Gå til innhold

Frukt


Gjest Anne Charlotte

Anbefalte innlegg

Gjest Anne Charlotte

Hei

 

Jeg skal begynne på kurs i begynnelsen av mai og nå forbereder jeg meg ved å sette meg inn i opplegget. I menyen her på nettet står det at vi har lov til å spise maks 350 gram frukt daglig. Noen som vet hvor mange kalorier som er maksgrensen her? Er det f.eks greit å spise 350 gram banan, eller må man velge 3 forskjellige frukter? Og hva hvis man velger juice i stedet? Hvor mye juice kan man da drikke på en fruktrasjon?

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt bør frukten ligge på omkring 200 kcal pr dag.

 

Jeg anbefaler deg ikke å bytte ut hele fruktrasjonen med juice, men ett glass (1,5 dl) er ok. Det er mye sukker i juice, og drikke gir mindre metthetsfølelse enn fast føde.

 

Eksempelvis gir 1 glass appelsinjuice ca 65 kcal, mens 1 appelsin gir ca 39 kcal.

 

Du må ikke velge 3 forskjellige frukter. 1 fruktrasjon er ikke alltid en hel frukt heller. Banan f.eks er ganske kaloririk (ca 90 kcal), så den teller som mer enn en fruktrasjon. Spiser du 2 bananer har du omtrent dekket opp fruktrasjonen den dagen.

 

Lykke til på kurs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Charlotte

Tusen takk for svar- dette var oversiktlig og oppklarende. Lykke til videre du også!:-)

 

mvh Anne Charlotte

 

Totalt bør frukten ligge på omkring 200 kcal pr dag.

 

Jeg anbefaler deg ikke å bytte ut hele fruktrasjonen med juice, men ett glass (1,5 dl) er ok. Det er mye sukker i juice, og drikke gir mindre metthetsfølelse enn fast føde.

 

Eksempelvis gir 1 glass appelsinjuice ca 65 kcal, mens 1 appelsin gir ca 39 kcal.

 

Du må ikke velge 3 forskjellige frukter. 1 fruktrasjon er ikke alltid en hel frukt heller. Banan f.eks er ganske kaloririk (ca 90 kcal), så den teller som mer enn en fruktrasjon. Spiser du 2 bananer har du omtrent dekket opp fruktrasjonen den dagen.

 

Lykke til på kurs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...