Gå til innhold

Siste sjanse


Gjest Etabeta78
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Etabeta78

Hei

 

Jeg er en 2-barns mor på 33 år som gjerne vil ned i vekt. Som så mange andre i min situasjon syns jeg det er ekstremt vanskelig. I mitt tilfelle har jeg problem å gå ned selv om jeg er flink med mat og trening. Har vært hos legen for å få sjekket hormonbalansen i kroppen samt stoffskiftet. Hvis jeg ikke har noen avvik der da vil det si at jeg bare må finne den riktige energibalansen.

Jeg begynte på Grete Roede kurs i januar og har klart å gå ned 5,9 kg til nå. Startvekten min var på 90,7 kg. Jeg er 174 høy, så det vil jo si godt overvektig. Ikke noe særlig!

Derfor gir meg meg ikke nå før jeg er ferdig. Jeg har ligget mellom meny 2 og 3 men tror til og med at dette er for mye. Derfor skal jeg nå forsøke å ligge på meny 1 en periode for å se hva som skjer. Veldig hyggelig om noen andre som har samme utfordringer legger inn kommentarer på dette. Og om noen fler vil være med på tråden så heng på:-)

 

Resultat så langt:

10/1-12: 90,7

10/4-12: 86,5

29/5-12: 84,8

 

Målet er å gå ned til 65 kg før 1 November, altså 19,8 kg

 

C U :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Etabeta78

Veiedag

 

Yess endelig går det nedover igjen. Utrolig fornøyd med det. 0,9 kg denne uka.

Blir spennende å se hva som skjer de neste ukene. Det går jo sakte men sikkert. Og jeg er mer motivert enn noen sinne.

 

Ha en fin fin dag alle sammen:-)

 

Resultat så langt:

10/1-12: 90,7

10/4-12: 86,5

29/5-12: 84,8

6/6-12: 83,9

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutta87

Hei. Jeg er også ny (vært innom og tittet før men.... Vil gå ned en del og bli lettere. Mitt mål er ikke å bli tynn for det har jeg aldri vært, men å føle meg lettere, kvikkere og mer frisk i kroppen hadde vært deilig.

Jeg har aldri vært tynn, men helt ok. Men i de 3 årene jeg var sammen med min eks økte vekten med 20kg :( Jeg fikk også en datter som gjorde at fettet har lissom bredt seg utover på en annen måte enn før, fordi huden ble strekt en del.

1.januar i fjor bestemte jeg og min nåværende kjæreste oss for og prøve ketolyse kuren. Det gikk bra i førsten, men etterhvert blir man såå lei den fett smaken at vi orket ikke mer. Samt at jeg følte at jeg gikk ikke ned like mye som andre på samme kur. Så etter 12 uker gadde jeg gått ned 8-9 kg.

Så nå det siste året har jeg gått det opp igjen samt litt til :(

MEN MÅ ER DET SLUTT. Håper jeg :P Mangler en del motivasjon og ork, men håper og treffe noen andre her inne som vet at vekreduksjon er en STOR kamp. At det er ikke alltid lett og en solskinnshistorie.

 

Start vekt: 105kr

Målvekt: 80kg

 

Etabeta78: Hvor finner du de menyene?? Jeg føler jeg trenger noe å følge. Syntes det er vanskelig og sette det opp selv. Hvertfall i førsten. Hadde vært deilig med en meny som veiledning frem til jeg klarer det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Hei Tutta

 

Så hyggelig å høre fra deg:-)

Ja vektreduksjon er en kamp for noen. Og tror det er vanskeligere etter man har fått barn. Det er liksom kroppen tviholder på det fettet i tilfelle krise:-)

 

Menyen du skal følge finner du om du går inn på Roede-klubben - Min Profil

Her ligger det en fane som heter Meny.

Når du har registrert inn her og fått anbefalt en meny, vil mengdene dukke opp i siden du skal registrere alt du spiser (Registrer fanen)

 

Lykke til :-)

 

Hei. Jeg er også ny (vært innom og tittet før men.... Vil gå ned en del og bli lettere. Mitt mål er ikke å bli tynn for det har jeg aldri vært, men å føle meg lettere, kvikkere og mer frisk i kroppen hadde vært deilig.

Jeg har aldri vært tynn, men helt ok. Men i de 3 årene jeg var sammen med min eks økte vekten med 20kg :( Jeg fikk også en datter som gjorde at fettet har lissom bredt seg utover på en annen måte enn før, fordi huden ble strekt en del.

1.januar i fjor bestemte jeg og min nåværende kjæreste oss for og prøve ketolyse kuren. Det gikk bra i førsten, men etterhvert blir man såå lei den fett smaken at vi orket ikke mer. Samt at jeg følte at jeg gikk ikke ned like mye som andre på samme kur. Så etter 12 uker gadde jeg gått ned 8-9 kg.

Så nå det siste året har jeg gått det opp igjen samt litt til :(

MEN MÅ ER DET SLUTT. Håper jeg :P Mangler en del motivasjon og ork, men håper og treffe noen andre her inne som vet at vekreduksjon er en STOR kamp. At det er ikke alltid lett og en solskinnshistorie.

 

Start vekt: 105kr

Målvekt: 80kg

 

Etabeta78: Hvor finner du de menyene?? Jeg føler jeg trenger noe å følge. Syntes det er vanskelig og sette det opp selv. Hvertfall i førsten. Hadde vært deilig med en meny som veiledning frem til jeg klarer det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutta87

Hei Tutta

 

Så hyggelig å høre fra deg:-)

Ja vektreduksjon er en kamp for noen. Og tror det er vanskeligere etter man har fått barn. Det er liksom kroppen tviholder på det fettet i tilfelle krise:-)

 

Menyen du skal følge finner du om du går inn på Roede-klubben - Min Profil

Her ligger det en fane som heter Meny.

Når du har registrert inn her og fått anbefalt en meny, vil mengdene dukke opp i siden du skal registrere alt du spiser (Registrer fanen)

 

Lykke til :-)

 

 

Takk for svar Etabeta78 :)

Det som er vanskligst syntes jeg er å finne den slanke metoden som passer min kropp. Syntes som deg at kroppen tvi holder på fettet samme hva jeg gjør....

Jeg finner ingen meny, emn antall kcal om dagen får jeg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Takk for svar Etabeta78 :)

Det som er vanskligst syntes jeg er å finne den slanke metoden som passer min kropp. Syntes som deg at kroppen tvi holder på fettet samme hva jeg gjør....

Jeg finner ingen meny, emn antall kcal om dagen får jeg opp.

 

Å da misforsto jeg. Det er ikke noen ferdig meny. Men Meny 1 feks er jo 1300 kcal, Meny 2 er 1600 og Meny 3 er 1900 kcal.

Vil tro at du skal følge meny 2 eller 3?

Cluet er at man skal lære seg å spise riktig, derfor må man bestemme selv hva man legger inn.

 

Et forslag kommer her til Meny 2

 

Frokost: 2 brødskiver (grove a 30 gr) med 40 gr pålegg + masse grønt. Eller 40 gr musli m/40 gr banan + 2,5 dl melk. + 1 glass vann

 

Mellommåltid: 1 stk knekkebrød med 20 gr pålegg. Evt en mager yoghurt med litt musli. + vann + 1 frukt

 

Lunsj: Samme som frokost. Gjerne med en salat til. Evt kan du ha salat med kylling, skinke, pasta e.l + vann ( Jeg lager sandwich med 2 brødskiver, 40 gr kjøttpålegg, litt sennep, salat, agurk, tomat og litt lettmajones)

 

Mellommål: 1 frukt

 

Middag: Grete Roede middag. Tilsvarende 1 porsjon ca 400 kcal (står mange forslag under oppskrifter på nettsiden) Husk at hvis potet, pasta etc ikke er med i oppskriften kommer det i tillegg. Da er det 150 gr fullkornspasta eller potet, 100 gr ris etc... Evt er jo enkelte Fjordland et bra alternativ hvis man har dårlig tid.

 

Kvelds: 1 knekkebrød m/pålegg ( Evt 2 fiber plus m/pålegg) masse grønt. Kesam med bær er jo også et alternativ, eller en smoothie laget av GR oppskrift.

 

Husk at du bør ha 2 melkerasjoner (2 glass melk eller bytt ut 1 glass med en yoghurt) pr dag og ca 3 frukter (2 hvis den ene er banan). Hvis du ikke når opp til det kcalnivået du skal ha må du legge til feks litt lettmajones på pålegget, evt litt brelett, litt olje på salaten, avocado, eller spise noen nøtter. Dette for å få inn det sunne fettet.

 

Håper at du fikk noen tips i alle fall. Og spør gjerne om det er noe som er uklart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanndrom

Så god du er etabeta78! Jeg er nok omtrent der du var da du startet, veier 91 kg og er 169 cm høy. Jeg har også 2 barn og er 33 år ;)

 

Jeg begynte å registrere maten min på sidene her for halvannen uke siden, og jeg følger meny 2 pluss litt nå i utgangspunktet. Ligger på 17-1800 kcal, og har satt opp minimun 5 trimpoeng. Blir nok litt mer trim enn det, har 8,5 til nå denne uka. Blir mye trilling med vogn på meg, siden jeg er hjemme i permisjon med minsten.

 

Jeg har nå holdt meg på +/- 91 kg ganske lenge. Kom meg fort ned dit etter fødselen (minsten er 2 mnd), men så gikk ammingen skeis og forbrenningen ned, og dermed smalt det på et par kg. Disse har jeg nå fått av meg igjen, og jeg prøver å finne en energibalanse... Vil gjerne gå ned ca 0,5 kg i uka, og målet er 20-25 kg på et år.

 

Min utfordring er at siden jeg var dårlig det meste av svangerskapet, har jeg nok mistet endel muskelmasse. Og muskler forbrenner fett. Jeg sliter også med en låsning i bekkenet, så det blir foreløpig mest turer på flatmark. Tenkte jeg skulle begynne å trene litt styrke til uka, så jeg blir sterkere i kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Hei!:-)

 

Så morsomt at vi har så mye til felles:)

 

Min amming gikk også til heden... og jeg som trodde at jeg skulle rase ned i vekt pga ammingen. Yeah right...

Så jeg får jobbe veldig hardt i stedet. Men nå skjer det i alle fall noe, så det er jo positivt.

Håper at du finner riktig energinivå for deg. Tur med vogn er jo knallbra trim. Og da er det jo bare å få inn litt styrketrening i tillegg. Jeg må bli flinkere til å prioritere treningen. Har vært litt sløv i det siste.

Du får legge inn resultatene dine her når du har veiedag så får vi motivere hverandre:-)

Får du foresten behandling for bekkenet?

 

Hilsen meg:-)

 

Så god du er etabeta78! Jeg er nok omtrent der du var da du startet, veier 91 kg og er 169 cm høy. Jeg har også 2 barn og er 33 år ;)

 

Jeg begynte å registrere maten min på sidene her for halvannen uke siden, og jeg følger meny 2 pluss litt nå i utgangspunktet. Ligger på 17-1800 kcal, og har satt opp minimun 5 trimpoeng. Blir nok litt mer trim enn det, har 8,5 til nå denne uka. Blir mye trilling med vogn på meg, siden jeg er hjemme i permisjon med minsten.

 

Jeg har nå holdt meg på +/- 91 kg ganske lenge. Kom meg fort ned dit etter fødselen (minsten er 2 mnd), men så gikk ammingen skeis og forbrenningen ned, og dermed smalt det på et par kg. Disse har jeg nå fått av meg igjen, og jeg prøver å finne en energibalanse... Vil gjerne gå ned ca 0,5 kg i uka, og målet er 20-25 kg på et år.

 

Min utfordring er at siden jeg var dårlig det meste av svangerskapet, har jeg nok mistet endel muskelmasse. Og muskler forbrenner fett. Jeg sliter også med en låsning i bekkenet, så det blir foreløpig mest turer på flatmark. Tenkte jeg skulle begynne å trene litt styrke til uka, så jeg blir sterkere i kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanndrom

Jeg har veiedag mandager, men mistenker at jeg ikke har gått ned noe denne uken. Har feiret storesøster som blir 3 år, og da har jeg spist litt mer de siste dagene. Jeg blir oppblåst og får mye vann i kroppen av sukker og kunstig søtning, og det har det blitt i form av kake og brus.

 

Men jeg har klart 10,8 trimpoeng og det er jeg utrolig fornøyd med.

 

Jeg går til kiropraktos ca annenhver uke for bekkenet, men merker nå at det blir bedre og bedre. Må bare være tålmodig og gjøre øvelsene jeg har fått, så blir det bra etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanndrom

Jeg har veiedag mandager, men mistenker at jeg ikke har gått ned noe denne uken. Har feiret storesøster som blir 3 år, og da har jeg spist litt mer de siste dagene. Jeg blir oppblåst og får mye vann i kroppen av sukker og kunstig søtning, og det har det blitt i form av kake og brus.

 

Men jeg har klart 10,8 trimpoeng og det er jeg utrolig fornøyd med.

 

Jeg går til kiropraktos ca annenhver uke for bekkenet, men merker nå at det blir bedre og bedre. Må bare være tålmodig og gjøre øvelsene jeg har fått, så blir det bra etterhvert!

 

som ventet, opp 0,5 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Det er kjedelig!

Men bare fortsett. Dette er jo bare floff-vekt som er borte like fort som den kom.

Det viktige er å ikke gi opp. Da er man like langt som før:-)

 

Lykke til med en ny uke med nye muligheter:-)

 

som ventet, opp 0,5 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Neeeeeeeeeeeeeeeei.....Opp 300 gr. What happened???

Dette var ikke bra. Vel jeg har ikke trent like mye denne uka og jeg føler at jeg har vann i kroppen.. Fikk mensen i dag har det noe å si kanskje??? ANYONE? Jeg trenger motivasjon:-):) Her er det klart for sommer og kos, men jeg har ikke lyyyyyyst. Skal ned 5 kg til før jeg tar ferie:-)

 

Resultat så langt:

10/1-12: 90,7

10/4-12: 86,5

29/5-12: 84,8

20/6-12: 82,7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Ja du har nok rett i det:) Satser på det og kjører på med nytt mot. Endrer veiedag til mandag fra nå. Hvordan går det med dere der ute?

 

E

 

Men du gikk ned masse forrige uke, gjorde du ikke? Da er det bare kroppen som stabiliserer seg litt, før den er klar for noen kg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Snikveiing i dag lover godt, håper bare det holder til mandagen!

 

Er flink med maten, triller på tur og har trent styrke denne uken!

 

Weeeeeeeee! Lykke til i helgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanndrom

Veiedag i morgen :D Lykke til!

 

 

Jeg veide 91 kg i morges, litt surt når to snikveiinger har vist 90,2 og 90,6, men, men... Kanksje ikke så lurt med spekemat dagen før veiing?

 

Den gode nyheten er at målene har gått ned med 18 cm på 3 uker, 5 cm bare på midjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Jeg veide 91 kg i morges, litt surt når to snikveiinger har vist 90,2 og 90,6, men, men... Kanksje ikke så lurt med spekemat dagen før veiing?

 

Den gode nyheten er at målene har gått ned med 18 cm på 3 uker, 5 cm bare på midjen!

 

Jeg har gått ned 100 gr:-) Hehe... Jaja ikke opp i allefall. Og jeg har begynt å trene mere styrke så får skylde på d:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

 

Kan jeg slenge meg med? Er paa en annen traad, men den har stilnet litt og synes det gjoer underverker for motivasjonen om det er litt mer fres.

 

Jeg er 32 aar og trebarnsmor. Ammer den yngste som er 8mnd, gaar paa nettkurs med baby. Det gaar litt opp og ned med motivasjonen, men har tatt meg sammen den siste uka og lenge maa det vare!

 

Er 176 cm og sist onsdag var jeg 88.5kg. I morgen er det veiedag. Maalet er 67kg.. forhaapentligvis til etter nyttaar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanndrom

Da ble det 1.1kg ned denne uka og jeg har endelig ristet av meg 88-tallet.

 

Så bra!

 

Jeg sliter med det mnd besøket, og alle plagene med det. Mister motivasjonen fullstendig, men prøver å holde meg i skinnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...