Gå til innhold

"Maks fettforbrenning på 8 uker"


Gjest Spipp
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sivalur

Jo, det er veldig deilig å ha tilbake treningslysten!! Dessverre ble det likevel ingen joggetur igår kveld, jeg var så sinnsykt trøtt at jeg måtte bare droppe det. Sov en halvtime etter jobb, og helt kake resten av kvelden. Satser igjen på joggetur ikveld! Syklingen hjem er hverdagsaktivitet ja, men jeg har rimelig kort vei, så jeg må trene mer enn bare de 15-20 minuttene til og fra jobb! Hvor lang vei har du?

 

Føler meg ikke helt i form idag. Mannen har hatt noe influensalignende de siste dagene, begynner å føle meg slappesen selv, håper jeg ikke har fått det samme!! Det har jeg ikke tid til, veldig tett sosialt program fremover - og vil ikke gå glipp av en eneste happening!! :D Jogge og så legge meg tidlig i kveld, så er jeg vel fit for fight igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Hurra, det ble joggetur igår kveld og tidlig i seng! Det trengtes. En uke siden forrige joggetur, selv om jeg har syklet mye så merkes det på kondisen. Må jogge 3 ganger i uken altså! Så ny tur på lørdag eller søndag. Glemte å gjøre styrkeøvelser etter joggingen igår, æsj!! Det må jeg huske neste gang, eller så må jeg begynne å trene styrke utenom, det hadde jo vært det beste. Litt redd for å begynne og trene alt for mye, og gå lei, som i fjor. Det viktigste for meg nå er å få til 3 økter i uken og holde det gående til neste sommer, ikke slutte bare fordi det blir mørkt ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, det passer sjelden å få influensa ;) Håper det hjalp med litt hvile og søvn!

 

Hadde planer om jogging og styrke igår, men var også veldig trøtt og sliten etter jobb, så etter middag ble det bare leking med ungene og hekling i sofaen, før tidlig i seng.

 

Vi er "rammet" av streiken med stengt bhg, så vi deler på å være hjemme med ungene halve dagen. Gårsdagens hverdagsaktivitet ble da å putte ungene i sykkelvogna, så de kunne være med å spise lunsj på min jobb, før pappaen kom innom og syklet dem hjem igjen, og jeg kunne ta bilen ;)

 

Har 8km til jobb, bruker 25-30min :)

 

Forøvrig skal det ikke være noe problem å trene selv om man er litt forkjøla. Har lest om studier som viser at du ikke blir hverken mere syk om du trener, eller raskere frisk om du ikke trener, så dersom du har lyst og ork til å trene, er det bare å gjøre det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Føler meg helt pigg igjen idag, så ikveld har jeg lyst til å ta for meg en av Jillian sine videoer! Har fulgt med Slankekrigen i det siste, og sett litt mer av Jillian, skulle gjerne hatt et par treningstimer med henne!!! Det hadde nok gjort susen. :)

 

Fin løsning dere får til med sykling av barn til og fra jobb! De får frisk luft og dere får trening. Håper streiken snart blir avlyst, så du kanskje får syklet både til og fra jobb!

 

God helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trosset regnvær og fikk løpt intervalløkta i kveld - det gikk veldig greit, kroppen var lett å løpe med i dag. Var nok lurt å ta det med ro i går :)

 

Bra jobba, diskusjon! Jeg er i uke tre, har igjen en kondis og en styrke, og har også planer om litt yoga ;)

 

Bra du er bedre, Sivalur! Hvilken Jillian DVD brukte du i kveld? Har ikke brukt de ei stund nå, men når dette programmet er over, så skal du se jeg finner frem shred'en igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Flink Spipp som kom deg ut i regnværet! Er det ikke deilig når man har gjennomført. :)

 

Jeg trente med 6 week 6 pack abs dvd'en. Level 1. Kjenner det i magen idag gitt!! Har akkurat vært ute på en joggetur, løp en ny rute og der var det en bratt bakke som slo meg helt ut! Så jeg brukte laaang tid idag, måtte gå et stykke på slutten av bakken og etterpå for å få tilbake pusten. Føler liksom ikke at kondisen blir noe bedre... men prøver å huske at ifjor klarte jeg ikke løpe 9x4 minutt som var dagens økt. Så noe fremgang må det jo være. Men jeg vil ha kondis NÅ!! :( Noen som vet hva hemmeligheten er..? Imorgen tenkte jeg å prøve meg på 6 week 6 pack abs dvd'en igjen, etter å ha syklet hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, klart du vil ha kondis nå, ikke om 3 mnd! Men som du sier, så er jo kondisen bedre nå enn for et år siden, så det går rette veien! Og noen dager er hardere enn andre, sånn er det bare. Trikset med oppoverbakker er å korte ned på skrittlengden og farta til du når toppen, sånn at du har pust igjen til det som kommer etterpå ;) Ellers må jeg si det virker som kondisen min blir bedre med dette opplegget; 3 økter løping i uka: langkjøring-intervaller-langkjøring, kanskje verdt et forsøk?

 

Jeg reiser til USA i morra, jobbreise, kommer ikke til å være på forumet før jeg er tilbake 13 juni. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diskusjon

Jeg fikk bare til en kardio og styrke økt i helgen, med andre ord kjørte jeg styrkeprogrammet tre ganger forrige uke.

 

I dag har jeg begynt på uke 5. Trente spinning og styrkeprogrammet i dag.

 

Hei oss, vi er flinke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

God tur til USA Spipp!!

 

Diskusjon, du er flink!! Ser du noen forskjell etter 5 uker på programmet?

 

Denne uken blir det lite trening for meg. Har et altfor fullpakket sosialt program, men ingenting jeg vil ofre for å rekke å trene..... :o Så det blir nok en uke mellom løpeturen på søndag og ny tur til søndag. Men men, får gjøre en bedre innsats neste uke igjen. On the bright side, så er jeg nå på ca 80,5 kilo og ser at jeg nærmer meg en stor barriere!! Ifjor da jeg var ivrig, lå jeg og vaket på rundt 80, og kom liksom aldri ordentlig under. Så kom jo kiloene på igjen i vinter, opp til 85 sånn helt plutselig og ut av det blå....:o Men NÅÅÅÅÅ - skal jeg ikke gi meg, 7-tall først på vekta er i sikte og jeg SKAL ned! Merker stor bedring med de første 5 kiloene allerede, bukser og skjørt sitter mye bedre og jeg føler meg mye mer vel! Så her er det bare å passe på matinntaket litt ekstra denne uken siden det ikke blir trening. Blir litt alkohol da, det kan jo velte hele planen for meg, så et kortsiktig mål denne uken er å fortsatt se 80,x på vekten på søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Fryktelig dårlig uke forrige uke. Søndagens planlagte løpetur ble det heller ingenting av. Kostholdet gikk noenlunde greit, et par små utskeielser, og landet på ca 81 kilo etter alt det sosiale.... Så nå er det på'n igjen!! Syklet til jobb igår og idag, rakk ikke styrketrening igår, usikker på om jeg rekker det idag. Imorgen rekker jeg litt mer trening, men torsdagen er opptatt. Så i helgen må jeg virkelig få gjort litt ekstra i tillegg til syklingen!

 

Håper du får trent litt i USA Spipp! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig travel dag på jobben (mye å ta igjen etter 7 arbeidsdager borte!), så bare kjapt innom for å si hei :)

 

Nei, fikk ikke trent så mye, dessverre, bare en joggetur dagen vi reiste hjem igjen. Men det var ikke av mangle på vilje eller ønske om å trene, men pga laaange dager i felt (økt hverdagsaktivitet!), veeeeldig dårlige treningsfasiliteter på motellene/hotellene vi bodde på, pluss at det var altfor varmt til å trene ute (28-38 grader!).

Men har holdt vekten stabil, selv med "high-carb" diett ei uke ;)

 

Stå på Sivalur, så ser du snart 79-tallet!

 

Gratulerer med uke 5, diskusjon! Ja, vi er flinke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 3

 

Kondis

1. økt: Langkjøring (løping 35 min) :D

2. økt: Intervalltrening (Løping 35) :D

3.økt: Langkjøring (løping 35min) :D

 

Styrke

1. økt: knebøy, markløft, pushups, roing med strikk, planken, sideveis planke :D

2.økt: som økt 1 :D

 

Klar for uke 4!

 

Uke 4

 

Kondis

1. økt: Langkjøring (løping 35 min) :D

2. økt: Intervalltrening (Løping 35) :D

3.økt: Langkjøring (løping 35min) :D

 

Styrke

1. økt: knebøy, markløft, pushups, roing med strikk, planken, sideveis planke

2.økt: som økt 1

 

Kun 1 styrkeøvelser denne uka; rygg og magetrening, 30min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Da var mesteparten av de sosiale eventene overstått! Har igjen et par bursdagsfeiringer neste uke, men det blir hvertfall alkoholfritt! Så får jeg bare styre kake-inntaket litt.... :D

 

Så nå skal det jobbes! Igår var jeg på 80,6 kilo, og fest om kvelden endte på 81,5 idag. Innen utgangen av juni skal jeg være under 80, nå er det ingen kjære mor lenger! Her skal TRENES! (og spises sunt, selvsagt, men det går bra så lenge det ikke er for mye fest... :))

 

Har syklet til jobb 3 dager denne uken, og trent med Jillian Michaels en dag. Idag ble det ikke sykling, men har tenkt å jogge og så trene med Jillian etterpå. Stå på!!!

 

PS: Spipp, kjempebra jobba på tur, at du holdt vekten stabil på tross av lite trening og 'usunn' mat! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diskusjon

I dag tar jeg siste økta i uke 5.

Har begynt å legge på litt ekstra styrkeøvelser (nedtrekk, sidehev, utfall).

 

Jeg merker ikke noe særlig endring, men både Sambo og mamma synes jeg er strammere. Mamma sa "man kan se at du trener mye", og det er vel et godt tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 5

 

Kondis

1. økt: Langkjøring (sykling 90min) :D

2. økt: Intervalltrening (Løping 35) :D

3.økt: Langkjøring (løping 35min)

 

Styrke

1. økt: knebøy, markløft, pushups, roing med strikk, planken, sideveis planke +++ :D

2.økt: som økt 1

 

 

Uke 6

 

Kondis

1. økt: Langkjøring

2. økt: Intervalltrening

3.økt: Langkjøring

 

Styrke

1. økt: knebøy, markløft, pushups, roing med strikk, planken, sideveis planke

2.økt: som økt 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig travelt for tida, med masse reising.

Men det går stort sett bare utover spisinga, ikke treninga ;)

 

Jeg er nå godt i gang med uke 5; har gjort ei kondisøkt og ei styrkeøkt. Ikveld blir det intervalltrening i skogen.

 

Fredag til søndag skal jeg på yogafestival; det betyr masse trening, men ikke nødvendigvis etter denne boka...men regner uke 5 for gjennomført etter helga allikevel :D

 

Diskusjon, er det ikke godt å høre at andre legger merke til endringene som følger av mere trening?!?! Og det å bli strammere i kroppen synes jeg er veldig bra!

 

Sivalur, hvordan går det? Har du sett 79-tallet ennå? Stå på med sykling til jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Så bra at du får trent, Spipp! Merker du noen forskjell på kroppen? I kg eller cm?

 

diskusjon, så fin tilbakemelding å få da! :)

 

Jeg har enda ikke sett 79-tallet, GRRR! Men det skyldes nok ene og alene forrige helg. Begynte helgen med fest på torsdagen med masse vin, deilig mat, dessert og godteri. Fulgte opp på fredag med masse pizza til middag, og både lørdag og søndag ble det godteri... i tillegg hadde jeg mensen - kanskje litt av grunnen til godtesuget... så på mandag var jeg jammen gått opp to kilo istedet for ned!! Nå er jeg endelig rundt 81 igjen, og nå vet jeg at det kommer et par gode uker, så nå er det å stå på! Har hatt bursdagsfeiring denne uken, så det har blitt to dager med kake, men nå er det slutt! Null mer godteri og kake på meg de neste to ukene, og masse trening! Jeg har fått trent masse da. Syklet til jobben mandag og tirsdag, trente med Jillian på mandag kveld, jogget tirsdag kveld. Igår fikk jeg ikke syklet, men trente en økt med Nike Training Club app'en. Idag gikk det heller ikke å sykle (trenger bilen i løpet av dagen) men jeg begynte dagen med 30 minutter svømming, og så har jeg tenkt meg ut en tur ikveld med staver. Imorgen har jeg avtale om å jogge med en venninne. Så treningen skorter det ikke på for tida! Kjenner at jeg liker å trene, det er en god følelse. :) Nå SKAL denne bilringen bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du får trent, Spipp! Merker du noen forskjell på kroppen? I kg eller cm?

 

 

Merker mest forskjell på kondisen og generell form og overskudd nå. Nedgang i kg/gram har stagnert, cm går litt ned, men ikke som i starten. Men jeg legger heller ikke ned like mye innsats i kostholdet nå som i starten av kurset i mars; da hadde jeg kostholdscore på over 9 hver uke, nå vipper jeg rundt 7 ;) Merket det samme forrige runde jeg gikk kurs; de første 8 ukene gikk veldig greit, men halvveis ut i kurs 2 går jeg skikkelig lei av å skull eholde oversikten hele tida... I tillegg har jeg vært mye på reise i juni, og flyplassmat og flymat er virkelig ikke bra for noen som prøver å gå ned i vekt! Ja, tar med meg niste, men det hjelper ikke så mye... :( I tillegg blir jeg gjerne reisesyk, og beste (og eneste) medisin er cola ;)

 

Syklet forresten hjem med 12 kg tung sekk her om dagen, og ble myyye mere sliten opp siste bakken hjem enn det jeg bruker bli! For et år siden var vekta min 12 kg mer enn i dag, og det er jammen deilig å få en slik motivasjonsvekker innimellom :D Og veldig deilig å være kvitt den ekstra vekta!!! Nå er det de siste 5kg som skal til pers...

 

I går ble det "bare" styrke (45min med diverse planker og treningsapparater). Denne helga skal jeg på yogafestival, det betyr 3 dager med masse trening, både av den typen som er bra for kroppen, og den typen som er bra for hodet ;) Håper vekta mandag reflekterer det!

 

Sivalur, du får tenke at spist er spist, ikke noe å gjøre med nå. Og så fortsette på den gode trenden med trening, så blir nok bilringen boorte snart!

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Spipp, 12 kg totalt er jo kanonbra da... :) På det meste ifjor vinter veide jeg 90, men uten særlig innsats var jeg på 87 da jeg begynte å gjøre en innsats. Så vet ikke helt om jeg skal si at jeg har gått ned 9 eller 6 kilo.... Jeg har jo veid 72 tidligere i voksen alder, så det skal jo være mulig!! Treningen går bra nå hvertfall, ble ikke stavgang igår, men en runde med 6 pack 6 abs med Jillian. Hun er bare så bra!!! Har begynt å følge med på en ny runde av Slankekrigen, tar dem opp nemlig, og har bare sett en sesong så langt, men igår så jeg første episode av en annen sesong. Utrolig motiverende å se hvor knallhardt de store menneskene klarer å presse seg! Har ikke trent på årevis, og begynner rett på og trener knallhardt i en uke! En av dem tok av 15 (!!!) kilo på første uken. Da hadde han jo mye å ta av såklart, begynte vel på 239, men likevel. 15 kilo på en uke. Kan de trene så hardt så må jeg kunne trene mer også!!! Gjelder bare å finne tiden til det. Ble to økter igår da, idag sykler jeg til jobb, og skal jogge med ei venninne ikveld. Hun trener til marathon så da får jeg vel kjørt meg litt! :unsure: Ikke særlig nedgang i kilo denne uken, men midjemålet hadde gått ned 5 cm, så noe er tydeligvis riktig!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spipp, 12 kg totalt er jo kanonbra da... :)

Ikke særlig nedgang i kilo denne uken, men midjemålet hadde gått ned 5 cm, så noe er tydeligvis riktig!! :D

 

Joda, 12 kg er bra! Men 17kg er enda bedre, og det er faktisk det jeg har gått ned siden jeg starta på det første kurset for halvannet år siden :D Så jeg skal nok klare de siste 5 også!

 

Har du gått ned 5cm i midja på ei uke? Det er jo knallbra!! Hva har du gjort for å få til det, jeg går inn maks 1 cm...?

 

Har siste kursdagen i dag, og det er godt å være ferdig med det. Er ikke motivert for mere matdagbok nå ;) Så det blir ferie fra det, men ikke ferie fra trening og fornuftig kosthold!

 

Holder fortsatt på med uke 5 i boka, men har jo ikke ligget på latsiden i forrige uke av den grunn; fikk masse god trening på yogafestival i helga!

 

Enig i at Jillian er motiverende, men venter med henne til det blir høst og mørkt og lite trivelig å holde på utendørs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

17 totalt, det er jo helt kanon... :)

 

Nei altså, jeg lurer litt selv på de cm'erne... det må nok være målingen min som har vært litt feil. For det første lurer jeg på om jeg har målt litt lenger ned mot navlen tidligere, mens jeg nå målte direkte på midjen som jo er smalest... og så kan det jo tenkes at jeg har vært mer oppblåst forrige uke. Får liksom ikke dette til å stemme. Det jeg vet er at jeg kjøpte meg en ny bukse for akkurat to uker siden, som jeg fikk igjen i prøverommet men den var trang. Den sitter nå som støpt, men det er jo jeans og de utvider seg vel litt. Kjøpte to andre jeans for et par måneder siden og de bare siger nå, utrolig plagsomt å gå og dra opp hele tiden - men skal ikke klage på det da! Midjemålet har blitt smalere i det siste, men neppe 5 cm på en uke, må nok være over tid og litt feilaktige målinger.

 

Helgen ble ikke så sprek som jeg hadde ønsket, var ute og jogget fredag kveld og det gikk veldig bra, fullførte uke 4 dag 1 i Gateway to 8k programmet, som er jogge 10 min, gå 1 min, ganger 4. Superfonøyd med det! Lørdag var jeg på vei ut men så åpnet himmelens sluser seg og det høljet så sinnsykt ned at jeg snudde og gikk hjem.... fikk ikke trent mer den dagen. Igår kveld begynte jeg på en Jillian Michaels trening (mannen var ute så måtte holde meg hjemme) - men om jeg har drukket for lite vann i helgen eller sovet for lite, jeg hadde bare ingen krefter og orket ikke gjennomføre hele..... :( Men, nå er det mandag og ny uke med nye muligheter! Får bare stå på videre og håpe at jeg snart kommer ned av dette platået og begynner å bli kvitt de siste gjenstridige kiloene også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

*gulp* har blitt altfor lite trening denne uka! Har syklet til jobb mandag, tirsdag, onsdag, og jogget mandag kveld, men ingenting tirsdag og onsdag kveld. Ikveld MÅ jeg ut og jogge!! Kjører til jobb også idag, så ikveld er det ingen bønn.

 

Hvordan går det med dere andre? Følger dere programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...