Gå til innhold

ca kcal forbruk på 2963.1 kcal i døgnet


Gjest Fjelljenta
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Fjelljenta

Siden vekten har stoppet opp tross i at jeg er mer aktiv enn noen sinne. (trener 3x uken), så lurer jeg på om jeg rett og slett spiser for liten. Noen som vil/kan svare meg på dette? :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke uttale meg 100 %, men jeg har fått høre både av lege, og de på treningssenteret, at kroppen skal alltid ligge minst 1000 kcal i pluss.

Altså.. Jeg har en basalforbrenning på ca. 1700. Når jeg regner ut hvor mange kcal jeg forbrenner i løpet av en dag havner jeg på ca. 2300.

 

Da hører jeg til meny 2, med 1600 kcal inntak. Jeg går ned rundt 1 kg i uka hvis jeg holder meg til 1600 kcal.

 

Dersom jeg trener, må jeg passe på å ikke trene bort over 600 kcal.

F.eks. dersom jeg går t/r jobb forbrenner jeg ca. 5-600 kcal. Da har jeg jo "egentlig" spist 1000 kcal. Trener jeg noe mer, går noe mer tur, eller er i aktivitet må jeg spise mer.

 

F.eks. går jeg t/r jobb en dag og forbrenner 500 kcal, og deretter går en tur på treningsstudio, og svetter bort 450 kcal ekstra, så passer jeg på å få i meg de kaloriene igjen.

 

Det er hva jeg har fått beskjed om, og lest litt på nettet om.

Uten at jeg har noe personlig peiling på det.

 

 

Jeg trodde forresten at en skulle trekke av 500-1000 kcal av dagens forbrenning. Altså, med din forbrenning burde du da ligger på meny med 1900 kcal? husk at kroppen trenger godt med smøring for å holde deg i gang :)

 

 

Hvordan har du forresten funnet ut ett så nøyaktiv kcal forbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Jeg skal ikke uttale meg 100 %, men jeg har fått høre både av lege, og de på treningssenteret, at kroppen skal alltid ligge minst 1000 kcal i pluss.

Altså.. Jeg har en basalforbrenning på ca. 1700. Når jeg regner ut hvor mange kcal jeg forbrenner i løpet av en dag havner jeg på ca. 2300.

 

Da hører jeg til meny 2, med 1600 kcal inntak. Jeg går ned rundt 1 kg i uka hvis jeg holder meg til 1600 kcal.

 

Dersom jeg trener, må jeg passe på å ikke trene bort over 600 kcal.

F.eks. dersom jeg går t/r jobb forbrenner jeg ca. 5-600 kcal. Da har jeg jo "egentlig" spist 1000 kcal. Trener jeg noe mer, går noe mer tur, eller er i aktivitet må jeg spise mer.

 

F.eks. går jeg t/r jobb en dag og forbrenner 500 kcal, og deretter går en tur på treningsstudio, og svetter bort 450 kcal ekstra, så passer jeg på å få i meg de kaloriene igjen.

 

Det er hva jeg har fått beskjed om, og lest litt på nettet om.

Uten at jeg har noe personlig peiling på det.

 

 

Jeg trodde forresten at en skulle trekke av 500-1000 kcal av dagens forbrenning. Altså, med din forbrenning burde du da ligger på meny med 1900 kcal? husk at kroppen trenger godt med smøring for å holde deg i gang :)

 

 

Hvordan har du forresten funnet ut ett så nøyaktiv kcal forbruk?

 

 

Tusen takk for svar! :D Jeg brukte denne linken som ligger under her. Vet jo ikke om den er 100%, men er jo noe å gå ut i fra. har lagt inn så nøyaktige opplysninger jeg kunne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daizy:

 

Når du sier forbrenningen din er på 2300, det er da ikke tatt hensyn til trimpoeng om jeg forstår deg riktig?

 

GR anbefaler at man ikke skal ende på underskudd på mer enn 1000 kcal, men det gjør du dersom du trener inntil 600 kcal daglig uten å justere inntaket...

 

1600-2300-600= -1300

 

Hvis du skal holde den grensen er det en annen metode som er greiere å benytte for å finne ut hvor mange kalorier du skal innta pr dag.

 

Forbrenner du 2300 kcal uten trim kan du spise 1300 kcal uten trim. (Da hr du underskudd på 1000 kcal) Dersom du trimmer kan du legge til de kaloriene du trimmer bort. Da passer du på at du ikke får mer enn 1000 kcal i underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...