Gå til innhold

Gravid og ønsker å begrense vektoppgangen


Gjest mageflesk
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest mageflesk

Snuppa mi er nå 3,5 mnd og her er dagens grusomme tall:

 

Vekt: 90 kg (aller høyeste tall noen gang uten barn i magen!!!)

Hals: 38

Bryst: 110

Under bryst: 97

Midje: 99

Navle: 108

Hofte: 105

Lår: 52

Legg 40.

 

Nå kan det bare gå en vei, og det er nedover!

 

Jeg orker nesten ikke så meg i speilet eller dra ut å møte folk. Tenker at folk ser ned på meg og tror jeg ikke gjør annet enn å spise når jeg går hjemme. Orker heller ikke at noen tar på meg. Nå må jeg bare ta tak slik at jeg kan bli glad igjen.

Nå har det heldigvis blitt mildvær ute slik at vi kommer oss ut på trilletur. Har som mål å komme meg ut på tur hver dag. Det klarner hjernen og gir meg motivasjon til å fortsette slankingen. Ellers har jeg oppdaget www.livegym.no her er det noen fine mor-barn timer med fine styrkeøvelser.

 

Registrerte gårsdagens kcaloriinntak og endte på over 2500, og mandager strammer man jo alltid inn etter helgen... Herregud, ikke rart at vekta bare øker og øker.

Jeg er sukkeravhengig, så må nok regne med noen dager med hodepine, men vet det går over.

 

Plan videre:

1700-1800 kcal. (Jeg ammer ikke)

Trimtur eller stryektrening på livegym 5 dager i uken.

 

Påskemål 86,5 kg.

 

Uke 5: 90 kg

Uke 6: 89,5

Uke 7: 89

Uke 8: 88,5

Uke 9: 88

Uke 10:87,5

Uke 11:87

Uke 12:86,5 (Påske)

 

 

Skriver mer senere, snuppa våkna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Endte på 1600 kcal i går og 2,6 TP. Kjempefornøyd.

 

I dag er jeg skikkelig sulten, det har sikkert en sammeheng med lite søvn i natt. Men jeg kjemper i mot så godt jeg kan.

Tenker å ta en liten dupp sammen med lille snuppa mi senere i dag.

Måler er å komme ut på trilletur i løpet av dagen. Strålende solskinn og 0 grader her i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Endte på 1810 kcal og 2,4 TP i dag og er kjempefornøyd. Men har ikke spist grønnsaker eller frukt i dag, men men det blir gradvis bedre.

Dagens trimøkt ble en lang trilletur på ubrøyta veier, fikk rimelig høy puls :P

Klarer ikke å være like flink alle dager, men får flere og flere bra dager!

Vekta stoppet på 89,3 denne uken her, dvs ned 700 gram siste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er flink, Ned14! :) jeg veide 90 kg da jeg ble gravid og det var ikke noe gøy. Aller mest var det tungt, så jeg så frem til å få av kiloene, men så kom det en baby istedet. Prosjektet ble litt utsatt, men vil tro det er verdt ventetiden.

 

Her har jeg sannsynligvis fått svangerskapsdiabetes (får endelig resultat i morra) og må kutte sukker, det er bare bra. Kjipt, men det er ikke lenge igjen til fødsel, så jeg tar det som en mulighet til å endre vaner nå før ammingen tar til. Bare litt stusslig uten melkesjokoladen, men håpet er at kiloene vil forsvinne raskere etter fødselen med et kosthold uten sukker, uten fokus på slanking under fullamming. Lite trimpoeng med kranglebekken dessverre, men juicemaskina får kjørt seg med mye grønt og litt frukt oppi, deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...