serverte oppkutta grønnsaker med dipp av mager kesam, nam, skjønner ikke hvorfor jeg ikke lager det litt oftere. Det er jo enkelt og godt og metter litt også. Skal prøve å skjerpe meg her.

Pga besøket ble det ingen trening på meg i går, så i dag må jeg til pers på mølla. Ingen tvil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg masse lykke til :rolleyes: og samtidig sia t jeg kjenner meg så alt for godt igjen i det du skriver.

 

 

Jeg er 32 år og mamma til to barn på 5,5år og 3,5år. Hovedgrunnen til min overvekt er vel i bunn og grunn hva jeg døtter i munn, samt to svangerskap og hormonspiral. Jeg la veldig mye på meg da jeg gikk hjemme i fødselspermisjon, da jeg hadde en lei tendens til å kjedespise...samtidig som jeg alltid har vært litt overvektig/kraftig. Jeg veier pr idag 95,3 kilo og er 169 høy. (drømmen er å ende på 75-80kg)

 

Jeg har gjort flere ting for å prøve å gå ned i vekt...bl.a. lavkarbokosthold...noe som har fungert supert. Gikk ned 14 kilo før jul, men slapp opp i jula og BAAAMMMM 3 kilo pluss...ikke mye, mne kjipt lell, for de kiloene har satt seg og jeg har rota til hele matopplegget mitt :angry: Drømmen er å gå ned 15-20 kg til. Vil nå prøve et karboredusert greteroede kosthold (har gått på grete roede før), dvs, at jeg ikke kommer til å gå tilbake til brød og poteter og pasta osv, men heller spise grove knekkebrød, masse grønt og mest mulig rene kjøttprodukter som jeg er vant til i lavkarbokosten, men selvsagt kutte ned på fettet. På denne måten vil jeg få mulighet til å spise mer frukt som jeg elsker, og samtidig kunne drikke melk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Skulle inn og registrere frokosten min, og der ser jeg jo jammen at en kan registrere antall skritt, og skritttelleren min har lagt i veska siden en storbyferie i høst, nå havnet den kjapt i lomma, og målet må være 10000 til dagen!

Hmmm..........Kanskje jeg også skal finne frem skritt telleren min. (må nok bytte batteri på den)

 

Kanskje til og med utfordre deg på antall skritt i uka?

Stå på!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Jeg har også hatt en laaaang nedtur. Har gått på grete roede tidligere, men lagt på meg neste alle kg'ne på nytt. Men nå er det stopp. Har meldt meg på kurs igjen, og trenger noen motivasjonspartnere. Håper vi kan holde kontakten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josefine: Konkurranse er alltid gøy, så finn fram skrittelleren din så setter vi igang...siden min ligger gjenglemt hjemme i buksa jeg gikk med på tirsdag....blir dårlig med registrering da gitt...

 

Vimpane: Jeg har også valg karoredusert GR her inne, uten at jeg helt har fått meg meg forskjellen (selvfølgelig mindre karbo) Jeg er veldig glad i pasta, men ris og poteter har jeg aldri spist mye av, en liten potet eller litt ris til middag, frokost og lunsj er grove knekkebrød for tiden, har stadig planer om å lage noe hjemme til lunsj, men får aldri gjort det...

 

I går skulle jeg på tredemølla, var planen, men forkjølelsen datt over meg, så det ble en tur lang under ullpleddet i sofaen i steden for :( I dag er jeg opptatt i hele kveld, men satser på at formen er så bra at jeg får meg en tur på mølla i morgen ettermiddag/kveld...

 

Ellers irriterer det meg noe fryktelig at det er så mange kalorier i ost....ost er jo såååå godt....lagte tortilla-pizza til kvelds i går, hadde aldri laget det før, ble skikkelig god, hadde på pizzasaus, litt pizzaost, og litt mozzarella, spekeskinke, og pizzakrydder vi kjøpte i Italia i høst. Denne skal virkelig gjentas, men neste gang prøver jeg kun med mozzarella for å redusere litt på kaloriene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Josefine: Konkurranse er alltid gøy, så finn fram skrittelleren din så setter vi igang...siden min ligger gjenglemt hjemme i buksa jeg gikk med på tirsdag....blir dårlig med registrering da gitt...

 

Vimpane: Jeg har også valg karoredusert GR her inne, uten at jeg helt har fått meg meg forskjellen (selvfølgelig mindre karbo) Jeg er veldig glad i pasta, men ris og poteter har jeg aldri spist mye av, en liten potet eller litt ris til middag, frokost og lunsj er grove knekkebrød for tiden, har stadig planer om å lage noe hjemme til lunsj, men får aldri gjort det...

 

I går skulle jeg på tredemølla, var planen, men forkjølelsen datt over meg, så det ble en tur lang under ullpleddet i sofaen i steden for :( I dag er jeg opptatt i hele kveld, men satser på at formen er så bra at jeg får meg en tur på mølla i morgen ettermiddag/kveld...

 

Ellers irriterer det meg noe fryktelig at det er så mange kalorier i ost....ost er jo såååå godt....lagte tortilla-pizza til kvelds i går, hadde aldri laget det før, ble skikkelig god, hadde på pizzasaus, litt pizzaost, og litt mozzarella, spekeskinke, og pizzakrydder vi kjøpte i Italia i høst. Denne skal virkelig gjentas, men neste gang prøver jeg kun med mozzarella for å redusere litt på kaloriene. :P

 

 

Da henter jeg skritt telleren frem fra skoffen. Skifter batteri på den i dag :) Konkuransen starter mandag. Skal vi registrere antall skritt daglig her inne, eller en gang i uka??

 

Et spørsmål til.....hvordan får du inn Diet Ticker'n din her??? har registrert på den men klarer ikke å legge den til her........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da henter jeg skritt telleren frem fra skoffen. Skifter batteri på den i dag :) Konkuransen starter mandag. Skal vi registrere antall skritt daglig her inne, eller en gang i uka??

 

Et spørsmål til.....hvordan får du inn Diet Ticker'n din her??? har registrert på den men klarer ikke å legge den til her........

 

 

Jeg er klar!!! Jeg kommer sikkert til å registrere hver dag, men er bortreist fra torsdag til søndag neste uke, så da blir det nok en samlet registrering på mandagen igjen.

 

Du må lime inn diet tickeren i signaturen din, du går på min profil, og så på endre min profil, så finner du signatur til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i dag....for første gang siden mandag, og jeg er nesten i sjokk enda...den viste utrolig nok 95,1 kg, både første, andre og tredje gang jeg gikk på. Det er en nedgang på 2,6 kilo siden mandag :P

Ganske så godt fornøyd i dag ja, og skikkelig inspirasjon til å fortsette :)

 

Forkjølelsen henger fortsatt over meg, så har ikke fått trent siden mandag, men håper å få gått meg en tur på mølla i ettermiddag, ute går det ikke an, der er det glasert...

 

Nå er det fredag og helg, er spent på hva den vil bringe, om jeg klarer å holde meg i skinnet!!!Dvs jeg kan og vil og skal klare det. Vi har ingen planer for helga, utrolig godt det også. Så det blir kanskje en tur på skøytebanen, en tur i svømmehallen eller noe annet vi og ungene har lyst til :) Dessuten MÅ huset vaskes og ikke minst ryddes!

 

God helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...fredag ettermiddag på jobb og jeg kjenner sjokoladehungeren komme snikende.....arg....gå din vei....vil ikke kjenne deg denne helga!!!!

Snakk om psykisk sjokoladeterror...mandag - torsdag går helt fint, ingen tanker eller lyster om sjokolade i det hele tatt, men så viser kalenderen fredag, og vips...der kommer den snikende ja.....har heldigvis ikke sjokolade tilgjengelig her, ellers hadde jeg nok vært lang nede i skåla nå ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Terroren tok overtaket for min del............sukk, håper det ikke gir for mye utslag på vekta i morgen. Tror jeg tar meg en liten tur i treningsstudio i håp om å bøte litt på det jeg har spist i helgen.

 

Får ikke til det med Diet Ticker'en. Får kopiert den, men den vil ikke limes inn av en eller annen grunn...........ja ja, får finne en annen måte å registrere vekta på da

 

I morgen begynner skrittkonkuransen. Bare å slenge seg på den som vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vannvittig godt fornøyd med første uka...minus 3 - tre - kilo. Jeg trengte virkelig en god start, og ligger nå 5 uker foran skjema...hehe...har satser på 0,5 kilo i uka. Ikke det at jeg tror det fortsetter med tre kilo, vet at det sikkert er mye vann.

 

Jeg har ikke fått trimmet det jeg har ønsket i uka som var, har vært skikkelig forkjøla og tett, og blitt anpusten av å gå opp trappa til loftet...i går var jeg på mølla for førsta gang den uka for en kjapp gåtur, gikk greit, men kjente at kroppen ikke hang helt med, og i natt våknet jeg med skikkelig sår hals, og den var definitivt ikke blitt bedre i dag tidlig :( Så nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gripe uka an, hadde planer om treninger i dag og onsdag, før vi reiser til Oslo på torsdag og blir til søndag. Jeg som skulle ha mange skritt i dag :angry: Men skrittelleren er på plass i lomma, så det får bli det det blir...

 

Josefine: Det er to lenker som kan kopieres, og du må kopiere den øverste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Se der ja..............man lærer så lenge man lever. Endelig fikk jeg Diet Ticker inn.

I dag er det veiedag. Gruer litt, for jeg har ikke hvert så superflink i helgen. Men det får stå til. Skal ta meg en tur på ski i dag, så får det briste eller bære på kurset i kveld :)

God bedring til deg mette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Så bra! Kjempeflott nedgang, utan å gå på kurs.

 

Eg var på 2. kurskveld i går, hadde gått ned 1,3 kg, utan eit einaste trimpoeng!!! Superfornøgd! Har vert sjuk heile veka, og har gått skytteltrafikk mellom godstolen og kjøleskapet. KJempevanskelig! Men det gjekk jo bra!

 

No er kvardagen komt attende, så no håper eg det vert litt trening!

 

Ha ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være tidenes laveste skritt-tall på en dag for min del, 3178 skritt i går. Tilbrakte dessverre mest tid på sofaen, under pleddet og frøs...formen ikke på topp enda, nå har forkjølelsen tatt turen fra nesa og ned i halsen, jeg foretrekker virkelig å være forkjølet framfor å ha vondt i halsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Min skritteller virket ikke som den skulle, så det ble 0 skritt på meg første dagen. I natt har jeg jobbet, så halve dagen er sovet bort, så det blir nok ikke så mange skritt i dag heller, Men holder motet oppe :rolleyes::) Vekta går den rette veien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag glemte jeg skrittelleren hjemme, men ingenting å skryte av i går heller, nok en dag hvor jeg holdt sofaen mest mulig. Og i natt har jeg våknet hver gang jeg har svelgt...halsen er definitivt ikke på min side for tiden, får ta meg en tur til legen når de åpner og høre om det er noe en kan få for det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

i dag glemte jeg skrittelleren hjemme, men ingenting å skryte av i går heller, nok en dag hvor jeg holdt sofaen mest mulig. Og i natt har jeg våknet hver gang jeg har svelgt...halsen er definitivt ikke på min side for tiden, får ta meg en tur til legen når de åpner og høre om det er noe en kan få for det....

 

Glemte også skrittelleren min hjemme i går :P Så da får vi begynne på ny frisk i dag :D Men for din del, så må du jo bli frisk først. Ønsker deg god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...