Gå til innhold

Personvekt med prosentmåler - fett, muskel og vann


Gjest Fjelljenta

Anbefalte innlegg

Gjest Fjelljenta

Ønsker å vite hvor mye kroppen forandrer seg, ser ikke resultater på vekt og cm lengre. Ble rådet til å prøve en vekt med bmi måler. Noen som kan tipse meg om hvor og ca pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker å vite hvor mye kroppen forandrer seg, ser ikke resultater på vekt og cm lengre. Ble rådet til å prøve en vekt med bmi måler. Noen som kan tipse meg om hvor og ca pris?

 

Husk at BMI forandrer seg kun når vekten forandrer seg. Det betyr at når du ikke ser resultater på vekt, så vil du ikke se resultater på BMI. En regner ut BMI slik: vekt/(høyde *høyde)

eksempel er du 70 kg og 1.70m høy. så regner du det slik

70/(1.7 *1.7) = 70/2.89 = 24.22.

 

Husk at BMI kun er en pekepinn på om du er normalvektig eller ikke.

Tenk på at muskler er tyngre enn fett. så folk som trener mye, og har mye muskler, vil virke overvektig, selv om de i utgangspunktet ikke er det. Bare se på Marit Bjørgen. Ingen vil påstå at hun er overvektig. Men i følge BMI, så er hun det.

 

Vil råde deg til å ikke bruke penger på slikt.

Skal en se noe resultater, bør en kanskje skaffe seg en fettprosentmåler. Utfordringen blir at de som virkelig virker er kjempedyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo badevekter som estimerer fettprosenten også. De er ikke 100% nøyaktige tror jeg, men det kan kanskje gi en indikasjon... Jeg har en vekt som viser fettprosent og vanninnhold i prosent. Synes den er veldig grei å se på av og til. Ser jo at det skjer ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Det finnes jo badevekter som estimerer fettprosenten også. De er ikke 100% nøyaktige tror jeg, men det kan kanskje gi en indikasjon... Jeg har en vekt som viser fettprosent og vanninnhold i prosent. Synes den er veldig grei å se på av og til. Ser jo at det skjer ting :)

 

 

BMI-måler var nok feilt forklart. Er en slik vekt du har jeg er på jakt etter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vi kjøpte denne for en stund siden:

 

http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=625477

 

Den måler, fett, muskel +++ en hau av andre ting. Hvor nøyaktig disse tallene er, vet jeg ikke. Men vekten i seg selv er veldig nøyaktig når jeg sammenligner med vekta på treningssenteret og hos legen.

 

(Har vært borti en del billigvekter, som endrer resultat hver gang du går på. Ble litt komisk når jeg en gang hadde en av de gamle vektene mine oppå stueteppet hjemme, plutselig viste vekta 58 kg. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...