Gå til innhold

Frimerke ?


Gjest Trondheim79
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva frimerke betyr under registreing av mat ?

det er for noe ekstra godt du kan unne deg. Det er da anbefalt hvor mange du kan bruke på ei uke eller to!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete Roede kostholdet er lagt opp i menyer med ulike rasjoner. For meny 1 skal man spise 1300 kcal, mens rasjonene utgjør 1250. For meny 2 på 1600 kcal utgjør rasjonene 1550 kcal. De 50 kcal som mangler er frimerkene. De kan man bruke på hva man vil utenom rasjonene. Altså sunt eller usunt.

 

Mange sparer opp disse frimerkene til helgene og spiser f.eks alle 350 kcal på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Gjest DianaPatricia

Hvordan funker dette med frimerker? Er det sånn at du skal spise en til dagen eller samler du de opp? Jeg fikk ingen frimerke igår nemlig.... Og hva når jeg ikke liker sjokolade, brus, chips, snop og kake? Hva kan jeg bruke som frimerke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan som sagt spare dem til en dag du vet du kommer til å skeie litt ut, hvis du skal i selskap o.l..

Eller et glass vin eller to i helgen for eksempel.

 

Men, du trenger ikke bruke dem.

 

Jeg har i lange perioder ikke brukt mine. Kunne sikkert festa i 3 dager til ende for de "kaloriene", men det er det jo ingen vits i ;)/>

 

Lykke til videre :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før het det Kosemerker, ikke Frimerker. Dette var sikkert litt psykologisk. Man slanker seg, men får allikevel lov til å kose seg med noe godt, enten bittelitt hver dag, eller samle opp og spise/drikke noe litt mere i helgen.

Anbefalingen regner jeg med går ut på at det ikke er anbefalt å bruke mer enn to Frimerker per dag, sånn rent generelt. Poenget er jo at man skal lære seg gode, nye spisevaner, lære seg å kutte ned på "kosemat", men det kan være litt brutalt å kutte helt ut, da blir man gående å tenke på all den sjokoladen man ikke får "lov" å spise. Tror ikke anbefalingen betyr at du MÅ bruke de to frimerkene, men for noen er det litt trøst i å vite at man kan unne seg noe godt selv om man slanker seg. Har ikke gått på kurs, så det kan være jeg tar feil der.

Men det er vel uansett ikke de 50 kaloriene ekstra per dag som gjør utslaget om man går ned i vekt eller ikke.

Noen dager ender man kanskje opp på 1630 kalorier, andre dager 1510, hvis du synes du havner for lavt f.eks. er det bare å spise en håndfull nøtter eller lignende for å "kompensere". Men har man meny 2 (1600 kalorier) skal man vel helst ligge rundt der, og ikke vingle altfor mye.

 

Jeg har nå gått ned i vekt, uavhengig om jeg brukte frimerkene eller ikke, så tror ikke de kaloriene spiller så stor rolle. Men jeg prøver å unngå søtsaker o.l., så jeg brukte dem på et glass vin i helgen, eller litt nøtter iblant, eller lot være å bruke dem. Så lenge jeg gikk ned i vekt, og ble mett hver dag, var jeg fornøyd :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...