Gå til innhold

Hvordan registrere?


Gjest slappmage

Anbefalte innlegg

Gjest slappmage

Jeg er ny på dette og har derfor så mye jeg lurer på:) Håper noen har mulighet til å hjelpe meg litt.

 

Jeg har nå gått på kurs i tre dager, men er så usikker på hvordan jeg skal registrere maten. Jeg er på Meny3.

Skal jeg ha melk og frukt i tillegg til det som er satt opp til hvert måltid, eller er det medberegnet?

Eks. til frokost har jeg 4 knekkebrød med pålegg og et glass juice. Da logges juicen kalorimessig som en del av frokosten, men også som frukten. Når denne sammensettingen er på 220 kalorier så blir jeg så usikker på om jeg da skal ha tre frukt i tillegg?

 

Grønnsaker skal man spise så mye man vil av, hvordan logger jeg dette? Det jeg har til måltidene legger jeg under dem, men om jeg knasker en gullerot mellom måltidene, hvor skriver jeg det slik at det blir med på oppsumeringen over hva jeg har spist?

 

Visst jeg spiser noen druer midt på dagen, hvor skrives det?

 

Skal jeg drikke melk/toghurt i tilleg til de oppsatte måltidene? Eller er en yoghurt et mellommåltid?

 

Mange teite spørsmål:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spørsmål er teite ;)

 

Jeg tror ikke det er så veldig nøye hvor du registrerer druer og grønnsaker du knasker gjennom dagen. Registrer dem på det måltidet som er nærmest i tid tenker jeg...

 

Fruktrasjonen skal være i tillegg til måltidsrasjonene, så om du vil bruke juicen som fruktrasjon eller ikke er litt opp til deg. Hvis du vil bruke den i måltiden kan du spise 3 frukt i tillegg, men om du ønsker å bruke den som fruktrasjon kan du fylle på med mer kalorier til frokost slik at du får 220 kcal + juicen.

 

Melkerasjonen skal velges i tillegg til måltidene. Men du kan velge å bruke enten melkerasjonen på yoghurt eller en av måltidsrasjonene. Men bruker du måltidsrasjonen må du sørge for å få i deg noe annet som dekker melkerasjonen...

 

Så lenge kaloriinntaket på en hel dag er innenfor det du skal ha kan ikke det andre bli så veldig feil ;)

 

Håper dette var forståelig :) Men spør kurslederen din for sikkerhets skyld så er du sikker på at det blir riktig :) Og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...