Gå til innhold

Jakten på den perfekte buksa


Gjest Phoebe85
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Phoebe85

Aller først, litt om meg:

 

Jeg er ei jente på 26 år, som er mamma til en gutt på 1 år og samboer med en mann som er alt for flink til å lage mat ;-p Jeg er 170 lang og 82 kilo tung. Mitt første delmål er å komme ned til 78 kilo og inn i kjole innen 21.juli, for da skal jeg i bryllup. Mitt endelige mål er 70 kilo innen neste sommer, så til sammen skal jeg ned 12 kilo på et år.

 

Største svakhet: Sjokolade og is hver dag

Største hinder: Ligge på sofaen å se på film

Er flinkest til: Å finne unnskyldninger for å ikke gå ut på tur

 

Jeg har aldri vært tynn egentlig, men i mine ungdomsår holdt jeg meg på 70-tallet, og var for så vidt fornøyd med det. Da jeg ble student ble det mye dårlig mat, mye alkohol, og en generelt dårlig livsstil førte til at det snek seg på noen ekstra kilo, og siden har jeg ligget rundt om kring 85. Og det føler jeg meg overhode ikke komfortabel med, til tross for at jeg fortrenger det store deler av tiden.

 

Etter å ha gått gravid, og har vært i permisjon, hadde jeg gledet meg til denne sommeren, for da skulle jeg unne meg en ny sommergarderobe. Men det var ikke en hyggelig opplevelse å prøve sommerklær med en blek hengemage med strekkmerker, og digre dissende lår, så jeg løp ut av prøverommet med gråten i halsen og bestemte meg for å ta kontroll over min egen kropp.

 

Min start:

Nå har jeg registrert mat i en uke, og har klart å holde meg under 1600 kalorier hver dag. Jeg har byttet ut sjokoladen med bær og vaniljekesam. Jeg har gått 7 kilometer 3 ganger i raskt tempo, og merker at jeg klarer å jogge litt mer for hver gang jeg er ute. Jeg føler meg mer energisk, og har god samvittighet når jeg legger meg. Det er nytt for meg. Så håper jeg jo bare at jeg klarer å fortsette sånn.

 

Jeg følger ikke noe kurs, og jobber iherdig med viljestyrken min. Er det noen flere der ute som kjenner seg igjen og vil være med meg på vei nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoebe85

Ny uke, og nye muligheter.

 

Det har vært en lang dag med litt mye kjipe nyheter og stress. I slike situasjoner bruker jeg som oftest å trøstespise store mengder sjokolade, og det går fort med en plate.

 

Sjokoladebehovet var enormt da jeg skulle innom ICA for å handle middagsmat. Hele meg skrek etter sjokolade og is, og jeg klarte så vidt å dra meg selv av gårde forbi alle hyllene med deiligheter. I stedet endte jeg opp med tre bokser med frossen mango og vanilje kesam i stedet, og det blir salat og kyllingvinger til middag. I tillegg har jeg gått ned 1,5 kilo på en uke.

 

Føler meg litt stolt til tross for at jeg trolig ikke klarer å dra meg selv ut på tur i dag. Men det kommer en dag i morgen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoebe85

I dag viste vekta 80,5, hvilket betyr at jeg nå bare er 2,5 kg unna første delmål som er 78 kg. Jeg har gått ned 2,5 kilo på to uker, og det føles fantastisk at det går den rette veien.

 

Har hatt en litt tung dag i dag, og lurer på om jeg kanskje ikke spiser nok mat. Hodet føles så tung og tregt i dag. Kanskje jeg burde hive innpå litt frukt, bær og vaniljekesam til kvelds for å øke blodsukkeret litt. Kroppen min er jo vant med å få sjokolade hver dag, så det er kanskje en liten reaksjon på det. Noen som har noen erfaring med sånt?

 

Har i det minste vært ute med barnevogna i motbakker i dag. Gikk ca en halv mil, og det er jeg rimelig fornøyd med på en hverdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Phoebe85

Denne uken har jeg ikke vært så flink. Jeg har småspist kake fra barnebursdagen vi hadde forrige helg, hver dag, hele uken. Og jeg merker det faktisk litt på kroppen. Jeg har følt meg tung og uggen hele uken, og litt ekstra sliten, noe som for så vidt også kan skyldes allergi. Men hvis jeg overbeviser meg selv om at det er sukkeret som gjør det, så kanskje det blir lettere å holde seg unna??

 

I det minste har jeg sanket noen trimpoeng, og i dag skal jeg ut på langtur med barnevogn, så da satser jeg på at treningen gjør litt opp for kaken jeg har spist denne uken.

 

På den positive siden har jeg gått ned 2,5 kilo ca siden jeg begynte å registrere kostholdet mitt. Og sist jeg veide meg så jeg til min store overraskelse 79,9. Endelig under 80 kg!! Så får vi bare håpe da, at det fortsetter å gå den veien :-)

 

God søndag til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoebe85

Denne uken har jeg vært skikkelig uggen i kroppen. Jeg har vært helt utmattet, og har ikke orket noe annet enn å ligge utslått på sofaen etter jobb. Jeg kom meg til apoteket, og kjøpte jerntilskudd, og det ser ut til å få meg opp på beina igjen. Tror jeg er klar for en løpetur i morgen.

 

Har fokusert på kostholdet mitt denne uken, og har begynt å spise mer fordelt utover dagen. Det hjelper både på humør, energinivå, og ikke minst fordøyelsen. Fordøyelsen har vært forferdelig dårlig etter at jeg fødte for et år siden, og det ser ut til å være veldig på bedringens vei. Det er deilig å føle at jeg begynner å bli meg selv igjen :-)

 

Holder meg innenfor 1400 kalorier per dag, og det ser ut til å være akkurat nok for meg. Har oppdaget gleden av å knaske gulrøtter og stangeselleri på jobb, og har blitt mye flinkere til å spise grønsaker til middag. Selv om vekta har stått stille, er jeg ikke misfornøyd av den grunn. Dette er jo veien til både et lettere OG et sunnere liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Flink, phoebe85! Ser ut som du er på veldig rett vei.

Du har også satt deg gode mål, det er jammen viktig. Man skal leve med dette, og man skal oppleve gleden og motivasjonen i å oppnå målene man setter seg.

 

Jeg jobber veldig med motivasjonen for tiden. Tenker å ta små skritt i riktig retning! Jobber med pågangsmot og selvtillit hver dag! Har litt flere kilo enn deg å ta av, men kjenner meg likevel godt igjen i det du skriver! Hvem har vel ikke løpt ut fra butikken med gråt i halsen, og en følelse av vemmelse for egen kropp og mangel på dispilin til å gjøre no med det. Men det er aldri for seint :)

 

Kesam og frukt el. bær var et godt tips, det skal jeg kjøpe å ha stående til kveldstimen foran tv'en kommer. Nemmelig da suget etter noe kommer!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoebe85

Så flink du er :) Jeg heier på deg! Dette klarer du kjempebra. Vær nøye på å spis alt du kan, husk å spis alt av grønnsaker, frukt, melk, tran, vann etc. Du trenger alle kreftene du kan få - for egentlig er ikke 1400 så mye :)

 

Lykke til videre!

 

Tusen takk! Det er utrolig hyggelig å høre at noen syns at man er flink. Det er en stor motivasjon :-) Prøver å være flink til å spise grønnsaker og frukt, og tror nesten jeg skal legge inn et ekstra måltid på jobb. Er så sulten for tiden. 1400 er ikke så mye når man lager seg kosemat til middag har jeg funnet ut. Herlighet, jeg holdte på å ramle av stolen da jeg så hvor mange kalorier det faktisk er i en fullkorns wrap. Når jeg hadde spist to, var det like mange kalorier som kjøttet, osten og grønnsakene til sammen :-O

 

Men hvis jeg ikke spiser noe i mellom måltidene, og det blir sunn middag, blir det vanskelig å nå helt opp til 1400. Men jeg blir flinkere til å balansere måltidene fra uke til uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoebe85

Flink, phoebe85! Ser ut som du er på veldig rett vei.

Du har også satt deg gode mål, det er jammen viktig. Man skal leve med dette, og man skal oppleve gleden og motivasjonen i å oppnå målene man setter seg.

 

Jeg jobber veldig med motivasjonen for tiden. Tenker å ta små skritt i riktig retning! Jobber med pågangsmot og selvtillit hver dag! Har litt flere kilo enn deg å ta av, men kjenner meg likevel godt igjen i det du skriver! Hvem har vel ikke løpt ut fra butikken med gråt i halsen, og en følelse av vemmelse for egen kropp og mangel på dispilin til å gjøre no med det. Men det er aldri for seint :)

 

Kesam og frukt el. bær var et godt tips, det skal jeg kjøpe å ha stående til kveldstimen foran tv'en kommer. Nemmelig da suget etter noe kommer!

 

Lykke til videre!

 

Nei, det er virkelig ikke for sent. Og hvem hadde trodd at jeg av alle mennesker, som ikke klarte å gå en dag uten sjokolade, som i alle fall puttet to sjokoladeplater og en pose med superchips i kurven på fredagshandelen hver uke, klarer meg med bær, frukt og vaniljekesam? Hvis jeg kan, kan alle!

 

Denne uken har det stått stille både treningsmessig, og vektmessig. Har vært så hektisk, at jeg har valgt å sove i stedet for å trene. Men stille er ikke opp i det minste.

 

1,8 kilo igjen til første delmål (78 kg), det skal jeg klare på en måned (kanskje?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoebe85

I dag har jeg jogget på ordentlig! Ikke fort, men nok til at jeg klarte å holde ut 10 og 15 minutter i strekk, helt til jeg fikk så vondt i siden at jeg ikke klarte noe mer. 7km er tilbakelagt, og jeg har så deilig samvittighet! NÅ begynner det å komme seg. NÅ begynner formen å bli tydelig bedre!

 

Buksene mine begynner faktisk å bli litt romslige, til tross for at jeg bare har gått ned 100 gram på en uke. Jeg har 1,7 kilo igjen til første delmål, og det har jeg satt med som mål å klare innen 20.juli. I dette tempoet ser det ikke ut som om jeg klarer det, men nedover ER nedover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoebe85

Jeg kjenner at motivasjonen for å spise sunt er litt dalende. Til tross for at jeg sakte, men sikkert går nedover, er det frustrerende at det går så sakte :-/ Det ble litt ekstra kos i helgen med sjokoladepudding og vaniljesaus, men ellers ble det relativt sunt. Det er til hverdags jeg sliter mest med å få i meg grønnsaker. Det er ikke alltid så lett å ta seg tid til å lage salat. Sikkert en dårlig unnskyldning ;-)

 

Er sånn passe fornøyd med treningen. Jeg har ikke klart 7 treningspoeng i uken enda, men jeg ligger på mellom 5 og 6. Formen blir stadig bedre, og jeg klarer nå å løpe litt i oppoverbakker også. Prøver å kutte ned på å løpe i nedoverbakkene fordi jeg får så hold at det ødelegger resten av treningsrunden.

 

Er det noen flere som sliter med vondt i siden? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syns du er flink :D

 

Hold er vondt og jeg syns det er vanskelig å forebygge!

 

Leste nylig en artikkel om det. Det viser seg at de med dårlig form får det fortere (og jeg er en av de som får det). Viktig å ikke spise minst 2 timer før jogging. Jeg prøver også å holde meg unna drikke. For min del får jeg hold fortere om jeg har drukket brus før trenning.

 

Husk å begynn rolig, starter du får fort øker også sjansen for hold!

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Gjest Phoebe85

Hva skal jeg si? Et år har nesten gått siden mitt siste innlegg, og kiloene har kommet snikende tilbake mellom jobbing og sykt barn dager. Barnehagestarten og alle bakteriene som følger med har tatt knekken på meg, treningslysten og motivasjonen for å holde meg unna sjokoladehyllen på Rimi :-/ Jeg er skuffa over meg selv, men det er håp.

 

I julegave til meg selv kjøpte jeg en ellipsemaskin som nå opptar halve stuen. Den er diger, men innbydene i den grad at jeg faktisk gidder å trene på den. 45 minutter 3 ganger i uken i raskere og raskere intensitet tråkker jeg i vei til alle mulig tv-serier, men uten at vekten rikker seg et gram. Men strammere blir jeg, mer energi får jeg og formen blir så mye bedre for hver økt, noe som overasker meg hver gang.

 

Matregistreringen her på Grete Roede skal jeg i full gang med nå også for å se hva jeg gjør feil, og hvor mange kalorier jeg faktisk får i meg hver dag. Så nå er det tid for en ny målsettning.

 

Alder: 27 år

Småbarnsmor

Sivilstatus: Samboer

Høyde: 170

Vekt: 81

Delmål 1: 78 kilo innen 30.5.13

Delmål 2: 76 kilo innen 30.7.13

Delmål 3: 74 kilo innen 30.9.13

Delmål 4: 72 kilo innen 30.11.13

Endelig mål: 70 kilo innen 30.12.13

 

Vil noen være med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoebe85

Litt hjelp til en kvinne i nød? ;-)

 

Ny dag på ellipsemaskinen og denne gangen ellipset jeg 1,4 mil på 50 minutter!!! :-D Dette er ny personlig rekkord, så det er ikke tvil om at formen øker i takt med motivasjonen. Svett ble jeg også, så svett at det rant! Da treningsøkten var over ble jeg kjempe uvell, både svimmel og kvalm, så kanskje jeg har presset meg litt mye? Neste treningsøkt planlegges på lørdag, så får jeg to dager med hvile i mellom.

 

Jeg benyttet meg av tilbudet på Obs og gikk til innkjøp av proteinpulver og CLA. Jeg tviler på at dette vil ha noen innvikning på vekten, men jeg håper at litt tilskudd av proteiner skal hjelpe litt på formen. For formen er vel egentlig viktigere enn vekten? Er den noen som har erfaring med slike ting? Tror jeg trenger litt råd her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tror nok at du enten tok i litt for mye på treningen, eller at du ikke spiste/drakk nok på forhånd. Får du det sånn igjen, prøv å spise/drikke litt. Og tenk tilbake på hva du spiste før du trente.

Proteinpulver har jeg ingen erfaring med, men det å spise litt mer proteiner og redusere karbohydrater og fett er det jo flere som har redusert vekten med. Man holder seg lenger mett av proteiner enn karbohydrater.

Jeg kan gjerne slå flge om du vil, jakter på en måte den perfekte buksen jeg også, bare at hos meg er det kjøredressen min av skinn jeg vil inn i. Jeg har en goretexdress som passer men trives best i skinndressen. Veier meg ikke, for vekten hopper og danser slik at jeg mster helt piffen av den. Skal veie meg når skinndressen passer. Men er glad i å trene da:)) Og vil ned minst 13 kg i vekt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...