Gå til innhold

Råkk N' Roll!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte jeg skulle lage en ny tråd for utveksling av erfaring og treningstips vedr. rockeringer! :) Litt sånn på tvers av alle de andre mer eller mindre personlige trådene her inne.

 

Har selv funnet ut at jeg skal teste ut rockering (med vekt) som treningsform og er veldig spent på om det funker. Bestilte en ring i dag og gleder meg allerede til å få den i posten!

 

Jeg har valgt rockering fordi jeg er et sånt sært hjemme-treningsmenneske som ikke liker å gå i treningstudio og som helst vil at trening skal være gøy og helst ikke minne meg på at jeg trener i det hele tatt. He he! Fikk ideen om rockering her for et par uker siden og håpet mitt er at det skal hjelpe meg med å fortere bli kvitt det siste fettet på magen etter en graviditet ifjor.

 

Kikket litt rundt på forskjellige ringer, både i butikk og på nett. Holdt først på å kjøpe en sånn herlig flashy blå ring på den lokale lekebutikken, med masse glitter på. Men så kom jeg på at hvis jeg først skal sette av tid og energi på å rocke noen minutter hver uke, så bør ringen være så effektiv som mulig. Altså med vekt. Så googlet litt på det og valget falt til slutt på en ring med 2 kg vekt. Ikke flashy og glitrende i det hele tatt, men jeg får heller pimpe den litt opp etterhvert! B)

 

Litt om meg:

 

- 38 år og for tiden i mammaperm

- har gått ned 12-13 kg til nå og har ca. 9 kg igjen

 

Mine startmål:

- midje: 71 cm

- mage: 79 cm

 

Målet er å rocke løs 3 ganger i uka. Usikker på hvor lenge jeg klarer/orker i starten, men må jo bare begynne et sted og får heller komme tilbake til tid når ringen ankommer i posten. Håper det er snart!

 

Andre som allerede rocker med ring, eller som også har lyst til å starte opp, er hjertlig velkommen til å slenge seg med i denne tråden, så kan vi dele tips og erfaringer underveis! :)

 

I'll be back...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Hei!

 

Bare et par tips, jeg har rocket en stund, og i starten bør man starte veldig rolig. Bare noen få minutter hver vei om dagen (kanskje til og med bare annenhver dag til å begynne). Du kommer nok til å være full av blåmerker, men det går bort etterhvert som kroppen blir vant til det. Så kan man trappe opp etterhvert. Jeg synes det fungerer bra på magen, merket stor forskjell i starten.

 

Lykke til med rockinga! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Okei, da er jeg igang! :)

 

Bestillingen av rockering via nettet gikk litt skeis, så jeg endte opp med å kjøpe en i en vanlig sportsforretning istedet. De hadde 1,5 kg og 2 kg og jeg skulle først gå for 2 kg, men så advarte hun butikkdama meg og sa at den 2-kiloen hadde hun bare fått vondt av selv og anbefalte meg 1,5. Så da gikk jeg for den. (Og angrer kanskje litt nå, men skitt au.)

 

Anyway, har prøvd første økt idag og mitt første spørsmål er: hvordan i huleste klarer man å holde den oppe?? Den gled bare ned på gulvet, gang på gang. Helt til jeg økte hoftesirklene og begynte å skjønne cluet. Den datt fortsatt ned, flere ganger, men ikke helt like mye som i starten. Aner ikke helt hvordan man skal stå med bena, så må bare prøve meg frem litt. Og jeg rocket i olabukse og tøfler... Kanskje ikke det mest ideelle treningstøyet. He he! Får ta på meg noe annet neste gang.

 

Men altså, første rocke-økt over. Holdt på bare 1 sang på spilleren, dvs. 3-4 min. Litt støl i ribbeina (ringen føyk jo overalt) og må nok øve mer på kontroll! :rolleyes:

 

Korrigerer målene mine litt siden sist.

 

Mine startmål:

 

midje: 70 cm

mage: 78 cm

 

Får se hvordan dette går, om det hjelper noe på målene på magen. Skal altså prøve 3 økter i uka. Tjoho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Herlig :)

 

Denne slenger jeg meg på for jeg har fått lånt meg en rockering, men ble jo bare så eitrande forbanna for fikk det overhodet ikke til.

 

Men nå skal jeg gi det en ny sjanse og jammen måle midjemål jeg også:

 

Start: 93 cm :( Huff og huff!!! Har noen cm å rocke vekk ser jeg ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, da er vi to! :)

 

Ja, hvordan får man det til? Ha ha! Blir mye knoting her også, men så langt tror jeg trikset er høy nok fart og store nok sirkler med hoftene(?)

 

Skulle ta noen forsøk igjen istad, for å øve mer, men hadde allerede rukket å bli gul og blå etter den første økta, så runde 2 gjorde dritvondt! Skikkelig pingle, altså! ;) Tror jeg bare skal vente med å prøve igjen til imorgen eller noe. Så blåmerkene får roet seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok frem rockeringen i går og brukte den i fem minutter ca. Skulle ta en økt i dag også, men AUAUAUAUUUUUU!!!!!! :P

 

Måtte stå over, det var dritvondt! Prøver igjen i morgen! B)

 

Lykke til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenemoren: Så bra! :) Mange restarter blir det her også.

 

Siljepia: Takk for link! Skal definitivt prøves ut. I alle fall delvis.

 

Snap: Velkommen til tråden du også! Ja, det gjør dritvondt i starten! Ha ha!

 

Jeg er fortsatt helt blå-svart på hofta og har ikke rocket noe mer siden den første dagen. Men kan ikke være pinglete mer nå, altså... :unsure: Må prøve igjen i morgen!

 

Ha en super rocke-helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig!!! :)

 

Denne tråden vil jeg gjerne være med på! Godt og se at det er flere enn meg som rocker!

 

Jeg tok en bukplastikk i november i fjor og fikk beskjed av kirurgen om og starte med rockering!

Så her står jeg annenhver dag og rocker i 20 min...Jeg har da kjøpt meg den tyngste på 2.1 kilo. Problemet er at jeg bare klarer en vei, så jeg må øve på og klare begge veier!

 

Bijou: Jeg ble blå, lilla og gul de første ukene, og det gjorde knallvondt og rocke videre annenhver dag, men en liten trøst, etter ett par minutter gjør det ikke så vondt lenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin tråd!!!

 

Vil bare minne om at det er viktig å rocke til begge sider :)

 

Andre dagen når man er i startfasen er helt pyton, men jeg syns smertene gir seg etter et par minutt ;)

 

Noen som vet noe om kcal-forbruk når man trener rockering?

 

Klem CBS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camkir: Bra jobba! :D

 

CSB: Vet ikke hvor mye det forbrenner, for jeg har ikke pulsklokke. Kanskje føre det som aerobic...?

 

Anyway, gøv løs igjen idag og nå gjorde det ikke vondt i det hele tatt! Selv ikke oppå det gamle blåmerket. Merket bare at jeg ble god og "varm" rundt livet liksom. Som en intens massasje eller noe. Blir spennende å se imorgen, om det dukker opp flere blåmerker. Men tror nesten ikke det.

 

Rocket barføtt i dag, oppå trim-matta mi, og det hjalp betraktelig på teknikken. Følte jeg fikk bedre feste med føttene. Rocket 15 minutter sammenhengende og kunne sikkert holdt på lenger, men tenkte det fikk holde, siden jeg fortsatt er i startfasen. Og fikk til begge veier, men den ene veien litt dårligere enn den andre. Skal likevel fortsette å rocke begge veier hver gang, har jeg funnet ut. Viktig å ikke bare ta letteste veien, tror jeg! B)

 

Skal til legen senere i dag og fjerne noen føflekker, på mage og rygg, så litt usikker på om jeg kan rocke de neste par dagene, pga stingene. Før høre hva legen sier etterpå. Håper jeg kan, for etter at jeg knakk store deler av teknikk-koden i dag merker jeg at jeg fikk litt blod på tann! Det er jo kjempegøy, jo! :P

 

Happy rocking week!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å rocke, men de ringene jeg har sett i sportsbutikkene har vært så dyre :huh:

 

Tips til steder de er litt billigere enn 5-600 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en snartur innom XXL i går, og fant en til 379 kr. Den ble med meg hjem og fikk prøve seg på en ikke helt stødig kropp :lol:

 

Det var vel et par minutter rocking, om man i det hele tatt kan kalle det det. Smerte! I dag får jeg vondt bare jeg ser på den, så får vente til i morgen, tror jeg :rolleyes:

 

Veldig glad for at jeg jeg kjøpte 1,5 kg og ikke 2,1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Myrt! Og grattis med ring! :)

 

Jeg tror egentlig ikke det spiller så stor rolle om ringen veier 1,5 eller 2 kg, jeg da. Tror det gjør vondt (og like vondt) i starten okke som! ;) Og så venner kroppen seg til det etterhvert, samme hva ringen veier. Men det er bare min teori, da.

 

Håper du orker å prøve igjen, selv om det gjør vondt! Vi får bare bite tenna sammen. He he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Og endelig går rockeringen min omtrent like greit begge veier :D

 

Utvide rockeringprogrammet litt da :-)

 

Myrt og Bijou: Hvordan går det med rockingen????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra camkir! :) Det med begge veier er nok bare et sånt triks man må øve på, til det sitter. Men etterpå er det sikkert piece of cake!

 

Jeg tok en liten rockepause pga. stingene på ryggen. En venninne av meg viste sine arr etter at hun hadde fjernet føflekker og gått rett på jazzdans etterpå... og de var ikke fine! :blink: Så jeg har latt mine gro i fred.

 

Men skal ta stingene idag og regner med at de har grodd fint nå og at jeg omsider kan rocke løs. Så satser på en økt i kveld når jeg kommer hjem. Gleder meg masse til å gjenoppta rockingen! Har faktisk savnet det masse, enda jeg såvidt kom igang.

 

Ha en fin rocke-uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest camkir

Jeg har ikke vært så flink :mellow:

Ringen holder seg jo knapt oppe. Må vel bare øve øve øve for å bli like flink som da jeg var lita jente :)

 

Det er rein og skjær øvelse ja Myrt :)

Det kommer seg etterhvert!! Ikke gi opp!!! ;)

 

Og Bijou: Har du fått kommet igang igjen da?

 

Jeg rocker løs i stua om dagen, og er så glad for at jeg endelig klarer begge veier!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...