Gå til innhold

¤ Ned 5 kg til 17. Mai ¤


Gjest LykkeligSomLiten
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest LykkeligSomLiten

Hei.

 

Jeg er en jente på 25 år fra Bergen, som har vært med på tråden "Ned 5kg til påske". Det ble ikke så velykket for min del, så derfor prøver jeg å nå målet til 17.Mai.

 

Jeg er nå 64,8 kg, 160cm, og vil ned under 60 kg før 17. Mai.

 

Endelig mål er ca 55-56 kg til sommeren.

 

Heng dere på da vel, la oss motivere og pushe hverandre! B)

 

Veiedag fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Dagen i går var jeg forholdsvis flink. Vi hadde påskefrokost på jobben, så starten gikk så som så med lyst rundstykke og kakao med krem.

 

Førte dette inn i loggen, så var ekstra flink resten av dagen. Og det klarte jeg, holdt meg på ca 1200 kcal.

 

Orket ikke å gå ut i snøstormen og bort på treningssenteret, så det ble 15 km på sykkel hjemme i stedet. Fornøyd med det :)

 

Skal prøve å få trent litt hver dag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

Hei Lykke!

Da henger jeg meg med her og skal være flinkere enn hva jeg var på den andre tråden. Å ha som mål å være i litt aktivitet hver dag bør man egentlig klare.

Jeg skal bli flinkere til å gå til og fra jobb hver dag, da har jeg ihvertfall 1 time "gratis" trim pr dag. Løpetur 2-3 ganger i uken, hvorav 1 av turene er lang-tur på ca. 1 mil. Dette for å trene opp til Gøteborgsvarvet 12-mai.

Også håper jeg at jeg kan fortsette på pole-fitness etter påske, selv om det bare er 3 ganger før jeg reiser på ferie. Det er utrolig bra styrketrening.

Dessuten, etter påsken er det helt slutt på sjokolade frem til jeg reiser. Dette gjør jeg mest for at huden min skal bli fin igjen. :P

 

Må klare å holde denne planen ihvertfall frem til 17-mai, det er jo "bare" 6 uker så det går jo så fort...hehe.

 

Ha en flott dag! Og takk for tråd-starten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Lykke til med din nye tråd Lykke,dere er nå alle velkomne til min tråd(som har vært med på ned til påske tråden) :

 

"Ned 4-6 kg innen sommerferien 2012".:-)bli med:-)(ikke glem meg nå da,haha:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Lisebjoernen: Så kjekt at du vil være med! :D Hjelper å ha noen med på de samme "goalene". Det er et litt høyt mål, men jeg tenker at jeg skal klare å være litt nazi i 6 uker.

 

Cloetta: Såklart skal vi ikke glemme deg kan du skjønne ;) kommer til å titte innom tråden din jevnlig jeg!

 

I dag har jeg vært flink med maten føler jeg. Har ikke det store søtsuget heldigvis, så det hjelper jo. Klarer å minimere småspisingen. Skyr til frokost, salat med skinke til lunsj, og fiskekaker med poteter til middag.

 

Unner meg litt jorbær med vaniljekesam og Pepsi Max til "fruene" i kveld tenker jeg :D

 

Ellers har jeg vært hos kiropraktor i dag. Så vet ikke hvor lurt det er med voldsom trening, kanskje jeg hiver meg på ergometersykkelen i stuen :blink:

 

Ha en super mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann lykke!

Gratulerer med egen tråd!

Jeg klarte 3 kilo og har 3 kilo igjen, men henger meg på her. 5 kg på 6 uker er for mye for meg, særlig de siste kiloene sitter hardt. Har hatt 10 dager under solen og er nok litt spent på veiing denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Takk Tus :) Og velkommen skal du være!

 

Nei, jeg ser at målet er litt høyt, men jeg skal prøve så langt det går. I påsken har vi ikke hatt påskeegg i hus, men det har jo vært litt ekstra inntak likevel. Det følger vel med når det er familiehøytid :)

 

Min samboer ble plutselig giret på å lage hjemmelaget milkshake, så det gikk jo litt utover meg :P he he..

 

Har heldigvis klart å holde meg i bevegelse med fjelltur og sykling i stuen, så har holdt meg på stedet hvil vektmessig, er fornøyd med det.

 

Ellers har jeg fra i dag av "godtelov" med min kjære fram til vi reiser til køben 16. mai. Spent på hvordan det går :D

 

Har spist fornuftig enn så lenge denne uken, og trent en økt spinning 45 min. Svett og god :P

 

Har dere andre hatt en fin påske? :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

God dag jenter :-)

Håper dere har hatt en flott påske! Så deilig å ikke ha hatt påske-egg i hus, skulle ønske min mann ikke tok av sånn på godteri hos oss...hehehe.

Tok en liten snik-innveiing i dag bare for å se skadeverket ;)

Lå på 71,5 kg, men tar med i beregning at det også er første dag med mensen.

Vi får se på torsdag, da viser den nok litt mer riktig igjen vil jeg tro.

Har dessverre ikke fått trent noe i påsken, har vært nødt til å jobbe litt, og pappa havnet på sykehus forrige tirsdag så da har jo dagene gått litt med til å besøkøe han også.

Men annet enn det så har jo påsken vært deilig da.

 

I dag er forresten siste dag på Bailine også, og med måling og veiing. Blir deilig å ha "fri" til å sette i gang for fullt med aktiv trening flere ganger i uken.

 

Har vi forresten satt noen fast veie-dag her inne? Likte litt å ha noe å "strebe" etter på ukebasis også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Hei lisebjoernen. :)

 

Uff, håper det går bra med pappaen din. skjønner godt at du prioriterer å besøke han.

 

Jeg tenkte fredag er en grei veiedag, eller hva tenker dere andre? Da får man et spark inn i helgen, enten på den ene eller andre måten :P

 

Ha en super onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

Veiedag fredag er helt supert for min del, jeg er med :-D

Da har jeg en ekstra dag på meg denne uken til å hardtrene litt...hehe.

 

Takk for omtanken Lykke, det går ganske fint med pappa altså. Han er så positiv også, det er nesten så han koser seg litt der borte med alle sykepleierene ;)

Forhåpentligvis kan han snart reise hjem igjen B)

 

Ha en fortreffelig dag! Fortsatt vått ute, men i dag er treningsbagen med. Har tenkt å ta en 2-timers økt etter jobb. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei, kan jeg få henge meg på med på denne tråden?

Ganske lik deg, Lykkelig Som Liten, 160 høy og 65 kg, 34 år og mye opp og ned. Kan være sta og flink og kommer meg ned til 59 kg, men så stabber det seg oppover igjen til 70, da tar jeg meg selv i nakken igjen også er det påann igjen ! Nå har jeg hatt en fin livsstil siden slutten av januar og vekta viste rett i underkant av 65 før påske. Men - etter en lang påskeferie hos svigers så har jeg ikke turt å veie meg igjen.

IDAG er det tilbake til god sunn livsstil, og trening 2-4 ganger i uka. Elsker ZUMBA og det skal jeg på i kveld.

Tror jeg venter med å veie meg til fredag, da veiedagen er. Jeg er nok redd for at nåla viser over 65, men med et par dager godtefritt og alkofritt så blir det uansett bedre enn vekta ville vist i dag.

Veeeeldig med på å klare så mye som mulig fram til 17.mai, det var det opprinnelige målet mitt å veie under 60 innen da, og selv om det har gått litt tråere enn planlagt så er det fortsatt mulig å klare mye på de neste 5 ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sichelle

Hei!

Henger meg på her jeg også. Er ei jente på 29 år og 1.60cm. trivsels vekta ligger på 59 kg, men nå er den krøpet opp til 64 kg. Har tidligere gått 3 kveldskurs og tatt av 18 kg. Gikk på holdvekta kurs noe som funka bra for meg, helt til jeg ikke gikk til de mnd veiingene :unsure: Vil gjerne det til trivsels vekta igjen og ser fram til å gå veien sammen med dere :)

 

Igår gikk jeg en kveldstur på 6 km på 1 time å jeg tok den likså greit en gang til i solskinnet idag B) Deilig å ha 12 km bak seg på under 24 timer!!!!

 

Ser fram til veiedag på fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Velkommen Solskinnsbolla og siljech82! Kjempekoselig at dere vil henge dere på her :)

 

I morgen er det veiedag, dere. Er veldig spent, men av erfaring forbereder jeg meg på å bli litt skuffet.. he he. optimist, jeg? :lol:

 

Har vært flink med maten, ingen snop, og prøvd å begrense porsjonene. Det er vel min største last. Spiser meg alt for mett.

 

Men har vært flink å trene :)

 

Hvordan har det gått med dere andre så langt, klarer dere å holde motivasjonen oppe?

 

Lykke til i morgen!!

 

Klem fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

God kveld alle!

 

Jeg har vel egentlig aldri presentert meg sånn ordentlig, jeg. So here goes...jeg er 36 år, gift, ingen barn, trente mye da jeg var yngre men så stoppet jeg opp i mange år. Har siden forsøkt å komme inn i gode rutiner og holde meg til disse gode rutinene (og det er mitt største problem).

Jeg har egentlig alltid vært relativt slank, og det legger seg på hofte og lår hos meg og ikke noe på mage. Men de siste 10 årene har jeg lagt på meg mye, ved nyttår var jeg 15kg tyngre enn da jeg var 20, og BMI'en min nærmet seg 25. Mitt mål er å komme meg ned til et sted mellom 65-68kg, dette er helt innenfor normal BMI for en med min høyde (175cm)....og dette er egentlig grunnen til at jeg ikke har presentert meg for mye tidligere...jeg er redd for at en del kanskje vil synes at jeg ikke har noe her å gjøre, og at jeg ikke trenger å "slanke" meg. Men, så lenge jeg føler at jeg ikke er helt fornøyd med å ligge på 72-75kg, så vil jeg gjøre noe med det. Og det er så innmari dyrt å måtte fornye en hel garderobe når man faktisk har gått opp 2 størrelser på buksene... :(

Jeg håper fortsatt at det er greit for meg å være med her, jeg får så masse bra motivasjon. :D

 

Ser frem til veiing imorgen, men har nok ikke klart å holde vekta siden før påsken. Men det er heeeelt greit, har uka mi nå også så det er nok ikke rart.

 

Lykke til imorgen dere/vi som har veiedag. Lykke; er jo noen ganger greit å være litt mindre optimistisk for da blir man oftere positivt overrasket...hehe ;-) Det går nok bra, du har jo vært flink med maten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

God morgen alle! :)

 

Lisebjoernen; Ikke bekymre deg for om andre syns du ikke trenger å gå ned i vekt. Det er du som skal føle deg vel med kroppen din :)

 

Jeg er heller ikke sterkt overvektig, men klærne begynner å bli i overkant trang, og jeg føler meg ikke vel med meg selv, så derfor vil jeg ned noen kilo. BMI'en er på øverste del av normalvekt, så kan med fordel miste litt vekt uten at det gjør noe.

 

Hvordan gikk veiingen for dere i dag da? :)

 

Jeg gikk ned 0,4 kg, og er egentlig fornøyd med det. Syns det går lovlig seint dette her, men det er ihvertfall ned :) Så blir det bare å fortsette sånn jeg har gjort siste uken, og håpe det fungerer.

 

Klem til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosalita

Hei.

Jeg har også veldig lyst til å følge tråden deres viss det er greit???

 

Etter at jeg fikk mitt andre barn for litt over to år siden, har vekta bare gått oppover. Jeg veier snart like mye som da jeg gikk gravid. Dette trives jeg ikke med og har funnet ut at dette må jeg gjøre noe med. Klærne passer ikke lenger. Jeg er nå 72 kg. Mitt mål er å komme ned på 63-64 kg. Mitt delmål til 17. mai er ned 4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sichelle

Hei alle sammen :)

 

Veiedag!!!! Joda, det gir resultater når man virkelig går inn for noe.

Startvekt forrige uke var 64,0 kg. Har gåt ned 1 kg!! :lol:

Fantastisk følelse!

 

Stå på alle sammen!! Dette skal vi klare sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei på dere,

 

gikk som forventet etter påske med godteri, kaker og litt øl, det var vel opp ca en kilo. Vekt i dag 65,6. Men, easy come easy go?? Neste uke er det å kjøre hardt med sunt kosthold og trening, og prøve å ta innpå igjen. Knapt med tid til 5,6 kilo til 17.mai men skal gjøre så godt jeg kan!

 

Må innrømme at akkurat i dag har jeg en sånn dag hvor jeg kjenner på følelsen av hvor godt det hadde vært å slippe ned skuldra og ta et glass rødvin og lage en deilig middag - ikke nødvendigvis proppfull av fløte, men heller ikke torsk med vannstekt løk hvis dere skjønner hva jeg mener...

 

Hmmm...hvis vekta hadde vist nedgang i dag, så hadde jeg nok vært mer motivert for torsk allikevel ;-) Rart det der...

 

Lisebjoernen - ikke vanskelig å forstå hva du mener, og måten du forteller om deg selv på gjør meg absolutt ikke i tvil om at du IKKE tilhører den gruppen her inne som ikke burde være her (av typen - "uff legen min tvinger meg til å spise enda jeg er smellfeit - bmi NESTEN 20 - kan noen trøste meg pliiiis").

 

Gratulerer til alle dere som har gått ned denne uken, og stå på videre til alle sammen!

God helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

Hei alle! :-)

Velkommen nye, så fint at det er fler og fler på tråden her nå.

 

Veie-dag! Yes :lol:

Tatt i betraktning at jeg rett over påsken (mandag) lå på 71,5 så er jeg stor-fornøyd. Easy come, easy go - helt klart.

Vekta i dag viste 70,5, så da var det "kun" en oppgang på 0,7 kg siden forrige uke heldigvis.

Jeg er fornøyd, jeg er flink med maten igjen, og jeg har fått trent litt.

 

Tusen takk for snille ord alle. Ja, jeg er helt klart ikke av typen skinny som ser på meg selv som overvektig. Jeg mener ihvertfall selv at jeg har en ganske normal og sunn innstilling til kropp, trening og trivsel. :)

 

Lykke; så flink du er! Sakte, men stadig nedover er jo bedre enn store hopp ned, og deretter hopp opp igjen. Så lenge man er motivert og innstilt på litt hardkjør i 4-5 uker fremover så er jeg sikker på at vi kan klare å nå målet.

 

Siljech82; wow! 1 kg er dødsbra! Grattis! Fortell, fortell, hva er dietten og treningsplanen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sichelle

Velkommen Rosalita! Bare hyggelig med fler :)

 

Siljech82: Gratulerer!! Det er jo helt fantastisk! :D Fortell, hva spiser du, og trener du?

Takk for det :) Jeg er på meny 3 faktisk, 1600 kcal daglig. Tidligere har jeg fulgt meny 2, men da la jeg heller på meg istedet for å ta av. Jeg spiser det samme som min familie, men reduserer sterkt på olje og fete produkter. Kun rene kjøttprodukter, sett bort ifra karbonade deig og kylling kjøttdeig.Ingen sjokolade eller pottis. Jeg går tur med den firbeinte hver dag i 1 time. Går da i 6 km/t. Styrketrening på stuegulvet 3 dager i uka :P

 

Regner med at neste uke ikke vil være like innbringende, da jeg ikke skal ned så mange kilo.

 

Rart egentlig at jeg nå savner litt den første tida på kurs, da man kunne gå ned 2-2,5 kg i uka :D

 

Hvordan har det gått med resten av damene denne uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

God morgen alle flinkiser! :)

 

Bare innom for å ønske dere en finfin lørdag, her ser det ut som det blir solskinn i dag.

 

Nå er havregrøten og kaffen førtært, og nå blir det snart spinning + bodypump på meg :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...