Gå til innhold

10 uker!


Gjest solsikke_

Anbefalte innlegg

Gjest engeljenta28

Solsikke, er det ikke for mye å håpe på 2,8 kg innen 3 mars?

 

jeg veide forrige onsdag 70,3 både hjemme og på kurset så ned 300 gram, i dag viste vekta hjemme 69,2, vet ikke om jeg tør håpe på at den stemmer men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Gjest solsikke_

Solsikke, er det ikke for mye å håpe på 2,8 kg innen 3 mars?

 

jeg veide forrige onsdag 70,3 både hjemme og på kurset så ned 300 gram, i dag viste vekta hjemme 69,2, vet ikke om jeg tør håpe på at den stemmer men men.

 

Haha, jo absolutt! Vet ikke helt hva jeg tenkte med :P Ikke hodet hvertfall!

Men da jeg veide meg imorres veide jeg faktisk 77,4 kg, så plutselig har jeg bare 1,4 kg igjen :P Tror egentlig ikke jeg skal sette meg noen tidsmål, for vekten er så ustabil uansett.. Jeg når målene mine når jeg når de, og sånn er det :)

 

Men! En ting jeg plutselig har blitt litt oppmerksom på.. Når dere registrerer mat dere steker, registrerer dere oljen dere steker i også? Jeg har ikke tenkt på dette før, og oppdaget at kun en spiseskje er 100 kalorier!!! Og jeg pleier bare helle på en slump, så det er godt mulig det blir 2 spiseskjeer av og til.. Altså 200 kalorier mer enn jeg har trodd! Dette er jo ganske stor forskjell.. Uff uff.. Går det an å tørrsteke kjøttdeig og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Haha, jo absolutt! Vet ikke helt hva jeg tenkte med :P Ikke hodet hvertfall!

Men da jeg veide meg imorres veide jeg faktisk 77,4 kg, så plutselig har jeg bare 1,4 kg igjen :P Tror egentlig ikke jeg skal sette meg noen tidsmål, for vekten er så ustabil uansett.. Jeg når målene mine når jeg når de, og sånn er det :)

 

Men! En ting jeg plutselig har blitt litt oppmerksom på.. Når dere registrerer mat dere steker, registrerer dere oljen dere steker i også? Jeg har ikke tenkt på dette før, og oppdaget at kun en spiseskje er 100 kalorier!!! Og jeg pleier bare helle på en slump, så det er godt mulig det blir 2 spiseskjeer av og til.. Altså 200 kalorier mer enn jeg har trodd! Dette er jo ganske stor forskjell.. Uff uff.. Går det an å tørrsteke kjøttdeig og slikt?

 

Så utrolig flink du har vært! Jeg bruker aldri noe olje når jeg steker kjøttdeig, siden det naturlig er endel fett i det fra før. Når jeg steker andre ting, som grønnsaker, kyllingfilet etc tar jeg bare en liten teskje og det holder som regel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Så utrolig flink du har vært! Jeg bruker aldri noe olje når jeg steker kjøttdeig, siden det naturlig er endel fett i det fra før. Når jeg steker andre ting, som grønnsaker, kyllingfilet etc tar jeg bare en liten teskje og det holder som regel :)

 

Åja, oki, det var greit å vite! Takk skal du ha! :)

 

Tusen takk, margaritha! Det er virkelig herlig å få gode resultater! Jeg merker at for hver uke som går, så blir jeg litt og litt mer komfortabel med meg selv og kroppen min. Det er en ting jeg har slitt litt med tidligere, og det er så kjekt å se at det faktisk gir resultater! Gleder meg til å reise hjem i påskeferien og vise familien min at jeg har greid å miste de kiloene jeg la på meg etter at jeg begynte å studere :) :) Og dere andre er også så flinke! :D

 

Har dere noe premie til dere selv? Jeg tenker at når jeg når et visst mål, jeg er ikke helt sikker hva enda, men kanskje sånn 70 kg eller noe, så skal jeg få lov å kjøpe en skikkelig dyr kjole (eller et annet klesplagg) til meg selv. For 1000 kr eller noe sånt. For studenten jeg er, så er dette gaanske mye :P Og da er det også en ekstra motivasjon til å holde vekten etterpå, fordi det vil være utrolig dumt å bruke så mye penger på en kjole som ikke passer meg etter et par måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

76,5 kg på meg :)

 

Oi, så bra jobbet! Min belønning når jeg når 75 kg (og har holdt meg der en stund), er at jeg skal ta en tatovering. Den kommer nok til å koste et par tusen, så det er en stor belønning når man er student ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Oi, så bra jobbet! Min belønning når jeg når 75 kg (og har holdt meg der en stund), er at jeg skal ta en tatovering. Den kommer nok til å koste et par tusen, så det er en stor belønning når man er student ja ;)

 

:-O Så kult! :D Hva kan du tenke deg å ta da? Jeg har en skilpadde på ankelen som jeg er veldig glad i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

:-O Så kult! :D Hva kan du tenke deg å ta da? Jeg har en skilpadde på ankelen som jeg er veldig glad i :)

Vet ikke helt hva jeg skal ta enda, har en fra før (på leggen) som jeg og er veldig glad i, så greit at jeg mest sannsynlig har 4-5 måneder på å finne ut av hva jeg vil ha ;) Ah, i dag er jeg bakfull og har bare lyst på drittmat. Koser meg med Pepsi Max enn så lenge, men har så mye mer lyst på absolutt alt som er usunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Vet ikke helt hva jeg skal ta enda, har en fra før (på leggen) som jeg og er veldig glad i, så greit at jeg mest sannsynlig har 4-5 måneder på å finne ut av hva jeg vil ha ;) Ah, i dag er jeg bakfull og har bare lyst på drittmat. Koser meg med Pepsi Max enn så lenge, men har så mye mer lyst på absolutt alt som er usunt.

 

Hehe, ja, det er sikkert greit å ha litt tenketid på noe som man skal ha på kroppen resten av livet!

 

Ikveld er det oscarutdeling, og jeg og noen venninner har som tradisjon å sitte opp hele natten og se på det, og å spise akkurat det vi vil. Vi har kjøpt inn ingredienser til cookies og til brownies, + chips. Dette blir litt av en prøvelse! Jeg har spist ganske lite hele dagen, slik at jeg har endel kalorier å gå på, men det gjør jo at jeg føler meg veldig søtsugen og har lite energi, så det kan jo føre til at jeg bare spiser ekstra mye! Men jeg skal prøve å la vær.. Tok meg en joggetur på 8 km tidligere idag, så jeg håper at det gjør litt opp for det :P

 

Hehe, dette hjelper sikkert ikke akkurat på din motivasjon om å ikke spise drittmat idag :P Håper du greide å stå imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Hehe, ja, det er sikkert greit å ha litt tenketid på noe som man skal ha på kroppen resten av livet!

 

Ikveld er det oscarutdeling, og jeg og noen venninner har som tradisjon å sitte opp hele natten og se på det, og å spise akkurat det vi vil. Vi har kjøpt inn ingredienser til cookies og til brownies, + chips. Dette blir litt av en prøvelse! Jeg har spist ganske lite hele dagen, slik at jeg har endel kalorier å gå på, men det gjør jo at jeg føler meg veldig søtsugen og har lite energi, så det kan jo føre til at jeg bare spiser ekstra mye! Men jeg skal prøve å la vær.. Tok meg en joggetur på 8 km tidligere idag, så jeg håper at det gjør litt opp for det :P

 

Hehe, dette hjelper sikkert ikke akkurat på din motivasjon om å ikke spise drittmat idag :P Håper du greide å stå imot!

 

Det hørtes da superhyggelig ut! Gikk greit i går, men søtsuget er her fortsatt i dag. Sluttet å snuse for en tid tilbake og i dag har jeg lyst på både snus og røyk og.. haha, what a day :P Kan jeg bare spørre hvor mange kcal du ligger på om dagen og hvor mange trimpoeng du har i uka? Ser jo du raser ned i vekt :D Jeg går jo nedover, men synes det går så fryktelig tregt, og hvis det fortsetter slik når jeg ikke målet mitt i sommer. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Før vi startet denne challengen, så kunne jeg spise en hel chipspose alene sikkert minst 3 ganger i uken, og jeg kjøpte ofte andre usunne ting som smågodt og lignende. Og når jeg spiste noe jeg syntes var godt til middag, så spiste jeg MASSE! I tillegg kjøpte jeg ofte baguetter og slikt på skolen, og jeg har funnet ut nå at en slik er rundt 700 kalorier! Så jeg hadde nok minst 2500 kalorier inntak hver dag, og trente enten ingenting eller veldig ueffektivt!

 

Nå når jeg har kuttet ut de usunne tingene sliter jeg faktisk ganske masse med å få 1600 kalorier per dag. Det er faktisk sjeldent at jeg har det. Har begynt å spise endel frukt hver dag for å få opp kaloriene litt. Her er oversikten min fra jeg startet å registrere på Grete Roede:

 

Uke 8: 1563 kalorier (gjennomsnitt pr. dag) og 12,1 trimpoeng

Uke 7: 1430 kalorier og 9,9 trimpoeng (denne uken var jeg på Oslotur, og jeg spiste masse smågodt. Disse dagene la jeg ikke inn i oversikten, så egentlig var nok kaloriene en del høyere enn 1430)

Uke 6: 1294 kalorier og 11,6 trimpoeng (Her har jeg ikke registrert søndagen, hvor jeg spiste masse morsdagskake, så her og er nok kaloriene høyere..)

Uke 5: 1451 kalorier og 8,7 trimpoeng (Samme greia som de to foregående. Chips og smågodt i Åre.)

Uke 4: 1240 kalorier og 12,4 trimpoeng

Uke 3: 1683 kalorier og 14,9 trimpoeng

 

Så jeg har absolutt ikke kuttet ut alt usunt, men jeg har det ikke i hverdagene lengre. Også fokuserer jeg masse på trening. Prøver å få to intervalløkter i uken (30 min) og to styrkeøkter (30 min). Følger styrkeøvelsene til Yngvar Andersen fra puls (http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7426599) Også har jeg minst én langkjøring. Jeg liker å løpe, og har bestemt meg for å bli med på halvmaraton til høsten! Jeg løp 1 mil for første gang for to uker siden, og det er jeg veldig fornøyd med!

 

Også har jeg kuttet ganske mye ned på alkoholen. Har ikke drukket på en måned nå, og med det konsumet alle rundt meg har, så er det ganske utrolig :P Jeg er jo tross alt student i Trondheim, byen der alle studenter er alkoholikere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Ser at vi ligger veldig likt på både matinntak og trimpoeng. Ligger mellom 1300 og 1500 i kcal for det meste og mellom 8 og 15 i trimpoeng hver uke, har trappet opp treninga litt nå de siste to ukene.

 

Har kuttet alkoholinntaket til maks en gang i uka med så sunn som mulig drikke. Men jeg har alltid trent, og har ligget på rundt 85-86 kg egentlig de siste 6 årene, bortsett fra to små perioder hvor jeg var oppe på 92 og 89. Virker som om disse kiloene bare biter seg fast, men har jo gått inn endel i cm. Er så lite motiverende når jeg ikke ser noe særlig nedgang på vekta..

 

Hehe, kjenner godt til studielivet i Trondheim, tror jeg hadde et gjennomsnitt på ca 1,8 utedager i uken den perioden. :P Min store svakhet matmessig er sjokolade, og spiste vel det omtrent hver dag før.. Puh, skremmende å se det svart på hvitt. Men nå har jeg én sjokolade i uka. Snikveide meg i dag, og så jeg hadde gått opp siden fredag.. :/ Så om jeg er heldig så blir jeg stillestående denne uka og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Alle har vel så ulike kropper, at det er umulig å forvente like resultater.. Noen har det bare litt vanskeligere enn andre! Jeg synes du er utrolig flink uansett! :)

 

Nå synes jeg det har vært litt dårlig aktivitet fra resten av folkene her! Det har faktisk gått 6 uker nå, og vi har bare 4 uker igjen! Hadde vært kjekt hvis alle postet vekten sin en gang i uken, slik at jeg kan lage en oversikt :)

 

Da jeg veide meg før helgen lå jeg på 75,2 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Takk for det.. :) Prøver jo samtidig som man skal leve et normalt liv. Det går iallefall nedover, og egentlig så er alt fra nå av litt bonus da jeg blir mindre enn hva jeg har vært de siste 6 årene.

 

Vekta som skal registreres denne uka er 85,6 så hele 0,1 ned denne uka.. ;) Heldigvis så jeg at den har gått litt mer ned i dag, så blir forhåpentligvis litt bedre resultat neste uke. Om ikke resten registrerer så er nok du en ganske klar vinner i denne konkurransen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Hvordan gikk det med deg denne uka, Solsikke? Ser ut som de fleste har ramlet av denne tråden nå. :/ Jeg gikk ned 1,1 kg, endelig litt mer enn de små grammene jeg har gått ned tidligere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...