Gå til innhold

Ned 20 kg innen 1.august 2012


Gjest Strongwoman
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Strongwoman

Er ei jente på snart 30 år som har vært opp og ned i vekt de siste 10 årene. Nå er jeg mildt sagt drittlei av å være jojoslanker og vil få vekk kiloene en gang for alle og BLI DER. Jeg ønsker ikke å bli 40 og 50 og ese mer og mer ut. I min familie har vi dessverre anlegg for å legge på oss, og jeg vil virkelig ikke det! Så nå har jeg lagt alle korta på bordet, veid meg og konstatert at jeg har lagt på meg 13 kg siste året...ikke bra! Jeg veit hvorfor. Jeg har spist sjokolade, kaker og is hver dag. Tidligere har jeg vært treningsnarkoman, men kutta nesten helt treninga i fjor høst, for jeg var så lei. Jeg veier 100 kg, syns det er kjempeflaut, men har fått meg virkelig en vekker og motivasjon til å gjøre noe med det. Denne uka har jeg faktisk IKKE småspist sjokolade eller annet usunt og faktisk holdt meg til vanlig mat. Det er jo en sensasjon i seg selv :lol: Vil veldig gjerne ha med meg flere som skal omtrent samme målet! Jeg skal ned 20 kg innen 1.august. Fint om flere vil være med så kan vi heie på hverandere!!! Tenkte å ha veiedag hver lørdag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!! Høres ut som at du er veldig motivert.

 

Og eg må si at eg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Veldig. Ser også at vi er omtrent lik på vekt, og ikke minst - mål. :)

 

Vi får heie hverandre frem!!! :)

 

Begynner du denne uken eller er du igang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ei jente på snart 30 år som har vært opp og ned i vekt de siste 10 årene. Nå er jeg mildt sagt drittlei av å være jojoslanker og vil få vekk kiloene en gang for alle og BLI DER. Jeg ønsker ikke å bli 40 og 50 og ese mer og mer ut. I min familie har vi dessverre anlegg for å legge på oss, og jeg vil virkelig ikke det! Så nå har jeg lagt alle korta på bordet, veid meg og konstatert at jeg har lagt på meg 13 kg siste året...ikke bra! Jeg veit hvorfor. Jeg har spist sjokolade, kaker og is hver dag. Tidligere har jeg vært treningsnarkoman, men kutta nesten helt treninga i fjor høst, for jeg var så lei. Jeg veier 100 kg, syns det er kjempeflaut, men har fått meg virkelig en vekker og motivasjon til å gjøre noe med det. Denne uka har jeg faktisk IKKE småspist sjokolade eller annet usunt og faktisk holdt meg til vanlig mat. Det er jo en sensasjon i seg selv :lol: Vil veldig gjerne ha med meg flere som skal omtrent samme målet! Jeg skal ned 20 kg innen 1.august. Fint om flere vil være med så kan vi heie på hverandere!!! Tenkte å ha veiedag hver lørdag! :D

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver og jeg vil gjerne bli med å heie og bli heiet på. Jeg veier 92 kg nå og vil ned til 63-65 kg. Jeg har meldt meg på GR kurs, så kommer til å ha veie dag på onsdager. Artig hvis vi blir en liten gjeng som kan støtte hverandre når motivasjonen er på bånn og søtsuget på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver og jeg vil gjerne bli med å heie og bli heiet på. Jeg veier 92 kg nå og vil ned til 63-65 kg. Jeg har meldt meg på GR kurs, så kommer til å ha veie dag på onsdager. Artig hvis vi blir en liten gjeng som kan støtte hverandre når motivasjonen er på bånn og søtsuget på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strongwoman

Så bra! Jeg er storfornøyd med forrige uke og helga. Ingen sprekker eller overspising sett bort fra planlagt sprekk/bruke opp frimerkene på lørdag :lol: Ble merkelig nok kvalm av godterirasjonen min. Merkelige greier, jeg som LETT har skuffa inn 200 g sjokoladeplater daglig. Kanskje ikke rart en har lagt på seg?! :rolleyes: Det er så SINNSYKT mye godteri på jobben min. I dag tidlig 8:15 sto det smågodt rundt på bordene faktisk. Jeg tok ikke EN ENESTE EN! :) Forrige uke gikk jeg også ned 1,2 kg! Hvordan har det gått med dere i det siste? :) Ønsker dere alle en god uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fornøyd med helga, var ute og spiste både fredag og lørdag. Drakk vann og spiste ikke dessert. Men koste meg desto mer med middagen. Så flink du er Strongwoman som holder deg unna smågodtet! Det krever viljestyrke, og kjenner meg veldig godt igjen i det med store sjokoladeplater. Jeg har veiedag i morgen, så skal rapportere til dere her inne da.

Trener dere mye? Og hva trener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strongwoman

Dritbra Julia! 0,9 er jo en god del! Jeg trener styrke tre ganger i uka, og løper 2 ganger i uka. Ellers går jeg mye tur i skogen med bikkja:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Hei dere!

De fleste her inne er nok jo-joslankere, dessverre. Jeg gikk ned 19 kilo i 2007/2008, men har lagt på meg nesten alle igjen. Har forsøkt å kvitte meg med kiloene flere ganger underveis, uten å holde ut mer enn i noen uker. Denne gangen har jeg bestemt meg for at det skal gå bra. Har nå holdt på siden 3. januar, og har gått ned 7 kilo. Har fortsatt ca. 20 kg som skal bort for å havne på det som kalles normal BMI, og denne gangen har jeg bestemt meg for å komme dit. Tror jeg trenger den følelsen det vil være å ha normal vekt for å klare å holde meg der. Regner med at det kommer til å ta litt tid, spesielt de siste 10 kg, men ved å være her inne nesten hver dag håper jeg på å holde motivasjonen ved like.

 

Synes dere begge har vært flinke den sist uka. Jeg har også vært storspiser av sjokolade, 200g var ikke noe problem. Det var jo bare å ta en pause dersom man ble kvalm, så spise resten når det gikk over.

Siden nyttår har jeg unnet meg 50 g mørk sjokolade hver lørdag. Det har vært nok for å holde søthungeren i sjakk. Av og til har jeg faktisk blitt kvalm av det, men jeg spiser det fortsatt, fordi jeg vet at dersom jeg ikke tillater meg sjokolade nå vil jeg sprekke og dytte inn en stor melkesjokolade snart.

Vil stikke innom med jevne mellomrom. Lykke til i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strongwoman: Takk for det, jeg er veldig fornøyd med det etter å ha stått stille noen uker. Håper det løsner nå. Jeg trener spinning, går raske turer med barnevogn og styrke 2-3 dager i uken. Begynte å jogge, men det tålte ikke kroppen desverre:/ Men når den blir lettere blir det forhåpentligvis lettere å jogge også.

 

Metchen: Ja, jeg er ett skrekkeksempel på jojo slanking desverre. Men har virkelig tatt tak i meg selv de siste ukene og det ga jo resultater i går :)

 

Hyggelig at vi er en liten gjeng her inne som kan backe hverandre opp underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest globetrotteren

Er ei jente på snart 30 år som har vært opp og ned i vekt de siste 10 årene. Nå er jeg mildt sagt drittlei av å være jojoslanker og vil få vekk kiloene en gang for alle og BLI DER. Jeg ønsker ikke å bli 40 og 50 og ese mer og mer ut. I min familie har vi dessverre anlegg for å legge på oss, og jeg vil virkelig ikke det! Så nå har jeg lagt alle korta på bordet, veid meg og konstatert at jeg har lagt på meg 13 kg siste året...ikke bra! Jeg veit hvorfor. Jeg har spist sjokolade, kaker og is hver dag. Tidligere har jeg vært treningsnarkoman, men kutta nesten helt treninga i fjor høst, for jeg var så lei. Jeg veier 100 kg, syns det er kjempeflaut, men har fått meg virkelig en vekker og motivasjon til å gjøre noe med det. Denne uka har jeg faktisk IKKE småspist sjokolade eller annet usunt og faktisk holdt meg til vanlig mat. Det er jo en sensasjon i seg selv :lol: Vil veldig gjerne ha med meg flere som skal omtrent samme målet! Jeg skal ned 20 kg innen 1.august. Fint om flere vil være med så kan vi heie på hverandere!!! Tenkte å ha veiedag hver lørdag! :D

 

 

Denne gruppen vil jeg gjerne slenge meg med i. Har ca 20-25 kilo jeg SKAL bli kvitt - og da er det godt å ha noen å bli kvitt de med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på veiing og med "fantastiske" 0.1 ned så er jeg ikke så veldig fornøyd. Men ned er ned, så nå er det bare å fokusere på neste uke. Synes selv jeg hadde vært flink denne uka, med over ti TP og høy kostholdscore hver uke. Men får håpe det er pga større mengde trening enn før og at kroppen holder på vannet eller noe. Håper jeg får igjen for det neste veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli med. Har ca.20 kilo jeg vil bli kvitt :) Startet på mandag å registrere mat og trening, skal på standard kurs etter påske. Jeg har flere ganger tenkt at jeg skulle slanke meg, men det har som regel blitt ved tanken, eller jeg har gitt opp etter en dag ;) MEN, nå gjelder det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg vil gjerne være med, jeg også!:)

 

for å gjøre en laaang historie kort; etter mange år opp og ned, mest opp, fikk jeg en skikkelig god høst nå i 2011.. gikk et GRkurs, fant tilbake treningsgleden og fikk gått ned en del kg:) en nedtur(des-feb) med veldig mye sykdom, overtid og husbygging --> behovet for en ny "start" har meldt seg;) føler motivasjonen er her, kunnskapen er her, trening er satt på dagsorden og jeg er klar for en lettere og sprekere vår/sommer!

 

for å holde motivasjonen på topp og fokuset oppe har jeg denne planen:

*10 TP pr uke

*notere mat

*besøke forumet for å dele nedgang/motgang med likesinnede (motiverende!)

 

hadde første veiedag på lenge sist lørdag, status: 91.3kg 0g 106cm

mål: 74kg. Innen 1.august: -15kg

For å nå det målet må jeg jobbe knallhardt! - og det er jeg forberedt på:)

 

Ha en sprek uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!! Er ei jente på 24 år som veier ca 100 kg. Må ned til min 75 kg, men har satt første delmål på 90 kg. Tar gjerne mot gode råd når motivasjonen for trening, som er lik 0 (som den har vært den siste måneden).

 

Tenkte jeg skulle etter å ha prøvd GR's tacosalat prøve å trene litt styre (situps, squats og push ups). Håper jeg kan være til oppmuntring for dere andre, og omvendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jbh, velkommen hit :) Ang treningsmotivasjon så kjenner jeg meg igjen. Løsningen for meg var Personlig trener til styrke og ei venninne å gå raske kveldsturer med. Nå er jeg faktisk blitt treningsglad, og har våget meg på både spinning, zumba og hard styrketrening. En annen ting er at før så tenkte jeg at hvis jeg ikke rakk å trene mer enn 30 min så var det ikke vits. Nå er jeg mer på den at alt er bedre enn ingen ting :) Rekker du kun noe sit-up og push-up foran tv så er det bedre enn om du sitter på rompa, mener jeg da.

 

Fjellpia, 0.8 er super bra :D

 

Jeg gikk ned 0.3 sist veiing, vet ikke hva som gjør at jeg går ned så lite. Synes kostholdet var bra denne uken. Men på onsdag er det ny veiing, så får håpe at det iallefall er en halv kg eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jbh, velkommen hit :) Ang treningsmotivasjon så kjenner jeg meg igjen. Løsningen for meg var Personlig trener til styrke og ei venninne å gå raske kveldsturer med. Nå er jeg faktisk blitt treningsglad, og har våget meg på både spinning, zumba og hard styrketrening. En annen ting er at før så tenkte jeg at hvis jeg ikke rakk å trene mer enn 30 min så var det ikke vits. Nå er jeg mer på den at alt er bedre enn ingen ting :) Rekker du kun noe sit-up og push-up foran tv så er det bedre enn om du sitter på rompa, mener jeg da.

 

Gikk inn kun for å se om noen hadde svart meg på innlegget :) for nå var jeg skikkelig nede, å tenkte at i dag "gidder" jeg ikke noe trening! Men det er sant som du sier, noen push ups/sit ups forran tv'n, i stede for å sitte rolig i sofaen er bedre enn ingenting :D Motivasjonen kom på topp igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk inn kun for å se om noen hadde svart meg på innlegget :) for nå var jeg skikkelig nede, å tenkte at i dag "gidder" jeg ikke noe trening! Men det er sant som du sier, noen push ups/sit ups forran tv'n, i stede for å sitte rolig i sofaen er bedre enn ingenting :D Motivasjonen kom på topp igjen :D

 

Så bra da, det er jo det som er poenget med detter forumet, og kunne motivere hverandre :)Blir spennende å følge hverandre nedover kiloene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellpia, 0.8 er super bra :D

 

ehmm.. det var 1.8kg altså..;)kniis

 

Har forresten overlevd kurs 2 dager på ett av norges beste frokost/lunch-hoteller.. uten at det gikk skjeis! *flink* forsynte meg grådig(ja, litt haug på tallerkenen, men myye grønnsaker), spiste meg passe mett, spiste riktig mengde grovt brød, droppet dessert og tok heller med meg knaskerøtter og tomater til å ha utover dagen som snacks;) så får det heller være at jeg i et svakt øyeblikk igårkveld spiste en rute kokesjokolade..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehmm.. det var 1.8kg altså..;)kniis

 

Beklager så mye, 1 kg har jo mye å si :D

Så flink du har vært da! Er så enkelt å skeie ut når man er borte. Men har man planlagt litt så er det mye enklere. Og den ruten med sjokolade gjør deg bare godt, skal man tro dagens nyheter ;)

Jeg har veiedag i morgen, håper det bikker over -0,5 iallefall. Gått så sakte de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært storspiser av sjokolade, 200g var ikke noe problem. Det var jo bare å ta en pause dersom man ble kvalm, så spise resten når det gikk over.

 

Kjenner meg igjen i det du sier her. Jeg var en stor sjokoladespiser før, og spiste sjokolade hver dag for å si det slik. Jeg tenker sånn, er det rart at man går opp i vekt da?!

 

Ønsker å være med i denne tråden også :)

Synes dere har vært flinke så langt! Det gjelder å holde motivasjonen oppe konstant, eller så mister man balansen. Mye ros til dere som har gått ned fra 1 gram og mer... :)

 

Selv veide jeg 90 kg for 2 uker siden, men gikk ned 1,3 første uke og 2 kg den andre uka.

Jeg trener styrke i sirkeltrening 2 ganger i uka og går turer nesten alle de andre dagene. Går som oftest tur mellom 1-2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv veide jeg 90 kg for 2 uker siden, men gikk ned 1,3 første uke og 2 kg den andre uka.

Jeg trener styrke i sirkeltrening 2 ganger i uka og går turer nesten alle de andre dagene. Går som oftest tur mellom 1-2 timer.

 

Velkommen, og så flink du har er :) Jeg derimot er litt skuffa i dag, på veiinga hadde jeg gått opp 0.5 til tross for 9 trimpoeng og bra kosthold. Har bare hatt en utskeielse denne uka og det var "bare" 300kcal mer enn vanlig dag. Kom rett fra hard styrketime før veiing, men det har vel ikke noen betydning. Prøver å holde fokus, men blir litt sur og lei.

 

Rart det der, hvordan noen gram opp eller ned kan glede/ødlegge dagen. Jeg gleder meg til at det ikke er noe tema i livet mitt lengre! Ha en fin uke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, og så flink du har er :) Jeg derimot er litt skuffa i dag, på veiinga hadde jeg gått opp 0.5 til tross for 9 trimpoeng og bra kosthold. Har bare hatt en utskeielse denne uka og det var "bare" 300kcal mer enn vanlig dag. Kom rett fra hard styrketime før veiing, men det har vel ikke noen betydning. Prøver å holde fokus, men blir litt sur og lei.

 

Rart det der, hvordan noen gram opp eller ned kan glede/ødlegge dagen. Jeg gleder meg til at det ikke er noe tema i livet mitt lengre! Ha en fin uke alle.

 

Hei Julia,

 

Jeg vil bare si at det kan hende du har gått ned litt lite fordi du har trent styrke. Kanskje kroppen din bygger litt muskler, for du vet at muskler veier mer enn fett. Når begynte du med dette opplegget? Er det lenge siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...