Gå til innhold

Trenger noe bindende for å holde fokus


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg er en jente på 22 år som nå etter ett år på resiefot (pluss noen kilo før jeg reiste ut) har klart å legge på meg alle de kiloene jeg en gang tok av på kurs. Jeg har i det stille forsøkt litt for meg selv å gå ned igjen, men fristelsene er for mange og jeg er for svak når jeg ikke har noen forpliktelser. Har sett litt på forumet og ser at flere lager "grupper" for å gå ned sammen og lurer derfor på om det er noen som kunne tenke seg å være med meg i en ny en?

 

I følge kalkulatoren her vil jeg nå mitt første delmål som er 78kg den 29.03.12 dersom jeg går ned 1 kg i uken og trivselsvekt på 70 kg den 24.05.12. Det strekker seg til 18.08 dersom jeg går ned 0.5 i uken. Dette er på meny 1 med et mål om 6 trimpoeng i uken!

 

 

 

Vil noen være med å holde fokus? :)

 

-Malin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Jeg får vertfall skrive for meg selv enn så lenge i et forsøk på å holde motivasjonen oppe! :)

 

Denne uken har så langt gått greit, utenom i går hvor det ble litt mye kake.. Hadde så lyst til å bake, og fristelsen etterpå ble for stor. Jeg har merket nå at det er kvelden som er mitt store problem.. Jeg kan være utrolig flink hele dagen å gjøre alt det riktige i forhold til trening og spising, men når jeg kommer hjem, det er blitt kveld og jeg endelig sitter i sofaen da kommer suget. Jeg tenker på allslags mat og godteri. Skulle gjerne hatt alt på en gang!! I går endte det som sagt opp med kake og også litt popcorn.. utrolig dårlig samvittighet i dag. Tre dager ut å så ryker jeg alt!?

 

På grunn av den dårlige smavittigheten i går så ga jeg meg i dag ut på en tur. Den ble ikke så lang som jeg skulle ønsket da min turkamerat ville gi seg.. Når jeg tenker på det nå skulle jeg jo bare gått videre, men men. Det hjelper ikke å være etterpåklok..

 

Videre kan jeg også si at det å skulle sitte inne å analysere forskningsartikkler og skrive bacheloroppgave i seg selv gir et ønske om å ha noe som kan være "motivasjons-snacks".. Heldigvis har jeg ikke noe i huset nå som jeg kan spise! Dersom noen leser dette å har noen gode tips til "søtsaker" eller snacks som er sunne men alikevell tilfredstiller så er det bare å dele med seg! :)

 

Prøver videre i morgen, jeg SKAL jo klare dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg henger meg gjerne på deg! Syntes det kan være greit å ha noen å snakke med og få motivasjon fra. Jeg er nemlig veldig flink til å lure meg unna trening og sunn mat :(

 

Jeg er en jente på 26 år, og nå vil jeg ned i vekt for godt! Jeg er 164 høy og veier 66,8 kg. Har gått litt opp og ned i vekt de siste årene, men i høst klarte jeg faktisk å komme meg ned i 62 kg! ... og så kom julen og de påfølgende kiloene..

 

Mitt mål er egentlig å kunne gå i bikini i sommer uten å føle meg ukomfortabel, så vektmålet mitt er 58 kg.

 

I dag har jeg begynt å veie maten min, og forhåpentligvis skal jeg klare det de neste ukene også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mazda!

 

Så kjekkt at du vil være med å skrive med meg! Helgen min gikk ikke helt som jeg skulle ønsket, men jeg hadde nok gjort det enda verre om jeg ikke hadde startet. Jeg KASTET sjokolade! Det har jeg aldri før gjort! jeg og en venninde hadde nemmlig sjokolade på lørdag og når hun ikke ville ta det med seg hjem så kastet jeg det! tenke seg til! hehe.

 

Jeg har også mål om å kunne gå i bikini til sommeren. Har funnet frem et bikinibilde av meg for noen år siden og hunget opp på rommet mitt som motivasjon. haha. ser det hver dag når jeg står opp som en påminnelse! I kveld skal jeg på zumba, har funnet ut at dersom jeg har noen "faste" timer jeg SKAL gå på hver uke så er det lettere for meg å ikke sluntre unna. nesten som om det var fotballtrening eller noe i den gaten.

 

Jeg heier på deg Mazda, dette skal vi klare! :) så får vi snakkes utover uken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg meddele at etter en tur på vekten i dag så har jeg nå gått ned 1.2kg denne uken! Er storfornøyd da jeg ikke var superflink i helgen! Har ellers hatt bra fokus og motivasjonen er på topp! Har aldri før hatt så bra fokus på egenhånd som nå, og jeg skylder på forumet! Uten det hadde jeg fort glemt meg ut og motivasjonen dabbet av!

 

Håper det har gått bra med deg også!

Ha en fin dag og en flott uke! Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg meddele at etter en tur på vekten i dag så har jeg nå gått ned 1.2kg denne uken! Er storfornøyd da jeg ikke var superflink i helgen! Har ellers hatt bra fokus og motivasjonen er på topp! Har aldri før hatt så bra fokus på egenhånd som nå, og jeg skylder på forumet! Uten det hadde jeg fort glemt meg ut og motivasjonen dabbet av!

 

Håper det har gått bra med deg også!

Ha en fin dag og en flott uke! Stå på! :)

 

Så flott! Det er jo et utrolig bra resultat!

Trener du masse i tillegg? Jeg har som mål å klare 3 treningsøkter i uken, men må virkelig tvinge meg noen ganger... Jeg har veie og måledag på fredager, da begynner jeg litt seinere på jobb nemlig :) Blir spennende å se hvor mye jeg har gått ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsol123

Hei dere

Jeg vil gjerne henge meg på dere. Har sett litt rundt på forskjellige forum, og på enkelte forum ser det ut som om det er 20-30 deltakere, og det kan nesten bli litt mye. Enklere å følge med på hverandre når man er litt færre :)

 

Jeg la på meg en god del kilo på samme måte som deg Mallen, gjennom et år med reising. Juni for to år siden viste vekten 70 kg. Jeg klarte å gå ned 8 kg på egenhånd, startet på grete roede kurs i mars i fjor, gikk ned til 58,5 kg. Men nå er kiloene jeg ble kvitt på grete roede kurset tilbake igjen. Gikk på vekten på mandag, den viste 62,4. Min trivselsvekt er 53 kg, så jeg har 9,6 kg igjen. Jeg planlegger sydentur i starten av august, og da SKAL jeg trives i bikini.

 

Jeg er forresten 21 år og student. Prøver å få trent 3 ganger i uken på treningssenter, i tillegg til at jeg nettopp har kjøpt meg en rockering - kjempegøy! Noen av dere som trener med rockering?

Jeg er 160 høy og veier som sagt 62,4 kg. Skal vi ha en felles rapporteringsdag eller skal vi bare rapportere på veiedagen vår? Jeg har mandager som veiedag.

 

Gleder meg til å bli motivert av dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være, solsol123!

 

Ser ut til at vi alle satser på å være bikinibabes til sommeren ;)

 

Hva trener du når du er på treningssenteret da, solsol123?

 

Vi kan gjerne ha veiedag samme dag for min del, det er jo litt kjekt å ha den ene dagen der vi alle ser resultatene våre. Hvis dere foretrekker en spesiell dag er det bare til å rope ut om det, jeg har ingen preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsol123

Jeg er glad i å løpe på mølla, men drømmer om å kunne løpe lenger enn 30 min, så jobber med det. I tillegg trener jeg styrke, prøver å legge inn 2 styrkeøkter i uken. Så brukes den siste dagen i uken kun til cardio enten i form av gruppetimer eller spinning. Hva med dere? Har dere noen tips å komme med? Morsomt med litt variasjon i treningen!

 

Jeg har hatt veiedager på mandager, men om det passer bedre med en annen dag er jeg åpen for å bytte:) vi kan jo kanskje rapportere midjemål i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsol123

Hvordan har de siste dagene deres vært?

Her har det gått bra, har holdt meg innenfor kcal-mengden min, men skulle gjerne fått trent litt mer. Har rett og slett ikke hatt tid.. Har hvertfall fått trent på treningssenteret mandag og torsdag, i tillegg til 25 min med rockering hver dag.

 

Håper helgen går bra for meg selv og dere, uten utskeielser!!!

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er gjerne med på veiedag på mandager, med midjemål. Jeg har ikke pleid å trene før, men nå må jeg sette i gang. Er ikke medlem på treningssenter, så må ta treningen hjemme. Har som mål å få til tre økter i uken, men nå i starten er jeg fornøyd hvis jeg klarer to i uken. Har noen bra joggeruter i nærområdet mitt, så nå må jeg bare få fingeren ut;) Har klart å holde meg innenfor kalorigrensen hittil, utenompå torsdag da jeg gikk på en skikkelig smell. Jeg hadde besøk og skulle være sunn og kun spise frukt. Det jeg ikke visste var at dadler har er skyhøyt kaloriinnhold. Så, jenter, hold dere langt unna dadler!! Ha en god helg dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsol123

Skummelt med ting man tror er kalorifattig!! Jeg spiste en gang en pose med "småsulten" i tro om at det kunne erstatte et lite mellommåltid, og vips hadde jeg fått i meg kalorier som tilsvarte en hel middag, men er vel sånt man lærer av :)

 

Så, gikk på vekta i dag tidlig, den viste 61,9. Så jeg har gått ned 0,5 kg. Er for så vidt fornøyd med det, men skulle ønske ting gikk fortere!!! Men noe jeg er veldig fornøyd med, er midjemålet, har gått ned fra 75 til 72,5 :D

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt med ting man tror er kalorifattig!! Jeg spiste en gang en pose med "småsulten" i tro om at det kunne erstatte et lite mellommåltid, og vips hadde jeg fått i meg kalorier som tilsvarte en hel middag, men er vel sånt man lærer av :)

 

Så, gikk på vekta i dag tidlig, den viste 61,9. Så jeg har gått ned 0,5 kg. Er for så vidt fornøyd med det, men skulle ønske ting gikk fortere!!! Men noe jeg er veldig fornøyd med, er midjemålet, har gått ned fra 75 til 72,5 :D

 

Hvordan har det gått med dere?

Gratulerer med vekt og cm-nedgang!

 

Det har ikke vært dagen for meg i dag altså! Vekten viste 67,7 kg i dag, altså 1 kg opp! Midjemålet var gått fra 77 cm til 79 cm, men med oppblåst mage og mensen kan jeg late som om det ikke teller denne gangen. Neste mandag skal jeg være godt på vei ned!

 

Nå må jeg bli flinkere til å trene altså. Jeg har begynt å ta bussen til jobb, i stedenfor å kjøre bil, så da får jeg litt ekstra trim med å gå til og fra busstopp.

 

I dag har jeg bestemt meg for at jeg SKAL ut og jogge/gå i raskt tempo. *Heia oss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikker litt på tråden her også jeg.. Jeg vil også være bikinibabe til sommeren nemlig! Akkurat nå er jeg bare glad for at det er vinter og at jeg må bruke masse klær.. Regnklær her jeg bor. Urgh.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikker litt på tråden her også jeg.. Jeg vil også være bikinibabe til sommeren nemlig! Akkurat nå er jeg bare glad for at det er vinter og at jeg må bruke masse klær.. Regnklær her jeg bor. Urgh.. :blink:

 

Heldigvis bare regntøy hos meg også. Velkommen i bikinibabes-klubben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsol123

Gratulerer med vekt og cm-nedgang!

 

Det har ikke vært dagen for meg i dag altså! Vekten viste 67,7 kg i dag, altså 1 kg opp! Midjemålet var gått fra 77 cm til 79 cm, men med oppblåst mage og mensen kan jeg late som om det ikke teller denne gangen. Neste mandag skal jeg være godt på vei ned!

 

Nå må jeg bli flinkere til å trene altså. Jeg har begynt å ta bussen til jobb, i stedenfor å kjøre bil, så da får jeg litt ekstra trim med å gå til og fra busstopp.

 

I dag har jeg bestemt meg for at jeg SKAL ut og jogge/gå i raskt tempo. *Heia oss*

 

Takk!

Kjedelig med vektoppgang, men det er godt å se at du holder motivasjonen oppe :) jeg har en tendens til å miste motivasjonen med en gang det går oppover eller jeg står stille. Men du er kjempeflink! Og neste uke er jeg sikker på at det blir nedgang!!

 

Hvordan gikk jogge-/gåturen? Jeg kom akkurat hjem fra joggetur i det fantastisk fine vårværet, kjempedeilig og anbefales på det sterkeste!!!!

 

Ha en fin dag alle sammen, og velkommen skal du være snap!!! Dette skal vi klare sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Hei dere, er det plass til en til i denne fine gruppen? Jeg gikk på internettkurs sist høst og gikk ned 4 kg. Jeg gikk opp igjen i jula, og har bestemt meg for at dette går ikke! Jeg har valgt å ikke gå kurs denne gangen, men vil gjerne være med i forum for motivasjon og inspirasjon=) Veier nå 79kg, og skal ned 12kg. Begynte igår (mandag). Skal klare det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, er det plass til en til i denne fine gruppen? Jeg gikk på internettkurs sist høst og gikk ned 4 kg. Jeg gikk opp igjen i jula, og har bestemt meg for at dette går ikke! Jeg har valgt å ikke gå kurs denne gangen, men vil gjerne være med i forum for motivasjon og inspirasjon=) Veier nå 79kg, og skal ned 12kg. Begynte igår (mandag). Skal klare det!!

 

Du har akkurat samme målet som meg du - og startvekt. Jeg starter nettkurs på torsdag. Har en annen tråd her inne og oppdaterer litt der også. Dette blir spennende. Førstemann ned. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være,tussi123!

Da kan jeg melde at jeg ser et stort joggepotensial i meg;) Jeg hadde som mål å jogge gjennom en sang på iphonen, og så gå raskt gjennom en sang. Til min store forbauselse klarte jeg å jogge hele runden min uten å stoppe, altså ca 5 sanger. Og jeg som ikke har jogget siden videregående :) I dag har det blitt en heller rolig kveldstur på rundt en time. Mitt "store" problem er at det er nesten alltid godteri eller kake tilgjengelig på jobben, og at jeg har en fryktelig dårlig viljestyrke. Håper dere har hatt en fin start på uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter!

Så kjekkt å se at det er flere som har hengt seg på! Velkommen skal dere alle være! :)

 

Jeg har ikke vært på de siste dagene fordi jeg har vært på jentetur til Kristiansand.. Viljestyrken jeg hadde på toget ned ble igjen på toget desverre, og jeg har gått opp til startvekt igjen.. <_< Forbasket..

Men det er heldigvis bare en ukes skritt tilbake, så nå må jeg nok bare ta tak i meg selv å begynne på ny! Var utrolig motiverende å se så mange som ville være med i bikinibabes-klubben! haha. Også veldig kjekkt å se at det har gått bra for dere! Og grattis mazda med joggingen! Det er utrolig gøy å se forbedringer i kondis, og det kommer fort dersom man er flink å trene.. Åh, jeg savner min kondis.. hehe.

 

På spørsmålet om jeg trener mye tidligere så er svaret at jeg forsøker så godt jeg kan å gå på tre timer i uken ca. Det jeg pleier å trene er 1 time zumba på mandager (pluss stretching etterpå i 50 min), så pleier jeg ha 1 time spinning på onsdager og så har jeg en valgfri økt på torsdager. da pleier jeg bytte mellom svømming eller yoga som regel. Men også treningen har gått dårlig nå den siste uken.. uff.. I kveld skal jeg endelig sette igang ijen og gå på magedans faktisk! Har gått et semseter på magedanskurs i Canada og gleder meg virkelig til å prøve litt her hjemme også! Så det kan jo bli riktig spennende!

 

Ang veiedag så er jeg i grunnen åpen jeg også! Hadde som dere sier vært kjekkt å ha en dag sammen! Jeg er vant med onsdager, men betyr ikke så mye. Jeg ser i andre tråder at de fåreslår mandagen for å holde bedre fokus i helgene.. Er dette selvmord? haha.

Kan ikke noen foreslå en dag så tar vi den? virker som de fleste er åpne for bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivias

Hei bikinibabes!

 

Jeg skjønner dere begynner å bli en gjeng. Har dere en liten plass til meg? Trenger litt press og hverdagsmotivasjon i jobben med de siste 10-12 kiloene av totalt 30...

 

Here I go!!! Må bare tørre å gå på vekta igjen. Skitt.......

 

c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får skryte litt her også da; Jeg har klart å gjennomføre 30 day shred-økt to kvelder på rad. :D Akkurat passende trening for en som ikke har trent skikkelig på ett år...

 

Nå har jeg egentlig kjempelyst på is, men skal ordne meg en appelsin isteden. Klapp på skuldra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pillarguri

Hei jenter :)

Mulig å få melde seg inn i klubben ? :)

Det ser ut til at dere har en god dialog og at det er mange aktive deltagere her. Jeg har gått av og på kurs i lengre tid. Motivasjonen har kommet og gått. Jeg har bestemt meg for at denne gangen skal jeg klare det. Men det ville være så utrolig mye lettere hvis man hadde litt "psykisk" støtte. Bare det å melde fra til flere, tror jeg er en stor motivasjonsfaktor.

 

Jeg er 171 cm høy og veier 87 kg. Mitt mål er å veie 75 kg, altså ned 12 kg. Jeg velger å dele opp vektnedgang i delmål, og mitt første delmål er 83 kg. Av erfaring vet jeg at vektnedgangen min er treg (meget glad i rødvin...), men jeg har målene i sikte og vet jeg kommer dit med tålmodighet.

Jeg har litt lett for å miste motivasjon når vekta står stille eller skrekk og gru...går opp... I sånne tilfeller hadde det vært utrolig deilig å dele opp og nedturer med noen, og her er jo de fleste i samme båt, så fokuset er likt.

Jeg gikk opp mine fasjonable kilo i forbindelse med to graviditeter og etterkommende passivitet. Dvs... ble snodig redd for å dette av hesten o.l etter at jeg fikk barn.... jeg er over den kneika nå heldigvis. Men det har satt sine spor :)

Jeg har innarbeide gode matvaner, handlevaner og treningsvaner nå. Jeg svømmer en dag i uka, en dag med step eller spinning, to dager med styrke hjemme. Har også vært råflott og påkosta meg personlig trener en dag i uka. Treningsnivået varierer noe, da det er mange å ta hensyn til, men jeg får alltid til tre økter i uka, og er meget fonøyd med dette.

Spennende å høre hva slags treningsformer andre velger, spennende i forhold til egne valg av trening.

 

Hadde vært herlig å føle seg vel i bikini igjen :)

 

Hvis dere ikke synes det blir for mange i gruppen, vil jeg gjerne henge meg på dere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Ønsker pillarguri og Olivias velkommen i den såkallte klubben vår ;) Bare kjekkt med mer innspill synes jeg!

 

Kan meddele at gårsdagens rapport tydeligvis ikke stemmte! Måtte nemmlig gå på vekten i dag morges for å se det en gang til (var nemmlig passe sur på den teite vekta), det var en god ide for i dag så veide jeg nemmlig mye mindre! 81.4 kg! Da var ikke jenteturen tidenes miss likevell! Hehe.

 

Grattis Snap! Det er skikkelig vanskelig å ta den sunne veien istedet for is (og i mitt tilfelle CHIPS) så den der fortjener du klapp for;) Jeg har selv i det siste blitt mye flinkere til å ta meg frukt eller gulerot og dip istedet for snacks, og det funker faktisk veldig bra!! Og man har god samvittighet etterpå! :D

Hva er foresten en shred-økt?? :)

 

Ooog! magedansen i går var en hit! Absolutt noe jeg vil fortsette med! :D

 

Stå på alle sammen! Dette skal vi greie! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg den friheten å lage en oversikt over oss! De som ikke har rapportert vekt trenger ikke å føle at de må det! Er også med i en annen tråd, og synes at oversikten er grei å se på. Er en god motivator i grunnen;)

 

 

Oversikt:

 

Mallen startvekt: 82,2

1 veiing: 81.0 (-1.2kg)

2 veiing: 81.4 (+o.4kg)

Totalt: -0.8 kg

 

Mazda startvekt: 66.8

1 veiing: 67,7 (+0.9kg)

Totalt: +0.9

 

Solsol123 startvekt: 62.4

1 veiing: 61.9 (-0.5kg)

Totalt: -0.5

 

Tussi123 startvekt: 79

 

Pillarguri startvekt: 87

 

For dem som vil kan vi godt ta med midjemål også! Men det tar jeg isåfall med til neste uke. Oppdaterer underveis.

 

Hva siser dere til veiedag på onsdager? Eller ville dere heller ha de dagene som dere er vant til? Det er det samme for min del. Men jeg kommer nok til å oppdatere onsdag/torsdag mest sansynlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...