Gå til innhold

Ned 10 kg med 1200 kcal om dagen


Gjest MariaHI
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg går nå til drastiske grep for å bli kvitt mine 10 ekstra kilo før sommeren. 1200 kalorier om dagen er planen. Jeg har holdt på siden mandag og merker at det er litt lite, men overkommelig. På treningsfronten har jeg holdt meg til gåturer, men tenker å innføre litt jogging.

 

Noen som har erfaring med såpass lavt kaloriinntak? Selv har det funket bra tidligere, da jeg trenger å se rask fremgang for å holde motivasjonen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) for meg funker det dårlig med så lite inntak, men det

avhenger litt av hvor høy og tung du er? Hvor mye du trimmer?:-)

God helg:-)

 

Jeg er 173 høy og veier 72. En ganske rett kroppsfasong, så mye av det ekstra fettet har havnet på magen dessverre. Kan ikke se for meg hard kondisjonstrening på så få kalorier, det hadde nok blitt for hardt. God helg til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med sommerivrig;-) du er langt ifra overvektig så å gå så drastisk til verks tror jeg blir hardt:-)

 

Innser vel nå at dere har rett. Ny plan er å holde seg til 1200 5 dager i uka, og tillate meg selv opp mot 1700 to dager i uken. Jeg har nemlig ikke tenkt å slutte å tillate meg all kos (les: litt snacks og vin), og da blir 1200 meget knapt. Om 1200 blir for lite i ukedagene kommer jeg til å øke til 13-1400. Meg får se det ann. Enn så lenge trener jeg lite, går bare turer, og trives med det. Mer trening vil som dere sier kreve mer mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på 1100-1300 kalorier hver dag(ten at jeg prøver på det, skjønner ikke at jeg skal spise så mye mer hvis jeg skal slanke meg???)

Igår spiste jeg en 55 grams kjekssjokolade itillegg til maten og fikk vel 1200-1300 kalorier, så skjønner ikke hvordan man skal spise så mye jeg!!!

Jeg er vant til å spise ekstremt mye godis da, så tror ikke jeg vet helt hvordan et normalt kosthold fungerer!!! Haha! Men klarer ikke å presse i meg mat heller da

 

Hvis jeg var deg og du syns kaloriene blir for lite så hadde jeg heller lagt meg på 1400 kalorier om dagen og 200 ekstra i helgene. Tror det blir for mye å spise masse snop i helgene, da tror jeg ikke du kommer til å gå ned oe særlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest innleggene her, lurer jeg på en ting: har dere vilkårlig valgt en viss mengde kalorier dere skal få i dere hver dag, eller har dere brukt kalkulatoren her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest innleggene her, lurer jeg på en ting: har dere vilkårlig valgt en viss mengde kalorier dere skal få i dere hver dag, eller har dere brukt kalkulatoren her inne?

 

Jeg for min del har valgt etter erfaring. Har prøvd å ligge på høyere kalorimengde før uten hell, og så lavt som nom nå med hell. Prøving og feiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har valgt etter erfaring. Har prøvd å ligge på høyere kalorimengde før uten hell, og så lavt som nom nå med hell. Prøving og feiling.

 

Og du har klart å holde vekta etter forrige gang du gikk ned ved å ha så lavt inntak? Da er det vel bare å fortsette da - don't fix it if it's not broken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har klart å holde vekta etter forrige gang du gikk ned ved å ha så lavt inntak? Da er det vel bare å fortsette da - don't fix it if it's not broken ;)

 

Nei, det er en annen sak. Vekta gikk opp igjen etter en operasjon som gjorde meg soffasittende og godterispisende (kremt) i noen måneder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...