Gå til innhold

Back to the 80`s - wanna come?


Gjest lilla.gorilla

Anbefalte innlegg

Gjest lilla.gorilla

Vekten viser 104 heftige kilo... 11. januar var den 112,6 - så jeg er på riktig vei. På vei mot det deilige 80-tallet, som er talet jeg så gjerne vil se på vekten og som er mitt mål for denne livstilsendringen jeg jobber med.

 

Hver dag er en utfordring med å ta riktige valg innenfor mat og mosjon. Jeg håper dere vil være med på ferden.

 

Å gjøre det sammen, det gjør det lettere :D

 

Del gleder og frustrasjon med meg og vi kan hjelpe hverandre over de (noen ganger skyhøye) fartsdumpene vi møter på i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilla.gorilla

Etter en UKE i seng med Mr. Influensa, så har jeg endelig kommet meg på beina igjen. I dag var det strååålende solskinn, så jeg meg en trilletur på 2 timer. Det var godt å bevege kroppen :)

 

Maten har det ikke gått så bra med denne uken. Min han har laget de deiligste retter til middag, men jeg har mistet smak og luktesans, så det meste ble liggende igjen på tallerken. Ny uke og nye muligheter i morgen. Det er godt å vite og jeg håper jeg klarer å komme meg på treningsenteret og trene styrke denne uken. Jeg tror deg gjør hele forskjellen når det gjelder å gå inn i cm, og det er jo der vi merker det på kle størrelsen!

 

Nå skal jeg ha litt valnøtter for å fylle opp kalori mengden for i dag. Går på meny 4 og skal ha 2200 kcal, så da er det greit med en neve nøtter når det mangler litt på slutten av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Hei lilla.gorilla!

 

Du er kommet veldig godt i gang, og det er imponerende at du har klart deg igjennom infleunsa på en fornuftig måte :)

 

Jeg heier på deg! Det endelige målet mitt er også 80kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilla.gorilla

Hei lilla.gorilla!

 

Du er kommet veldig godt i gang, og det er imponerende at du har klart deg igjennom infleunsa på en fornuftig måte :)

 

Jeg heier på deg! Det endelige målet mitt er også 80kg.

 

 

Det ble litt mye digg i influensa uken, så jeg er overrasket over nedgangen.. Kunne egentlig droppet sjokoladen, for smaksansen var jo fraværende! Men, men..

 

Melkerullen skal nytes på lørdag for å si det sånn :)

 

Du svømmer deg til målet du! Stå på. Kanskje jeg skal våge meg inn i en badedrakt og prøve den treningsformen også... :D

 

 

Har gått en runde som tar 1 1/2 time i kveld, så nå skal det bli deilig å legge seg. Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Jeg tok nok kosemerkene mine 2 ganger denne uka.. Først melkerull (du også, så jeg! :) ) på lørdag (en halv en), og så ble det 6-7 små sjokolade biter fra en av disse Nidar-favoritt-posene i går. Jeg hadde syklubb, og selv om jeg hadde satt frem alle de sunne alternativene (grønnsaksdibb, ferske bær, ect), så kom Nidar-posen på bordet også. Da er det sannelig godt at jeg iallefall har fått trent endel!

 

1 1/2 times runde står det respekt av! Flink du er! De har heldigvis badedrakter i alle størrelser, så jeg fant meg noe som passet, og kastet meg i vannet. Jeg pleier forresten å ta på en sports-BH under badedrakten, og det gjør svømme-opplevelsen bedre.

 

Synes forresten den ticker'n passet bra til meg, ja!

 

Det rare med sjokolade er at hjernen ofte synes å like det bedre enn tungen/smakssansen. Jeg har ofte opplevd å spise sjokolade fordi jeg vet det skal være godt.. Selv om det ikke nødvendigvis er godt akkurat den dagen..

 

Ha en god dag! Snart bikker du 100, og blir 2-sifret i vekten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilla.gorilla

Jeg tok nok kosemerkene mine 2 ganger denne uka.. Først melkerull (du også, så jeg! :) ) på lørdag (en halv en), og så ble det 6-7 små sjokolade biter fra en av disse Nidar-favoritt-posene i går. Jeg hadde syklubb, og selv om jeg hadde satt frem alle de sunne alternativene (grønnsaksdibb, ferske bær, ect), så kom Nidar-posen på bordet også. Da er det sannelig godt at jeg iallefall har fått trent endel!

 

1 1/2 times runde står det respekt av! Flink du er! De har heldigvis badedrakter i alle størrelser, så jeg fant meg noe som passet, og kastet meg i vannet. Jeg pleier forresten å ta på en sports-BH under badedrakten, og det gjør svømme-opplevelsen bedre.

 

Synes forresten den ticker'n passet bra til meg, ja!

 

Det rare med sjokolade er at hjernen ofte synes å like det bedre enn tungen/smakssansen. Jeg har ofte opplevd å spise sjokolade fordi jeg vet det skal være godt.. Selv om det ikke nødvendigvis er godt akkurat den dagen..

 

Ha en god dag! Snart bikker du 100, og blir 2-sifret i vekten :D

 

 

Det ER vanskelig å holde fingrene av fatet når noe godt kommer på bordet! Det er en utfordring hver gang og det er ikke alltid jeg klarer å velge det sunneste på bordet.. Men jeg prøver å bli flinkere. hehe :P

 

 

Jeg har vert flink i dag (må skryte litt av meg selv) Trente 30. min styrke og 30. min kondisjon i dag, FØR kl 11. Og i kveld blir det tur igjen :D Jeg vil ha MASSE TP denne uken! Hehe :D

 

Har startet Tjukkasgjengen her jeg bor, og da går vi tur hver kveld. Vi har forskjellige runder, så folk kan velge selv hvor langt de vil gå. Det viktigeste er at alle kan bli med. Så nå har jeg litt "press" på meg å stille hver kveld, siden det er jeg som har fått igang Tjukkasgjengen. Så da er det bare til å komme seg opp av sofaen og ut. Dørståkk mila er kort når du vet det er folk som forventer at du kommer.

 

Takk for tipset med treningsbh under badedrakten, det er sikkert bedre enn å ha de "dinglende" på hele svømmeturen :P

 

Jeg har også hatt den følsen "åh, nå skal jeg nyte denne melkerullen" og etter den er spist opp, så var det ikke så godt som jeg ville det skulle være...

 

Den dagen det er to siffer på badevekten - den dagen gleder jeg meg til. Du er der snart du også :D

 

Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Ja, hvis du skal hamle opp med kikk (og meg denne uka ;) ), så er du på rett vei nå, med både styrke og tjukkasrunder!

 

Kjempeflink er du!

 

Ha en fin dag, og en fin runde i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilla.gorilla

Ja, hvis du skal hamle opp med kikk (og meg denne uka ;) ), så er du på rett vei nå, med både styrke og tjukkasrunder!

 

Kjempeflink er du!

 

Ha en fin dag, og en fin runde i kveld!

 

 

Ja, nå skal jeg ta dere :P Fått 8 TP bare i dag, så kanskje jeg har en sjans ;)I morgen får jeg sikkert problemer med å komme meg ut av sengen... Skal hvertfal sove godt i natt kjenner jeg! Er sånn go`sliten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå skal jeg ta dere :P Fått 8 TP bare i dag, så kanskje jeg har en sjans ;)I morgen får jeg sikkert problemer med å komme meg ut av sengen... Skal hvertfal sove godt i natt kjenner jeg! Er sånn go`sliten :)

 

Du har ihvertfall ingen problemer med å slå meg denne uken. Jeg prøver å bramse litt siden jeg har hatt så liten nedgang de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilla.gorilla

Holy moly! Det har vert en heftig uke, både trim messig og mat messig. Har vert flik med turgåing og ikke flik i det hele tatt med maten. Jeg er spent på hva vekten viser i morgen. Har dere hatt en fin uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Jeg har også hat en tøff uke så langt, og den er ikke ferdig ennå.. Bursdag på fredag, fest på lørdag, familiemiddag på søndag, og og enda en fest på onsdag! Tror aldri jeg har hatt så mange feller på en uke før, jeg! Men jeg har også fått trent endel, så jeg håper det skal holde vekta i sjakk. Spørs om jeg klarer å bryte 100-grensa denne uken. -Men jeg har tid til å vente en uke til på det :)

 

Håper det går bra med deg i morgen, lilla.gorilla, og gjør det ikke det, så har vi alltids neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilla.gorilla

Det er godt å høre at andre ikke er så super flink HELE tiden! Jeg har jo laget meg en "tabbe kvote" men den ble sprengt i uken som gikk :P

 

Vekten stod stille, så det er jeg glad for, men med 27,6 TP hadde jeg håpet på LITT minus.. Men det er som du sier; ny uke, nye muligheter :)

 

Neste uke reiser jeg og min mann på 4 dagers brylluosreise til København (uten Hjerteskatten vår på 6mnd - skrekk blandet fryd for mammaen) Jeg har ikke tenkt å være så streng på turen og jeg skal tilåme unne meg noe alkoholholdig drikke (for første gang siden jeg ble gravid i februar 2011 - så det han jo bli morsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Husk at mye trening gir økt muskelmasse, og med støle muskler lageres det mye vann. -Så man kan ofte oppleve litt stillstand i forbindelse med økte mengder trening. Likevel, så er det viktig å vite at økt menge muskler gir økt forbrenning, og det kommer på lang sikt i tillegg til de kaloriene du forbrenner akkurat når du trener :) -Så ikke vært redd for å trene, du vil få resultatene du jobber for!

 

Kos deg på København-tur! Så lenge man har en liten varsellampe i bakhodet, så kan man alltids unne seg litt av det aller meste :) Blir spennede å reise uten minsten også, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest lilla.gorilla

Husk at mye trening gir økt muskelmasse, og med støle muskler lageres det mye vann. -Så man kan ofte oppleve litt stillstand i forbindelse med økte mengder trening. Likevel, så er det viktig å vite at økt menge muskler gir økt forbrenning, og det kommer på lang sikt i tillegg til de kaloriene du forbrenner akkurat når du trener :) -Så ikke vært redd for å trene, du vil få resultatene du jobber for!

 

Kos deg på København-tur! Så lenge man har en liten varsellampe i bakhodet, så kan man alltids unne seg litt av det aller meste :) Blir spennede å reise uten minsten også, tenker jeg!

 

 

København-turen var heftig. Deg ble mye god mat og god drikke. Jeg gikk opp 1,1 kg på den uken jeg var på tur, og uken etter gikk jeg opp enda 200g. Der etter hadde jeg en uke der vekten stod på stedethvil. Da fant jeg ut at NÅ Å JEG REAGERE HER!! Gikk på sirkeltrening 2 ganger og gikk to lange turer + noen kortere. Skjerpet matinntaket og talte kallorier. Jeg gikk ned 1,5 kg :) Nå er motivasjonen for å trene på topp og jeg trener sirkeltrening tre dager i uken. Maten er det så som så med.. Jeg spiser fornuftig, men registrerer ikke maten hver dag.

 

Det gikk SÅ fint å være borte fra mini. Selv om det stakk i mammahjertet noen ganger for dagen ;)

 

Hvordan går det med deg og svømmingen?

 

Har du hatt en fin påske og uker etter? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilla.gorilla

I dag viste vekten 101,7 kg. Det nærmer seg to sifret tall på badevekten og jeg skal være SÅ glad og stolt når den dagen kommer! Nå må jeg bare komme meg på rett spor når det gjelder maten.. Er ikke så lett når jeg er matlei, men jeg skal prøve :) Er begynt å trene fast tre dager i uken. Sirkeltrening er utrolig gøy og hvis dere har tilbudet, så annbefaler jeg det. Det er styrke trening og bare etter to uker er jeg blitt MYE sterkere :lol: Hva trener dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...