Gå til innhold

Skal jeg redusere kalorimengden de dagene jeg ikke trener??


Heidiel1

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg går på meny 2 (1600kcal) og trener ikke hver dag, men de dagene jeg trener så er det ofte en god treningsøkt. Men, det blir mye eksamenslesning disse dager og veldig lite fysisk aktivitet siden man sitter på biblioteket på skolen i 6-8 timer hver dag. Skal jeg trekke fra kcal fra menyen min?? Jeg lurer på om jeg skal redusere kalorimengden min de dagene jeg ikke trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man regner ut hvilken meny man skal gå på legger man inn antall trimpoeng pr uke. Dersom du har færre trimpoeng i uken enn det du har lagt inn må du redusere med 200 kalorier i uken pr trimpoeng du trener mindre.

 

Eks. Hvis du har lagt inn at du har 7 trimpoeng pr uke, og du ikke får tid til å trene mer enn 3 må du trekke fra 4*200 = 800 kcal på ditt totale inntak den uken. Dersom du vil fordele dette pr dag blir det 800/7 = 114 kcal mindre pr dag.

 

Håper dette var oppklarende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man regner ut hvilken meny man skal gå på legger man inn antall trimpoeng pr uke. Dersom du har færre trimpoeng i uken enn det du har lagt inn må du redusere med 200 kalorier i uken pr trimpoeng du trener mindre.

 

Eks. Hvis du har lagt inn at du har 7 trimpoeng pr uke, og du ikke får tid til å trene mer enn 3 må du trekke fra 4*200 = 800 kcal på ditt totale inntak den uken. Dersom du vil fordele dette pr dag blir det 800/7 = 114 kcal mindre pr dag.

 

Håper dette var oppklarende :)

 

 

Tusen takk!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...