Gå til innhold

Interesse for facebook gruppe?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Anbefalte innlegg

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Hmm.. Det har jeg ikke tenkt på. Men man trenger jo ikke skrive om absolutt alt selv i en sånn gruppe. Jeg for min del synes det er greit å snakke åpent om det neste-til folk jeg ikke kjenner. Hadde mislikt om noen jeg kjente var med i gruppen, feks. Men alle er jo forskjellige. Føler bare det at ingen på forumet som jeg har vært innom tar vektreduksjonen like særiøst som meg. (vet det hørtes kvalmt ut)Derfor kom jeg på fb gruppe, for da blir det mer personlig og vanskeligere å ikke gjøre det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde jeg vært garantert at ingen kjente meg i gruppen eller kunne koble facebookprofilen min til profilen min her inne, så hadde det nok ikke brydd meg heller.

 

Jeg har bare ikke lyst til at noen bekjente eller kjente skal kjenne meg igjen. Og da er risikoen litt større for det inne på en facebookgruppe...

 

Det er nok mange som ikke tar vektreduksjonen skikkelig seriøst. De gjør en liten innsats, men forventer større resultater og er ikke riktig klar over hva som faktisk skal til for å gå ned. Så er det alle de 1000 unnskyldningene som kommer for å skeie ut eller kose seg ekstra, for det har man jo fortjent... Alle vil ned i vekt, men få er villige til å ofre nok for å oppnå det...

 

Min regel nr 1 er at man ikke må synes synd på seg selv. Da har man tapt før man har begynt. Det handler om å være villig til å lide litt, og vite at det blir tøft til tider, men samtidig ha i bakhodet at det er verd det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

]skjønner hva du mener, ja. hadde nok slettet meg i panikk om jeg hadde kjent igjen noen inne på en fb gruppe :P

 

har jo vært inne på utallige tråder å lest om sprekker og ekstra kosing, osv.. og det er ikke noe for meg å "melde" meg inn om det er kun jeg som tar det særiøst. jeg har ikke hatt sprekker ennå-og tror nok ikke jeg kommer til å ha sprekker heller, så da vil jeg ikke bli "påvirket" av andre som har sprekker osv. høres jo rimelig overlegent ut det jeg skriver, men sånn er det :P

 

helt enig med regelen din der, altså.. man må tenke litt lenger enn at man gjerne akkurat i et svakt øyeblikk skulle ha stappet i seg en grandiosa og hel sjokoladeplate-og heller tenke på at det er akkurat det som gjør at man har noen kilo for mye.. jeg prøver å endre hvordan jeg tenker om mat generellt, og da gjør jeg det best med andre folk som er motiverte til å gjøre det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du virker overlegen når du skriver det sånn. Jeg synes det er en god innstilling du har for å kunne lykkes.

 

Jeg dømmer ingen nedenom og hjem om de har en sprekk, og innrømmer glatt at jeg ikke alltid selv har hatt full kontroll. Men det er noe med innstillingen til det hele. Vet at mange har i bakhodet at det er greit om man sprekker, bare man innhenter seg med en gang. Jeg mener at med en sånn innstilling har man allerede bestemt seg for å sprekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Synes ikke du virker overlegen når du skriver det sånn. Jeg synes det er en god innstilling du har for å kunne lykkes.

 

Jeg dømmer ingen nedenom og hjem om de har en sprekk, og innrømmer glatt at jeg ikke alltid selv har hatt full kontroll. Men det er noe med innstillingen til det hele. Vet at mange har i bakhodet at det er greit om man sprekker, bare man innhenter seg med en gang. Jeg mener at med en sånn innstilling har man allerede bestemt seg for å sprekke...

 

nei, selvsagt-alle kan sprekke av og til. men mange tar så lett på ting, og da kommer de jo ikke av flekken ;)

 

kan jo også jeg er så streng fordi dette er absolutt SISTE gangen jeg prøver å slanke meg.. klarer jeg det ikke nå-gir jeg faen og er som jeg er. noe jeg jo absolutt ikke ønsker.. hele livet mitt haqr handlet om slanking og kosthold.. trøstespising og kjedesspising.

 

har prøvd så mange ganger før at jeg har ikke telling lengre. supper, shaker, tabletter, lavkarbo.. lavkarbo var det mest effektive, raste ned 20kilo på ingen tid. men klarte ikke holde meg der siden det er så mye mat man ikke kan spise. ikke brød, ikke ris, ikke pasta, ikke frukt, osv.. og jeg er jo så glad i alt det der.. men gr har jeg aldri prøvd før, men føler at jeg fint skal klare dette. det er jo så sykt at man kan spise litt av alt, skjønner det ennå ikke at det virkelig er sant. :)

 

MIA123: er blanding inne på den gruppen av lk og gr, ja. du kan legge deg til selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kapitulerte faktisk i fjor vår... Som deg har mitt liv også alltid dreid seg om slanking og jeg hadde jo prøvd "alt". Gikk alltid ned noen kilo, men etter kort tid var de tilbake igjen. Følte jeg var dømt til å være overvektig resten av livet. Forsøkte å akseptere at jeg måtte se ut som jeg gjorde og bare lære meg å leve med den kroppen jeg hadde. Men det greide jeg ikke... Mistrivdes sterkt. Det er jo tungt både fysisk og psykisk å være overvektig og jeg hadde ikke lyst til å ha det sånn resten av livet.

 

Da høsten kom satte jeg meg ned og leste og gjorde mye research. Da fikk jeg en del aha-opplevelser. Om hvorfor jeg mislyktes gang på gang. Jeg erkjente at jeg hadde lurt meg selv og at jeg var patetisk. Og det beste av alt var vel egentlig at jeg forsto at det slettes ikke er umulig å slanke seg, det er bare veldig vanskelig, til tider i alle fall... Jeg innså hvor mye som faktisk skulle til for å gå ned i vekt, og da ble det mye enklere å forstå hvilke grep jeg måtte gjøre og hvordan jeg skulle komme meg videre. Nå har jeg hatt en periode hvor alt stoppet opp, og det er som regel i den fasen jeg alltid har gitt opp, og kiloene har rast på igjen og gjerne tatt med seg noen ekstra venner. Men ikke denne gangen. Jeg var forberedt på at dette kom til å skje, så jeg kjempet imot med nebb og klør. Og nå har det løsnet igjen og jeg kan fortsette kampen :)

 

For min del er det ikke lenger noe alternativ å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

godt å høre at du er så godt i gang og ikke ser deg tilbake. ser du har kommet nesten halvveis i nedgang også, ikke verst ;)

 

du får ha lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

nei, selvsagt-alle kan sprekke av og til. men mange tar så lett på ting, og da kommer de jo ikke av flekken ;)

 

kan jo også jeg er så streng fordi dette er absolutt SISTE gangen jeg prøver å slanke meg.. klarer jeg det ikke nå-gir jeg faen og er som jeg er. noe jeg jo absolutt ikke ønsker.. hele livet mitt haqr handlet om slanking og kosthold.. trøstespising og kjedesspising.

 

har prøvd så mange ganger før at jeg har ikke telling lengre. supper, shaker, tabletter, lavkarbo.. lavkarbo var det mest effektive, raste ned 20kilo på ingen tid. men klarte ikke holde meg der siden det er så mye mat man ikke kan spise. ikke brød, ikke ris, ikke pasta, ikke frukt, osv.. og jeg er jo så glad i alt det der.. men gr har jeg aldri prøvd før, men føler at jeg fint skal klare dette. det er jo så sykt at man kan spise litt av alt, skjønner det ennå ikke at det virkelig er sant. :)

 

MIA123: er blanding inne på den gruppen av lk og gr, ja. du kan legge deg til selv :)

 

Jeg så enig i det du skriver her. Jeg klør meg litt i huet og vet ikke om jeg skal synes det er tris eller bare le når jeg ser folk skriver "men man må jo kose seg litt", eller " ikke vær for streng mot deg selv". Man skal ikke gi opp om man sprekker, men det skal da heller ikke være greit? Ikke vits å dvele ved det å få dårlig samvittighet, det fører bare negativitet med seg, men ta seg sammen og komme seg vidre.

 

Kan du hjelpe meg med hva den gruppa heter? Og er du medlem der?

 

Ønsker dere begge en strålende helg! Min morgen begynte med en joggetur på 7,8 km, og sola stråler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Jeg så enig i det du skriver her. Jeg klør meg litt i huet og vet ikke om jeg skal synes det er tris eller bare le når jeg ser folk skriver "men man må jo kose seg litt", eller " ikke vær for streng mot deg selv". Man skal ikke gi opp om man sprekker, men det skal da heller ikke være greit? Ikke vits å dvele ved det å få dårlig samvittighet, det fører bare negativitet med seg, men ta seg sammen og komme seg vidre.

 

Kan du hjelpe meg med hva den gruppa heter? Og er du medlem der?

 

Ønsker dere begge en strålende helg! Min morgen begynte med en joggetur på 7,8 km, og sola stråler :D

 

sant det, ja :)

 

dessverre så har jeg slettet linken på meldingene mine :/ husker ikke hva den heter heller.. men det var lavkarbo og grete roede blandet. jeg var medlem, men ble så mye styr med hvilke dager folk skulle ha at jeg bare slettet meg. så var det ganske mang som ikke var så nøye i helgene osv, så det var ikke noe for meg.

 

takk, i lige måde :) dagen min begynnte med mølla i 40 min før jobb. heldige du som kunne nyte finværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...