Gå til innhold

Gravid og ønsker å begrense vektoppgangen


Gjest mageflesk
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest mageflesk

Jeg har endelig blitt gravid etter mange års prøving :)

Er nå 13 uker på vei, og ønsker å begrense vektoppgangen. Har allerede gått opp 2,5 kg og fått mage, eller mer mage er kanskje mer riktig å si. Veide 81 kg før gravid og er 170 cm høy.

Før jeg ble gravid trente jeg fast 2-3 ganger i uka, men har ikke hatt energi til å fortsette med dette. Kjenner at energien er på vei tilbake, og håper jeg kan klare å trene litt framover.

 

Vektoversikt:

28.01.12: 81,0 kg

30.03.12: 82,0 kg +1 kg

15.04.12: 83,5 kg + 2,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Mandagen er allerede godt i gang, og jeg er fornøyd med inntaket så langt i dag.

Har planlagt pizza til middag og det er kanskje ikke det beste alternativet, men det får stå sin prøve i dag. Viktigste for meg akkurat nå er å begrense sukker-inntaket.

Gikk en lang gåtur i går, og håper jeg får til det samme i dag. Det er deilig å komme seg ut i naturen for å klarne hodet innimellom.

13+1 i dag og kjenner at magen vokser. Masse stikkinger i magen og reiser jeg meg opp fort kjenner jeg ilinger langt nedover bena :) Herling følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest mageflesk

Vektoversikt:

28.01.12: 81,0 kg

30.03.12: 82,0 kg +1 kg

15.04.12: 83,5 kg + 2,5 kg

25.05.12: 86,9 kg + 5,9, uke 18+5

22.06.12: 87,9 kg + 6,9, uke 22+5

29.06.12: 88,6 kg + 7,6 kg, uke 23+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Heisann.

Lenge siden jeg har vært inne her nå.

Har fått alvorlig sykdom i nær familie og det har tatt alt jeg har hatt av energi og tid. Men ser ut til å gå bedre nå, har i alle fall fordøyd det største sjokket rundt dette.

 

Formen min er stort sett bra. Begynner å få vondt i bekkenet og lite energi, ellers er alt bra. Har vært på ultralyd siden sist og alt ser bra ut, har et friskt barn i magen :D

 

Det er lenge siden jeg har vært på vekta, så i dag tok jeg mot til meg og veide meg, 87,9 kg. Skarve 0,5 kg igjen før jeg når nye høyder. For et par år siden gikk jeg ned 10 kg, før vektnedgangen stoppet vekten på 88,3 kg den gang. Regner ikke med at vekta stopper der nå..... Lurer på hvor mye jeg veier ved fødsel.

Ja, ja det får jeg tidsnok vite.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birtemor

Hei! Gratulerer med graviditeten! Jeg savnet veldig en enkel måte å trene på når jeg var gravid med nummer to. Helt håpløst å komme seg ut på annet enn trilletur med en 1,5 åring på slep og stor mage. Ble enda verre med en baby og en på 1,5.... Jeg er ikke gravid lenger, men har funnet noe som jeg bruker masse nå, og også kan hjelpe dere som er i samme situasjon som jeg var. Det heter Livegym.no De har all slags trening, men nå så jeg at de skal starte opp med mor-barn timer også! Lykke til med graviditet og fødsel! Det er herlig å være mamma!

 

Sjekk her: http://www.livegym.no

 

Birtemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

heisann Birtemor.

Koselig med svar her inne.

Dette skal jeg virkelig sjekke ut nærmere. Jeg har et bekken som begynner å krangle, men skal se hva jeg får til :)

 

Helgen har vært helt katastrofal når det gjelder mat og snop. Har spist masse snop og lite mat. Har lett for å bli slik i helgene synes jeg. Har heller ikke hatt overskudd til trening. Godstolen ble for fristende...

Uansett, i dag er det mandag og med matpakke på jobben er mye gjort.

 

Vurderer sterkt sykmelding om dagen. Har ikke lyst, men kjenner at det kanskje er på tide. Energien er på bånn, bekkenet krangler og jeg er inne i en veldig stressende periode på jobben. Tenker kanskje 20-30 % sykmelding.

Skal kjenne på det noen dager til før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birtemor

Og huff og huff! Ikke bra om bekkenet begynner å krangle! Kanskje du kunne prøvd styrkeyogaen de har? Kanskje det er bra? Du kan i alle fall bare sende dem en mail og spørre hva de anbefaler, de svarer raskt på spørsmål! :)

 

Om du blir medlem kan vi gjøre noen treningsavtaler(at vi avtaler å gå på timer sammen) for da er det mye lettere å motivere seg! Man kan jo ikke bryte avtaler med ANDRE. Er jo bare alle avtalene man gjør med seg selv som er så alt for enkle å bryte....

 

Husk og lytte til kroppen din når det gjelder spørsmålet om sykemelding. Dumt å presse seg for mye så du plutselig blir 100% sykemeldt...?

 

 

Birtemor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest mageflesk

Nå har bekkenet mitt låst seg totalt, og jeg har begynt med behandling.Så livegym'en må nok vente.

Er allerede mye bedre etter første behandling, og skal ha ny behandling i dag.

 

Siste uken har jeg virkelig konsentrert meg om kostholdet, har blant annet prøvd å spise disse berømmelige 5 om dagen, en yoghurt for kalsium, rene kjøttprodukter til middag osv osv. Og kuttet mye sukker og raske karbohydrater. Og det gir faktisk resultat! Ja resutlat som i at vekten har stått stille siste uken ;) Vekten stoppet på 88,6 i dag også, dvs 7,6 kg opp , og jeg er 24+4 idag.

Da er det bare å håpe at bekkenet blir så bra igjen at jeg klarer å gå noen turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birtemor

Nå har bekkenet mitt låst seg totalt, og jeg har begynt med behandling.Så livegym'en må nok vente.

Er allerede mye bedre etter første behandling, og skal ha ny behandling i dag.

 

Siste uken har jeg virkelig konsentrert meg om kostholdet, har blant annet prøvd å spise disse berømmelige 5 om dagen, en yoghurt for kalsium, rene kjøttprodukter til middag osv osv. Og kuttet mye sukker og raske karbohydrater. Og det gir faktisk resultat! Ja resutlat som i at vekten har stått stille siste uken ;) Vekten stoppet på 88,6 i dag også, dvs 7,6 kg opp , og jeg er 24+4 idag.

Da er det bare å håpe at bekkenet blir så bra igjen at jeg klarer å gå noen turer.

 

 

Så synd at bekkenet har låst seg! Men så bra du får hjelp med en gang! Er jo så viktig at man ikke blir sittende helt stille! Men hva slags behandling er det du får? Ble du henvist av fastlegen? Synes i allefall du har vært kjempeflink som har fått til å endre maten så du ikke går opp for mye!!! BRA!!! Flinka! :)Og du har jo kommet langt i svangerskapet allerede! Snart 25 uker, bare 15 igjen! Det går fort! Lykke til videre! :)

 

Birtemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest mageflesk

Da er jeg innom her en liten tur igjen. Blir ikke så ofte som jeg hadde håpet på..

Nå er ferien ferdig for i år, dessverre, og da skal man vel stramme inn igjen i matveien som vanlig.

Er i dag 29+1 og vekta stoppet på 91,1 (huff og huff jeg når nye høyder).

Dvs at jeg har gått opp 10 kg allerede, og det synes jeg er mye! (2 kg kom på i løpet av 14 dager i ferien..)

Og i morgen skal jeg til legen for å ta sukkerbelastning for å sjekke om jeg har fått svangerskapsdiabetes. Noen som vet noen symptomer på svangerskapsdiabetes? Det er min største skrekk å få det... Tror jo selvfølgelig ikke at jeg har fått dette da.

 

Ellers har jeg hatt en forholdsvis aktiv ferie, gått tur nesten hver dag - dog i eget tempo og ut i fra dagsform :) Kjenner at bebisen vokser og at aktivitetsnivået i magen er høyt. Jeg koser meg med den voksende magen :)

 

Har nesten ikke vondt i bekkenet lenger, så kiropraktorbehandling er veldig effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birtemor

Da er jeg innom her en liten tur igjen. Blir ikke så ofte som jeg hadde håpet på..

Nå er ferien ferdig for i år, dessverre, og da skal man vel stramme inn igjen i matveien som vanlig.

Er i dag 29+1 og vekta stoppet på 91,1 (huff og huff jeg når nye høyder).

Dvs at jeg har gått opp 10 kg allerede, og det synes jeg er mye! (2 kg kom på i løpet av 14 dager i ferien..)

Og i morgen skal jeg til legen for å ta sukkerbelastning for å sjekke om jeg har fått svangerskapsdiabetes. Noen som vet noen symptomer på svangerskapsdiabetes? Det er min største skrekk å få det... Tror jo selvfølgelig ikke at jeg har fått dette da.

 

Ellers har jeg hatt en forholdsvis aktiv ferie, gått tur nesten hver dag - dog i eget tempo og ut i fra dagsform :) Kjenner at bebisen vokser og at aktivitetsnivået i magen er høyt. Jeg koser meg med den voksende magen :)

 

Har nesten ikke vondt i bekkenet lenger, så kiropraktorbehandling er veldig effektivt.

 

 

Så mye bra!!! Bekkenet greit, du går tur, baby aktiv! Suuuupert! :)

Og tiden går. Og snart er du MAMMA! :)

 

Birtemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Ja, ikke sant birtemor, her her det mye positivt om dagen :)

 

Startet dagen med å gå på vekten (som alltid...), og den viste 90,4 dvs nedgang på 700 gram siste døgn. Regner med at det er feriekiloen som slipper.

 

Så bar det rett til legekontoret for å ta den sukkerbelastningen. Noe jeg har grudd meg til lenge. Men jeg hadde fine verdier, både før og etter jeg drakk det sukkervannet. Herregud som det smakte forresten. Og hva gjorde jeg så... gikk rett på butikken og feiret bra resultat med en sjokolade! Herregud er det mulig. Men jeg var så sulten...

Ja, ja så går no daga'n... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birtemor

Ja, ikke sant birtemor, her her det mye positivt om dagen :)

 

Startet dagen med å gå på vekten (som alltid...), og den viste 90,4 dvs nedgang på 700 gram siste døgn. Regner med at det er feriekiloen som slipper.

 

Så bar det rett til legekontoret for å ta den sukkerbelastningen. Noe jeg har grudd meg til lenge. Men jeg hadde fine verdier, både før og etter jeg drakk det sukkervannet. Herregud som det smakte forresten. Og hva gjorde jeg så... gikk rett på butikken og feiret bra resultat med en sjokolade! Herregud er det mulig. Men jeg var så sulten...

Ja, ja så går no daga'n... :blink:

 

 

Hei Ned14!

 

Det der hørtes ut som noe jeg ville gjort! Dessverre.... Ja, ja, er vel en grunn til at vi er medlemmer her ;) Men nå skal vi være superflinke, sant!? Er sikker på at babyen din elsker grønnsaker og bær og andre sunne saker! Heia deg og babyen din! :)

 

Birtemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest mageflesk

Hei igjen

Nå er jeg virkelig ute å kjører om dagen.

Vekta stoppet på 92,2 i dag tidlig, dvs 1,8 kg opp siste 14 dagene.

I går var jeg fullgått 7 måneder, og har lagt på meg 11,2 kg totalt. Skal jeg fortsette i dette tempoet ender jeg over 100 kg før fødsel!

Hver kveld tenker jeg at i morgen, i morgen da skal jeg begynne å spise sunt og kutte snop og søtsaker, men når morgendagen kommer så sklir jeg ut igjen. Starter med bare en liten sjokoladebit og så en til osv. Hvordan skal jeg klare å hente meg inn igjen?

 

Tror rett og slett at jeg må begynne å registrere all mat her igjen. Det har hjulpet meg på rett vei før. Jeg skal jo bli kvitt kiloene igjen også.

Full skjerpings fra og med nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birtemor

Hei igjen

Nå er jeg virkelig ute å kjører om dagen.

Vekta stoppet på 92,2 i dag tidlig, dvs 1,8 kg opp siste 14 dagene.

I går var jeg fullgått 7 måneder, og har lagt på meg 11,2 kg totalt. Skal jeg fortsette i dette tempoet ender jeg over 100 kg før fødsel!

Hver kveld tenker jeg at i morgen, i morgen da skal jeg begynne å spise sunt og kutte snop og søtsaker, men når morgendagen kommer så sklir jeg ut igjen. Starter med bare en liten sjokoladebit og så en til osv. Hvordan skal jeg klare å hente meg inn igjen?

 

Tror rett og slett at jeg må begynne å registrere all mat her igjen. Det har hjulpet meg på rett vei før. Jeg skal jo bli kvitt kiloene igjen også.

Full skjerpings fra og med nå!

 

Ja, dette klarer du! Sikkert lurt å registrere inntak i en periode. :) Klarer du å droppe sjokoladen om du har noe mer fornuftig godt for hånden? F.eks jordbær? Eller nøtter? Den nye bloggeren på livegym.no skrev et godt tips om hvordan du kan lage "søte" nøtter. Du trenger ikke å bli medlem for å se det, altså, det ligger åpent for alle. :) Kanskje du kan skjekke det, det fungerer for meg. Og det her er ganske teit, men for meg fungerer det også å ha sjokolade jeg ikke synes er så spesielt god. For da tar jeg bare en bit også er jeg liksom ferdig med det. Har jeg melkesjokolade spiser jeg opp ei stor plate lett som bare det. Så det må jeg bare unngå! Men to måneder igjen?! DET går fort!!! Åh, så spennende! :):)

 

Birtemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

YES!! Vekten stoppet fortsatt på 92,2 i dag tidlig, og det på mandag morgen. Jeg er fornøyd. Er 32+1 i dag. I tillegg fikk jeg kommentarer på magen min idag, at den har blitt større siste dagene, men vekta har stått stille :) ME LIKE :lol:

Ellers begynner jeg å merke at ting blir tyngre. Det er en kraftanstrengelse i seg selv å komme ned til gulvet - så jeg har begynt å se på det som trim, he he :P

Begynner så vidt å glede meg til jeg får igjen kroppen min. Men må si at det å gå gravid har vært mye bedre og koseligere enn jeg har forestilt meg. Har alltid hørt at det er så slitsomt å gå gravid, man sover ikke om natta, bekkenløsning, halsbrann, stor som en elefant osv osv. Er ikke helt enig i alt dette. Ja, man blir større, ja man sover dårligere, ja man får halsbrann og vondt bekken. Men jammen er det koselig også. Gå å kjenne på den voksende magen, kjenne spark og bevegelse, og tenke på at det faktisk vokser et lite menneske inni der. Endelig kan jeg vise fram den struttende magen min, og ikke bare gjemme den bort. Jeg liker faktisk å gå gravid!

 

Siste tiden har jeg kost meg med å pusse opp barnerom, handlet inn nye møbler til rommet, pusset opp barnesengen etter samboeren som vi skal bruke opp igjen. Denne uken står vasking av barneklær på programmet. Alt dette er jo trivelig ting å gjøre og holder meg i aktivitet.

 

En annen ting jeg lurer litt på er tiden etter fødsel og alle kaffebesøk man da får. Hvordan skal jeg klare å begrense inntaket? Har egentlig planlagt å bake opp kaker og ha klart i fryseren, men ble plutselig litt usikker. Vi har stor familie og regner med mye besøk den første tiden. Kommer jo til å gå på en skikkelig kakesmell! Hmm, her må jeg tenke ut noe lurt.

Skal sjekke ut opppskrifter her, kanskje finnes det gode kaker her man kan bake? Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birtemor

YES!! Vekten stoppet fortsatt på 92,2 i dag tidlig, og det på mandag morgen. Jeg er fornøyd. Er 32+1 i dag. I tillegg fikk jeg kommentarer på magen min idag, at den har blitt større siste dagene, men vekta har stått stille :) ME LIKE :lol:

Ellers begynner jeg å merke at ting blir tyngre. Det er en kraftanstrengelse i seg selv å komme ned til gulvet - så jeg har begynt å se på det som trim, he he :P

Begynner så vidt å glede meg til jeg får igjen kroppen min. Men må si at det å gå gravid har vært mye bedre og koseligere enn jeg har forestilt meg. Har alltid hørt at det er så slitsomt å gå gravid, man sover ikke om natta, bekkenløsning, halsbrann, stor som en elefant osv osv. Er ikke helt enig i alt dette. Ja, man blir større, ja man sover dårligere, ja man får halsbrann og vondt bekken. Men jammen er det koselig også. Gå å kjenne på den voksende magen, kjenne spark og bevegelse, og tenke på at det faktisk vokser et lite menneske inni der. Endelig kan jeg vise fram den struttende magen min, og ikke bare gjemme den bort. Jeg liker faktisk å gå gravid!

 

Siste tiden har jeg kost meg med å pusse opp barnerom, handlet inn nye møbler til rommet, pusset opp barnesengen etter samboeren som vi skal bruke opp igjen. Denne uken står vasking av barneklær på programmet. Alt dette er jo trivelig ting å gjøre og holder meg i aktivitet.

 

En annen ting jeg lurer litt på er tiden etter fødsel og alle kaffebesøk man da får. Hvordan skal jeg klare å begrense inntaket? Har egentlig planlagt å bake opp kaker og ha klart i fryseren, men ble plutselig litt usikker. Vi har stor familie og regner med mye besøk den første tiden. Kommer jo til å gå på en skikkelig kakesmell! Hmm, her må jeg tenke ut noe lurt.

Skal sjekke ut opppskrifter her, kanskje finnes det gode kaker her man kan bake? Noen som har forslag?

 

 

Nå fikk jeg nesten lyst til å bli gravid igjen! For du beskriver alt det der koselige og spennende med det! Sukk! :) Du er heldig, altså! Jeg husker det var mye besøk og kaker i starten, ja. Men de barselbesøkende blir sikkert like glad for en god salat? Men du, jeg leste om noe som kalles Pop-over muffins. De høres ikke så ille ut! Har ikke prøvd dem selv enda, men du blander 4 egg, 1 ss honning og 2,5 dl melk/kefir. Så blander du 2,5 dl melblanding med 1/4 ts salt. Bland så alt sammen. Stekes i muffinsform smurt m/ god olje. Fyll formene 2/3 fulle. Stekes på 220grader til de "popper"(hever til de sprekker/eksploderer) Søk etter Popovermuffins på nett. :)

 

Birtemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 33+1 og vekta stoppet på 93.2! Dvs 1 kg opp fra i går morges! Haff. Håper virkelig ikke kiloene kommer så fort de siste ukene. Men jeg har stått nesten stille en lang periode nå, så må vel regne med litt mer vektoppgang. Hvis denne siste kiloen er reell er jeg 12,2 kg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 33+1 og vekta stoppet på 93.2! Dvs 1 kg opp fra i går morges! Haff. Håper virkelig ikke kiloene kommer så fort de siste ukene. Men jeg har stått nesten stille en lang periode nå, så må vel regne med litt mer vektoppgang. Hvis denne siste kiloen er reell er jeg 12,2 kg opp.

 

 

Nå nærmer du deg veldig!!! Og du er superflink! :) Husk at du kan få en del vann i kroppen den siste tiden. Det veier, men renner jo nesten rett av etter fødselen. Bare vær flink og spis sunt og rør deg når du har mulighet. Gå en høsttur! Jeg synes vektoppgangen din høres helt flott ut, jeg! Du er kjempeflink!!!!!! Ikke tvil på deg selv!

 

Jeg er skikkelig spent på dine vegne!!!!!! Bare gleeeeeeed deg!!!! Weeeee!!!!!! :D

 

Hurra for den flotte kroppen din som produserer et helt lite vindunder! :)

 

Birtemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann

Nå har jeg kommet godt ut i uke 35 og vekten pendler mellom 93-94 kg, avhengig av vannmengde i kroppen tror jeg. Dvs 12-13 kg opp så langt. Og magen blir bare større og større, føler meg som en strandet hval, og enda har jeg igjen noen uker. Lurer egentlig på hvor stor den magen blir til slutt... :)

Ellers er formen fortsatt forholdsvis bra. Blir fortere sliten og magen er alltid i veien, men såpass må man nok regne med. Har igjen å jobbe ut neste uke, så er det permisjon :) Herregud så fort tiden går! Har heldigvis fått avsluttet de prosjektene jeg var ansvarlig for på jobben, så nå er det bare mest opprydding og småplukk som må gjøres før jeg går i permisjon. Kjenner det skal bli godt å få permisjon nå, og styre dagen min selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå runder jeg snart uke 37 og vekta pendler fortsatt mellom 93-94, dsv stoppet på 93,9 i dag. 12,9 kg opp totalt så langt.

Magen vokser og vokser, jeg er fortsatt i god form og gleder meg til å begynne permisjonen nå.

Merker at jeg blir mindre aktiv, men prøver å få inn litt bevegelse daglig. Er jo ikke mye man trenger å røre på seg med denne store koppen før man blir anpusten :rolleyes: bare det å bøye seg ned å ta opp igjen noe fra gulvet er jo en prøvelse :lol:

 

Ellers er jeg snart klar til den lille kommer. Barnerom og seng er pusset opp,klær er vasket og lagt på plass. Barnevogn står klar. Mangler noen småting så er jeg klar. KJenner at jeg gruer meg mer og mer til fødsel, jeg er førstegangsfødene og vet ikke hva jeg går til. er nok det som stresser meg mest tror jeg. Håper at jeg klarer å beholde roen når jeg står midt oppe i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer!

Er ei ung dame på 22 år og inn i min 18 uke, prøver å begrense godisinntaket, noe som har vært svært vanskelig de første 3-4 ukene.. Men begynner nå å komme tilbake til litt mer normalt kosthold.

De siste mnd (siden jeg ble gravid) har det vært mat som pizza, chips og godterier som har styrt dagene mine og pluss det har energien vært helt bånn, så legg to og to sammen, jeg har flydd opp i vekt!!

Meget kjedelig å gå ned 30 kg for så å gå de opp igjen under graviditet, men slik er det.. Min egen feil :)

 

 

Håper jeg kan få bli med i denne gruppa, for det er ikke enkelt å klare dette alene :/

 

Ha en fin kveld

 

*Elizabeth*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har også lyst til å være med her :) Jeg er i uke 14 nå.

Har gått ned 26 kg etter forrige graviditet hvor jeg gikk opp 34 kg!!

Nå har jeg nesten panikk for at det skal skje igjen så her må det skjerpes inn. Ukene hittil har ikke vært et problem, mye kvalme = dårlig matlyst, men nå begynner appetitten å ta seg opp igjen. Håper på å holde vekta lengst mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Gjest mageflesk

Hei Hei

Jeg har født! For 4 uker kom jenta vår med rekordfart, og vi koser oss hjemme og blir mer og mer kjent med vår nydelige datter. Det var en fantastisk opplevelse å få bli mamma.

Vi har masse besøk om dagen, noe som betyr masse kaker og snop på bordet hver dag.De siste dagene har jeg fått besøk da jeg skulle på trilletur, så i stedet for å komme meg ut i frisk luft har jeg sittet inne og kost meg med kaker...

 

Det blir en del nattevåk og lite med søvn, og da er det veldig vanskelig å spise sunt. Har et utrolig søtsug, og klarer ikke å motstå dette når jeg er så sliten og trøtt. Tenker at jeg begynner i morgen, noe som selvfølgelig ikke blir noe av.

Prøvde klærne mine fra før graviditet i går, og det var ikke oppmuntrende. Ingen klær passet, virker som om hoftene mine har blitt bedre, i tillegg til den enorme magen jeg enda har. Så da går jeg rundt i behagelige joggbukser eller mammaklær... Føler meg bare feit og stor om dagen.

 

Phu, det var en god utblåsning.

Så da begynner jeg da... Nå har jeg skrevet det her og da er det litt enklere å begynne å ta tak.

 

Vekta stoppet i dag på 86,3, dvs at jeg har igjen 5,3 kg til der jeg var før jeg ble gravid. Vektnedgangen har stoppet opp, selv om jeg ammer, så må nok jobbe for å gå ned resten.

I tillegg ønsker jeg å gå ytterligere ned til 70-72 kg. Dvs at jeg skal ned 14-16 kg.

....bretter opp armene og begynner... NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Jeg er ei jente på 31 som bor i Stavanger. Jeg har meldt meg på gravidkurs i dag, etter å ha gått opp over 20 kg allerede- jeg er i uke 23 av svangerskapet og vil ikke gå opp mer hvis jeg kan unngå det. Før graviditeten gikk jeg ned 5 kg på kurs, så ble jeg gravid og superkvalm, og det eneste som hjalp var å spise. I tillegg er jeg fullt sykmeldt av andre årsaker (har vært det siden januar i år) og det medfører at jeg har hatt lite og ingen energi til å bevege meg. Nå begynner energien å komme tilbake, og det vil jeg gjerne utnytte- jeg vil jo gi babyen min en god start, og en mamma som kan orke å være aktiv.

 

I tillegg hadde det vært hyggelig å kunne passe mammaklærne jeg har kjøpt, det frister nemlig ikke så veldig å kjøpe nye av dem siden jeg allerede har måttet bytte ut noen bukser :/

 

Vekta viser 109 kg i dag, jeg er 171 cm høy og kiloene er jevnt fordelt heldigvis, men trivselsvekta mi er 75 kg og selv om jeg er gravid er det ganske mye mer enn jeg skulle ønske. Tungt er det også, pluss at jeg føler meg som en hval. Dermed er jeg motivert til å bruke bursdagsgavepengene mine på en investering i helsa, jeg vil ha flere barn og er redd for å komme inn i en ond sirkel der jeg ikke greier å gå ned i vekt igjen.

 

Håper å finne motivasjon og å dele erfaringer med dere her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...