Gå til innhold

Svigermor sier..


Gjest Mathja

Anbefalte innlegg

Hei alle sammmen.

I dag har jeg vært på middagsbesøk hos min alltid like slanke og sunne svigermor. Selvfølgelig kom vi inn på kosthold, og jeg sa da at jeg alltid spiset 2 skiver med hjemmelaget syltetøy til frokost. Hun ble da helt forferdet og sa at det ikke var rart jeg hadde en del å gå ned (har ca 15kg). Selvb var jeg ganske stolt og fornøyd fordi jeg spiste frokost hver dag. Det jeg lurer på er om svigermor har rett. Går vinninga opp i spinninga når jeg spiser syltetøyskiver?? Burde jeg satse på makrell i tomat i stedenfor?? Begynner på GR kurs 7.mars og får nok svar da, men tenkte jeg skulle tjuvstartet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er viktig med en balansert frokost - riktig fordelt med proteiner, karbohydrater og fett.

På GR nettsider ser du om du oppnår riktig balanse hver dag når du registrerer maten din. Det er ganske kult!

 

Høres ut som du trenger litt mer protein, og litt mindre sukker? Hvis du bytter ut syltetøyet med en skive magert skinke- eller kalkunpålegg eller en skive lettere ost?

 

Min erfaring er at jeg varer litt lenger til lunsj når jeg spiser mindre karbohydrater til frokost og litt mer protein. (Det handler om stabilt blodsukker :-)

 

 

Lykke til på kurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...