Gå til innhold

Siste sjanse


Gjest Etabeta78
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Etabeta78

Det er jo superbra!!! Velkommen skal du være!!:-) Vi er jo ganske like alle tre, så dette blir morsomt. Jeg er ferdig med kurs før sommeren. Og skal begynne på nytt i August, men vil jo gjerne ned noen kg i sommer også. Har møte med PT trener på mandag. Det blir sikkert gøy.

Har mistet litt fokus jeg også da jeg har vært mye på reisefot, men nå er det ferie snart og jeg kan fokusere litt mer på meg selv. Blir nok litt vanskelig med tanke på at man koser seg litt mer om sommern, men d skal nok gå greit. Og din vektnedgang motiverer jo.

Kanskje dere kan skrive litt om hvordan meny dere ligger på og hvordan dere følger opplegget?

 

Vi snakkes:-) og ha en riktig god helg.

 

Da ble det 1.1kg ned denne uka og jeg har endelig ristet av meg 88-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Etabeta78

Så bra!

 

Jeg sliter med det mnd besøket, og alle plagene med det. Mister motivasjonen fullstendig, men prøver å holde meg i skinnet!

 

Bare fortsett!! Man har dårlige dager men ikke gi opp. Da kommer man aldri ned har jeg funnet ut:-) Har vært der jeg også men nå har jeg bare bestemt meg for å komme i mål uansett om det måtte ta litt tid. Vi klarer dette jenter!

Kanskje vi skal lage en liten konkurranse som kan motivere litt? Forslag tas imot med takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann!

 

Naa som 1.juli er like rundt hjoernet saa kunne vi jo sett hvor mye vi kan gaa ned til 1.august. Jeg tenker at man kan realistisk gaa ned 4kg i disse 5 ukene, det blir 800g i snitt per uke - saa det blir dermed mitt maal. Bli med paa den? Vi kan jo ogsaa ha konkurranse fra uke til uke. Det er litt vanskelig motivasjonsmessig synes jeg personlig aa tenke langsiktig og synes derfor det er greit med ukentlige maal. Jeg har ogsaa funnet ut at jeg maa tenke fra dag til dag og fokusere paa at i dag skal jeg vaere flink og er kjempestolt naar kvelden kommer og jeg har holdt meg i toeylene.

 

Siden jeg ammer saa ligger jeg paa 1800kcal - det er vel meny 2 + 200kcal. Man skal visst egentlig ligge 300kcal over, men fikk ikke det valget. Saa jeg ligger som regel litt over 1800kcal.

 

Jeg er ikke superstriks med GR-anbefalingene paa den maaten at jeg ikke er like gira paa lett-produkter som de er - spiser heller 10g 'vanlig'hvitost enn 20g lettost. Jeg har heller ikke sagt farvel til hvit pasta, hvit ris, smoer og floete. Alt i maatehold - spis det du vil, men ikke saa ofte som du vil og ikke saa mye du vil, er mottoet mitt.

 

Er veldig glad i frukt og groent. Porsjonskontroll er i hovedsak det som maa til for meg. Har kuttet ned drastisk paa sukker for jeg er veldig glad i aa bake, baade gjaerbakst og kaker.. saa det har jeg maattet slutte med. Kan jo bake en stor kake og spise godt over halve selv. I helga saa har jeg sagt ja til aa bake til inntekt for en humanitaer organisasjon saa da faar jeg utloep for min bakeglede.

 

Sanndrom - jeg sliter ogsaa med sug i perioden.. den er i anmarsj kjenner jeg saa jeg er glad det er loerdag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Er med på den. 4 kg ned i løpet av Juli mnd.

Hvilken veiedag har dere? Tenker på innrapportering osv. Når begynner vi?

 

Hei sann!

 

Naa som 1.juli er like rundt hjoernet saa kunne vi jo sett hvor mye vi kan gaa ned til 1.august. Jeg tenker at man kan realistisk gaa ned 4kg i disse 5 ukene, det blir 800g i snitt per uke - saa det blir dermed mitt maal. Bli med paa den? Vi kan jo ogsaa ha konkurranse fra uke til uke. Det er litt vanskelig motivasjonsmessig synes jeg personlig aa tenke langsiktig og synes derfor det er greit med ukentlige maal. Jeg har ogsaa funnet ut at jeg maa tenke fra dag til dag og fokusere paa at i dag skal jeg vaere flink og er kjempestolt naar kvelden kommer og jeg har holdt meg i toeylene.

 

Siden jeg ammer saa ligger jeg paa 1800kcal - det er vel meny 2 + 200kcal. Man skal visst egentlig ligge 300kcal over, men fikk ikke det valget. Saa jeg ligger som regel litt over 1800kcal.

 

Jeg er ikke superstriks med GR-anbefalingene paa den maaten at jeg ikke er like gira paa lett-produkter som de er - spiser heller 10g 'vanlig'hvitost enn 20g lettost. Jeg har heller ikke sagt farvel til hvit pasta, hvit ris, smoer og floete. Alt i maatehold - spis det du vil, men ikke saa ofte som du vil og ikke saa mye du vil, er mottoet mitt.

 

Er veldig glad i frukt og groent. Porsjonskontroll er i hovedsak det som maa til for meg. Har kuttet ned drastisk paa sukker for jeg er veldig glad i aa bake, baade gjaerbakst og kaker.. saa det har jeg maattet slutte med. Kan jo bake en stor kake og spise godt over halve selv. I helga saa har jeg sagt ja til aa bake til inntekt for en humanitaer organisasjon saa da faar jeg utloep for min bakeglede.

 

Sanndrom - jeg sliter ogsaa med sug i perioden.. den er i anmarsj kjenner jeg saa jeg er glad det er loerdag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanndrom

Jeg tror ikke jeg skal prøve meg på 4 kg i juli, blir bare så utrolig skuffet når jeg ikke klarer å nå målene jeg setter meg. Tror jeg er litt stuck på et platå og har som første delmål å komme meg under 90 kg. Målet er å veie 80 kg til jul, og det vil si ca 0,5 kg per uke. Vi kan jo ha individuelle mål, og så "vinner" vi om vi klarer våre egne mål?

 

Jeg kan godt veie meg på onsdager :)

 

Jeg følger meny 2 pluss 200 kcal. La meg litt over for å gi meg selv litt slakk i begynnelsen for å venne meg til maten, dessuten ligger jeg på 10+ trimpoeng per uke. I følge en beregning jeg gjorde på diett.no så skal jeg ligge på ca 1800 kcal for å nå 80 kg til jul.

 

Mitt hovedfokus er å være så flink som jeg kan, ligger jeg mellom 1600-2000 kcal, så er det bra. Jeg er også glad i å bake (og å spise det jeg baker), så det må jeg kutte helt ut. Jobber også med å finne riktig str på porsjonene.

 

Det andre hovedfokus er trimmen, for det har jeg aldri klart før. Nå ligge rjeg på 10-12 tp i uka, og det er utrolig bra til meg å være. går som regel 3-5 km med vogna hver dag.

 

Jeg prøver å ikke bry meg så veldig om vekta, for jeg vet om jeg bare klarer å følge dette opplegget i det lange løp, så vil det være bra for meg, og det vil på et eller annet tidspunkt vises igjen på vekta! Ikke alltid så lett å huske på når man "hele tiden" går opp og ned den samme halvkiloen. Det hadde vært så fantastisk å komme seg til 80 tallet!

 

Det jeg ikke er flink nok til enda er styrketreningen. Jeg vet jeg har mistet mye muskler i svangerskapet. Jeg var sykemeldt nesten hele veien, først pga kvalme, så pga hodepine, bekkenløsning og diverse plager. Nå sliter jeg med bekkenlåsning, men det kommer seg. Går til kiropraktor for det, så det går seg forhåpentligvis snart til!

 

Veldig kjekt at vi er flere i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Ja selvfølgelig kan vi ha egne mål:-) Det viktigste er vel at man gjør noe positivt for seg selv slik at man føler seg bedre:-) Er visst noen bakesøtmomser alle sammen her, jeg elsker også å bake hehe;-)

 

Da starter vi fra sist veiing og har veiedager onsdag.

 

Good luck!

 

Jeg tror ikke jeg skal prøve meg på 4 kg i juli, blir bare så utrolig skuffet når jeg ikke klarer å nå målene jeg setter meg. Tror jeg er litt stuck på et platå og har som første delmål å komme meg under 90 kg. Målet er å veie 80 kg til jul, og det vil si ca 0,5 kg per uke. Vi kan jo ha individuelle mål, og så "vinner" vi om vi klarer våre egne mål?

 

Jeg kan godt veie meg på onsdager :)

 

Jeg følger meny 2 pluss 200 kcal. La meg litt over for å gi meg selv litt slakk i begynnelsen for å venne meg til maten, dessuten ligger jeg på 10+ trimpoeng per uke. I følge en beregning jeg gjorde på diett.no så skal jeg ligge på ca 1800 kcal for å nå 80 kg til jul.

 

Mitt hovedfokus er å være så flink som jeg kan, ligger jeg mellom 1600-2000 kcal, så er det bra. Jeg er også glad i å bake (og å spise det jeg baker), så det må jeg kutte helt ut. Jobber også med å finne riktig str på porsjonene.

 

Det andre hovedfokus er trimmen, for det har jeg aldri klart før. Nå ligge rjeg på 10-12 tp i uka, og det er utrolig bra til meg å være. går som regel 3-5 km med vogna hver dag.

 

Jeg prøver å ikke bry meg så veldig om vekta, for jeg vet om jeg bare klarer å følge dette opplegget i det lange løp, så vil det være bra for meg, og det vil på et eller annet tidspunkt vises igjen på vekta! Ikke alltid så lett å huske på når man "hele tiden" går opp og ned den samme halvkiloen. Det hadde vært så fantastisk å komme seg til 80 tallet!

 

Det jeg ikke er flink nok til enda er styrketreningen. Jeg vet jeg har mistet mye muskler i svangerskapet. Jeg var sykemeldt nesten hele veien, først pga kvalme, så pga hodepine, bekkenløsning og diverse plager. Nå sliter jeg med bekkenlåsning, men det kommer seg. Går til kiropraktor for det, så det går seg forhåpentligvis snart til!

 

Veldig kjekt at vi er flere i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, man maa sette realistiske maal. Og det viktigste er aa finne noe man kan opprettholde aa leve med slik at man ikke sprekker. Det er derfor jeg ikke foelger GR til punkt og prikke fordi jeg vet at jeg ikke kommer til aa leve slik i det lange loep.

 

Huff.. guess what.. Jeg ble oppringt og fortalt ikke ta med kake for de fikk ikke nok folk til aa bake.. Naa staar den her til all fristelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Helt enig, man maa sette realistiske maal. Og det viktigste er aa finne noe man kan opprettholde aa leve med slik at man ikke sprekker. Det er derfor jeg ikke foelger GR til punkt og prikke fordi jeg vet at jeg ikke kommer til aa leve slik i det lange loep.

 

Huff.. guess what.. Jeg ble oppringt og fortalt ikke ta med kake for de fikk ikke nok folk til aa bake.. Naa staar den her til all fristelse!

Åj... gi den til familien, naboer og i søpla.. Kan den evt fryses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanndrom

Åj... gi den til familien, naboer og i søpla.. Kan den evt fryses?

 

Tenkte jeg også! Gi bort, frys eller evt ta en bit og kast resten... Så frister den ikke!

 

Jeg setter meg som mål å se et 8-tall først på vekta til 31. juli. Det betyr egentlig bare 1,1 kg ned, men jeg vet med meg selv at det er utfordrene nok i en feriemåned!

 

Tror egentlig det er lurt å veie seg på onsdager kontra mandager, som jeg har gjort. På mandager føler jeg helgens evt utskeielser er veldig synlige på vekta, men vann i kroppen osv. Håper det blir litt mer oppmuntrende med onsdager!

 

Vi er på ferie ons 11, så da står jeg over. Kommer hjem en uke senere, så da rapporterer jeg torsdag morgen og håper ferien ikke har satt for dype spor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Men kom tilbake da... uansett utskeielser:-)

 

Da har vi veiedag onsdager så setter vi oss egne mål.

Jeg vil gjerne se 70 tallet igjen før augusten kommer:-)

 

Tvi tvi jenter.

 

Tenkte jeg også! Gi bort, frys eller evt ta en bit og kast resten... Så frister den ikke!

 

Jeg setter meg som mål å se et 8-tall først på vekta til 31. juli. Det betyr egentlig bare 1,1 kg ned, men jeg vet med meg selv at det er utfordrene nok i en feriemåned!

 

Tror egentlig det er lurt å veie seg på onsdager kontra mandager, som jeg har gjort. På mandager føler jeg helgens evt utskeielser er veldig synlige på vekta, men vann i kroppen osv. Håper det blir litt mer oppmuntrende med onsdager!

 

Vi er på ferie ons 11, så da står jeg over. Kommer hjem en uke senere, så da rapporterer jeg torsdag morgen og håper ferien ikke har satt for dype spor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL Jeg har ikke stukket av ;) Men jeg er syyyyyyk :( Pluss mensen. Jeg smakte paa kaken, men var flink. Barna har staatt for fortaeringen. Helga er over og aeren i behold! Tante Roed ikke gjort utslag paa vekta enda, men det kan hende det vises paa onsdag (jeg veier meg litt for ofte, men klarer ikke la vaere). Men det gaar bra fordi jeg vet jeg har holdt meg i skinnet.

 

Du klarer 70-tallet, det er innen rekkevidde, Etabeta. Skal vi ha ukentlige konkurranse om hvem som gaar ned mest av oss to eller dropper vi det? Har ikke noe aa si for meg :) Er konkurransemenneske saa jeg blir motivert av slikt. 800g i snitt maa til for meg denne mnd.

 

Lykke til Sanndrom, du skal nok klare dine maal! Bare tenk smaa porsjoner naar du er paa ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanndrom

Godt tips, nokernok!

 

Skal prøve å begrense porsjonene, og styre unne noen av isene og snopet som blir tilbudt ;) Skal heldigvis stort sett være hjemme i ferien. Men en drøy uke på bilferie kan nok by på noen fristelser, ja!

 

Skal konsentrere meg om å spise så normalt som mulig mesteparten av tiden, men unne meg litt av og til. Men trenger jo ikke å spise flere is hver dag, snok og alkohol hver kveld, som jeg fort kan finne på bare fordi det er ferie og vi skal kose oss. Skal videre konsentrere meg om å få unna trimturene mine, i hvert fall så mye som mulig. Har blitt vant til å gå 4-5-6 km hver dag nå, så må jo holde på den gode vanen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanndrom: Ja, det er lett aa bruke 'men det er da ferie'-kortet. Jeg har alltid vaert slik.. enhver anledning er en unnskylding til aa bake noe. Men har klart aa legge den vanen paa hylla.

Du kan jo spise 50kcal Frimerker hver dag eller 350kcal i uka, saa da kommer det an paa hva som passer best for deg. En daglig smakebit eller en stoerre porsjon. Hvis du er slik som meg at du er veldig glad i aa spise masse, saa har det for meg foelt som en seier naar jeg ikke har fraatset, men har greid aa begrense meg. Hver gang du bare spiser litt saa ros deg selv! Tenk 'jeg kan spise/drikke dette, det er ikke forbudt, men bare hvis jeg tar litt'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten du er kjempeflink som trimmer! Jeg kom inn i en god rytme, men saa falt jeg helt ut og har ikke hatt et eneste trimpoeng paa 3 uker. Brukte aa dra ut etter at mannen min kom hjem fra jobb om kvelden (20-tiden). Jeg maa faa meg ny vogn altsaa, jeg har kastet den gamle...pluss det er litt traffikert her saa dattera min paa 2,5 aar kan ikke gaa ved siden av vogna.. hun klarer ikke styre seg for aa loepe rundt og det blir litt for nervepirrende.

 

Jeg liker den foelesen av aa ha trent, men liker ikke aa trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Jadda!! Veiedag og ned 400 gr. Jeg var bekymret at jeg ikke skulle gå ned noe da jeg har hatt en litt vaklende uke. Har vært litt ute å kjøre i forhold til opplegget. Men så har jeg hanket meg inn på slutten av uken.

 

Ny vekt 82,2 :-)

 

Ha en riktig fin Onsdag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanndrom

Så gode dere er! Jeg står på stedet hvil, 91 kg i dag også. Og det er etter komlemiddag og kake i går (bursdagsselskap).

 

Svinger opp og ned mellom 91 og 91,5. Velger å fokusere på det jeg mestrer, og tenker som så at da kommer vekten etterhvert. Jeg går sjelden over 2000 kcal, men prøver å ligge på 16-1800 kcal. Trimmer som bare det, og det er deilig.

 

Jeg klarer ikke helt det med "bare litt". Problemet er rett og slett blodsukkersvingningene og at jeg blir så fysen. Spiste kake i går, ikke så mye og var fornøyd med det. Men så ble jeg så fysen på kvelden og spiste en pinneis, og dermed sprakk kcal for dagen, og jeg havnet 200 over...

 

Jeg unner meg selv litt mørk sjokolade hver dag, kjøper coop 70 % kokesjokolade, det går greit. Men søtsaker, is, kake o.l. da blir det vanskelig og etter en dag med flere utskeielser, føler jeg at jeg må på avvenning :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanndrom: Dette kjenner jeg godt til. Det er ikke foer naa, etter 3 mnd at jeg har klart aa stabilisert blodsukkeret. Sukkeravhengigheten satt dypere enn jeg trodde. Tror rett og slett hele kroppen har vaert i ubalanse etter mange aar med overvekt.

Jeg har slitt mye med sultfoelelsen, men dette har ordnet seg naa. Det er slik at man foeler at man trenger 'avrusning' etter sukkerkalas, hvis ikke saa vil man bare ha mer og mer. Men jeg har klart det, saa derfor kan du ogsaa klare det. Helt sikkert!

 

Selv om du har hatt noen utskeielser saa har du ikke lagt paa meg. Jeg har hatt mange uker hvor vekta har staatt stille og det har vaert pga hold-vekten inntak isteden for ned-i-vekt inntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Kjempebra Etabeta! Da blir det ny motivasjon til neste uke :)

 

Jeg veide 86.1kg i dag og det er ned 1.3kg fra forrige uke.. fornoeyd ja :D

 

Wow det er jo superbra!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Så gode dere er! Jeg står på stedet hvil, 91 kg i dag også. Og det er etter komlemiddag og kake i går (bursdagsselskap).

 

Svinger opp og ned mellom 91 og 91,5. Velger å fokusere på det jeg mestrer, og tenker som så at da kommer vekten etterhvert. Jeg går sjelden over 2000 kcal, men prøver å ligge på 16-1800 kcal. Trimmer som bare det, og det er deilig.

 

Jeg klarer ikke helt det med "bare litt". Problemet er rett og slett blodsukkersvingningene og at jeg blir så fysen. Spiste kake i går, ikke så mye og var fornøyd med det. Men så ble jeg så fysen på kvelden og spiste en pinneis, og dermed sprakk kcal for dagen, og jeg havnet 200 over...

 

Jeg unner meg selv litt mørk sjokolade hver dag, kjøper coop 70 % kokesjokolade, det går greit. Men søtsaker, is, kake o.l. da blir det vanskelig og etter en dag med flere utskeielser, føler jeg at jeg må på avvenning :blink:

 

Jeg kjenner også veldig til den... Og jeg har lett for å havne i det mønsteret der. Er en emosjonell spiser. Derfor må jeg følge opplegget slavisk ellers går jeg ikke ned. Jeg har nå endelig kommet meg tilbake til opplegget etter å ha slurvet mange dager og jeg kjenner med en gang at det kjennes bra. Blir også kvitt suget da. Jeg registrerer alt og er på jakt etter en 10er på kostholdsskalaen hver dag. Det får meg fra å skeie ut. Mange bekker små blir til en stor å:-)

Lykke til Sanndrom. Du får det til. Denne vekta i dag var sikkert pga Komler og bursdag i går:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge til helg igjen.. jeg kjenner jeg fantaserer litt om sjokolade og forbinder helt klart helg med matkos. Det er jo greit det egentlig, bare jeg styrer meg. Mann og eldstemann skal vaere borte i helga saa da trenger jeg egentlig ikke aa ta hensyn til noen naar det gjelder middag. Madammen paa 2.5 spiser middagen en dag, men neste dag har hun ikke lyst paa og det gjelder nesten uansett hva det er. Hun er som regel toeff da og smaker paa det meste foer hun konkluderer med liker eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanndrom

Kos med helgekos :D

 

Jeg har bestemt meg for å late som at det ikke er helg, bare fortsette som vanlig. Vekten har igjen vist 90,6 2 dager på rad, og da vil jeg ikke legge på meg igjen i helga.... Nå vil jeg nedover på vekta!!!

 

Gruer meg til ferie, har tidligere pleid å legge på meg 3-4 kg i ferien! Må rett og slett gjøre ting litt annerledes denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Kos med helgekos :D

 

Jeg har bestemt meg for å late som at det ikke er helg, bare fortsette som vanlig. Vekten har igjen vist 90,6 2 dager på rad, og da vil jeg ikke legge på meg igjen i helga.... Nå vil jeg nedover på vekta!!!

 

Gruer meg til ferie, har tidligere pleid å legge på meg 3-4 kg i ferien! Må rett og slett gjøre ting litt annerledes denne gangen!

Jenter jeg har syndet:-( Tok ferie på torsdag og er i Trondheim. Overnatter på hotell og vi har vært ute og spist. Jeg har spist både pizza, pasta, pommes frites og kake og nå føler j meg helt uggen. Æsj. Gi meg noen gode tanker dere:-) Skal heldigvis hjem i morgen så da blir d normalt kosthold og trening igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...