Gå til innhold

10 uker!


Gjest solsikke_

Anbefalte innlegg

Gjest solsikke_

Jeg vet ikke om det er noen forumregler mot dette, men er det noen som vil være med på en vekttapkonkurranse? Det skal bare være en måte å få motivasjon på ved å vekke konkurranseinstinktet! Jeg vet mange har hatt det på arbeidsplasser, med stor suksess! I dette tilfellet blir det såklart ingen premie, bare heder og ære! Jeg tenkte kanskje på 10 uker? Altså frem til påsken :) Veiing på torsdager!

 

Jeg er ei jente på 22 år, og veier 84 kg. Målet mitt er 70 kg til sommeren :) Jeg sliter sånn med å holde motivasjonen oppe når eg holder på med dette alene! Plutselig så er det mye viktigere å spise det jeg vil, enn det å holde målene mine :P Tenkte dette kunne hjelpe meg å holde meg på rett kjøl :)

 

Noen som er med? :) Passer bra for folk som f.eks vil ned 10 kg før påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

hei,

 

jeg blir med :)

 

27 år, samboer og ingen barn.

har tidligere vert opp i 90 kg men gikk en del ned og lå på midten av 70 tallet.

så traff jeg mannen min og da ble trening kuttet ut med sofa og junk :(

 

vil ned 17 kg totalt og aller helst 10 kg til påske.

 

vi har ca samme utgangspunk så det passer bra. sist uke var jeg 80,6 kg og jeg har veiedag på fredag så får se hva vekten sier i morgen.

 

trener du noe? jeg trener ca 4 ganger i uken, blir somregel en del mer.

ellers syns jeg det går ganske bra med maten, klarer holde meg til det jeg planlegger å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Så kjekt! :) Vi starter fra og med idag da :)

 

Min vekt idag er: 84 kg

 

Jeg trener veldig periodevis, men forrige søndag bestemte jeg meg for å virkelig sette foten ned og skjerpe meg! Til nå har jeg trent 3 dager denne uken, og har gjort mageøvelser på rommet hver dag. Mitt største problem er nok alkoholen. Jeg er student, og det er virkelig masse drikkearrangementer her oppe! Jeg prøver å ikke drikke for mye, men problemet er at hver gang jeg gjør det, så baller det på seg med nattmat og diverse.. Om en uke skal vi (på rølpetur) til Åre. Alt er kjøpt og betalt. Uff, jeg vet ikke helt hvordan den uken skal gå.. Gruer meg til den veiingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Hei! Jeg er gjerne med! Er 25 år, student og veier 88.5 kg. Målet mitt er 75 kg til juli. Jeg har gått på kurset en gang før (i 2008) og gikk ned fra 92 til 85 kg. (De ekstra kiloene la jeg på meg i høst..)

 

Den gangen var jeg og på Åre-tur, og det gikk da fint, koste meg med fest, og tok igjen med trening i slalombakken. Om jeg ikke husker feil hadde jeg gått ned 1,2 kg på to uker da (gikk glipp av en veiing pga turen.

 

Nå derimot tenkte jeg å prøve å klare det uten kurs, men med motivasjon fra vektklubben og forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jojojaja

hei ¨på dere! :D

dette er vell ca. den 10 tråden jeg blir med på(faller alltid av), men denne gangen er det flere folk på min alder (JIPPI). Jeg er 25 og bor i oslo. veide i romjula 75 kg.. kan være høyrere nå. Er forresten 170cm. Ellers har jeg en forholdsvis aktiv jobb. Jeg liker å bevege meg, gå på tur, jogge osv.. men jeg er fryktelig glad i all (da mener jeg ALL) usunn mat.

 

Jeg har desverre en tendens til å få killer konkuranse innstinkt så dette er no for meg :P

skal prøve å få veid meg søndag morgen , så jeg kommer tilbake med startvekt.

10 kg til påske?? I'm all in :D

 

hilsen ei som gleder seg til påske!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Skal vi si det holder med oss 6 da? :) Veldig kjekt at så mange ville bli med! :)

 

Hvordan går det med dere nå i helgen da? Det har ikke gått så bra med meg foreløpig :P Var på nyttårsball igår, og det resulterte i altfor mange kalorier i form av en pinnekjøttmiddag og en flaske vin! Og idag tenkte jeg å kose meg med "litt" smågodt. Men da fant jeg ut at 120 g tilsvarer 400 kalorier og 17 frimerker :/ Oj oj.. Jeg er ikke vant til å registrere alt jeg spiser på denne måten, men jeg ser virkelig at jeg burde gjort det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

I dag har det gått veldig bra for min del, 6 sunne måltider, men kom ikke opp på 1600 kcal. Men har vært sittestillende i hele dag og lest til eksamen, så kanskje liksågreit. I morgen blir det verre, da skal jeg jobbe hele dagen, før jeg skal rett på fest. Blir vanskelig å planlegge matinntak, pluss alkohol..

 

Det er litt skremmende det der når man oppdager hvor mye kcal det er i enkelte ting man ikke riktig har tenkt over før! Nå er det så lenge siden jeg har gått på kurs, at jeg trenger en god oppfriskning i det, mye som er glemt (evt. fortrengt ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Så flink du er! :) Jeg leste forresten på fitnessbloggen at det var det samme om man spiste få eller mange måltider, så lenge totalinntaket var det samme! Jeg føler at jeg har lest veldig mange plasser, at man skal helst spise flere ganger og lite hver gang, men hvis det stemmer, så er det jo lettere å få spist skikkelige måltider innimellom all jobbing og festing og slikt :P

 

Noe jeg synes er vanskelig, er når man kommer innenfor kaloriene (og de andre kategoriene), men man vet man har spist en del NEI-mat.. Jeg har en tendens til å bare se på totalsum av kalorier, og glemme litt hva jeg faktisk spiser.. Så lenge det blir riktig kaloriinntak, tenker jeg bare. Hvor mye har dette egentlig å si på vekttap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Litt dårligere i dag, slitsom dag på jobb, og hadde med meg for lite mat, så "måtte" kjøpe meg en sjokolade (eneste de har på jobb på lørdager...).

 

Min erfaring fra sist var at det egentlig ikke hadde så mye å si om det var nei-mat så lenge man holdt seg innafor kcal-grensa.. Men, man får jo spist mye mer mat om man spiser mer "ja"- og "litt"-mat.

 

Tror egentlig det er ganske viktig med flere små måltider for å få opp forbrenningen så kroppen ikke går på sparebluss..

 

Nei, nå skal jeg prøve å lese litt før det bærs på fest! ;) Ha en flott helg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Var det gøy på fest? Og gikk det bra med med å balansere kaloriinntaket? :)

 

Hvordan har det gått med dere andre i helgen?

 

En ting som er litt deprimerende med å ha veiedag fredag, er at smågodtet jeg spiste igår, gjør at jeg har brukt opp alle frimerkene mine allerede :P Men jeg skal jo ikke spise noe sånt i ukedagene uansett, så det skal gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Med meg har det gått ganske greit i helga, har ikke skeiet ut siden 11 januar da jeg startet på kurset men var på kino lørdag og da ble det 10 melkepletter, men er ikek så ille da.

 

maten går egentlig veldig greit kjenner jeg, hva med dere andre? gruer meg litt til kurset onsdag og veiing men går nok bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Festen var veldig gøy, og gikk utover kcal-inntaket.. Drakk to mojito som gir nesten 500 kcal.. :S Men fikk da danset bort litt forhåpentligvis ;) Fant denne oversikten, kan være grei å ha: http://fitnessbloggen.no/kalorier-alkohol-drinker/

 

Etter eksamen på tirsdag skal jeg komme skikkelig igang med treningen igjen, det skal bli godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Hei! Hvordan har starten av uka vært for dere?

 

Ble noen sjokoladebiter på meg i går, da jeg var på mitt mest frustrerte ang. eksamen.. MEN, nå er jeg ferdig med den og bestått og er motivert! Kjøpt meg elektronisk vekt som mest sannsynlig kommer i posten i morgen eller overmorgen. Det blir spennende å se om vekta har forandret seg noe.

 

Jeg sliter litt med å komme opp i 1600 kcal. I dag har jeg spist noe som føles ut som veldig mye, men er stadig bare på 1300.. Og har ikke lyst på mat, så føler liksom det blir litt feil å spise bare for å få i meg nok..? Noen som går på kurs som har fått svar på dette problemet?

 

Håper ukestarten har vært god for dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Fant denne oversikten, kan være grei å ha: http://fitnessbloggen.no/kalorier-alkohol-drinker/

 

Tusen takk! Veldig greit å ha! Leste også en annen artikkel der det sto at den dagen du skulle ut og drikke (gjaldt kun hvis du skulle ut maks en dag i uken) så kunne man senke fett- og karbohydratinntaket, og heller spise masse proteiner (fra magert kjøtt, eggehvite osv.). Så det trenger ikke å ødelegge helt hvis man drar ut på byen en gang i blant! :)

http://fitnessbloggen.no/kjoreregler-for-byturen/

 

Gratulerer med ferdig eksamen, margaritha! :D Kan tenke meg at det er herlig! Du får bruke tipsene i artikkelen til å dra ut og ha en skikkelig feiring! :P

 

Starten av uka har vært helt ok. Var på kino idag, og siden venninna mi skulle ha smågodt, greide jeg ikke la være selv. Angret litt etterpå. Det var ikke verdt å bruke opp alle frimerkene så tidlig i uka.. Men da jeg registrere alt ikveld, endte jeg likevel bare på litt over 1100 kalorier, inkludert smågodtet! Det er faktisk veldig sjeldent at jeg greier å få 1600 kalorier. Har sikkert litt å gjøre med at jeg er student, og har ikke råd til å ha så veldig fancy greier til hvert måltid, og jeg føler meg mett hele tiden. Men jeg burde jo få opptil 1600, sant? Er det veldig dumt å få under hele tiden?

 

Lykke til på veiingen imorgen, engeljenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry jenter, litt slakk med å oppdatere dere denne uken. gikk ned 0,8 kg forrige uke... 200 g for lite, satser på å ta det igjen denne uken

 

helgen var ikke bra for min del. ble både fest og kino.kjæresten hadde bursdag så det ble litt for mye junk food :( MEN har vert flink og trene så nå er det bare fult fokus på helsa frem til veiedag på fredag.

 

gøy at det er flere på samme alder her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Da har vekta kommet i posten, og jeg bare måtte sjekke, selv om veiedag er i morgen. Og jeg hadde gått ned 0.6 kg. Og nå har jeg i tillegg spist og drukket endel (bruker å veie meg om morgenen). Så er fornøyd! Håper den holder seg der etter en liten bytur i kveld også :)Ha en flott helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei alle sammen:) beklager at jeg er litt treg til å oppdatere, men var veiing i går da og grudde meg veldig, men vekta viste ned 0,9 så jeg er stor fornøyd, mangler 3,8 kg nå så har jeg gått ned 30 kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Wow, engeljenta, det er jo helt fantastisk bra! :D Stå på! :D

 

jada, trivsel2010, bare sleng deg på! Det er flere som ikke er aktive på tråden uansett :P

 

Jeg veide meg idag, og jeg hadde gått ned 1,5 kg :D Men tørr ikke helt stole på den der ikea-vekten jeg har, så nå har jeg også bestilt elektronisk vekt på internett! Gleder meg og gruer meg til den kommer :P

 

Kanskje vi skulle skrive inn i et skjema, slik at vi har en oversikt. Det er jo faktisk en konkurranse! Og hvis folk ikke er aktive på 2 uker, så får de ikke være med lenger, er det en ok regel?

 

kirie: 79, 8 - 79,1 (ned 0,7 kg tilsammen)

danigei79: 105,5

solsikke_: 84 - 82,5 (ned 1,5 kg tilsammen)

engeljenta: 72,9 - 71,8 (ned 1,1 kg tilsammen)

margaritha: 88,5

trivsel2010: 79,6

 

Så må alle bare fylle inn sine nye mål fra denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Hei trivsel2010 og velkommen til :)

 

Så utrolig bra solsikke og englejenta! Dere er flinke! :)

 

Jeg tror jeg må komme tilbake med vekt i morgen, da jeg har vært "litt" fyllesyk og rett og slett glemt å gå på vekta ;) Kun fått i meg et måltid hittil idag, så merker at en bytur går ganske mye utover kostholdet ikke bare én dag, men to dager.. :S Og neste uke skal jeg iallefall på to fester.. (semesterstart er ikke bra for kroppen ;) ) Så denne uka må det bli mye trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

ja jeg er med, registrer ny vekt på onsdag da det er veiedag på kurset:)

 

du solsikke, startvekta min var 72,9 11 januar så jeg har gått ned tilsammen 1,1:)

 

Håper den vekta di er riktig Solsikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

du solsikke, startvekta min var 72,9 11 januar så jeg har gått ned tilsammen 1,1:)

 

Håper den vekta di er riktig Solsikke:)

 

Hvis vi skal være pirkete, så startet vi ikke før 19 januar.. Men vi gidder ikke være pirkete :P Det skal jo være en motivasjon dette her! Jeg har endret på det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...