Gå til innhold

Min vei til et MYE lettere og bedre liv;)


Gjest Monica82

Anbefalte innlegg

Gjest Monica82

Var så mange tråder og alle er startet for lenge siden..

Så lager meg en egen tråd så ser jeg om noen vil hive seg med etterhvert;)

 

Jeg er 30 år,gift og har 3 barn.

Har prøvd x antall slankeopplegg men har no stor tro på grete roede og gleder meg til første kurs på torsdag!!

Jeg skal ned hvertfall 20 kilo men håper på litt mer en det også!

Er spent på hva de neste ukene vil bringe;)

 

Monica82;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita1

Hei hei.. jeg er også ny innpå her. Skal på mitt første Grete Rode kurs i kveld.. litt skrekkblandet fryd :) Gleder meg til å få mer kjennskap til mat og håper at gleden over å lage mat skal komme :) Har også drevet av og på i mange år. Men aldri prøvd Grete Rode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica82

Så spennende Marita1 ;)

 

Kan ikke du komme innpå her og fortelle litt om hva jeg har i vente på torsdag etter kurset ditt i kveld??Hvis du har tid selfølgelig;)

 

Kjempe koselig hvis vi kan hjelpe hverandre litt på vei..greit å få litt oppbacking kan jeg se for meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita1

Så spennende Marita1 ;)

 

Kan ikke du komme innpå her og fortelle litt om hva jeg har i vente på torsdag etter kurset ditt i kveld??Hvis du har tid selfølgelig;)

 

Kjempe koselig hvis vi kan hjelpe hverandre litt på vei..greit å få litt oppbacking kan jeg se for meg!!

 

Klart jeg kan det. Skal du begynne på torsdag? Ja jeg er med på oppbacking og ikke minst trenger det. Det er litt av grunne til at jeg meldte meg på dette kurset og dette forumet. Kan være veldig fint å dele erfaringer og tips, ikke minst oppmuntring når det blir tungt. hehe for det regner jeg med at det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica82

Ja jeg begynner på torsdag så er veldig spent ;)

 

Hvor gammel er du Marita1??

Og skal du ned mange kilo??

Jeg kjenner at de 20++ kiloen jeg skal ha av må hvertfall deles opp i to del mål..Kaskje etter 10 kilo kan jeg unne meg en premie??har et gavekort på spa på 600 kr liggende så kanskje det kan bli lokkemiddel..hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita1

Jeg er 39 år og bor på Askøy utenfor Bergen, skal flytte tilbake til Fredrikstad til sommeren med familien. Ja jeg og har tenkt å dele det opp.. burde vel gått ned 30-40 kilo, men skal ha som mål å gå ned 16 først, og så sette meg nytt mål da. Ikke dumt å ha en gulrot å strekke seg etter :)tenker jeg og skal finne meg noe å unne meg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita1

håper oppstarten var grei og at du ikke ble helt forvirra

 

Hei hei

 

Hehe nei det var en veldig hyggelig og motiverende dame som tok i mot meg. Det var gøy, og mye latter på kurset. Ble overrasket over at jeg spiser alt for lite i løpet av en dag, og jeg kjenner jeg er mer motivert etter å ha vært på kurset. Gleder meg allerede til neste gang. Men har jo en jobb å gjøre i mellomtiden :) Det er jo litt å sette seg inn i men jeg tenker det kommer mens veien blir til. Så Monica.. du kan glede det til i kveld :) Nå skal jeg trosse vind og regn å komme meg ut på den første trimturen, er litt bekymret for alt vannet som jeg har inntatt , og når det skal ut igjen hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Hehe nei det var en veldig hyggelig og motiverende dame som tok i mot meg. Det var gøy, og mye latter på kurset. Ble overrasket over at jeg spiser alt for lite i løpet av en dag, og jeg kjenner jeg er mer motivert etter å ha vært på kurset. Gleder meg allerede til neste gang. Men har jo en jobb å gjøre i mellomtiden :) Det er jo litt å sette seg inn i men jeg tenker det kommer mens veien blir til. Så Monica.. du kan glede det til i kveld :) Nå skal jeg trosse vind og regn å komme meg ut på den første trimturen, er litt bekymret for alt vannet som jeg har inntatt , og når det skal ut igjen hihi..

 

Så flott at du fant deg til rette på kurset og ja, det er mye å sette seg inn i. du høres så motivert ut att dette fikser du greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita1

Satser på at det går fint. Har vært å gått tur i en time i dag., men klarte ikke å spise alt jeg skulle..ny dag og nye muligheter i morgen :)) Var å gjorde ukeshandle .. å hjelpe meg.. det tok to timer. Ja ja.. blir vel en vane alt man skal ha etterhvert. Hvordan gikk det på kurset ditt i dag da Monica?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica82

Satser på at det går fint. Har vært å gått tur i en time i dag., men klarte ikke å spise alt jeg skulle..ny dag og nye muligheter i morgen :)) Var å gjorde ukeshandle .. å hjelpe meg.. det tok to timer. Ja ja.. blir vel en vane alt man skal ha etterhvert. Hvordan gikk det på kurset ditt i dag da Monica?

 

Høres ut som du fikk en god start på kurset ditt..hyggelige folk og masse latter er viktig;)

Jeg skal på kurs imorgenkveld jeg så det gleder jeg meg til!!

Kommer innpå og oppdaterer etterpå;)

 

Blir spennende å se hvordan vi klarer oss fremover i uken..blir vell en del i innkjøp på fredag her og ja..hehe!!

Gi meg en lyd imorgenkveld da om du har fått i deg all maten..Uvant problemstilling!;)hehe

Men har hørt om mangen med samme problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita1

Ja i dag har jeg stresset litt mer må jeg innrømme. Har tatt med meg for lite mat på skolen, og nå er kl 19 og jeg har fortsatt 1000kcal igjen å spise..hmmm må legge en plan hehe.. tok å spiste 11 valnøtter i går kveld, det var hele 300 kcal. Til middag i dag fikk jeg sjokk da jeg så at jeg skulle spise 3 poteter, jeg er ennå mett , men det snur vel etterhvert. Nå er jeg så spent på hvordan det har gått med deg i kveld og hva du synes :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica82

Ja i dag har jeg stresset litt mer må jeg innrømme. Har tatt med meg for lite mat på skolen, og nå er kl 19 og jeg har fortsatt 1000kcal igjen å spise..hmmm må legge en plan hehe.. tok å spiste 11 valnøtter i går kveld, det var hele 300 kcal. Til middag i dag fikk jeg sjokk da jeg så at jeg skulle spise 3 poteter, jeg er ennå mett , men det snur vel etterhvert. Nå er jeg så spent på hvordan det har gått med deg i kveld og hva du synes :))

 

 

Jeg har nå kommet hjem fra kurs og har egentlig altfor mye oppi hodet...litt overveldene kjenner jeg..men det kommer seg nok!!

Kursholderen virker kjempe koselig og det virker som en bra gjeng jeg er kommet sammen med!

Har prøvd å skrive handleliste til imorgen men jeg kjenner jeg syns det er vanskelig..men mye nytt å sette seg inn i!!

Får se hvordan morgendagen går så får vi ta en oppsummering;) hehe..

Men skjønner jeg går noen dager i møte der vi skal spise mye mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita1

Jeg har nå kommet hjem fra kurs og har egentlig altfor mye oppi hodet...litt overveldene kjenner jeg..men det kommer seg nok!!

Kursholderen virker kjempe koselig og det virker som en bra gjeng jeg er kommet sammen med!

Har prøvd å skrive handleliste til imorgen men jeg kjenner jeg syns det er vanskelig..men mye nytt å sette seg inn i!!

Får se hvordan morgendagen går så får vi ta en oppsummering;) hehe..

Men skjønner jeg går noen dager i møte der vi skal spise mye mat..

 

 

Hehe ja det er mye å sette seg inn i.. kjenner jeg er litt mindre stresset i dag en i går, så da går det seg til tenker jeg. I dag skal jeg prøve å lage den pizzaen som er i boka. Jeg kjenner og at det skal blir tungt komme seg ut døra å gå i dag ...Fredag er jo normalt kose dag med vin og chips :) Nå blir det andre boller ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica82

Hehe ja det er mye å sette seg inn i.. kjenner jeg er litt mindre stresset i dag en i går, så da går det seg til tenker jeg. I dag skal jeg prøve å lage den pizzaen som er i boka. Jeg kjenner og at det skal blir tungt komme seg ut døra å gå i dag ...Fredag er jo normalt kose dag med vin og chips :) Nå blir det andre boller ja :)

 

Jeg har hatt en TRAVEL dag med jobb og div etterpå.så noen tur har det ikke blitt desverre,men skal ta meg en tur etter jobb imorgen!

Har ikke klart alle kaloriene,så kjenner jeg må planlegge bedre imorgen..men litt startvansker skal en vell ha!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita1

Jeg har hatt en TRAVEL dag med jobb og div etterpå.så noen tur har det ikke blitt desverre,men skal ta meg en tur etter jobb imorgen!

Har ikke klart alle kaloriene,så kjenner jeg må planlegge bedre imorgen..men litt startvansker skal en vell ha!!;)

 

 

Ja jeg tror vi må regne med litt startvansker:)) Ting går seg nok til og dette er jo også en del av det en skal lære :)) Regner og er grått her i Bergen i dag, ikke noe bombe akkurat, men skal nok kle på meg å komme meg ut.. etterhvert hehe.. må bare se på ski på tv først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica82

Ja jeg tror vi må regne med litt startvansker:)) Ting går seg nok til og dette er jo også en del av det en skal lære :)) Regner og er grått her i Bergen i dag, ikke noe bombe akkurat, men skal nok kle på meg å komme meg ut.. etterhvert hehe.. må bare se på ski på tv først ;)

 

Idag kom jeg meg ,og gikk en tur i rask gange..gikk i litt over en time..DEILIG!!!

Begynner å få litt kontroll på matan men merker at jeg må tenke masse på hva jeg skal spise for å få en god score innpå her..

Men jeg er veldig spent på hvor mye jeg går ned til torsdag når vi skal spise så mye..

Hvordan går det med deg??;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita1

Idag kom jeg meg ,og gikk en tur i rask gange..gikk i litt over en time..DEILIG!!!

Begynner å få litt kontroll på matan men merker at jeg må tenke masse på hva jeg skal spise for å få en god score innpå her..

Men jeg er veldig spent på hvor mye jeg går ned til torsdag når vi skal spise så mye..

Hvordan går det med deg??;)

 

 

Så flink du er :)) I går fikk jeg ikke gått turen min, jeg gikk mye inne da hehe.. Vi driver å klargjør leiligheten til takstmann og fotograf kommer på onsdag. Men mat inntaket er stort føles det . Men jeg begynner å merke at det skjer noe med kroppen, og jeg har jukset å kikket på vekten...jeg går ned ..litt og litt :) Mannen min sier "det var det jeg sa"...hehe han har sagt det til meg i flere år..spis mer.. og jeg har prøvd. :) I dag er det ut på tur igjen .. synes faktisk det begynner å bli deilig å komme seg ut en times tid, og hunden blir så fornøyd attet ;) Ha en fin fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica82

Så flink du er :)) I går fikk jeg ikke gått turen min, jeg gikk mye inne da hehe.. Vi driver å klargjør leiligheten til takstmann og fotograf kommer på onsdag. Men mat inntaket er stort føles det . Men jeg begynner å merke at det skjer noe med kroppen, og jeg har jukset å kikket på vekten...jeg går ned ..litt og litt :) Mannen min sier "det var det jeg sa"...hehe han har sagt det til meg i flere år..spis mer.. og jeg har prøvd. :) I dag er det ut på tur igjen .. synes faktisk det begynner å bli deilig å komme seg ut en times tid, og hunden blir så fornøyd attet ;) Ha en fin fin dag :)

 

Hvordan gikk det med deg på veiing tidligere i uken??

Jeg skal på kurs ikveld så er spent på det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita1

Hvordan gikk det med deg på veiing tidligere i uken??

Jeg skal på kurs ikveld så er spent på det;)

 

 

Jo det gikk jo nedover, men bare 1 kg, men gikk inn 11 cm til sammen så jeg er ganske fornøyd. Er spent på hvordan det går med deg i kveld.. krysser finger og tær.. nå har jeg akkurat kommet inn fra tur i regnet..Det begynner også å gå seg litt til med maten, men klarer fortsatt ikke å få i meg alt. Er jo mette hele dagen jo hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica82

Jo det gikk jo nedover, men bare 1 kg, men gikk inn 11 cm til sammen så jeg er ganske fornøyd. Er spent på hvordan det går med deg i kveld.. krysser finger og tær.. nå har jeg akkurat kommet inn fra tur i regnet..Det begynner også å gå seg litt til med maten, men klarer fortsatt ikke å få i meg alt. Er jo mette hele dagen jo hehe...

 

 

Ja kjenner følelsen med å være mett hele dagen;) må se på klokken for å finne ut når det er på tide å spise igjen.

Jeg gikk ned 1,7 kilo denne uken så er kjempe fornøyd med det!!Har vært en time på spinning no etterpå så er klar for uke 2;)

Blir kjekt å følge deg fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita1

Ja kjenner følelsen med å være mett hele dagen;) må se på klokken for å finne ut når det er på tide å spise igjen.

Jeg gikk ned 1,7 kilo denne uken så er kjempe fornøyd med det!!Har vært en time på spinning no etterpå så er klar for uke 2;)

Blir kjekt å følge deg fremover...

 

 

OiOi det var jo kjempe bra jo :)) ja da må du være veldig fornøyd :) . Godt å høre at du er klar for uke 2... mee too.. Må nå le litt av meg selv.. kommer på skolen med tre så bokser med mat som skal fordøyes i løpet av dagen.. men det går fint det og. Ja det blir kjekt å følge deg også, dette skal vi få til :)) ha en super fin fredag, kanskje solen skinner hos deg. Her er det bare regn ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica82

Så flink du er :)) I går fikk jeg ikke gått turen min, jeg gikk mye inne da hehe.. Vi driver å klargjør leiligheten til takstmann og fotograf kommer på onsdag. Men mat inntaket er stort føles det . Men jeg begynner å merke at det skjer noe med kroppen, og jeg har jukset å kikket på vekten...jeg går ned ..litt og litt :) Mannen min sier "det var det jeg sa"...hehe han har sagt det til meg i flere år..spis mer.. og jeg har prøvd. :) I dag er det ut på tur igjen .. synes faktisk det begynner å bli deilig å komme seg ut en times tid, og hunden blir så fornøyd attet ;) Ha en fin fin dag :)

 

Du er kjempe flink som klarer å kombinere så mange ting på en gang.Er sikkert masse som surrer oppi hodet fra før og så må du tenke på hva og når du spiser i tillegg..

Jeg innbiller meg at du skal på kurs og veiing idag såjeg er megaspent på hvordan det har gått;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...