Gå til innhold

Er det flere nye mammaer her som ikke ammer??


Gjest Salia

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg er på jakt etter andre mammaer som ikke ammer og som ønsker å gå ned i vekt.

 

Jeg fikk en sønn i begynnelsen av desember, og jeg gikk opp 18 kilo under svangerskapet. Jeg var overvektig før jeg ble gravid, så nå "ser jeg ikke ut"... Jeg hadde alle ambisjonene i orden; jeg skulle amme minst ett år, og ikke begynne med fast føde før lillemann var 6 mndr. Jeg klarte ikke det med storesøster som ble født 11 år før, men jeg skyldte da på en stressende og frustrerende tilværelse sammen med en alkoholiker. Men da jeg ikke klarte å fullamme lillemann mer enn 6-7 uker, skjønte jeg at det ikke hadde noe med stress og frustrasjoner å gjøre i det hele tatt. Jeg er bare ikke skapt til å amme. Litt tøft å innse, men når melken blir borte til tross for fullamming og etterpumping, tar jeg den utveien som er best for lillemann og for meg. Så han får MME, og både lillemann og mamma er fornøyde, og ikke minst: Vi får begge sove godt :)

 

Men jeg har jo ikke den berømte "ammeforbrenningen" lenger. Dermed trenger jeg all den hjelp jeg kan få for å gå ned i vekt.

 

Så hvis det er noen her inne som er i samme situasjon som meg; at de ikke kan eller ønsker å amme, så sleng dere på! Selv skal jeg gå ned minimm 20 kilo, men aller er selvsagt velkomne! Enten man vil gå ned 40 kilo eller 4 :) Vi som ikke ammer må holde sammen :)

 

Jeg er i nesegrus beundring for de som klarer å fullamme i 6 mndr, men jeg nekter å får dårlig samvittighet for å ikke klare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ingenting å få dårlig samvittighet for! :)

 

Enda en (relativt) nybakt mamma her som ikke ammer. Jeg fødte i august 2011. Klarte bare å amme i 4 uker og så var det tomt, gitt. Alt gikk skeis og det var bare å begynne på MME. Stort nederlag den gang, men ikke i dag, når jeg ser hvor kjempeflott det gikk med MME. Og med poden! :)

 

Og... Det er flere fordeler med å ikke amme! Prøv å snu på flisa og se på det sånn, når situasjonen engang er slik den er.

 

- Vi kan spise og drikke det vi vil uten å behøve å tenke på at det "havner i melka".

- Og ikke minst: vi kan slanke oss alt vi vil! Juhuuu!

 

Jeg gikk opp 22 kilo i svangerskapet og gikk ned bare 7 av de etter fødsel og den første måneden etter. Fikk litt drahjelp av "ammeforbrenningen" de 4 ukene jeg faktisk hadde melk. Men så gikk melka tom og det sto bom fast de neste månedene. Selv etter at jeg begynte å trene. Fikk ikke fart på sakene før jeg meldte meg inn her på GR og begynte å føre inn maten min og trimpoeng. Da fikk jeg ganske mange aha-opplevelser. Særlig på maten!

 

Nå har jeg gått ned drøye 10 kilo siden midten av oktober og det som ble redningen min ble faktisk ikke trimmen (selv om det også er viktig), men å registrere alt jeg dytter i gapet og holde meg til menyen jeg fikk regnet ut her inne (Meny 1 = 1300 kalorier pr. dag). DA løsnet det!

 

Har nå 4 kilo igjen til før-graviditets-vekta og skal enda ned ca. 7 "kosekilo" etter det. Det tar sin tid, men det er vel verdt å vente på!

 

Selv har jeg forresten en "dagbok-tråd" inne på "For oss som skal ned 10-20 kilo"-forumet. Siden jeg verken er gravid eller ammende. Og litt mer aktivitet der inne fant jeg ut.

 

Men heier på deg og ønsker deg masse lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du ikke se bort ifra at jeg stikker nesa innom dagboken din der på 10-20-forumet ja. Jeg skjønte at det ikke var så mye aktivitet her inne. Ihvertfall ikke om man er i vår situasjon at man ikke er gravid og ikke ammer. Jeg postet vel egentlig her inne bare for å se om det var noen ferske mammaer som kunne tenke seg å ha kontakt med meg uansett forum, men det var ganske dødt blant ikke-ammende ja :)

 

Jeg skal jo da ned mellom 20 og 30 kilo, så jeg hører vel strengt tatt hjemme i det forumet. Men jeg kikker innom og skravler litt hos der 10-20-damer også tenker jeg :)

 

Takk for svar! Og jepp: jeg teller også alle fordelene med å ikke amme. Jeg priste dem i høye toner da mannen laget biff og rødvin sist helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...