Gå til innhold

Ned-i-vekt-partner!


Anbefalte innlegg

Hei skjønne medlemmer!

Nå har jeg bestemt meg. Etter et år som frivillig i Sør-Afrika la jeg på meg 10 (!!!) kilo, og jeg var ikke tynn før det for å si det sånn. Så nå har jeg bestemt meg for å ta grep. Jeg skal ned 14 kg, og skal sette meg delmål på veien.

Men først vil jeg ha en partner så vi kan motivere hverandre, dele oppskrifter, tips eller annet som kan hjelpe oss å bli kvitt de ekstra kiloene.

 

Jeg heter Helene og er 26 år, jeg veier 78 kg og vil ned til 64!

Noen som vil hive seg på? Gjerne flere også, det setter jeg pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne være med!

 

Jeg prøvde meg for noen uker siden i en annen tråd, men det ble litt halvveis siden jeg hadde et stort prosjekt på jobb som jeg følte stjal alt fokus. Men nå er jeg ferdig, og klar for mitt nye store prosjekt : ned 10 kg, og gjerne litt til :-)

 

Jeg har en sønn på snart et år, og før svangerskapet veide jeg rundt 68, noe som vel egentlig var litt i overkant. Gikk ikke mye opp i svangerskapet, men gikk mye opp i barsel- og ammeperioden. Ammer fortsatt, men det blir nok gradvis mindre av det. Så nå veier jeg ca 76-77. Har klart å gå ned en kg de siste ukene, men nå er det alvor!

 

Ideelt sett vil jeg ned til 64, men aner ikke når det er realistisk å nå det målet.

 

Så da har vi jo omtrent samme utgangspunkt og mål? Jeg er for øvrig 1.64 høy, og 30 år. :-)

 

Har du noen spesielle strategier eller triks...? Min strategi er vel bare å spise mindree og bevege meg mer. Skal prøve å registrere inntaket litt framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Hei.

 

Jeg vil og gjerne være med :)

 

Startet for meg selv het på klubben for 3 uker siden, og bruker registreringen aktivt.

Jeg går ikke kurs og har ikke vært medlem av forumet tidligere.

 

Ligger på 1300 - 1400 kcal hver dag. Jeg har holdt meg fullstendig borte fra sukker i 3,5 uke nå. Det var litt vanskelig den første uken, men nå har det gått så lang tid at jeg har ikke lyst på noe lenger. Nå går det litt sport i å holde meg frem til påske aften :P

 

Jeg er 29 år, 176 høy og veier nå 84,8 kg. (stertet på 87,8)

Målet er 70 kg, men jeg har satt meg del mål underveis. Først 80 så 75 og deretter 70. Har aldri satt del mål før, det er faktisk utrolig motiverende. Veien virker litt mer overkommelig når det er noen seire underveis også.

 

Hvilken meny følger dere? Hva gjør dere for å holde motivasjonen oppe. Og hva liker dere å trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg vil og gjerne være med :)

 

Startet for meg selv het på klubben for 3 uker siden, og bruker registreringen aktivt.

Jeg går ikke kurs og har ikke vært medlem av forumet tidligere.

 

Ligger på 1300 - 1400 kcal hver dag. Jeg har holdt meg fullstendig borte fra sukker i 3,5 uke nå. Det var litt vanskelig den første uken, men nå har det gått så lang tid at jeg har ikke lyst på noe lenger. Nå går det litt sport i å holde meg frem til påske aften :P

 

Jeg er 29 år, 176 høy og veier nå 84,8 kg. (stertet på 87,8)

Målet er 70 kg, men jeg har satt meg del mål underveis. Først 80 så 75 og deretter 70. Har aldri satt del mål før, det er faktisk utrolig motiverende. Veien virker litt mer overkommelig når det er noen seire underveis også.

 

Hvilken meny følger dere? Hva gjør dere for å holde motivasjonen oppe. Og hva liker dere å trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trondheim79

Hei !

Jeg er gjerne med !!!

Trenger noen og dele opp og nedturer med. Frustrasjoner og fristelser .

Jeg har nettopp begynt og har en lang vei og gå .....

Er 32 år kommer fra Trondheim ,samboer og har to barn .

Møkk ei av og føle meg tykk og lite attraktiv så nå er det helsefokus.

 

Får jeg være med ?

Helt ny her inne og trenger også tips og råd om hvordan bruke nettsiden :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Hei hei.

 

Blæææ i dag gjorde jeg den klassiske feilen... gikk på vekta før jeg gikk på jobb. Har jo veie dag på mandager.

Noen som har noen gode tips til å unngå baderoms vekta de 6 andre dagene i uka?

Hadde gått ned 200g og det er jo ikke akkurat motiverende når jeg trener så mye og følger kostholds planen slavisk.

Det går så sakte for tiden og jeg kjenner det er tungt å møte en uke påske ferie akkurat nå. Trenger påfyll av motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest frøkenM

Hei skjønne medlemmer!

Nå har jeg bestemt meg. Etter et år som frivillig i Sør-Afrika la jeg på meg 10 (!!!) kilo, og jeg var ikke tynn før det for å si det sånn. Så nå har jeg bestemt meg for å ta grep. Jeg skal ned 14 kg, og skal sette meg delmål på veien.

Men først vil jeg ha en partner så vi kan motivere hverandre, dele oppskrifter, tips eller annet som kan hjelpe oss å bli kvitt de ekstra kiloene.

 

Jeg heter Helene og er 26 år, jeg veier 78 kg og vil ned til 64!

Noen som vil hive seg på? Gjerne flere også, det setter jeg pris på :)

 

 

Hei Helene, og dere andre,

 

Jeg har veldig lyst til å bli med i motivasjonsgruppen deres. Jeg ser vi har litt til felles både i alder, utfordringsnivå (kilomål) og erfaringer.

 

Jeg har for eksempel også vært et semester i afrika, og lagt på meg flere kilo, rett og slett fordi sikkerheten og varmen gjør det vanskelig å trene der. Det er flere år siden,men jeg kjenner meg igjen i Helene's frustrasjon. Det verste var at kondisen ble utrolig dårlig etter en så innaktiv periode. En time på elixia var nesten uoverkommelig. Heldigvis gikk det bedre etter hvert. Håper det går greit med deg Helene!

 

Litt om meg:

 

Jeg er 28 år og skal helst ned 10 kilo, fra 70(!) til 60, og er 160 høy. Jeg har pleid å være stabil på en helt ok vekt, men det har blitt mye hjemmekos med kjæresten i det siste, og veldig utfordrende dørstokkmil for å gå på trening.

 

Jeg har min første hele dag i programmet i dag, og sliter litt med å lage meny og tidspunkter så jeg ikke blir sulten. Hvordan regulerer dere det? og hvordan fikser dere all spisingen hvis dere har en hektisk dag på jobb? Jeg er lærer på vgs, og løper ofte mye rundt=) en ting jeg har oppdaget som kan være lurt er å legge inn en meny i nettsiden for morgendagen og se at den oppfyller alle kravene. Da vil man kunne ha kontroll. Eller hvordan gjør dere dette? Sprekker dere noen gang?

 

Håper dere skriver snart og forteller hvordan det går! =)

 

Hilsen M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg blir gjerne med!!

 

Jeg er 25 år, tobarnsmamma og veide 14 kilo for mye når jeg registrerte meg her i begynnelsen av mnd. Har gått ned 3 kilo allerede og har dermed 11 kilo igjen til drømmemålet mitt:)

 

Jeg holder meg på 1200-1400 kalorier hver dag og syns det fungerer veldig bra! JEg er kanskej ikke det flinkeste til å spise de mest sunne variantene av alt, men prøver det jeg orker og de gangene jeg ikke har tid til å spise eller orker å lage mat spiser jeg nutrilett bar(ca 1 gang om dagen).

 

Itillegg har jeg en revmatisk sykdom som gjør det vanskelig for meg å trene, men satser på at med riktig medisinering skal jeg få det til:)

 

Håper jeg får være med i denne gjengen og følge med dere på veien nedover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Beklager så mye for at jeg ikke har svart noen av dere.

 

Kan vi starte på nytt?

Jeg var på ferie med kjæresten nå nettopp og motivasjonen falt helt til bunnen, men nå skal jeg få den på plass igjen!

 

Jeg heter fortsatt Helene og er fortsatt 26 år, vekten holder seg rundt 78, siden jeg ikke har kommet ordentlig igang enda. Har endret målet mitt fra 64 til 60. 60kg har alltid vært målet mitt, så hvorfor ikke kjøre på med en gang.

 

Jeg ble så glad da jeg logget på nå for å se at det er noen som faktisk har lyst til å hive seg på! :D Kjempebra!

 

Noen som trenger tips til å ikke veie seg hele tiden? Jeg pleier å gjemme vekta langt vekk, bakerst i boden eller noe. Hehe, det pleier å funke. Da blir det litt mer tungvint å veie seg!

 

Så, igjen, jeg er SÅ glad for at noen svarte!

 

Noen som har treningstips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøkenM

Hei alle sammen!

Beklager så mye for at jeg ikke har svart noen av dere.

 

Kan vi starte på nytt?

Jeg var på ferie med kjæresten nå nettopp og motivasjonen falt helt til bunnen, men nå skal jeg få den på plass igjen!

 

Jeg heter fortsatt Helene og er fortsatt 26 år, vekten holder seg rundt 78, siden jeg ikke har kommet ordentlig igang enda. Har endret målet mitt fra 64 til 60. 60kg har alltid vært målet mitt, så hvorfor ikke kjøre på med en gang.

 

Jeg ble så glad da jeg logget på nå for å se at det er noen som faktisk har lyst til å hive seg på! :D Kjempebra!

 

Noen som trenger tips til å ikke veie seg hele tiden? Jeg pleier å gjemme vekta langt vekk, bakerst i boden eller noe. Hehe, det pleier å funke. Da blir det litt mer tungvint å veie seg!

 

Så, igjen, jeg er SÅ glad for at noen svarte!

 

Noen som har treningstips? :)

 

 

Hei! :)

 

Så koselig å reise bort på langweekend!

 

Har du ikke kommet ordentelig igang? bruker du registreringen på nett? Jeg har funnet ut at jeg må fylle inn skalaene der, dagen før og planlegge hva jeg skal spise når. Det fungerer jo til hverdags i alle fall. Og så kan man jo konkurrere mot de foreslåtte trimpoengene og prøve å gå i "overskudd". Kanskje skritteller er en motivator også?

 

Hva med å ikke veie seg mer enn en dag i uken? Jeg trøster meg med at rask vektnedgang ikke er bra, og at man bare kommer til å føle at det går bedre! (men jeg er nybegynner, så hva vet jeg.) =)

 

Jeg kjenner også at det er vanskelig å være sunn når men skal kose seg, men oppdaget til min STORE glede at rødvinsglassene som koster 3,5 frimerker, er veldig store rødvisnglass. Hele 1,5 dL. Små gleder!

 

Men nå er det vår, og det er ekstra fristelser,fester, grilling, 17mai og langhelger borte osv. Kanskje det er lurt å tenke gjennom på forhånd hva man vil unne seg, og hva man skal la være å la seg friste av? - Har noen erfaringer med dette?=)

 

 

trening:

Hva Liker du å trene/gjøre?

 

- Noen liker å gå raske turer med venninner

- Jeg merker jeg at jeg føler motivasjon ved å gjøre litt styrketrening på treningssenter, og føle at det går fremover. Muskler forbrenner dessuten mye mer fett, og man blir frisk og glad av å føle seg mer "fit". Da ser man resultater både m målebåndet, og med fremdrift på treningsstudio. Problemet er at jeg tror mye styrke kan middlertidig stagnere vektnedgangen fordi muskler veier mer enn fett. I kroppen skjer det likevel mye bra, som kan føre deg nærmere målet ditt enn vekten viser. Dette kan man jo spørre kurslederen om!

- Styrken kan jo kombineres med timer du liker, enten det er dans, zumba, spinning eller høypuls.

- Skal man øke kondis, er jogging i intervall 4 * 4 minutter veldig effektivt, har jeg lest, pausene bør være på mindre enn halvparten av spurten, altså 2 min.

 

Håper du finner igjen motivasjonen! Det ligger jo en kjempeseier i å klare å gå ned de første kiloene! Du får gjøre deg klar til kamp!;)

 

 

 

Til Lexie=) Mine tanker om veiing, er at vekten vår preget av hvor mye væske og mat vi har inntatt, mensturasjonssyklus osv. Jeg tenker at vekten varierer med ca 0,5 kg i løpet av døynet og 1-2 i løpet av måneden pga væskeansamlinger i kroppen under PMS, alle er forskellige. Det er nok derfor de vil at vi skal veie oss hver uke, og stå i en kursoppfølging i 8 uker. Først da ser man om livsstilsendringen virkelig virker!

 

 

 

God helg alle sammen!

 

Hilsen M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøkenM

Hei:) Jeg blir gjerne med!!

 

Jeg er 25 år, tobarnsmamma og veide 14 kilo for mye når jeg registrerte meg her i begynnelsen av mnd. Har gått ned 3 kilo allerede og har dermed 11 kilo igjen til drømmemålet mitt:)

 

Jeg holder meg på 1200-1400 kalorier hver dag og syns det fungerer veldig bra! JEg er kanskej ikke det flinkeste til å spise de mest sunne variantene av alt, men prøver det jeg orker og de gangene jeg ikke har tid til å spise eller orker å lage mat spiser jeg nutrilett bar(ca 1 gang om dagen).

 

Itillegg har jeg en revmatisk sykdom som gjør det vanskelig for meg å trene, men satser på at med riktig medisinering skal jeg få det til:)

 

Håper jeg får være med i denne gjengen og følge med dere på veien nedover:)

 

Så flink du har vært, håper jeg har like gode resultater som deg, om tre uker! =) Lykke til videre

 

Nutrilettbar er et godt tips. Fungerer det til å fylle en "lunsj"?

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

jeg og vil gjerne være med, heter lena er 28 år, onsdagen for snart 2 uker siden veide jeg 68,8, mangler 800 gram så har jeg gått ned 30 kg.

 

skal ned ihvertfall 8 kg til, men i det siste så har jeg hatt en tung tid, prøver å kutte ut en fyr av livet mitt, har vært forelsket i han i snart 2 år men han føler ikke noe så det har vært tøft, kaster opp alt jeg spiser, vet det er psykisk så hjelper ikke snakke med legen.

 

skal på ny kursdag på onsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og vil gjerne være med, heter lena er 28 år, onsdagen for snart 2 uker siden veide jeg 68,8, mangler 800 gram så har jeg gått ned 30 kg.

 

skal ned ihvertfall 8 kg til, men i det siste så har jeg hatt en tung tid, prøver å kutte ut en fyr av livet mitt, har vært forelsket i han i snart 2 år men han føler ikke noe så det har vært tøft, kaster opp alt jeg spiser, vet det er psykisk så hjelper ikke snakke med legen.

 

skal på ny kursdag på onsdag:)

Wow! 30 kg! Gratulerer så mye, det er virkelig noe du fortjener å feire! Merker at slikt motiverer meg også. Får du det til, så får jeg det kanskje også til.. tenker jeg. :) Glad for at du vil hive deg med du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøkenM

Hei!

 

Er det noen som har noen gode råd?

 

jeg forsøker å bruke nettet for å planlegge måltider, og er litt opptatt av å få gode poeng på det jeg gjør i "kostholdsskår". - Gode poeng =sunt. Jeg får alikevel ofte rundt 5-6 poeng. da fyller jeg ca kalorimål for måltider, og spiser så mye fukt, grønt og melk som siden anbefaler. Hva skal man da gjøre for å bli sunnere?

 

Hva slags erfaringer har dere?

 

Hilsen føken M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest frøkenM

Hei!

 

Er det noen som har noen gode råd?

 

jeg forsøker å bruke nettet for å planlegge måltider, og er litt opptatt av å få gode poeng på det jeg gjør i "kostholdsskår". - Gode poeng =sunt. Jeg får alikevel ofte rundt 5-6 poeng. da fyller jeg ca kalorimål for måltider, og spiser så mye fukt, grønt og melk som siden anbefaler. Hva skal man da gjøre for å bli sunnere?

 

Hva slags erfaringer har dere?

 

Hilsen føken M

 

 

Har du prøvd å spise mer variert, eller spise litt mer proteiner. feks egg? en dag la jeg inn et egg til kveldssmat og gikk fra 6 poeng til 10=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøkenM

Jeg er gjerne med, skal ned fra 72 til 60... Har gått ned drøye 1,5 kg.... Går trått med kostholdet, mat er dyrt og jeg klarer ikke spise tilstrekkelig....

 

Jeg skal ned samme mengde, og er halvveis. =)

 

Jeg har kuttet ut godies, og følger oppskriften + trener mer. Det er gøy år det virker. Men husk at det er noen ganger man gjør alt rett, men likevel går ma ikke ed noe på et par uker... (det sa mi kursholder til meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...