Gå til innhold

Sulten..... :-(


Gjest Fru Fryd
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Fryd

Er det nokon som har gode tips til ei stakkars sjel som føler at tarmene skrig og riv og hyler etter å bli fylt av allslags godsaker? Eg er så frykteleg svolten....... Kva fungerer for dere når det røyner på som verst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjalp det å øke inntaket på formiddagene. Mer til frokost og lunsj. Det holder meg mer mett gjennom resten av dagen. Jeg har også forsøkt å spise karbohydratrik/proteinfattig frokost for å fylle opp glykogenlagre som tømmes på et lavkalorikosthold. Med fulle lagre lurer man kroppen til å tro at man spiser nok og man blir ikke så sulten utover dagen.

 

For øvrig gjelder råd som å få nok søvn, drikke nok vann, spise før man blir sulten, bytte ut flytende melkerasjoner med yoghurt o.l.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Nickii, spis mer om morgenen og formiddagen. SOlid frokost og lunsj, og da er kroppen min fornøyd. Jeg er en havregrøtfantast (lagd på vann, bruker melk til mer fornuftige ting), det holder meg gående ganske lenge. Jeg fyller også på med gullerøtter, gullerøtter og mer gullerøtter (ja, de er litt karbohydratrike for grønnsaker å være, men de metter! Og er litt søte, to fluer i en smekk) Kjører gjerne to gullrøtter i slengen, og så er de lette å ha med seg overalt. Vann med sitron. Prøver å tenke at jeg spiser proteinrikt til lunsj, for det metter mer, dvs mer kjøtt/fisk/linser i salaten, og dropper brødet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Solid frokost.... Hahahaha. :lol:

Om eg skal holde meg innenfor ein frokost på ca 300kcal, vil eg aldri kalle den solid..... Ein typisk frokost vil fort komme opp i 350-400kcal. Men det er vel derfor eg har ein del for mykje på kroppen :huh: Må nok prøve å redusere og heller bite i meg den sultfølelsen for å få noen framgang her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spise ganske mye havregrøt (57 kcal pr 100g)til frokost og bruker du i tillegg fruktrasjonen vil du jo kunne spise opp mot 400 kcal og bli ganske mett... Til lunsj sørger du for å fylle godt på med proteiner. Salat med kylling og cottage cheese er veldig mettende og godt. Vet ikke hvilken meny du ligger på, men i alle fall halvparten av kaloriene du skal innta bør inntas før middag. Gjerne over det.

 

Ikke glem grønnsakene... Du kan lage salater, koke, steke, mose og bake grønnsaker, eller lage grønnsaksuppe...

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! - jeg føler så med deg!!! :) Har lest om så mange som synes et Grete Roede-kurs gir "så mye mat" - men det synes ikke jeg. For å gå ned i vekt MÅ man gi kroppen et kaloriunderskudd - og det merkes! Meg treffer det ofte litt sent på ettermiddagen på jobben. Eller på kvelden, så klart. Av og til er jeg så sulten at jeg kunne gnagd tapeten av veggene...

 

Men så til råd: Bruk grønnsaker. Jeg forsøker å følge mengden for frukt, men for "ja-grønnsaker" er det bare å pøse på. Gjerne fra morgenen av:

- ta en tomat eller to før havregrøten

- ta med deg en pose med gulrot-biter på jobben, som kan brukes som snacks eller mellommåltid

- lag en solid porsjon ja-grønnsaker til middag, gjerne varme, det gir mer følelse av "mat"

- til kvelden, sett fram en bolle med cherry-tomater og/eller babymais, eller annet som er ok å plukke i seg

 

Eller finn din egen måte å få i deg grønnsaker på. De metter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest tattoogl

Proteinshake...:)

 

Jeg har en type som heter Protein delite fra Scitec Nutrition, med sjokolade og kokos smak. Hiver 30 g sammen med 3 isbiter, 2 dl vann og en liten teskje espresso i blenderen. Kjempegodt og mettende!!

Ingen bismak på dette proteinpulveret, og inneholder bare 118 kcal pr 30 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...