Gå til innhold

Jeg gir opp .........................


Gjest sprekogblid

Anbefalte innlegg

Gjest sprekogblid

jeg er så demotivert at dette er ikke noe gøy i det hele... jeg har slitt med å gå ned i vekt , men har gått ned i cm. .. mange cm over 40 totalt siden januar. men kun 4 kg .

 

jeg trener aktivt 3 ganger i uken , spinning og styrke . samt at jeg går turer

 

ligger på ca 16 trim poeng i uken.

 

da jeg begynte å trene i januar hadde jeg ikke trent aktivt på mange år....

 

i dag på kurs hadde jeg lagt på meg 100 GRAM , å jeg fikk beskjed om at jeg nå måtte ta et valg .....

 

videre ble det sagt at spinning ikke er god kondisjons trening ... gange er mye bedre.....

 

jeg føler selv at jeg klarer dette bra , folk ser resultat på meg , jeg kommer inn i klær jeg ikke har kommet i før , jeg har kjøpt ny trenigs bukse i mindre str, buksen som satt som pølseskinn i januar , henger nå litt ..... toppen jeg bruker er videre ....

 

men kg de lar vente på seg ...

 

legen min sier at jeg vil gå opp i vekt nå i begynnelsen for jeg trener så mye ...

 

kursleder vil ha resultat, behandler (rygg, nakke , ) sier at jeg blir stresset av kurslederen ... og at jeg dermed holde igjen kg....

 

ikke lett for jeg vil så gjerne ....

 

phu bare litt hjertesukk fra en noe frustrert dame som føler at ting går rette veien .....

 

noen som har tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns da det høres ut som du har oppnådd ganske mye jeg. Muskler veier da mer enn fett, og muskelvekta kan øke ganske raskt når du begynner å trene.(I et prosjekt jeg var med i gikk muskelvekta opp med opptil 6 kg på 9 uker til noen av dem som var med på prosjektet, og det var kun med løpetrening!) Ser ikke kursleder på cm i det hele tatt, bare vekt?

Tror nesten jeg ville ha undersøkt om det gikk an å bytte kursleder jeg. Funnet en som var mer motiverende og som kjemien stemmer litt bedre med. Det må jo være noe av poenget med kurslederen at hun skal motivere deg, ikke ta ifra deg all lyst til å fortsette. Det koster jo såpass mye for et kurs at jeg synes absolutt du bør forvente å få noe igjen for pengene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann sprekogblid :rolleyes:

Aller først: jeg syns du har vært utrolig flink, over 40 cm totalt er utrolig bra!!! Og så mye trening, det må jo virkelig gjøre underverker for kroppen! Jeg syns du er i godt driv!

 

Så: Hva i all verden mener kursleder med 'at du må ta et valg'?

Jeg syns denne kurslederen høres ut til å se ting som svart-hvitt. Som legen din sier, veier jo muskler mer enn fett. Og for deg som har gått fra minimal trening til mye, så er det jo ikke rart at musklene blir tyngre.

 

Jeg er enig med snupsipups i at du kanskje burde prøve bytte kursleder? Hun/han tar jo fra deg motivasjonen. Når man betaler ca 2000 kr for et kurs, må man forvente et minimum. Slik jeg oppfatter din kursleder og din situasjon, så syns jeg absolutt ikke at kurslederen din gir deg det du har betalt for!

 

La ikke dette ta fra deg motivasjonen, stå på. Du gjør jo mye riktig! Syns du er flink! Heier på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 cm mindre midje siden januar??? Og vi er i mars! Hadde jeg bare hatt halvparten av ståpåviljen din så hadde jeg vært lykkelig!

 

Jeg pleier å si til meg selv at jeg kan veie 200 kilo, bare jeg ser ut som gudinne! ;) Det har riktignok ikke seget helt inn i hjernen min enda, men jeg prøver likevel.

 

Jeg er helt enig med dem over her: prøv å bytte kursleder. Vedkommende du har nå er tydeligvis bare interessert i egne resultater som kursleder og kjører over deg i den prosessen. Jeg vet ikke om kursledere får noen form for bonus hvis deltagerne deres går så og så mye ned i vekt, men å fortelle en dame som har minsket magen sin med 40 cm på i underkant av 3 mndr at hun "må ta et valg", er for meg, unnskyld uttrykket, fullstendig på trynet!

 

Stå på og gjør som du har gjort. Mye mulig at spinning ikke forbrenner maksimum med kalorier, men hvis du liker det og syntes det er en morsom aktivitet, så fortsett for all del! Det KAN jo hende at du vil miste mer vekt ved å gå raske turer også. Tross alt forbrenner du fett mer enn du bygger muskler ved å gå turer. Og hvis du får med deg en venn, blir det jo hyggelig også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

videre ble det sagt at spinning ikke er god kondisjons trening ... gange er mye bedre.....

 

 

Hjelpes meg, sa kursleder dette??

 

All kondisjonstrening er god trening så lenge man får opp pulsen, blir svett og andpusten. Er man dårlig trent, vil rask gange gi denne effekten. Er man godt trent, gir ikke lenger gange så mye, med mindre man går så fort at det nesten blir som jogging. Men spinning får man da opp pulsen på, uansett. Så jeg vil påstå det motsatte, at spinning er bedre kondisjonstrening enn gange. Gitt at man tar i når man spinner, da selvfølgelig.

Så driver du med spinning, og liker det, så for all del ikke slutt :) Synes det høres ut som du gjør det veldig riktig med trening, jeg. Både kondis, styrke og gange. Bra variasjon! Og dessuten er det jo mye større sjanse for å fortsette med trening og aktivitet over lengre tid dersom man holder på med noe man liker.

 

Enig med de andre her, ikke la dette ta motet fra deg :) Du er allerede kjempeflink! Senk skuldrene og ikke la kursleder stresse deg. Kiloene følger etter, de.

Og kanskje det er en idé å undersøke om du kan bytte kursleder, som de andre her foreslår. I samme slengen kan du jo få en dobbelsjekk av om du har riktig meny, også.

Tvi-tvi og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobba, sprekogblid! Du bør fokusere mer på antall cm inn enn mangelen på kg ned.

Kanskje du bør prøve å snakke litt med kursleder på tomannshånd, og høre hva han/hun mener med å ta et valg?

Har du prøvd å gå litt ned på antall trimpoeng pr uke? Skjønner om det ikke frister, siden du er så godt i gang, men kanskje du et par uker bør prøve å redusere treninga litt og se om det hjelper på vekta?

Eller så får du bare bestemme deg for at du er fornøyd med de resultatene du har oppnådd så langt, og innstille deg på at det tar litt lengre tid før vekta også viser det. Det viktigste er jo hvordan vi føler det, ikke hvilket tall vekta sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprekogblid

40 cm mindre midje siden januar??? Og vi er i mars! Hadde jeg bare hatt halvparten av ståpåviljen din så hadde jeg vært lykkelig!

 

Jeg pleier å si til meg selv at jeg kan veie 200 kilo, bare jeg ser ut som gudinne! ;) Det har riktignok ikke seget helt inn i hjernen min enda, men jeg prøver likevel.

 

Jeg er helt enig med dem over her: prøv å bytte kursleder. Vedkommende du har nå er tydeligvis bare interessert i egne resultater som kursleder og kjører over deg i den prosessen. Jeg vet ikke om kursledere får noen form for bonus hvis deltagerne deres går så og så mye ned i vekt, men å fortelle en dame som har minsket magen sin med 40 cm på i underkant av 3 mndr at hun "må ta et valg", er for meg, unnskyld uttrykket, fullstendig på trynet!

 

Stå på og gjør som du har gjort. Mye mulig at spinning ikke forbrenner maksimum med kalorier, men hvis du liker det og syntes det er en morsom aktivitet, så fortsett for all del! Det KAN jo hende at du vil miste mer vekt ved å gå raske turer også. Tross alt forbrenner du fett mer enn du bygger muskler ved å gå turer. Og hvis du får med deg en venn, blir det jo hyggelig også :)

 

Nei nei nei , ikke 40 cm rundt midjen .... men totalt ..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei , ikke 40 cm rundt midjen .... men totalt ..... :P

Hehe. Jammen uansett da!! Bli kvitt en demotiverendekursleder du! Det må da være mulig å bytte? Hvis det finnes flere som holder kurs i området der du bor da vel og merke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...