Gå til innhold

Kneskade.


Gjest 93kull

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente på 18 år som gjerne ønsker å gå ned i vekt! Jeg har tidligere vært svart aktiv som både håndball og fotball spiller, men etter en alvorlig kneskade for 2 år siden har jeg enda ikke kunne vende tilbake til trening. Det er vanskelig å trene da alt er vondt å gjøre, selv det å gå en kort tur blir veldig vondt. Jeg blir snart operert igjen, men lurer på hva jeg kan gjøre for å trene og gå ned i vekt. Noen som sliter med det samme? Tips tas hjertelig i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Går du på treningssenter?

På de fleste treningssenter finnes det elipsemaskiner, som ikke er så belastende som det å løpe/gå. Du får en jevn bevegelse uten støtene som knærne får ved å gå.

Det viktigste er nok å trene opp musklene rundt knærne, slik at de kan støtte opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med svømming? Eller ro-maskin?

 

Ellers styrkeøvelser kanskje? Pilates?

 

Hvis du ikke greier å få føttene med, er det mye du kan gjøre med overkropp og armer... Sit-ups, brystpress, armhevinger, biceps-øvelser... Tren med vekter/manualer...

 

Søk litt på nettet på treningsøvelser for armer/mage/rygg, så finner du sikkert noe nyttig :)

 

Selv om det ikke er så effektivt som f.eks løping o.l. er det viktigste at du rører litt på deg :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...