Gå til innhold

10 uker!


Gjest solsikke_

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

resultater denne uka var -0,7 kg og veier nå 79,1.

hadde sååå lyst å se 78 tallet så er litt skuffet :( men har krympet 18 cm totalt siden nyttår så det er jo bra :)

 

god helg videre alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

resultater denne uka var -0,7 kg og veier nå 79,1.

hadde sååå lyst å se 78 tallet så er litt skuffet :( men har krympet 18 cm totalt siden nyttår så det er jo bra :)

 

god helg videre alle sammen

 

Minus -0.7 kilo er veldig bra det da kirie :)

 

Jeg skjønner at du gjerne ville se 78 tallet, men kanskje du retten og sletten hopper over hele 78 tallet og går rett ned på 77 tallet :D

 

Jeg har kommet godt igang, og gleder meg til veiing på mandag. Bare håper jeg har gått ned litt da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

resultater denne uka var -0,7 kg og veier nå 79,1.

hadde sååå lyst å se 78 tallet så er litt skuffet :( men har krympet 18 cm totalt siden nyttår så det er jo bra :)

 

god helg videre alle sammen

 

klarte ikke la være å hoppe på vekta en gang til i dag (etter trening) den viste da 78.9! -0,9 kg.

velger å registrere det som min vekt denne uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

så flink du er kirie:) jeg sovnet av til trening i dag men blir trening i morgen da.

 

jeg sliter med å drikke vann, men er det noe galt i å drikke de vannflaskene med pæresmak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Så flinke dere er alle sammen! Jeg skal være superflink frem til neste helg som byr på litt mer festing enn hva jeg burde. Nedgangen som skal registreres på meg er 0,6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Det er jo kjempebra trivsel2010! Jeg har nå vært og kjøpt inn målebånd. Var ikke så veldig morsomt å måle seg, men en positiv ting var at min midje/hofte-ratio var under 0,85. Altså under det som er farlig iallefall. Måtte lure meg opp på vekta i dag, og det går i det minste den rette veien. Er så utrolig motivert nå, og har bestilt meg sydentur i starten av mai. Forhåpentligvis er det ikke så ille å gå på stranda da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Heisann! Siden denne helgen blir så travel, så velger jeg å registrere vekta fra i dag. Og den er nå 86,4 kg, dvs jeg har gått ned 1,5 kg siden sist uke og totalt 2,1 kg :):):) I tillegg målte jeg cm, og har gått ned 5 cm rundt midjen og 14 cm totalt. Er så utrolig fornøyd! Er snart tilbake der jeg var etter mitt forrige Roede-kurs, det som litt ufrivillig har vært trivselsvekta mi i 3 år. Så regner med kiloene vil "sitte litt bedre" etter jeg har kommet under 85 kg.

 

Ha en flott helg dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Så flinke dere er alle sammen! Jeg har virkelig hatt en nedgangsuke.. Jeg dro til Åre på søndag, og frem til idag bodde jeg i hytte med noen venninner. Alle sammen er slanke og flotte, og alle var fast bestemt på at denne uken var det godteri, chips og fastfood som sto på menyen! Jeg startet greit, og holdt meg unna nattmat på burgersjappa rett under der vi bodde. Spiste litt mindre enn vanlig, pga det store kaloriinntaket fra alkoholen, og vi kom oss ut på langrennstur. Men så gikk det nedover, og iløpet av de siste dagene, så har jeg både spist godteri, chips, en burger og litt pommes frites. Og det ble med den ene langrennsturen.. Og såklart, har jeg hatt et altfor stort alkoholinntak: rundt 2800 kalorier ifølge mine beregninger :o Det er 700 per dag.. Nå våger jeg ikke veie meg før etter helgen, sånn at jeg får trent litt først :P En ting er sikkert, og det er at jeg skal ha en lang pause før jeg drikker igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Da har det allerede gått 2 uker av de tilsammen 10 ukene!

 

Oppdatert etter 2 uker (startvekt og nå):

kirie: 79, 8 - 78,8 (totalt: 1 kg)

solsikke_: 83 - 80 (totalt: 3 kg)

engeljenta: 72,9 - 71,3 (totalt: 1,6 kg)

margaritha: 88,5 - 86,4 (totalt: 2,1 kg)

trivsel2010: 79,6 - 78 (totalt: 1,6 kg)

 

Ikke oppdatert:

danigei79: 105,5

 

Bra jobba, folkens! :D

 

Jeg kjøpte også elektronisk vekt, slik som deg margaritha, og faktisk så viste den nye vekten 1 kg mindre enn den forrige! :o Så det var jo et sjokk for meg da jeg plutselig hadde gått ned 2,5 kg siden forrige uke! Men så sjekket jeg på begge vektene, så fant jeg ut at jeg hadde gått ned 1,5 :) Superfornøyd med det da! Målet mitt var at jeg skulle veie 80 kg innen jeg dro på besøk til kjæresten min neste helg, og det greide jeg jo nå, siden jeg fikk den nye vekten, hehe :P

 

Vet forresten dere mange matvarer som er hjertevennlig? Man skal jo helst ha to daglig, men det er veldig sjeldent at jeg har noen i det hele tatt! De jeg har funnet ut til nå er pesto og avokado (som begge er nei-mat!), oliven og vita hjertegod rundstykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

solsikke:) cashewnøtter er hjertevennlige, jeg spiuser 20 gram usalta cashewnøtter om dagen jeg:)

 

ja i går bestilte jeg og kompisen min tur til london, han drar 27 februar pga kurs med jobben og jeg drar dit torsdag 1 mars og drar hjem sammen med han 4 mars(søndag)

 

Siste kurskveld er 29 februar og har som mål å gå ned 3,3 kg til da for da har jeg gått ned tilsammen 30 kg på 3 år.

 

jeg har ikke skeiet ut noe på de 3 ukene jeg har gått på kurs og i går unnet jeg meg litt pasta carbonara og 2 iskuler da jeg var til kompisen min, har egentlig ikek dårlig samvittighet pga har stått på som bare det ellers. veiing på kurset onsdag, håper vekta er snill med meg da og og jeg har begynt å drikke 2 liter vann om dagen og så stolt av meg selv nå kjenner jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er, jeg er nok for sein til å være med på disse 10 ukene, men håper det dukker opp en lignende tråd når dere er ferdig :P Laks, makrell (i tomat), diverse oljer, vita hjertego' smør og lettmajo + div. nøtter er i hvert fall hjertevennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Solsikkefrø er også hjertevennlig, jeg bruker å ta en liten teskje ved siden av knekkebrødet om morgenen.

 

Hvordan har helga vært for dere da? Her har det gått ganske dårlig.. startet med at jeg skulle ut å spise med venner jeg ikke har sett på et halvt år, så hadde de valgt et sted de kun serverer burgere. Prøvde å velge den som så sunnest ut, og bestilte salat istedet for chips eller poteter, men burger er burger. Så fulgte bytur med flere øl og noen drinker, noe som ikke var så lurt siden jeg var småforkjøla og derfor ble jeg "helforkjøla". Så lørdag, søndag og mandag har jeg tilbrakt under dyna og uten trening.

 

I dag har jeg prøvd å ta igjen for en dårlig helg, og fikk en kostholdsscore på 9,4 som er rekord for meg. Håper jeg blir frisk nok til å trene i morgen, det må jo strammes opp og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Da vet jeg litt mer hjertevennlig mat, takk! :)

 

Jeg veide meg idag jeg, fordi jeg skal reise vekk imorgen, og blir borte hele helgen. 4 dager uten trening! Hvordan skal det gå.. :P Jeg veide 78,7 kg da jeg sto opp idag! :D

 

I helgen har jeg vært ganske fokusert, fordi jeg hadde jo en veldig usunn søndag-torsdag, men jeg har aldri greid å fått en så bra kostholdsscore som deg! Hvordan greier du det? :P Tror det beste jeg har fått er noe med 7, men som regel får jeg under 5 ..

 

God helg, folkens! Og god bedring, margaritha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Heisann!

 

Veide meg i dag, og har stått på stedet hvil siden sist uke. Med tanke på hvor lite jeg har trent pga at jeg var syk så er det vel greit. Men litt kjedelig.. Men da er det full skjerpings denne uka! :) Har lyst å nå delmålet mitt til neste uke (der jeg har vært i mange år), så jeg virkelig kan begynne å føle at jeg går nedover. Nå føler jeg at jeg bare tar de "ekstrakiloene" fra jula :P Har gått ned 8 cm totalt i midjemål da. Så er 2 cm mindre der ift sist uke.

 

Ha en flott helg dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

For spesielt interesserte.. Her er hva jeg spiste den dagen jeg fikk 9,3 i kostholdsscore. I tillegg drakk jeg 6 glass vann og tok multivitamin. Tror poenget er at man skal treffe innenfor grafen både på alle punkter.

 

FROKOSTSUM 412 kcal

Favoritt Delikatesse Sesam knekkebrød, Wasa: 3 stk a 9 gram 100 x

Favoritt Kaffe: 3 dl 0 x

Favoritt Leverpostei, med mindre fett 13%: 20 g 38 x

Favoritt Alpen Bar Fruit and Nut with Chocolate: 23 g 99 x

Favoritt Dansk salami, Nordfjord: 13 g 71 x

Favoritt Ekstra lett melk: 275 g 105 x

 

LUNSJSUM 335 kcal

Favoritt Alpen Bar Fruit and Nut with Chocolate: 46 g 198 x

Favoritt Banan: 1 stk 91 x

Favoritt Appelsinjuice med fruktkjøtt, Sunniva Premium: 1 dl 46 x

 

MELLOMMÅLTIDSUM 167 kcal

Favoritt Delikatesse Sesam knekkebrød, Wasa: 2 stk a 9 gram 67 x

Favoritt Leverpostei, med mindre fett 13%: 15 g 29 x

Favoritt Dansk salami, Tulip: 20 g 72 x

 

MIDDAGSUM 475 kcal

Favoritt Kalkunfilet: 150 g 177 x

Favoritt Brokkoli: 180 g 50 x

Favoritt Minimais på glass, Bonduelle: 100 g 29 x

Favoritt Ekstra lett melk: 1 dl 38 x

Favoritt Philadelphia med paprika og krydder, Kraft: 1 porsjon a 20 gram 31 x

Favoritt Rømmedressing med hvitløk, Tine: 1 ss a 15 gram 22 x

Favoritt Solsikkekjerner: 1 porsjon a 10 gram Bra for hjertet56 x

 

KVELDSMATSUM 62 kcal

Favoritt Delikatesse Sesam knekkebrød, Wasa: 1 stk a 9 gram 33 x

Favoritt Leverpostei, med mindre fett 13%: 9 g 17 x

Favoritt Solsikkekjerner: 2 g Bra for hjertet11 x

 

 

Lagre som eget måltid?

Kopier Kveldsmat fra i går

FRIMERKERSUM 0 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Hei igjen. Bare et lite spørsmål til dere.. Når dere trener, legger dere på ekstra kcal da, eller holder dere dere på rundt 1600 kcal likevel? Jeg har holdt meg på 1600 likevel, men leste innpå en annen tråd at de brukte å spise ekstra når de trente så kroppen ikke går inn i sparemodus. Er litt redd for at jeg da evt. spiser for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Bare et lite spørsmål til dere.. Når dere trener, legger dere på ekstra kcal da, eller holder dere dere på rundt 1600 kcal likevel? Jeg har holdt meg på 1600 likevel, men leste innpå en annen tråd at de brukte å spise ekstra når de trente så kroppen ikke går inn i sparemodus. Er litt redd for at jeg da evt. spiser for lite?

 

jeg holder meg til 1600 uavhengig om jeg trener eller ikke. men kan ofte bli veldig sulten etter trening så tar derfor en proteinshake rett etter trening og da holder matlysten seg normal resten av dagen. og ikke minst får kroppen nædvendige næringsstoffer etter trening for å forsette forbrenningen til og med etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, slenger innom med en liten kommentar om kalorier og trening. Dersom det er snakk om MYE trening ville jeg spist litt mer. Jeg ligger på 20-25 TP/pr uke. I starten lå jeg på 1600 kcal, men etterhvert følte jeg at kroppen gikk "tom" for energi. Etter å ha økt inntaket noe kom overskuddet tilbake. Så jeg tror at intensitet og mengde trening avgjør hvor mye du bør spise. Kjenn etter hvordan kroppen reagerer. Det går jo også an å spise litt ekstra de dagene hvor du har de tyngste øktene. Det går utmerket an å bruke proteinshaker eller barer til dette formålet. For at restitusjonen skal komme igang er det viktig å spise like etter endt trening. Lykke til :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Det er en stund siden det har vært litt oppdateringer her! Hvordan går det med dere? Jeg veide meg på onsdag, og da veide jeg 78,8 kg, og det samme veide jeg igår kveld. Jeg har ikke fått trent så mye i det siste, og jeg har vært ganske usunn til tider, så jeg var egentlig bare glad for at jeg ikke har gått opp i vekt! De siste to ukene har jeg nemlig vært både på tur i Bergen og i Oslo, så jeg har kun vært hjemme i 2 dager. Og med all reisingen og fartingen, blir det vanskelig å få tid til trening og gode spisevaner! Jeg hadde et delmål på 75 kg innen 3.mars, men jeg ser at det kommer ikke til å gå.. Men jeg skal prøve på 76 kg!

 

Nå på fredag har det forresten gått 5 uker, og da er vi halveis i vår lille konkurranse! Så kjekt hvis alle oppdaterer og forteller hvor mye de har gått ned i vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...