Gå til innhold

Hva gjør jeg galt


Gjest bamsemumsa

Anbefalte innlegg

Gjest bamsemumsa

jente 38 år med tre barn. Er på min 3dje uke nå, går fort en time om dagen, noen ganger mer hvis jeg bruker abbilica maskinen hjemme, spiser grov brød uten smør , mager mat og drikker masse vann, har gått på gr før og gikk ned 16 kilo på tre mnd, men nå har ikke vekta rørt seg i det hele tatt, hvorfor skjer det inghen ting? ikke ett forbasket gram, frustrert jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

jente 38 år med tre barn. Er på min 3dje uke nå, går fort en time om dagen, noen ganger mer hvis jeg bruker abbilica maskinen hjemme, spiser grov brød uten smør , mager mat og drikker masse vann, har gått på gr før og gikk ned 16 kilo på tre mnd, men nå har ikke vekta rørt seg i det hele tatt, hvorfor skjer det inghen ting? ikke ett forbasket gram, frustrert jeg

Spiser du nok ? Man må også ha litt fett i kosten, gikk på den blemmen sist jeg gikk på kurs...

Kanskje du må gi på mer når du trener? Få pulsen godt opp :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bamsemumsa

Jeg spiser mer fett nå i kosten (sundt) men like mange kalorier som sist. Har gått ned mye mer pr uke enn hva jeg gjorde i høst!

 

Brød til frokost, gjerne med skinke, liker godt det, salater til lunsj, og deretter middag, gubben lagede pasta salat, helkorns pasta med ruccula, tomater, raspet gullerøtter og hjemmelagd majones som dressing blandet litt majo i slik at det ikek ble så tørt og det er kjempegodt men er det noe jeg kan spise? jeg mener det er ikke fysisk mulig å gå fortere enn det jeg gjør, jeg har bestandig maks tempo, tillogmed opp bakker, og er alltid gjennomsvett når jeg kommer hjem, og føler virkelig at jeg har brukt kroppen, nå har ikke jeg målt cm ,men jeg synes nå at fra aktivitetsniva 0 til å gå en time på maks tempo burde gjort utslag i en eller annen form, sulter ikke men spiser når jeg er sulten , ingen brus ingen snop eller junk Jeg er 1,74 høy og vekta står bom på 89,1 skal ned til 74 kg, helst i går selfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er aktivitetsnivået ditt mellom treningene? Det er mye å hente på å øke hverdagsaktiviteten...

 

Er du nøye nok ved oppmåling og registrering av mat?

 

Som regel når vekta står stille så er det fordi vi får i oss for mange kalorier i forhold til hva vi forbrenner. Og ofte overvurderer vi forbruket og undervurderer inntaket.

 

Ellers vet jeg at mange har hatt god nytte av å redusere litt på karbohydratene. Bytte ut de raske med langsomme, og spise litt mer proteiner. Mer proteiner i kosten betyr også mindre risiko for muskelsvinn.

 

Strever selv med samme problem, men har innsett at jeg har nok lurt meg selv litt. Selv om jeg følte jeg var så flink med mine 14-15 trimpoeng i uka, og spiste bare sunt... Snek seg vel inn noen ekstra kalorier her og der. I går begynte jeg å planlegge måltidene og registrere igjen. Tror nok det er det som skal til... Være litt strengere med seg selv...

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bamsemumsa

Hvordan er aktivitetsnivået ditt mellom treningene? Det er mye å hente på å øke hverdagsaktiviteten...

 

Er du nøye nok ved oppmåling og registrering av mat?

 

Som regel når vekta står stille så er det fordi vi får i oss for mange kalorier i forhold til hva vi forbrenner. Og ofte overvurderer vi forbruket og undervurderer inntaket.

 

Ellers vet jeg at mange har hatt god nytte av å redusere litt på karbohydratene. Bytte ut de raske med langsomme, og spise litt mer proteiner. Mer proteiner i kosten betyr også mindre risiko for muskelsvinn.

 

Strever selv med samme problem, men har innsett at jeg har nok lurt meg selv litt. Selv om jeg følte jeg var så flink med mine 14-15 trimpoeng i uka, og spiste bare sunt... Snek seg vel inn noen ekstra kalorier her og der. I går begynte jeg å planlegge måltidene og registrere igjen. Tror nok det er det som skal til... Være litt strengere med seg selv...

 

Lykke til :)

 

 

Det er jo husarbeid, vaskemaskinen går non stopp, så har jo nok der med opphenging og bretting husvak, hjeg har tre barn og de vet å rote, gubben min sitter kun der så det er jeg som tar meg av alt, hus bil hage og det som skal gjøres, så når jeg sitter på rumpa har jeg faktisk god samvittig het, spiser ikke mye poteter , men hender det går litt i pasta men ellers lite kalorier, er så bestemt på å gå ned i vekt at jeg fyser ikke på noe, bareinterisert i at vekta går ned, bruker sjelden bilen med mindre jeg skal hente barn på skolen, de orker ikke gå så langt, jeg begriper ingenting, en venninne av meg gikk ned 14 kilo på en snupp bare fordi hun begynte å trene og hun sitter der fortsatt med potetgullen og sjokoladen og fri flyt i helgene.. he he det er noen som har det, hun hadde ikke lagt om kosten i det hele tatt og nyter junk og allhverden, mens andre går opp 3 kilo bare ved å passere brødboksen,,,:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bamsemumsa

Hvordan er aktivitetsnivået ditt mellom treningene? Det er mye å hente på å øke hverdagsaktiviteten...

 

Er du nøye nok ved oppmåling og registrering av mat?

 

Som regel når vekta står stille så er det fordi vi får i oss for mange kalorier i forhold til hva vi forbrenner. Og ofte overvurderer vi forbruket og undervurderer inntaket.

 

Ellers vet jeg at mange har hatt god nytte av å redusere litt på karbohydratene. Bytte ut de raske med langsomme, og spise litt mer proteiner. Mer proteiner i kosten betyr også mindre risiko for muskelsvinn.

 

Strever selv med samme problem, men har innsett at jeg har nok lurt meg selv litt. Selv om jeg følte jeg var så flink med mine 14-15 trimpoeng i uka, og spiste bare sunt... Snek seg vel inn noen ekstra kalorier her og der. I går begynte jeg å planlegge måltidene og registrere igjen. Tror nok det er det som skal til... Være litt strengere med seg selv...

 

Lykke til :)

en ting til , hvordan registrere jeg det som inntas og hvordan finner jeg ut hvor mye jeg skal spis i forhold til mosjon? disse sidene er skikkelig tungrodde synes jeg, finner liksom ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntak og trening registrerer du under "Roede-Klubben" "Registrering".

 

Har du regnet ut hvliken meny du skal følge? Eller lagt inn tallene dine?

 

"Roede-Klubben" - "Min meny"

 

For å si det litt teoretisk, så må man ha et underskudd på 7000 kcal for å gå ned 1 kg fett. På en uke betyr det at du må ha et underskudd på 1000 kcal. Dersom du spiser 1300 kcal pr dag og forbrenner 1800 før trim, så må du trimme:

 

1000 + 1300 - 1800 = 500 kcal pr dag som er 2,5 trimpoeng.

 

Så det skal egentlig en del til for å gå ned 1 kg i uken.

 

Håper du skjønte noe av dette... Bare å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo husarbeid, vaskemaskinen går non stopp, så har jo nok der med opphenging og bretting husvak, hjeg har tre barn og de vet å rote, gubben min sitter kun der så det er jeg som tar meg av alt, hus bil hage og det som skal gjøres, så når jeg sitter på rumpa har jeg faktisk god samvittig het, spiser ikke mye poteter , men hender det går litt i pasta men ellers lite kalorier, er så bestemt på å gå ned i vekt at jeg fyser ikke på noe, bareinterisert i at vekta går ned, bruker sjelden bilen med mindre jeg skal hente barn på skolen, de orker ikke gå så langt, jeg begriper ingenting, en venninne av meg gikk ned 14 kilo på en snupp bare fordi hun begynte å trene og hun sitter der fortsatt med potetgullen og sjokoladen og fri flyt i helgene.. he he det er noen som har det, hun hadde ikke lagt om kosten i det hele tatt og nyter junk og allhverden, mens andre går opp 3 kilo bare ved å passere brødboksen,,,:D

 

 

Kan det tenkes du spiser for lite?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bamsemumsa

Kan det tenkes du spiser for lite?

 

:)

ca 4 brødskiver om dagen , en salat og lett middag orker ikke spise seærlig mye mer, men det har blitt ca 1.5 time om dagen med den raskeste gange, tror boka mi har blitt kastet ved en feiltagelse, jeg skulle jo aldri legge på meg igjen, og så ble jeg jo gravid, men nå viser det seg at jeg har fått gallesten så nå tør jeg ikek spise annet enn pulver fra camp kilo, det gjør himla vondt hver gang jeg spiser noe:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...