Gå til innhold

Ned 5-7 kg innen 1. april?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jente på 33 år, 170cm, startvekt 1. januar 75,5 kg.. vil ned til 69 kg innan utgangen av mars.. Har ikkje klart å gå ned til under 72 kg siden før fødsel for 6 år siden.. Kroppen min VIL vege 72 kg ++ :angry:

 

Har litt motivasjonsproblemer på treningsfronten..

 

Noen som vil være med og motivere kvarandre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hei!

Jente på 33 år, 170cm, startvekt 1. januar 75,5 kg.. vil ned til 69 kg innan utgangen av mars.. Har ikkje klart å gå ned til under 72 kg siden før fødsel for 6 år siden.. Kroppen min VIL vege 72 kg ++ :angry:

 

Har litt motivasjonsproblemer på treningsfronten..

 

Noen som vil være med og motivere kvarandre? :)

 

Hei, jeg har det nok litt som deg, de siste kiloene er limt fast. Har gått ned mange gravidkiloer så det er bra, men nekter å gi meg. Målet er 65 (jeg er 169høy, 34 år), veide meg i dag og veide 70,1 - har gått ned 0,6 siden jeg begynte igjen for en uke siden.

I dag hadde jeg fri og gikk en over to timers skitur, forbrente 1400 kcal så det er jeg fornøyd med ;) Trener hver uke, men nå som jeg skal ned MÅ jeg trene minst tre ganger.

Hva liker du å trene? Jeg kjøpte meg en pulsklokke, og det hjalp på motivasjonen altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jente på 33 år, 170cm, startvekt 1. januar 75,5 kg.. vil ned til 69 kg innan utgangen av mars.. Har ikkje klart å gå ned til under 72 kg siden før fødsel for 6 år siden.. Kroppen min VIL vege 72 kg ++ :angry:

 

Har litt motivasjonsproblemer på treningsfronten..

 

Noen som vil være med og motivere kvarandre? :)

Hei,jeg vil gjerne bli med og motivere hverandre. Etter noen fødsler vil jeg ned til 68 innen sommeren,veier idag 76kg og er 170cm....erre muli med nesten samme vekt og cm:)))Vil gjerne trene , men dagene strekker ikke til for tiden, og da må jeg ihvertfall fokusere på matinntaket. Men mål med 2 treningsrunder pr.uke fremover da, ski og lange gåturer.

Hvilken dag veier du??? Jeg bruker fredager....unngår den typiske mandagen for å kanskje motiveres til å ha en "flink" helg om jeg veier fredag;)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg får fortsette her jeg da og se om vi får noe liv i denne tråden. Veier nå 69,8 så det går virkelig saaaaaaaaaaaaaaaakte nedover, men så lenge det går den veien så er det vel til å leve med det :) Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin87

Eg skal ned til 56 kg som er min trivselvekt. har arbeida med dette i heile år, og har ca 5 kg igjen etter å ha blitt kvitt nesten 5 kg. kva trener dykk? Eg trener helst heime med ulike treningsvideoer, og går turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal ned til 56 kg som er min trivselvekt. har arbeida med dette i heile år, og har ca 5 kg igjen etter å ha blitt kvitt nesten 5 kg. kva trener dykk? Eg trener helst heime med ulike treningsvideoer, og går turer.

 

 

 

Hei alle tre! :)

 

trener ingenting eg.. huff huff.. bare jobbing på meg for tiden, så rekker ikj tenke tanken på trening ein gang, prøver å få nok tid til datteren min.. har gått opp 1,5 kg siste ukene, skeiet litt ut med fastelavens boller og biffmiddag... så vips der satt kg... kjedelig, da eg ik spiser godteri eller kaker egentlig.. hva spiser dere til frukost? føler eg går opp av grovbørdet mitt.. et eg kjøper på bakeriet, 100% grovt, men går bare ned på knekkebrød føler eg..

 

har igjen 2 kg til 69 kg, men har egentlig meldt meg på et Hold vekten kurs fra 12. mars.. så tviler på at eg klarer å gå ned til 69 på ei uke, hehe..

 

hva spiser dere til middag? der eg er eg så dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juline

Har utrolig nok gått ned igjen og veier i dag 68,9 så er superfornøyd :) 900 g til første delmål så håper det er nådd innen et par uker. Skal ha bursdag for datteren min om to helger så det blir en utfordring, men får passe på å bare smake litt på kakene :)

Til frokost spiser jeg stort sett 2 skiver ingers rugbrød med makrell i tomat, det metter virkelig og det er jo på morgenen man kan spise mest så jeg sørger for en god frokost. Sist uke har jeg ikke trent så bra, bare to økter men helt greit. Satser på tre økter denne uka :)

Til middag spiser vi alt mulig egentlig, men noe av det vanlige er kylling/svinekjøtt i div varianter, bruker alltid karbonadedeig, så fullkornspasta og evt grove hamburgerbrød, pitabrød, fullkornstortilla etc... Spiser laks/ørret stort sett en dag i uka, det er jo veldig godt.

Spiser nok egentlig ganske vanlig, men sørger for magre sauser og veier det jeg spiser så jeg har stålkontroll på akkurat det.

Hvilken meny følger dere? Jeg har byttet fra 1600 kcal til ca 1300 og så langt ser det jo ut til å funke, så spennende å se framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pia65kg

Har utrolig nok gått ned igjen og veier i dag 68,9 så er superfornøyd :) 900 g til første delmål så håper det er nådd innen et par uker. Skal ha bursdag for datteren min om to helger så det blir en utfordring, men får passe på å bare smake litt på kakene :)

Til frokost spiser jeg stort sett 2 skiver ingers rugbrød med makrell i tomat, det metter virkelig og det er jo på morgenen man kan spise mest så jeg sørger for en god frokost. Sist uke har jeg ikke trent så bra, bare to økter men helt greit. Satser på tre økter denne uka :)

Til middag spiser vi alt mulig egentlig, men noe av det vanlige er kylling/svinekjøtt i div varianter, bruker alltid karbonadedeig, så fullkornspasta og evt grove hamburgerbrød, pitabrød, fullkornstortilla etc... Spiser laks/ørret stort sett en dag i uka, det er jo veldig godt.

Spiser nok egentlig ganske vanlig, men sørger for magre sauser og veier det jeg spiser så jeg har stålkontroll på akkurat det.

Hvilken meny følger dere? Jeg har byttet fra 1600 kcal til ca 1300 og så langt ser det jo ut til å funke, så spennende å se framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin87

Hei alle tre! :)

 

trener ingenting eg.. huff huff.. bare jobbing på meg for tiden, så rekker ikj tenke tanken på trening ein gang, prøver å få nok tid til datteren min.. har gått opp 1,5 kg siste ukene, skeiet litt ut med fastelavens boller og biffmiddag... så vips der satt kg... kjedelig, da eg ik spiser godteri eller kaker egentlig.. hva spiser dere til frukost? føler eg går opp av grovbørdet mitt.. et eg kjøper på bakeriet, 100% grovt, men går bare ned på knekkebrød føler eg..

 

har igjen 2 kg til 69 kg, men har egentlig meldt meg på et Hold vekten kurs fra 12. mars.. så tviler på at eg klarer å gå ned til 69 på ei uke, hehe..

 

hva spiser dere til middag? der eg er eg så dårlig..

 

til frokost spiser eg ein dobbel 0% yoplait yughurt med ca 20g axa pluss kornblanding og eit glass skumma mjølk. Eller eg et 2 ryvita knekkebrød med cottage chees og syltetøy utan tilsett sukker, kalkunkorv eller vita hjertego ost ;)

 

til miaddag et eg masse grønnsaker! Ofte steiker eg ferske grønnsaker og serverer med litt villris og evt litt reint kjøtt. Bruker veldig sjeldan kjøttdei - isåfall berre kyllingkjøttdig eller karbonadedeig med 5% fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin87

 

Spiser nok egentlig ganske vanlig, men sørger for magre sauser og veier det jeg spiser så jeg har stålkontroll på akkurat det.

Hvilken meny følger dere? Jeg har byttet fra 1600 kcal til ca 1300 og så langt ser det jo ut til å funke, så spennende å se framover.

 

følger meny 1 med 1300. Gjort det i 5 veker. Funker kjempebra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Hei dere :)

 

Hvor mye trener dere som spiser 1300kalorier?

 

Jeg har holdt den menyen mer eller mindre siden nyttår, men her skjer det minimalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

 

Jeg har holdt den menyen mer eller mindre siden nyttår, men her skjer det minimalt...

 

Korleis er fordelingen din mellom karbohydrater, fett og proteiner?

Eg opplever at ved å ete mindre karbohydrater (eg snakker IKKJE lavkarbo) samt sørge for at eg får i meg meir protein, så får eg ein bedre kroppskomposisjon, dvs mindre feitt og meir musklar. vekta er den same, men kroppen er mindre. Eg tenker at på eit tidspunkt vil det jo då vise på vekta etter kvart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juline

Hei dere :)

 

Hvor mye trener dere som spiser 1300kalorier?

 

Jeg har holdt den menyen mer eller mindre siden nyttår, men her skjer det minimalt...

 

Jeg trener stort sett 3 ganger i uka, men noe av det viktigste for meg er å sørge for at ca 1300 kcal er SNITTET, men ikke det jeg spiser hver dag. Altså å spise en del mer en dag og så mindre dagen etter. (1100 en dag og 1500-1600 dagen etter f.eks) For meg har i hvert fall det med variasjon vært viktig, og så har jeg kuttet helt ut pepsi max og sånn i ukedagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Korleis er fordelingen din mellom karbohydrater, fett og proteiner?

Eg opplever at ved å ete mindre karbohydrater (eg snakker IKKJE lavkarbo) samt sørge for at eg får i meg meir protein, så får eg ein bedre kroppskomposisjon, dvs mindre feitt og meir musklar. vekta er den same, men kroppen er mindre. Eg tenker at på eit tidspunkt vil det jo då vise på vekta etter kvart også.

 

Spiser egentlig ikke så mye karbohydrater.. Dvs, spiser banan stort sett hver dag, gjerne to også. Ellers er der kun brød/pasta o.l til middag, og kanskje et par skiver til kvelds eller om morgenen i helgen.. Kroppen er jo blitt litt mindre, men ikke over all forventning. Men tror kanskje at jeg trener for mye styrke (70% styrketrening), og for lite kondisjon..?

 

Trener 3/4 ganger i uke på treningssenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...