Gå til innhold

"Maks fettforbrenning på 8 uker"


Gjest Spipp
 Share

Anbefalte innlegg

Uke 5

 

Kondis

1. økt: Langkjøring (løping 45min) :D

2. økt: Intervalltrening (Løping 45) :D

3.økt: Langkjøring (løping 35min)

 

Styrke

1. økt: knebøy, markløft, pushups, roing med strikk, planken, sideveis planke

2.økt: som økt 1

 

 

Uke 6

 

Kondis

1. økt: Langkjøring

2. økt: Intervalltrening

3.økt: Langkjøring

 

Styrke

1. økt: knebøy, markløft, pushups, roing med strikk, planken, sideveis planke

2.økt: som økt 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå igang med uke 5, igjen. Løpinga går veldig greit, men klarer ikke gjennomføre styrketreninga som planlagt :(

 

Reiser på ferie i morra, for 3 uker, og det skal bli deilig! Tar derfor en pause fra dette opplegget til jeg er hjemme igjen.

Men tar ikke pause fra løpinga! Skal løpe 2-3 ganger i uka i ferien også, ikke interessert i at formen jeg har jobbet hardt for å oppnå skal forsvinne ;)

 

Sivalur, nå må du huske på å fokusere på det du faktisk har gjort (sykla til jobb man-tirs-ons), - veldig bra med økt hverdagaktivitet! Med jogging mandag kveld, og i kveld, så har du fortsatt tid igjen til ei økt denne uka, og da har du tre joggeøkter på ei uke, kan ikke påstå at det er for lite trening, vel?

 

Reiser som sagt i morra, så kommer bare til å være sporadisk innom forumet de neste ukene.

 

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Takk for pep-talken Spipp! Joda, jeg bør jo fokusere på det jeg har gjort såklart. Men når ikke det gir noen utslag på vekta, og jeg fortsatt ligger og vaker på 80-81 som jeg har gjort i hele juni, så blir jeg litt lei... :( Og så ser jeg på Slankekrigen og ser hvor sinnsykt hardt de trener der. Jeg må bare brenne mer kalorier altså, ingen tvil om det!

 

God sommer og god ferie, lykke til med joggingen! Jeg tar ferie om en uke, og skal også jogge på ferien - ingen planer om å tape formen igjen nå nei!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Må legge inn en liten pep-talk til meg selv her... kjekt med ferie, men merker på humøret at ting er lettere i hverdagen. Når det ikke er mye som skjer, 'alle' er bortreist og det er stille på jobben, og lite å gjøre - da blir det alt for mye tanker gitt.... blæ.

 

SÅ nå skal jeg fokusere litt på det positive!! Denne uka har jeg altså jogget på lørdag, gått med staver på søndag, jogget på mandag og klippet plenen igår. Syklet til jobb hver dag. Og så planlegger jeg å jogge ikveld igjen. Er halvveis i gateway to 8k programmet, midt i uke 5, og løper nå 11 minutter x 4 med 1 minutt gange mellom. Veldig stolt av meg selv der!! B) Det beste av alt - vekta idag viste 80 blank!! Nå må det vel gå rette veien! Var nesten nede på 80 før helgen, så var det ut på indisk restaurant fredag kveld og dermed sprakk alt.... og opp til 81,4 eller hva det var på mandag. Men nå ser det ut til at ting går rette veien. Skal ikke ut på noe de neste dagene nå, bare ha besøk hjemme og da er det mye lettere å styre hva som spises!! Reiser på ferie på mandag, og håper vekta viser under 80 mandag morgen - og ikke minst når jeg kommer hjem igjen! Planlegger en del jogging på ferien (ikke så mye annet å finne på der vi skal igrunnen!)

 

Kanskje jeg klarer å skvise inn en halvtime svømming imorgen tidlig også. Både kroppen og hodet har nok godt av litt mer trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Sivalur

Så var ferien over for denne gang og man er tilbake på jobb og her er det like stille som før ferien gitt.. velvel. Energien er på bunn, det er ingen tvil om at jeg har spist for usunt i ferien hvertfall!! Jeg har vedlikeholdt joggingen, og er nå snart ferdig med uke 7 av programmet mitt, har hatt et par kortere joggeturer innimellom også. Så det har gått greit med jogging, men ikke gjort noen annen form for trening. Det trenger jeg nå! Styrketrening må til fremover!! Og ordentlig mat, så jeg får litt energi. Er skikkelig slapp, orker knapt skrive på pc'en! Gleder meg til å få tilbake den energien jeg hadde for noen uker siden, det er jo ingen tvil om at alt er bedre når man får trent nok og spist riktig!

 

Trenger noen 'treningspartnere' nå, er dere andre tilbake fra ferie???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, da var ferien plutselig ferdig!

Har hatt ei jobbeuke innimellom, men den gikk så fort at den neste ikke teller ;)

 

Har hatt det veldig bra i ferien, litt mye is kanskje, men sånn som været er her nå frister det ikke å fortsette med det :D

 

Trening har det blitt en del av; har løpt 2-3 ganger i uka og syklet litt. Men enig med deg, Sivalur, nå er det tide å finne frem vektene igjen og få igang styrketreningen!

 

Veldig bra du også har fått løpt i ferien! Jeg har ikke fokusert så mye på å følge programmet i boka, men skal gjøre det nå fremover, må bare bestemme meg for hvilken uke jeg skal starte på ;)

 

Har forøvrig fått meg tredemølle hjemme nå, så nå er det ingen unnskyldinger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsdagbok august

Uke 32

 

Kondis

Mandag: Løping, intervaller, 45min :D

Tirsdag: Sykkel, rolig 45min; :D

Onsdag: Styrketrening, kjernemuskulatur 30min :D

Torsdag: Løping, rolig 30min :D

Søn: Sykkel, 45min :D

 

 

Styrke

1. økt: knebøy, markløft, pushups, roing med strikk, planken, sideveis planke :D

2.økt: som økt 1 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg igang igjen!

 

Kommer ikke til å følge løpeopplegget fra boka fremover; trenger å få opp farta og bruker derfor Podrunner Intervals (http://www.djsteveboy.com/intervals.html) "Speedbump" program med 3 økter intervaller hver uke de neste 4 ukene. Etter det tenkte jeg gå løs på Freeway to 10k :D

 

Men styrkeprogrammet skal jeg følge! Starter i kveld med oppvarming på sykkel i 30min, før jeg gjør økt 1 fra uke 5 i boka.

 

Sivalur, hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravo Spipp, kanon opplegg!! Nå blir du sprek!! :)

 

Forrige uke var helt topp! Jeg jogget mandag, onsdag, fredag, og trente 30 minutter styrke tirsdag, torsdag og lørdag. Planen var det samme denne uken, men nå har jeg blitt syk!!!!!!! :angry: Har jo ikke tid til det! *snufs*... er på jobb da, er tett i hodet og tung i kroppen, om det er en infeksjon på gang eller om det bare skyldes mensen vet jeg ikke helt, kan håpe på det siste og at jeg er bedre igjen innen et par dager! Var jo så godt igang nå, men det var totalt uaktuelt å jogge igår kveld. Får se med styrketreningen ikveld, men tror jeg bør ta det med ro. Planen er ellers å fortsette med løping og styrketrening som forrige uke. Følger ikke noe spesielt opplegg, dvs, holder fortsatt på med Gateway to 8k, har to uker igjen av det programmet og deretter skal jeg satse på en 5k 2 til 3 ganger i uken tenkte jeg.

 

Men, nå må jeg først bli frisk igjen... Nå vil jeg snart bryte 80-grensen, har såklart gått opp litt i ferien men ligger nå på ca 81 - jeg vil ned på 76-77!! Helt umulig kan det vel ikke være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er kjedelig å bli syk, spesielt når du har kommet så godt i gang! Håper det går fort over :)Og ikke vær redd for den lille ferieoppgangen, den blir borte når du kommer igang igjen, og før du aner det ser du kun 7-tall på vekta ;)

 

Joda, står i fare for å bli sprek nå ;) Føler meg jo adskillig sprekere enn for halvannet år siden (før første C25K), men det er absolutt et forbedringspotensiale fortsatt!

 

Du skal ikke slenge deg med på 10K når du er ferdig med 8K? Virker jo som et steg tilbake å fortsette med 5K da...hehe...og om du kikker på nettsida til Podrunner, så er opplegget ikke avskrekkende; Uke 1 er intervaller på 4min løpe - 2 min rask gange (!) som du gjentar 5 ganger.

 

Håper du føler deg bedre i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsdagbok august

Uke 33

 

Kondis

Mandag: Løping, intervaller, 35min :D

Tirsdag: Gåtur, rask, 45min :D

Onsdag: Sykkel til jobb; 60 min :D

Torsdag: Løping, intervaller 50min, Styrke økt 1

Fre: Gåtur

Lør/søn: fjelltur/skogstur

 

 

Styrke

1. økt: knebøy, markløft, pushups, roing med strikk, planken, sideveis planke

2.økt: som økt 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor vanskelig det skal være å finne tid til litt styrketrening?!?!?!

Jeg skriver det opp i ukeplanen, men når jeg er ferdig med løpinga eller syklinga er jeg strålende fornøyd (og sliten) så da tenker jeg: styrken tar jeg i morra ;)

 

I dag var planen mage-/ryggtrening på jobb før lunsj, men så kom noe hastearbeid i veien (!), så egentlig ikke min skyld... Sykler til og fra jobb i dag, så kanskje litt styrke før jeg drar hjem? Hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spipp, kjenner meg igjen med den styrketreningen ja... :)

 

Formen er bedre, men jeg er såååå slapp!! Må vel bare trene da helst. Fikk jogget på mandag, ny pers på 3 km, løp hele tiden og snittfart på 6.38, det er veldig bra for meg... vanlig snittfart er 7.30...! Men hadde ikke holdt ut 2 km til med den farten. Har ikke fått trent siden, ikveld SKAL noe gjøres, bør vel bli jogging. Skulle egentlig jogge igår men... hrmf. Tror ikke jeg skal slenge meg med på 10 km... :) Hvis jeg kan klare 5 km i strekk uten å gå så er jeg fornøyd, da vil jeg holde meg til det 3 ganger i uken. Ellers tar det jo også så lang tid etterhvert, jeg kjenner at jeg har ikke lyst til å bruke over en time daglig på trening (for styrketrening er planen ca 30 minutt da, og tenkt jogge/styrke annenhver dag med fri på søndag). Synes jo at jeg fint burde klare 5 km i strekk nå uten problemer, så lenge som jeg har holdt på, men jeg puster og peser like fælt hver gang jeg er ute. Føles som kondisen aldri blir bedre - men det blir den jo, ifjor klarte jeg ikke løpe 1 km engang. Så det går smått men det går fremover hvertfall.

 

Hva med styrke idet du kommer hjem, da har du varmet opp på sykkel? Trenger jo ikke gjøre så mye, 20 minutt f.eks? Kom igjen!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra deg igjen! Du skrev forrige gang du kanskje brygget på noe, og siden det har vært stille fra din kant en stund, begynte jeg å bli litt bekymret....

 

Veldig bra at du klarte øke farta! Jeg jobber også med det, ser ut til at det hjelper med intervaller (bruker Podrunner intervals Speedbumb).

 

Ifjor merket vi jo raskt fremgang, siden vi ikke var helt i toppform, og hvertfall ikke vant til å løpe. Etterhvert som man blir i bedre form, blir det vanskeligere å merke progresjon i formen, men om vi fortsetter å trene kan det jo ikke bli dårligere :D

 

Så var det denne styrketreningen...jada, ser poenget med at det hadde vært lurt med styrke etter syklinga hjem fra jobb. Men det kolliderer fullstendig med mann og barn hjem fra jobb og bhg, og ønsket om å ha ferdig middag før barnetv for en gangs skyld ;) Så jeg må heller bli flinkere til å holde meg til ukeplanen; kondis man-ons-fre, styrke tirs-tors. Dvs i kveld blir det lett oppvarming på mølle eller sykkel, før jeg finner frem slynga og gjør styrke i ca 30 min :)

 

Jeg vet jo hvorfor det blir mye løping og lite styrke; det er morsommere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I går ble det styrketrening!" - var det jeg egentlig hadde lyst til å skrive i dag, men det er ikke sant :(

Med mann som er bortreist og unger som må gjetes tilbake i seng til klokka blir så mange at jeg også vil legge meg, da er det ikke mulig å få gjort slikt...

 

Men i dag! I dag skjer det!!! Jeg skal gå tidligere fra jobb i dag for å forberede til hyttetur i helga, og får også tid på mølle og slynge før henting i bhg :D Hurra for avspassering!

 

Hvordan går styrketreninga di, Sivalur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her, jeg har bare ikke trent så mye..... :angry:

 

Har vært en travel helg med masse besøk, jeg var ute og jogget på fredag og det er det eneste i det siste. Mao, hele forrige uke ble det kun to økter, jogging mandag og fredag. *sukk*... Skulle ut og jogge igår kveld, men så ble det så sent før jeg var ferdig med alle 'pliktene' hjemme så jeg droppet det. Ikveld har jeg skrevet styrketrening på timeplanen og lagt klar treningstøyet mitt og det er mannens tur til å legge ungene, så da skal jeg trene mens han gjør det!! Så ikveld MÅ det gå.

 

Podrunner intervals speedbump høres lurt ut, den må jeg sjekke!! Kjenner at jeg gruer litt til joggeturene nå fordi jeg er på slutten av gateway to 8k og det er så lange intervaller... 2x20 minutt med 2 minutts gange mellom. Kanskje greit å variere litt med noe annet. Målet mitt for sommeren var jo 5 km på 30 minutt, da må jeg få opp farten - "rekorden" er på 34,5 minutt...

 

Skal på en fest denne uken og hadde planlagt å ha på meg en kjole hvor det ikke hadde skadet med noen cm mindre rundt livet. Men det har visst gått helt vest... spist både kake og godteri i helgen. Søren så vanskelig det er å finne motivasjonen altså. Får bare begynne på nytt idag. SKAL bryte 80-barrieren.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

 

Det ble ikke trening igår!!!!!!!! *grrrrrr* Og ikke idag heller rekker jeg. Det positive er at jeg har på meg en bukse jeg kjøpte for en stund siden som var litt trang, nå sitter den perfekt, det kan også skyldes at jeg var litt oppblåst den dagen jeg kjøpte den, men pytt. Øver meg på å si til meg selv at jeg er superlekker!! :) Tenker det skal hjelpe i lengden, litt positiv tenking. Er inne på et bra spor med tankene om dagen, gjelder å holde på det og nøre opp under de positive tankene. Tror de betyr alt, tross alt.

 

Så pytt, lite trening så langt denne uken, men lurer litt på å sette vekk vekta, og kun fokusere på å spise bra og trene jevnlig, og så heller veie meg igjen om en måned. Etter helgen er det ikke flere planlagte festivitas på en stund, så da skulle det være mulig å stramme inn. Og slutte å tenke 'skitt au, jeg spiser litt ekstra kake idag, trener det jo av imorgen'. Istedet skal jeg begynne å tenke 'jeg nøyer meg med et lite stykke jeg, så blir jeg fornøyd'. Høres bra ut?? :D

 

Håper det går bra med deg Spipp og at du får gjennomført øktene dine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så pytt, lite trening så langt denne uken, men lurer litt på å sette vekk vekta, og kun fokusere på å spise bra og trene jevnlig, og så heller veie meg igjen om en måned. Og slutte å tenke 'skitt au, jeg spiser litt ekstra kake idag, trener det jo av imorgen'. Istedet skal jeg begynne å tenke 'jeg nøyer meg med et lite stykke jeg, så blir jeg fornøyd'. Høres bra ut?? :D

 

Det høres VELDIG bra ut, tror jeg skal slenge meg med på det :D

Har hatt den samme tankegangen selv i det siste; trener det av i morra. Men så skjer det noe, og jeg får ikke trent, og den dårlige samvittigheten kommer snikende....

Så for å svare på det siste spørsmålet; nei, jeg får ikke gjort øktene mine :( Min kjære har vært borte ei uke, kommer heldigvis hjem i morgen! Utfordringen for tida er at min yngste datter ikke vil legge seg! Fra første gang jeg legger henne til hun ikke kommer snikende ut av rommet sitt igjen, kan det gå halvannen time, og da er det som regel for seint til at jeg kan trene :( Neste uke er mann-pann hjemme også, så da blir det trening igjen!

Men jeg håper denne nye trenden med å stå opp igjen 70 ganger går over snart, for jeg blir alene med jentene store deler av september også, og jeg blir skikkelig gretten om jeg ikke får trent nok ;)

 

Er jo ikke bare sorgen da; vi var på hyttetur i helga, med 5km å gå fra p-plass til hytta. Så med minstejenta i bæremeis blir det jo litt trening :) Skal på en liten fjelltur i ettermiddag også, og så får jeg heller se frem til å løpe i morgen kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan har det gått Spipp?

 

Jeg klarte å la være og veie meg hele forrige uke. Kom igang igjen med litt trening også, to joggeturer, en sykkeltur og en styrketrening, mye bedre enn de foregående to uker!! Klarte også å holde meg unna godteri på kveldstid. Belønning var vekta som viste 79,7 på lørdag, endelig under 80!!!!!!!! :D Nå må jeg klare å holde meg der denne gangen, og ikke sprette opp igjen som jeg har gjort så mye. Får mensen denne uka, så det er hvertfall en god grunn til ikke å veie daglig, da går vekta litt i spinn! Satser på joggetur i kveld, et par styrketreningsøkter i løpet av uken og et par joggeturer/sykkelturer til. Og ikke spise usunt på kveldstid.. ;)

 

Slitsomt med unger som ikke vil sove! Vi er heldigvis ikke mye plaget av det, legginga går som regel veldig greit *kryss i taket* - håper du får orden på det så du får trent på kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med under 80!!!!!!!!! Kjempebra jobba!!!!!!

 

Joda, det går ganske greit for tida, selv om jeg ikke er her inne så mye. Som en del av "spise bra, trene jevnlig og ikke veie seg hver dag", har jeg bevisst vært lite innom forumet. Og det ser ut til å funke! Vekta er stabil på 78 +/-1 kg, og det er jeg fornøyd med. Fokuset fremover skal fortsatt være på fornuftig mat, godteri bare på lørdag og trening.

 

Når det gjelder trening har det vært lite systematisk i det siste, men har gått flere fjellturer, og har (gjen)oppdaget gleden ved stisykling!

 

Mann-pann reiser bort for 3 uker i dag, så fremover blir det å trene mere hjemme/inne, altså dvd'er, styrke med slynge og tredemølle.

 

Veslesnuppa fortsetter å være "vrang" å legge, og i tillegg har hun fått vannkopper! Er på bedringens vei, og jeg er veldig glad for at hun fikk det før pappaen reiste! Greit å være to som deler på nattevåk ;)

 

Stå på videre, Sivalur, så slipper du å se 80-tallet mere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...