Gå til innhold

Lettbrus


Gjest anna219

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny her inne, og etter å ha lest mye av det som står skrevet skjønner jeg at mange sliter med sjokoladeavhengighet. Jeg må innrømme at jeg også synes sjokolade er veldig godt, men jeg er mer avhengig av cola zero.

 

Jeg har skjønt lettbrus ikke anbefales å drikke, men hva er årsaken?

 

For 10 år siden gikk jeg ned 18 kg ved å legge om kostholdet og begynne å trene. Da drakk jeg ganske mye lettbrus. Etter 10 år har vel ca 5-6 av de kiloene kommet på igjen, og nå har jeg bestemt meg for å ta dem av igjen. Så da lurer jeg på hvorvidt jeg kan drikke cola zero eller ikke?

 

Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet en del om emnet tidligere, du kan lese litt her:

 

http://www.greteroede.no/forum/index.php?/topic/19762-om-lettbrus-og-aspartam/

 

Du kan nok godt lykkes med vektnedgang selv om du drikker lettbrus. Men spesielt sunt er det jo ikke. Og om du ikke ønsker å legge den helt bort, så vil det jo uansett være bra om du modererer inntaket litt.

 

Anbefaler deg å prøve en uke eller to uten lettbrus. Drikk litt grønn te i stedet. Så kan du se om det har noen effekt på kroppen :) Og har man først klart seg en uke uten, så er man plutselig ikke så avhengig lenger heller. Så kan man vurdere da om man vil fortsette uten eller begynne å drikke litt brus i moderate mengder igjen kanskje?

 

Uansett hva du velger å gjøre, så ønsker jeg deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...