Gå til innhold

Altfor lite Ja-mat


Gjest blåstjerne
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest blåstjerne

Nå har jeg ført opp alt jeg har spist de siste to dagene, og det som slår meg er at det er bare grønnsaker, krydder og kaffe som er merket som Ja-mat. Finnes det ikke noe ordentlig *mat* som er Ja-mat? Så langt er det meste jeg har spist Litt-mat, og et par overraskende Nei-ikoner har også sneket seg inn. Mandler, lettrømme og olivenolje er fy?? Du store tid. Dette kan bli en utfordring!

 

Ettersom jeg ikke har mottatt kursmateriell ennå så benytter jeg sjansen til å spørre hva poenget er med disse frimerkene? Skal ikke disse regnes med på dagens totalinntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at du ikke skal spise litt-mat og nei-mat.

 

Hoveddelen av kostholdet vårt består av litt mat. Ja-mat er mat som vi kan spise ganske mye av fordi det har lav kaloritetthet. Nei-mat er mat med veldig høy kaloritetthet og noe vi skal være forsiktige med, selv om enkelte nei-matvarer er sunne, som mandler.

 

Frimerker er 50 kcal du kan bruke på hva som helst. De er ikke medregnet i de ulike rasjonene, men kommer i tillegg. Hvis du skal følge meny 1 er den lagt opp slik:

 

Frokost 220

Lunsj 220

Middag 400

Melk 200

Frukt 200

Frimerker 50

 

Du kan velge å spise 50 kcal pr dag av hva du vil, eller spare de til helgen. Spiser du ikke de 50 kcal, men velger du å spare de skal du altså ikke spise mer enn 1250 kcal pr dag på meny 1.

 

Håper dette var til hjelp :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...