Gå til innhold

Kan det virkelig være SÅ vanskelig????


Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Anbefalte innlegg

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Jeg er mor på 40 år som er 174 cm høy og ca 73,5 kg. Jeg har et sterkt ønske å komme ned til ca 67 kg. Jeg har en aktiv jobb, og trener spinning og styrke 2-3 ganger i uken. Hovedgrunnen til at jeg ikke greier å gå ned de ca 7 kg er nok at jeg er VELDIG glad i sjokolade og is. Greier ikke å kun begrense det til lørdager nei, det blir gjerne annenhver dag og vel så det. Etter trening er det også utolig hvor mye jeg greier å proppe i meg.

 

I kveld etter at jeg har prøvd en shorts fra i fjor, har jeg bestemt meg for at nå skal jeg gjøre et SKIKKELIG forsøk på å prøve å innta færre kcal pr dag en jeg gjør nå, og begrense is og sjokolade til lørdagene.

 

I morgen onsdag skal jeg veie meg for å se den reelle startvekten.

 

Er det flere som sliter med motivasjonen men som virkelig VIL gå ned i vekt, og som vil "gå veien" sammen med meg??

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Jeg er mor på 40 år som er 174 cm høy og ca 73,5 kg. Jeg har et sterkt ønske å komme ned til ca 67 kg. Jeg har en aktiv jobb, og trener spinning og styrke 2-3 ganger i uken. Hovedgrunnen til at jeg ikke greier å gå ned de ca 7 kg er nok at jeg er VELDIG glad i sjokolade og is. Greier ikke å kun begrense det til lørdager nei, det blir gjerne annenhver dag og vel så det. Etter trening er det også utolig hvor mye jeg greier å proppe i meg.

 

I kveld etter at jeg har prøvd en shorts fra i fjor, har jeg bestemt meg for at nå skal jeg gjøre et SKIKKELIG forsøk på å prøve å innta færre kcal pr dag en jeg gjør nå, og begrense is og sjokolade til lørdagene.

 

I morgen onsdag skal jeg veie meg for å se den reelle startvekten.

 

Er det flere som sliter med motivasjonen men som virkelig VIL gå ned i vekt, og som vil "gå veien" sammen med meg??

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Da har jeg veid meg, og vekta sto på 73,4kg. Planen er å legge inn veieresultatet hver onsdag her

 

28.03.12: 73,4 kg startvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Da er spinningøkten overstått - tungt i dag, men det varierer jo fra gang til gang hvordan en opplever det. Knallgod trening er det iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

En fin dag foreløpig. Mer energi når jeg er mer kristisk til hva jeg putter i munnen.

 

Skal på jobb i kveld. En aktiv jobb med mye gåing - blir nok noen kcal borte av det også :rolleyes: og så har jeg ikke altfor mye fristelser til å putte i munnen tilgjengelig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Fikk meg litt ekstra mosjon i går kveld - hadde nemlig bestemt meg for å jogge hjem fra jobb (selv om jogging er noe jeg aldri gjør egentlig). Men, jeg hadde bestemt meg, og jeg kan være veldig sta!!3,5 km jogging bli noen kcal det også :rolleyes:

 

Endelig er det fredag! Er veldig spent på hvordan det går med snopet i helgen. HÅPER motivasjonen er like bra i helgen som den har vært disse 2 dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Så var det søndag. Har vel ikke skrevet siden fredag morgen, så her er en liten oppsummering av fredag og lørdag:

 

Fredag var det jobb - med de begrensninger det er på noe mer ekstra enn det som er med i patpakken. Var på spinning fredag ettermiddag - det var en deilig start på helgen, og gav en god samvittighetsfølelse etterpå :rolleyes:

 

I går lørdag ble det ingen ekstra aktivitet enn husarbeid og pynting til påske. Fikk nok i meg altfor mye kcal - mest fra bridge-blanding og nacho-chips. Men tenker som så at jeg skal tillate meg en dag i uke der jeg kan putte mer usundt i munnen enn de andre 6 dagene i uken. Om det blir vektresultat av det gjenstår å se, men motivasjonen er på topp for tiden.

 

Skal på trening snart - gleder meg til det og den gode følelsen etterpå.

 

Er så spent på hva vekten viser på onsdag - vet jo med meg selv at jeg er i rimelig mye aktivitet på jobb (100% stilling)og trener kondisjon ca 4 ganger i uke i tillegg til styrketrening ca 3 av disse 4 gangene i tillegg. Så, svært mye kommer an på hva jeg spiser gjennom dagene.

 

Har en utfordring i å få i meg nok grønnsaker - fruktrasjonen blir raskt full, men er ikke flink med grønnsakene. Noen som har gode råd om hvordan jeg skal lure inn mer grønnsaker i kosten utenom middagsmåltidet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jensen75

Hei, nå har jeg meldt meg på internettkurs - express og vil veldig gjerne ned 5 kg.

Jeg går VELDIG gjerne veien med deg. Skal veie meg i dag på trening- har ikke vekt..Selve kurset begynner 09 april.

Jeg liker godt å trene, men som alenemor ser at å fly på trenings studio innimellom all henting og bringing stresser mer enn det gjør godt. Tar derfor yoga og styrke hjemme og løper litt- hater det, men det må gjøres..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Hei, nå har jeg meldt meg på internettkurs - express og vil veldig gjerne ned 5 kg.

Jeg går VELDIG gjerne veien med deg. Skal veie meg i dag på trening- har ikke vekt..Selve kurset begynner 09 april.

Jeg liker godt å trene, men som alenemor ser at å fly på trenings studio innimellom all henting og bringing stresser mer enn det gjør godt. Tar derfor yoga og styrke hjemme og løper litt- hater det, men det må gjøres..:)

Ja så kjekt at du vil være med! :) Det er jo like greit å bare komme i gang selv om express-kurset ikke begynner før 9.april da. Så spennende å IKKE ha vekt hjemme - jeg er så nysgjerrig at det er vanskelig å "bare" veie seg en gang i uken (og da kan en jo lettere miste motet når en synes en har vært veldig flink og vekten står bom stille).

 

Det er nok ikke så lett å få trent andre steder enn hjemme nå du er alenemor nei, men joga og styrke på stuegolvet gjør nok susen det også - poenget er vel å komme i litt mer aktivitet enn før og kanskje få litt mer muskler slik at forbrenningen blir litt høyere.

 

I kveld var jeg på spinning igjen - er hekta på det for tiden! Nå er det snart natta før en ny jobbedag i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Veiedag for meg i morgen - er spent på hva vekten viser. Føler selv jeg har vært veldig flink med både mat og trening, og håper jeg greier å fortsette med det. Det blir nok ikke fult så mye trening i uken som kommer, men skal nok holde meg i aktivitet likevel. Påskesnopet skal jeg vente med til lørdag, og har lovet meg selv at jeg skal begrense kakespisingen i de to bursdagsbesøkene jeg skal i i påsken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Jepp, da var veiingen overstått. :) Begynte MEGET bra, men er nok klar over at de neste ukene blir ikke nedgangen i nærheten av det den har vært denne uken.....

 

28.03.12 73,4 kg

04.04.12 70,5 kg (-2,9kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Da var dagens treningsøkt unnagjort: 2,0 trimpoeng ble det :).

Har greid å holde meg unna snop i dag enda vi fikk et digert påskeegg på jobben - er litt stolt av akkurat det :). Jeg synes nesten det er lettere å holde seg HELT borte fra snop enn å bare ta et par biter. Satser enda på å holde snopet vekke fra systemet minn til lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Er egentlig veldig overrasket over hvor bra det går å holde seg unna snop selv om jeg ser og lukter det - litt rart egentlig, for slik har jeg ikke hatt det før - håper akkurat det varer i MANGE år B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Ok, det var lørdag i går og jeg spiste MYE godteri,chips og pizzasnurrer med hvetemel - noe som førte til stort ubehag i magen i gårkveld og i natt - og i dag føler jeg meg "stappa". Må nok innrømme at slike ting er som gift for meg, så jeg bør nok holde meg mest mulig unna - også om lørdagen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

2,9 kg på ei uke er jo mer enn meget bra, det er helt rått, mega bra. Hva gjorde du for å få til det. Spiser du lite??

 

Jeg har en tråd her ute, vi er nå bare 4 stk igjen, folk faller av som fluer ;) Vi er to i 40 årene, jeg ble nettopp 50 og ei på over 60. Fin gjeng som står på. Så synes du det blir ensom på tråden din er du velkommen til å følge oss.

Vi veier oss på mandag, men det er ingen must. Men vi gjør det for da må en ta det litt med ro i helga ;)

 

Ser jo at du har hatt en tøff lørdag.

Og det er fort hvordan magen venner seg til sundt kosthold, og lager magetrøble og gjør deg energiløs når en ikke følger opp.

 

Vi må min tråd, kaller dette for en Livsstilsendring. Finne sunde varianter istedenfor de usunde. Vi har begynt med Rug i pannekaker, vafler, lappet, div kaker blander vi i halv med Rug. Rug er på en måte fettsuger gjennom tarmen, så fett fra magen går mer tvers gjennom.

 

Min tråd heter "Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++"

 

Hadde vært koselig å sett deg der ute, også ;)

 

Ellers har Cloetta starte ny tråd, rett før påske og der er det flere som har meldt seg på i dag. Jeg har fulgt hennes trå i snart ett år.

 

God dag videre og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan-det-virkelig-være-så-vanskelig????

Hei.

 

2,9 kg på ei uke er jo mer enn meget bra, det er helt rått, mega bra. Hva gjorde du for å få til det. Spiser du lite??

 

Jeg har en tråd her ute, vi er nå bare 4 stk igjen, folk faller av som fluer ;) Vi er to i 40 årene, jeg ble nettopp 50 og ei på over 60. Fin gjeng som står på. Så synes du det blir ensom på tråden din er du velkommen til å følge oss.

Vi veier oss på mandag, men det er ingen must. Men vi gjør det for da må en ta det litt med ro i helga ;)

 

Ser jo at du har hatt en tøff lørdag.

Og det er fort hvordan magen venner seg til sundt kosthold, og lager magetrøble og gjør deg energiløs når en ikke følger opp.

 

Vi må min tråd, kaller dette for en Livsstilsendring. Finne sunde varianter istedenfor de usunde. Vi har begynt med Rug i pannekaker, vafler, lappet, div kaker blander vi i halv med Rug. Rug er på en måte fettsuger gjennom tarmen, så fett fra magen går mer tvers gjennom.

 

Min tråd heter "Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++"

 

Hadde vært koselig å sett deg der ute, også ;)

 

Ellers har Cloetta starte ny tråd, rett før påske og der er det flere som har meldt seg på i dag. Jeg har fulgt hennes trå i snart ett år.

 

God dag videre og flott tirsdag.

Hei du! Koselig at du tok deg tid til å skrive, og takk for gode råd om rug-det må jeg prøve! Rent hvetemel i bakverk er som gift for meg har jeg funnet ut.

 

Kan godt hende jeg henger meg på "tråden" din en dag,men da satser jeg på veiedag samme dag som dere tror jeg - det er noe med det du sier at da må en prøve å holde seg skjerpet gjennom helgen.

 

I dag var endelig treningssenteret åpent igjen, så fikk meg en god spinningtime og litt styrketrening - det gjorde godt.

 

Ellers så var jeg i bursdagsselskap i dag (igjen) og det ble litt kakespising. MEN, nå er påsken og de fleste vår-bursdagene ferdige, så nå "kjører" jeg på videre.

 

Når det gjelder kostholdet mitt førte uken har jeg kun lagt på 1300 kcal pr dag - ganske lite,men gjort bevisst siden jeg ville ha en kick-start, men sater på ca 1600 kcal fremover.

 

Er forresten mektig imponert over alle trimpoengene dine pr uke - hvordan får du det til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest jensen75

Ja så kjekt at du vil være med! :) Det er jo like greit å bare komme i gang selv om express-kurset ikke begynner før 9.april da. Så spennende å IKKE ha vekt hjemme - jeg er så nysgjerrig at det er vanskelig å "bare" veie seg en gang i uken (og da kan en jo lettere miste motet når en synes en har vært veldig flink og vekten står bom stille).

 

Det er nok ikke så lett å få trent andre steder enn hjemme nå du er alenemor nei, men joga og styrke på stuegolvet gjør nok susen det også - poenget er vel å komme i litt mer aktivitet enn før og kanskje få litt mer muskler slik at forbrenningen blir litt høyere.

 

I kveld var jeg på spinning igjen - er hekta på det for tiden! Nå er det snart natta før en ny jobbedag i morgen ;)

 

Hei, fikk ikke med meg at jeg hadde fått svar her jeg.. Tusen takk, nå skal jeg bli flinkere å gå inn her:)

Jeg har gått en uke på kurs og gkk ned den kiloen jeg skulle, men så kom mensen, fikk ikke trent etc etc. Ikke lyst å veie meg i morgen. Jeg måler meg da det er det som virkelig gjelder. Der står det rolig, men alikevel fornøyd med at jeg slurver mindre med mat, sønnen min synes også maten er god så da er det lettere.

Har kun spist karbonadedeig en gang, og det er stort til å være meg!Må få inn litt mer fisk..

Var ute og gikk tur i dag, pluss lekte ute med sønnen min- GØY!!

Trening i morgen- må jo det for å veie meg..

 

Mel/gluten og laktose gir mange kvinner oppblåst mage og utflod. Jeg kan bare si at dette forsvinner om man kutter ut dette og at allergier som pollen mildner litt. Kun helsebringene å kutte ned/ut:)

Spent på å høre hvordan det går med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...