Gå til innhold

Ned 20 kg innen 1.august 2012


Gjest Strongwoman

Anbefalte innlegg

Hei Julia,

 

Jeg vil bare si at det kan hende du har gått ned litt lite fordi du har trent styrke. Kanskje kroppen din bygger litt muskler, for du vet at muskler veier mer enn fett. Når begynte du med dette opplegget? Er det lenge siden?

 

Ja, har trent styrke jevnlig siden jul nå. Så kan nok ikke skylde på det heller.... Håper bare på at det er vannoppsamling eller noe, så får jeg kanskje igjen for det neste veiing. Men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tipse om en nydelig kake! (ehmm.. kanskje ikke det tipset dere egentlig trenger, men..) Noen ganger hører det med med en godbit, og når det er av sorten som en kan forsyne seg av uten at kcaloriene har løpt helt fra en, da er det vel et godt tips?;)

 

Jeg hadde forening forige kveld, og bakte limesjokoladekaka som det er oppskrift til her på vektklubben. Uten smør, men med masse kakao og cottage cheese. (noe sukker ja..) Jeg serverte den lunken med friske bringebær på toppen, samt en skje vaniljekesam til. Et realt stykke kake (1/8) med litt vaniljekesam, og det ble 200kcal. Hvis en lar dette erstatte kveldsmat og en youghurt, så er det greit for en kveld. Ble overrasket at det faktisk gikk an å spise såpass mye kos for såpass lite kcal;)

 

Om dere skal prøve kaken, vær veeeldig nøye med å knuse all cottage cheesen. fikk noen klumper i kaken, og det ble litt rart.. og det viktigste, det som ikke blir spist av mannen etter foreninga var over, det gikk i søpla. heller søpla enn i meg hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at dere er godt i gang allerede, men jeg hiver meg på likevel hvis det er greit? Satt og telte på knappene i dag om jeg skulle melde meg på et kurs eller prøve å gjøre det selv -igjen, og kom frem til at jeg prøver en gang til å få det til uten kurs. Jeg har gått kurs tidligere, har bøker og oppskriftsbøker og vet hva det dreier seg om. Kort sagt, så vet jeg hva jeg gjør feil, men gjør det likevel. Jeg har vært ca 20 kilo for tung så lenge jeg kan huske, og vet at dersom jeg skal ned i vekt så må jeg gjøre alt riktig og ikke skli ut en millimeter. Irriterende, men ikke noe å gjøre med hvordan man er skrudd sammen. <_<

 

Min trening er styrke + Zumba en gang i uka, jeg har så vidt begynt å jogge litt, og liker å gå på fjellturer. Prøver å få til en ekstra styrketrening i uka hjemme også, men det er ikke alltid jeg er like flink til det (jeg synes det er sååå kjedelig...) :rolleyes:

 

Og så har jeg en ekstra motivasjon; en venninne har overtalt meg til å bli med på halvmaraton under Oslo maraton i september :blink: , og da MÅ jeg ned i vekt, ellers dør jeg halvveis!

 

Og ja, er forresten 32 år, gift, har to barn på 1 og 2 år, full jobb og deltidsstudier, så jeg tar gjerne imot alle gode tips for å få tiden til å strekke til i en travel hverdag. :)

 

Veide meg i dag;,104,5 kilo, og 102 cm rundt midjen.

 

FATT MOT!! :angry::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen MyOwn, håper du finner motivasjon og støtte her inne

Fjellpia, den kaken skal jeg bake med meg i påska. Har prøvd den andre sjokoladekaken til GR og den er nydelig. Føler ikke at jeg spiser "slanke"kake i det hele tatt. Så da kan jeg kose meg med ett lite stykke påska, mens de andre gosser seg og legger seg ut :rolleyes:

 

Trenger forresten litt motiavsjon nå, jeg gikk 0,5 opp på forige veiing og kjenner at det gjør mye med både motivasjon, kosthold og trening. Samtidg som jeg blir lei meg for at ussle 0,5 skal styre livet mitt sånn. Nå er det påske, og på onsdag må jeg veie meg hjemme. Får håpe at det har gått nedover da. Kjenner også på at jeg stresser litt med det å gå ned til sommeren, flere som deler denne følelsen? Ja, vet at det ikke er akkurat slankende å stresse, men kan ikke noe for det :(

 

Trenger også tips til å løse en 6 timers arb dag uten lunsjpause. Står alene i butikk... Vi får selvfølgelig snike til oss litt mat hvis det ikke er kunder der, har til nå tatt med meg knaskerøtter, div barer og eple. Men blir kanskje kjedelig i lengden, og heller ikke nok mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har du smakt skyr-yoghurtene med müsli julia? De har jeg ofte på jobb, synes de er mettende og gode. Og så regner jeg med at du tilpasser resten av måltidene litt slik at du har et skikkelig måltid rett før jobb og ett like etterpå? Ellers skjønner jeg at det blir kjedelig. Hva med å ta med en boks med salat eller middagsrester som kan spises kald, som du kan ha stående til du har mulighet å spise litt?

 

Jeg har veiedag onsdager, og i dag veide jeg inn på 102,1kg. Det er -2,4kg siden oppstarten 1. april. Deilig å få resultater i starten, spesielt siden det har vært påske og det har vært umulig å holde seg helt på den smale sti. :rolleyes: Heldigvis var det zumba igjen i går, så jeg fikk riste av meg litt opparbeidet latskap. :D

 

Frem til neste onsdag har jeg en gigantutfordring; mannen min og jeg skal på vår aller første kjærestetur siden minsten ble født. På lørdag skal vi på Jamie Oliver sin restaurant, og da SKAL jeg kose meg, men ellers må jeg prøve å begrense utskeielsene. Målet får være å ikke ødelegge den gode starten, så jeg tar med joggesko og satser på en liten joggetur. Det kan jo være romantisk nok, når man endelig får komme ut og trene sammen. :)

 

Hvordan har det gått med dere andre i påska? Ble det noen gode og lette sjokoladekaker? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du smakt skyr-yoghurtene med müsli julia? De har jeg ofte på jobb, synes de er mettende og gode. Og så regner jeg med at du tilpasser resten av måltidene litt slik at du har et skikkelig måltid rett før jobb og ett like etterpå? Ellers skjønner jeg at det blir kjedelig. Hva med å ta med en boks med salat eller middagsrester som kan spises kald, som du kan ha stående til du har mulighet å spise litt?

 

Jeg har veiedag onsdager, og i dag veide jeg inn på 102,1kg. Det er -2,4kg siden oppstarten 1. april. Deilig å få resultater i starten, spesielt siden det har vært påske og det har vært umulig å holde seg helt på den smale sti. :rolleyes: Heldigvis var det zumba igjen i går, så jeg fikk riste av meg litt opparbeidet latskap. :D

 

Frem til neste onsdag har jeg en gigantutfordring; mannen min og jeg skal på vår aller første kjærestetur siden minsten ble født. På lørdag skal vi på Jamie Oliver sin restaurant, og da SKAL jeg kose meg, men ellers må jeg prøve å begrense utskeielsene. Målet får være å ikke ødelegge den gode starten, så jeg tar med joggesko og satser på en liten joggetur. Det kan jo være romantisk nok, når man endelig får komme ut og trene sammen. :)

 

Hvordan har det gått med dere andre i påska? Ble det noen gode og lette sjokoladekaker? ;)

 

Hei MyOwn.

 

Takk for gode tips ang mat på jobben. I dag hadde jeg faktisk med meg salat fra den nyeste kursboken. Lett å lage og veldig god. Er ikke så glad i skyr produktene, men har ikke prøvd de med musli i, må testes.

 

Jeg syns du skal kose deg på den første kjæresturen på lenge. Bare ikke velg enkle løsninger, men kos deg med maten og event vinen ;) På slike turer blir det kanskje en del gåing også og det hjelper jo på.

Så heldig du er som skal på Jamie resturanten, der må du bare NYTE

 

Påska gikk bra, står stille på vekta men er fornøyd med det. Tidligere påsker har jeg lagt på meg iallefall 1-1,5 kg i bare sukkerinntak. Nå planla jeg, fulgte planen og skrev hver dag. Hurra for iphone og nett på hytta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinkiser! Jeg var bortreist i påska, og fikk ikke veid meg på veiedag (lørdag).. litt for mye sjokolade ble det i påska, og hoppet derfor over å veie da jeg kom heim, jeg venter heller til nå på lørdag med veiing. Er godt å hanke seg inn igjen nå, både med trening og mat. styrketrening og kortversjonen av intervall på meg ikveld, godt:)

 

Har forresten bakt Ingers rugbrød, og prøver det noen dager nå. Tror ikke det er innbilning, det virker som jeg holder meg mett lengre! Målet er å spise kun slikt brød til de 3 brødene er spist opp, så får jeg ta en vurdering da. Håper det kan bli en vane jeg kan leve med, men er ikke helt overbevist da jeg er veldig glad i "godt brød" og gjærbakst, og enn så lenge syns jeg ikke ingers rugbrød er så inmari godt;)greit nok, men ikke godt *knis* Problemet med vanlig brød er at 30g-skiver blir for lite mettende, og at å kjøpe f.eks vita hjertegode grovbrød blir litt dyrt i lengden.. ett par uker med ingers skal jeg klare, og så får jeg se hva det blir til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...