Gå til innhold

kosemerker


Gjest idapetrine

Anbefalte innlegg

Gjest lilla.gorilla

Jeg sparer alle kosemerkene mine til det blir helg...Men hva skal jeg bruke de på? :huh: Hva får man mest for?

 

Tips?

 

 

Jeg gjør som deg og sparer alle kosemerkene til helgen, så i morgen blir det en melkerull for min del og den gleder jeg meg til hele uken :D Hva du får mest ut av vet jeg ikke, men det spørs jo hva du liker best.

Eks: 70g sjokolade eller

2 glass vin eller

2 glass øl eller

En bedre middag...

 

Det er de alternativene vi har snakket om i min gruppe, men det er sikkert myyye mer å velge mellom :)

 

Neste helg skal jeg ut med venninne gjengen og da blir det en bedre mddag i steden for melkerull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg sparer alle mine frimerker til helgen, men i min gruppe i dag fikk vi greie på at frimerkene tas av den vanlige menyen. Og ikke som vi alle var helt sikre på som en belønning for god innsats.

Jeg håper virkelig at kursleder tok feil her, for disse frimerkene er en strålende gulrot for de fleste av oss. Og er det slik at dette må tas av matrasjon, gjør noe med dagsrasjonene og la frimerkene komme i tillegg.

Er nå min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg sparer alle mine frimerker til helgen, men i min gruppe i dag fikk vi greie på at frimerkene tas av den vanlige menyen. Og ikke som vi alle var helt sikre på som en belønning for god innsats.

Jeg håper virkelig at kursleder tok feil her, for disse frimerkene er en strålende gulrot for de fleste av oss. Og er det slik at dette må tas av matrasjon, gjør noe med dagsrasjonene og la frimerkene komme i tillegg.

Er nå min mening

 

Frimerker/kosemerker går selvsagt inn i den daglige menyen. Det skal jo ikke øke det totale inntaket ditt. GR mener at det ikke spiller noen rolle når i uken du inntar de, fordi det er gjennomsnittet pr uke som teller.

 

Altså du kan velge å spise frimerkene daglig og ha et inntak som ser slik ut:

Man -- Tirs -- Ons -- Tors -- Fre -- Lør -- Søn

1300 - 1300 - 1300 - 1300 - 1300 - 1300 - 1300

 

Eller spare til lørdag og ha det slik:

 

Man -- Tirs -- Ons -- Tors -- Fre -- Lør -- Søn

1250 - 1250 - 1250 - 1250 - 1250 - 1600 - 1250

 

Poenget er at gjennomsnittet blir 1300 kcal dagen.

 

Menyene er lagt opp slik at frimerkene ikke inngår i de daglige matrasjonene som er listet opp, men i tillegg. F.eks slik for meny 1:

 

Frokost 220

Lunsj 220

Middag 400

Melk 200

Frukt 200

Fri/Kosemerker 50

 

= 1290

Sparer du frimerkene den dagen blir det 1240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frimerker/kosemerker går selvsagt inn i den daglige menyen. Det skal jo ikke øke det totale inntaket ditt. GR mener at det ikke spiller noen rolle når i uken du inntar de, fordi det er gjennomsnittet pr uke som teller.

 

Altså du kan velge å spise frimerkene daglig og ha et inntak som ser slik ut:

Man -- Tirs -- Ons -- Tors -- Fre -- Lør -- Søn

1300 - 1300 - 1300 - 1300 - 1300 - 1300 - 1300

 

Eller spare til lørdag og ha det slik:

 

Man -- Tirs -- Ons -- Tors -- Fre -- Lør -- Søn

1250 - 1250 - 1250 - 1250 - 1250 - 1600 - 1250

 

Poenget er at gjennomsnittet blir 1300 kcal dagen.

 

Menyene er lagt opp slik at frimerkene ikke inngår i de daglige matrasjonene som er listet opp, men i tillegg. F.eks slik for meny 1:

 

Frokost 220

Lunsj 220

Middag 400

Melk 200

Frukt 200

Fri/Kosemerker 50

 

= 1290

Sparer du frimerkene den dagen blir det 1240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frimerker/kosemerker går selvsagt inn i den daglige menyen. Det skal jo ikke øke det totale inntaket ditt. GR mener at det ikke spiller noen rolle når i uken du inntar de, fordi det er gjennomsnittet pr uke som teller.

 

Altså du kan velge å spise frimerkene daglig og ha et inntak som ser slik ut:

Man -- Tirs -- Ons -- Tors -- Fre -- Lør -- Søn

1300 - 1300 - 1300 - 1300 - 1300 - 1300 - 1300

 

Eller spare til lørdag og ha det slik:

 

Man -- Tirs -- Ons -- Tors -- Fre -- Lør -- Søn

1250 - 1250 - 1250 - 1250 - 1250 - 1600 - 1250

 

Poenget er at gjennomsnittet blir 1300 kcal dagen.

 

Menyene er lagt opp slik at frimerkene ikke inngår i de daglige matrasjonene som er listet opp, men i tillegg. F.eks slik for meny 1:

 

Frokost 220

Lunsj 220

Middag 400

Melk 200

Frukt 200

Fri/Kosemerker 50

 

= 1290

Sparer du frimerkene den dagen blir det 1240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for ditt svar som helt sikkert er riktig.

Det er bare det at alle jeg kjenner som har gått en eller flere kurs, som jeg selv, har tolket dette med kosemerker som en belønning for innsats. Hadde jeg vært Grete Roedemetode hadde jeg gått ned på antall kalorier i menyene og gitt alle frimerkene i tillegg. Som er mye hyggeligere og mye mer motiverende. Selv dropper jeg rett og slett melka og får mine merker uavkorte hver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo hva du mener. Men i slankeperspektiv blir det jo litt feil å belønne med mat/snop...

 

Hvis du følger måltid, melk og fruktrasjonene er jo frimerkene i tillegg... Du skal jo ikke behøve å droppe noe når du følger rasjonene. Hvis du ikke spiser frimerkene dine daglig, så kan du jo spise 350 kcal ekstra hver helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo hva du mener. Men i slankeperspektiv blir det jo litt feil å belønne med mat/snop...

 

Og det er på en måte helt riktig. Jeg spiser ikke snop og mat, men sparer til god rødvin i helga. Men enkelt psykologi sier jo at klapp på skulder og belønning duger best. Så bruk disse akkurat som du vil, men jeg synes GR burde justere menyene ned 50 kal og gi disse som en skikkelig klapp på skuldra for god ukeinnsats. Det er motivasjon det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo så forskjellig hvordan man ønsker å gjøre det. For noen blir det jo feil å ha alt til helgen. GR legger jo opp til at man kan velge dette selv ved at man enkelt bare lar være å benytte seg av frimerkene daglig og spare de til helgen om man ønsker :)

 

Menyen er jo sånn sett justert for de 50 kcal daglig.

 

Og nå vet jeg at jeg snakker for flere her som har hatt en uvane med å belønne seg selv med ekstra kalorier i helgene når vi har vært flink i ukedagene. For flere av oss er det viktig å bryte med det mønsteret og oppfatningen om at vi skal belønnes med ekstra kalorier, enten det er i form av mat eller drikke. Og jeg kan vel tenke meg at det er årsaken til at frimerkene er lagt opp til å inngå som en naturlig del av livsstilen i stedet for en belønning eller motivasjon.

 

Så vi får vel si det er en bra ting at det er mulighet for å velge selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...